Aihe: Mullistava viritinpedaali tulossa
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Seba
29.08.2011 12:51:55

Tuhkis: Pakko todeta tähän vaikka onki vanha ketju enkä oo laitteesta kuullu tähän päivään mennessä, niin onhan jo hemmetin hienoa,et voi virittää "kaikki kielet samanaikaisesti". Länttäät vaan kielet soimaan ja sit tarviit omien käsien lisäks pari kaveria vääntelemään, niin sitten ne kyllä juu virittyy samanaikaisesti. Vaikka mittari näyttäis 12-kieliselläkin kitaralla kaikkien kielten vireet samaan aikaan,niin eipä yhtään sen enempää käsiä oo käytettävissä ku namiskoja veivaataan.

sulla taitaa olla melko paskoja kitaroita jos kaikkia kieliä pitää kokoajan virittää.
JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon!
Juicy
29.08.2011 20:24:09

Olipas se hauskaa näsäviisastelua. Kantsii ostaa kitaroita jotka pysyy vireessä ilman viritysmittariakin, öhö öhö. Mulla ainakin on viritystapit, ei tarvi mittaria siihen väliin pitämään virettä, öhö öhö.
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä | Jotain uutta, jotain vanhaa ja jotain punaista
Lennu
30.08.2011 14:23:24

Juicy: Olipas se hauskaa näsäviisastelua. Kantsii ostaa kitaroita jotka pysyy vireessä ilman viritysmittariakin, öhö öhö. Mulla ainakin on viritystapit, ei tarvi mittaria siihen väliin pitämään virettä, öhö öhö.

No kyllä oikeasti kantsii. Mulla musari pitää paremmin vireen ku telecaster, ja se on sentään floikkamalli. Se ei käytännössä edes mene koskaan epävireeseen.
OSX on parempi kuin Windows, ihan oikeasti. Älkää nolailko.
jkourula
30.08.2011 14:39:30
Lennu: No kyllä oikeasti kantsii. Mulla musari pitää paremmin vireen ku telecaster, ja se on sentään floikkamalli. Se ei käytännössä edes mene koskaan epävireeseen.

Mulla pysyy kyllä kaikki kitarat vireessä, mutta pitää ne silti virittää lämpötilamuutosten takia. Siihen ei auta vaikka olisi miten huippukitara.
aristoteles666
30.08.2011 15:04:32

jkourula: Mulla pysyy kyllä kaikki kitarat vireessä, mutta pitää ne silti virittää lämpötilamuutosten takia. Siihen ei auta vaikka olisi miten huippukitara.

ehkä nyt tarkoitettiinkin jos pitää kitaraa aina kotona.
ei sitä keikalle kannata ottaa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Lennu
30.08.2011 15:07:31

aristoteles666: ehkä nyt tarkoitettiinkin jos pitää kitaraa aina kotona.
ei sitä keikalle kannata ottaa.

Kyllä se keikallekin kulkee mukana, muutaman kerran kuukaudessa. Aina sen vireen toki tarkistaa, vain huomatakseen että jaahas, täähän onkin. Kyllä joo talven ja kesän välissä joutuu vähän tallasta pyörittelemään kohilleen.
aristoteles666
30.08.2011 15:09:25

Lennu: Kyllä se keikallekin kulkee mukana, muutaman kerran kuukaudessa. Aina sen vireen toki tarkistaa, vain huomatakseen että jaahas, täähän onkin. Kyllä joo talven ja kesän välissä joutuu vähän tallasta pyörittelemään kohilleen.

on se totta että kyllä floikkakitara pitää vireen paremmin kuin mikään kitara jos se on kunnossa.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Lennu
30.08.2011 15:37:17

aristoteles666: on se totta että kyllä floikkakitara pitää vireen paremmin kuin mikään kitara jos se on kunnossa.

En kyllä uskonut tätä itse, ennen ku ostin tuon kyseisen. Sitä ennen haukuin kaikki floikkakitarat alimpaan helvettiin ja möin pois ne.
Aki
30.08.2011 16:24:47

Lennu: talven ja kesän välissä joutuu vähän tallasta pyörittelemään kohilleen.

Ei se talla talven takia mee vinoon, säädä tallan sijaan kaularautaa. Kaula se on joka elää lämpötilojen ja ilmankosteuden seurauksena.
"Come take a look at this. They're still using vacuum tubes. They're nowhere near the level of technology we're gonna need to get back." Thomas "The Event", 1944
jkourula
30.08.2011 16:28:53
Lennu: Kyllä se keikallekin kulkee mukana, muutaman kerran kuukaudessa. Aina sen vireen toki tarkistaa, vain huomatakseen että jaahas, täähän onkin. Kyllä joo talven ja kesän välissä joutuu vähän tallasta pyörittelemään kohilleen.

Siis pitääkö floikka vireen, jos huonelämpötila putoaa viisi astetta (kesällä usein tapahtuu näin, ihan meillä kotonakin)? Pitänee sit hommata sellainen ja heivata nuo kiinteätallaiset helvettiin (no ei sentään, ei se virittäminen mikään vaiva ole).
Seba
30.08.2011 16:38:46

jkourula: Siis pitääkö floikka vireen, jos huonelämpötila putoaa viisi astetta (kesällä usein tapahtuu näin, ihan meillä kotonakin)? Pitänee sit hommata sellainen ja heivata nuo kiinteätallaiset helvettiin (no ei sentään, ei se virittäminen mikään vaiva ole).

mulla pitää bassotkin vireen vaikka talvella ottaa lämpimästä, heittää kylmään pakun konttiin päiväksi, ja illalla lämpimään treenikseen.

Hirveän harvoin tarvii korjata virettä edellisen viikon jäljiltä vaikka pehmopussissa kulkee.
Tai sitten kaikki mittarit valehtelee että ne on aina vireessä.
JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon!
mattim
31.08.2011 09:26:24 (muokattu 31.08.2011 09:27:15)

jkourula: Siis pitääkö floikka vireen, jos huonelämpötila putoaa viisi astetta (kesällä usein tapahtuu näin, ihan meillä kotonakin)? Pitänee sit hommata sellainen ja heivata nuo kiinteätallaiset helvettiin (no ei sentään, ei se virittäminen mikään vaiva ole).

Virittelin omat kitarani, ne joita en soita edes viikoittain, liki kaikki olivat Korgin Pitcblackin mukaan ylävireisiä 4-5 tolppaa. Ainoastaan Landolan akkari, Cortin 5-kielinen basso ja Iban Prestige olivat kohdillaan. Tuota prestige:ä ei tosiaankaan tartte olla hiplaamassa vaikka sitä kampelaakin veivaisi.

Kymmenen kitaran vireiden läpikäynti on meditatiivinen kokemus, lähentää meitä (minua ja kitaroita) ; - )

Matti
Ni hao, tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni !
MoreK
01.09.2011 06:40:06

Varmaan moni tietää, mutta kerrataan. Helepompi viritellä ja vire pysyy venytysten ja muun vatkaamisen jäliltä paremmin kun laittaa rasvaa, korvavaikkua tai vaikka kynttilän talia sinne satulan kielten uriin aina kun kieliä vaihtaa. Ei synny turhaa kitkaa ja jännitteitä ja veto kohdistuu tasaisemmin virityskoneistoon.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)