Miten se tehdään,vaikuttaako se soundiin vai onko vaan koriste? jne. Valaiskaa minua! |
Spike 02.09.2011 15:40:22 | |
---|
|
Wradlin 02.09.2011 16:18:18 | |
---|
|
Fantasmic 02.09.2011 16:19:10 | |
---|
juhis_xD: Miten se tehdään,vaikuttaako se soundiin vai onko vaan koriste? jne. Valaiskaa minua! Jyrsit puukolla otelaudan reunoista puuta pois(ja lavan, jos haluat hienomman). Sitten täytät sen norsunluulla(vaikea löytää näinä päivinä) tai jollain muulla kovalla töhnällä. Botnet pomppaa sen jälkeen taivaisiin. |
Numb 02.09.2011 16:24:07 | |
---|
juhis_xD: Miten se tehdään,vaikuttaako se soundiin vai onko vaan koriste? jne. Valaiskaa minua! Lähinnä koriste, mutta vaikuttaa myös siihen, ettei esimerkiksi bodyltaan teräväreunaisen soittimen pinta kulu puhki kulman kohdalta. Otelaudassa saattaa peittää nauhojen päät, jolloin tuntuma voi olla mukavampi. I've got things to see and people to do |
mattim 02.09.2011 16:55:59 | |
---|
Numb: Lähinnä koriste, mutta vaikuttaa myös siihen, ettei esimerkiksi bodyltaan teräväreunaisen soittimen pinta kulu puhki kulman kohdalta. Otelaudassa saattaa peittää nauhojen päät, jolloin tuntuma voi olla mukavampi. Alkujaan varmaankin instrumentin kulmien kestävyyden vuoksi lisättiin jotain kovaa niihin kulutuksen alaisiin kulmiin, huomattiin, että näyttää hyvältä ja lisäiltiin paikkoihin missä ei tarvis olis ja myynti kasvoi... Tai jotain muuta Ni hao, tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni ! |
fox 02.09.2011 17:18:23 | |
---|
mattim: Alkujaan varmaankin instrumentin kulmien kestävyyden vuoksi lisättiin jotain kovaa niihin kulutuksen alaisiin kulmiin, huomattiin, että näyttää hyvältä ja lisäiltiin paikkoihin missä ei tarvis olis ja myynti kasvoi... Tai jotain muuta Reunalistahan on juurikin tuota perua, soitinrakennus on sitä hyödyntäny vuosikaudet. Viulun (ja akustisten soittimien, muidenkin) kansipuu muuten olis herkkä tuosta "tikkuuntumaan" koska syyt on avonaiset siitä reunalistan takaa. Kitaranrakennuspalstat on noita reunalistajuttuja selvitettäessä hyviä lähteitä. Tuossa yks: http://www.elisanet.fi/heinonet/guitarbuild.html |