Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Jaguar pulma
1
Albeert
01.09.2011 15:47:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender jaguarin talla on suoraan sanottuna paska, olen kuullut että siihen vaihdetaan talloja, mutta tietääkö joku minkä kitaran talla siihen pitäis vaihtaa ?
 
jkourula
01.09.2011 15:54:31 (muokattu 01.09.2011 21:04:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Albeert: Fender jaguarin talla on suoraan sanottuna paska, olen kuullut että siihen vaihdetaan talloja, mutta tietääkö joku minkä kitaran talla siihen pitäis vaihtaa ?
 
Kallis, mutta kehuttu:
http://www.masterybridge.com/home.html
 
Oisinko kuullut hyviä sanoja myös tästä:
http://www.warmoth.com/JazzmasterJaguar-Bridge-Chrome-P567C701.aspx
Edit: eikun se olikin juuri tuo mustangin talla, jota ehdotellaan tuossa alempana.
 
Dacatch
01.09.2011 17:09:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustangin talla menee suoraan Jaguar/Jazzmaster-tallan tilalle. Minulla on on sekä Jazzmasterissa että Jag-stangissa Japanilaiset Mustang-tallat, ja vaikka ne ovatkin ihan toimivat, molemmissa tallapalat on aseteltu aika "väljästi", eli kovassa soitossa saattavat liikahdella hieman.
 
http://www.warmoth.com/Modified-Mustang-Bridge-Chrome-P616C700.aspx
 
Näistä olen kuullut vain hyviä asioita ja tarkoitus olisi moiset vaihtaa molempiin kitaroihini. Normaalissa Mustang-tallassa ei ole korkeudensäätöruuveja kaikille tallapaloille, mikä toki ei ole pienempien radiusten kanssa mikään ongelma.
 
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed."
elsewhere
01.09.2011 17:37:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hinta ei ole ongelma, Mastery Bridge on parasta mitä rahalla saa. Mustangin talla on suosittu, perinteisempi ja halvempi ratkaisu, mutta siitä minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta joten en osaa sanoa tarkemmin. Omaan Mastery Bridgeeni olen erittäin tyytyväinen.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
d-e
02.09.2011 10:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se orgistalla niin huono ole.Omaan usa-jaguaariin teetätin kaulakulman muutoksen jolla kaikki tallaongelmat poistuivat ikiajoiksi.Eli kaulan kannasta otettiin ohut "kiilamainen" siivu pois.Tästä seurasi se,että tallaa piti nostaa hieman korkeammalle.Tästä seurasi se,että kielet tulivat jyrkemmässä kulmassa tallan päälle.Saman voi toteuttaa myös buzzstopilla: http://www.northcoastmusic.com/buzzstop/
 
"..rock and roll has been downhill ever since Buddy Holly died..." - John Milner
Broadcaster
02.09.2011 11:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dacatch: Mustangin talla menee suoraan Jaguar/Jazzmaster-tallan tilalle.
 
Tämä neuvo kannattaa ottaa pienellä varauksella vastaan. Ei voi yleistää, vaan riippuu ihan siitä mikä on otelaudan radius.
 
Dacatch
02.09.2011 12:10:09 (muokattu 02.09.2011 12:10:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butterscotch: Tämä neuvo kannattaa ottaa pienellä varauksella vastaan. Ei voi yleistää, vaan riippuu ihan siitä mikä on otelaudan radius.
 
Toki, normaali Mustangin talla ei tule toimeen suurempien radiusten kanssa, kuten tuossa aiemmassa viestissä sanoinkin. Tämä ei kuitenkaan ole ongelma, koska Fender ei ole käsittääkseni ikinä tehnyt sellaista Jaguaria tai Jazzmasteria Jagge/JM-tallalla, jossa ei olisi 7,25" radiusta. Adjust-o-maticit on sitten asia erikseen.
 
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed."
Broadcaster
02.09.2011 17:39:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dacatch: Fender ei ole käsittääkseni ikinä tehnyt sellaista Jaguaria tai Jazzmasteria Jagge/JM-tallalla, jossa ei olisi 7,25" radiusta.
 
No, mulla roikkuu tuossa seinällä joka tapauksessa sellainen. Jazzmaster :)
 
VikiViljami
02.09.2011 17:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa japanin jaggessa oli edellinen omistaja laittanut buzzstopin ja iha jees kampe vaikka "rumentaa"
 
http://www.thomann.de/fi/allparts_t … id=d9ab4176ada267828d539e1487119f68
 
On siinä pellinpalalla hintaa!
 
Dacatch
02.09.2011 17:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butterscotch: No, mulla roikkuu tuossa seinällä joka tapauksessa sellainen. Jazzmaster :)
 
Mikäs malli on kyseessä? Minen ole ikinä moiseen törmännyt missään, jäi kiinnostamaan. :)
 
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed."
Broadcaster
02.09.2011 18:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dacatch: Mikäs malli on kyseessä? Minen ole ikinä moiseen törmännyt missään, jäi kiinnostamaan. :)
 
Se on tuollainen Wildwood Guitarsin Thin Skin Jazzmaster. Vintagespeksit ohuine nitrolakkauksineen, paitsi tosiaan tuo 9,5" otelauta. Mun parhaita kitaroita!
 
Dacatch
02.09.2011 18:13:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butterscotch: Se on tuollainen Wildwood Guitarsin Thin Skin Jazzmaster. Vintagespeksit ohuine nitrolakkauksineen, paitsi tosiaan tuo 9,5" otelauta. Mun parhaita kitaroita!
 
Kaunis kapine kyllä tuo. Sen verran harvinainen kyllä, että melkeinpä voi yleistää Mustangin tallan menevän suoraan JM-tallan tilalle 99,9% tapauksista. :)
 
"Footswitch - Alternately turns the effect on or off each time it is depressed."
runrunrun
05.09.2011 09:54:45 (muokattu 05.09.2011 09:59:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dacatch: Mustangin talla menee suoraan Jaguar/Jazzmaster-tallan tilalle. Minulla on on sekä Jazzmasterissa että Jag-stangissa Japanilaiset Mustang-tallat, ja vaikka ne ovatkin ihan toimivat, molemmissa tallapalat on aseteltu aika "väljästi", eli kovassa soitossa saattavat liikahdella hieman.
 
http://www.warmoth.com/Modified-Mustang-Bridge-Chrome-P616C700.aspx

 
Tämä vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Itselläni on nyt CIJ Jaguarissa Schallerin rullatalla, laadukas peli mutta se on tarkoitettu asennettavaksi hieman vinoon, minkä vuoksi tossa setupissa on korkeimmilla kielillä toisinaan sirinää...
 
"Play from your fucking heart!" - Bill Hicks
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «