Aihe: Kiinalaiset putkivahvistimet
1 2 3
Hanok
01.09.2011 21:19:32
SirElwood: Ei sitä sulaketta siitä liittimestä siirretä mihinkään vahvistimen sisään! Britit kun elävät vielä 1940-luvulla niin heillä ei ole sulaketauluja asunnoissa kuten vaikka täällä suomessa, vaan jokaisella laitteella on oma sulakkeensa pistokkeessa, jopa jalkalampuilla. Ja siis tässä tapauksessa vahvistimen oman verkkosulakkeen _lisäksi_. Pois vaan koko mötikkä ja suomalaiseen seinään sopiva tilalle.

Ai, sekö meneekin näin päin. No, pääasia että turvallisuusasiat on hoidettu asianmukaisesti. Ja jos muutoksia tehdään niin tiedetään mitä ollaan tekemässä.
ReBeat
01.09.2011 21:36:13

pmu: Tältä näyttää ton halvan C. Agnew Tweedin sisukset:

http://i4.aijaa.com/b/00919/8606337.jpg
http://i10.aijaa.com/b/00593/8606338.jpg

Ihan siistin näköistä, mutta väistämättä noista mustista konkista tuli silti mieleen taas kiinalainen luovuus :D

http://usr.audioasylum.com/images/5/52135/FakeChinesecaps.jpg
klobasa
01.09.2011 22:44:52
ReBeat: Ihan siistin näköistä, mutta väistämättä noista mustista konkista tuli silti mieleen taas kiinalainen luovuus :D

http://usr.audioasylum.com/images/5/52135/FakeChinesecaps.jpg

Hehe... No, onneksi tossa vahvistimessa on niin vähän komponentteja, että ei olis paha nakki vaihtaa vaikka kaikki konkat uusiin :)
teemu-t-k
01.09.2011 23:12:19
pmu: Tältä näyttää ton halvan C. Agnew Tweedin sisukset:

Ihan näpsäkän näköistä mutta kysymys siitä onko kourallinen komponentteja turretilla vaiko ihan tavallisella piirilevyllä ei paljon paina sen rinnalla onko muuntajat ja kaiutin täyttä kuraa tai itse design yhtä perseestä kuin vaikkapa ekassa valvejunnussa.
klobasa
01.09.2011 23:28:11
teemu-t-k: Ihan näpsäkän näköistä mutta kysymys siitä onko kourallinen komponentteja turretilla vaiko ihan tavallisella piirilevyllä ei paljon paina sen rinnalla onko muuntajat ja kaiutin täyttä kuraa tai itse design yhtä perseestä kuin vaikkapa ekassa valvejunnussa.

Toi on ihan täysin totta. Jostainhan se halpuus koostuu ja oletan ettei se tule vain halvasta työvoimasta.

Periaatteessa ja käytännössä mulle on silti ihan täysin yhdentekevää onko osat "huonoja" vai ei: vahvistin soundaa tällaisenaankin minun kitaralla ja soittotyylillä juuri oikealta. Jos vahvistin ei hajoa niin olen tyytyväinen.

Se "paskat osat" termikin on niin suhteellista. Esim. mun kitarastani en suostuisi vaihtamaan pois mikkejä jotka ovat tod. näk. 99% kitaristien mielestä "ihan perseestä".
Sax-pappa
02.09.2011 09:48:19
teemu-t-k: Ihan näpsäkän näköistä mutta kysymys siitä onko kourallinen komponentteja turretilla vaiko ihan tavallisella piirilevyllä ei paljon paina sen rinnalla onko muuntajat ja kaiutin täyttä kuraa tai itse design yhtä perseestä kuin vaikkapa ekassa valvejunnussa.

Jos tavoiteltaisiin laajaa, suoraa taajuustoistoa ja mahdollisimman särötöntä ääntä saisi pelkkään päätemuuntajaan jo sijoittaa tämän vahvistimen hinnan. Kitaravahvistimen kuitenkin toivotaan värittävän ja säröyttävän ääntä halutulla tavalla, joten sopivalla kytkennällä päästään halvoillakin osilla kitaristin korvaa miellyttävään lopputulokseen. Kaiuttimella on tässä oma osansa.
hallu
02.09.2011 10:16:29
Sax-pappa: Jos tavoiteltaisiin laajaa, suoraa taajuustoistoa ja mahdollisimman särötöntä ääntä saisi pelkkään päätemuuntajaan jo sijoittaa tämän vahvistimen hinnan. Kitaravahvistimen kuitenkin toivotaan värittävän ja säröyttävän ääntä halutulla tavalla, joten sopivalla kytkennällä päästään halvoillakin osilla kitaristin korvaa miellyttävään lopputulokseen. Kaiuttimella on tässä oma osansa.

Pikkuisen ohi aiheen, mutta alkoi kiinnostaa ja kun tunnut tietävän näistä asioista, niin onko päätemuuntaja vahvistimessa erityinen osa? tarkoitan, että suunnitteleeko ja valmistaako esimerkiksi fender tai marshalla sen itse ja ennenkaikkea, onko se erlainen eri vahvistimissa? Olen nimittäin aina luullut, että maailmassa on yksi tai enintään muutama komponenttitehdäs joka suoltaa noita kaiken maailman konkkia ja vastuksia sunmuita. Sitten jostan kansainvälisestä komponenttipörssistä eri alojen toimija t ostavat niitä tuotteitaan varten, mutta ilmeisesti päätemuuntaja ei ainakaan oletällainen "tusina"osa, joka vaan otetaaan jostakin ja lykätään vahvariin?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
klobasa
02.09.2011 11:54:51
Sax-pappa: Päätemuuntaja ei tosiaankaan ole mikään standardiosa, vaan jokaista vahvistinkytkentää varten erityisesti mitoitettu komponentti. Oikean mitoituksen lisäksi hyvään tulokseen vaaditaan laadukkaat materiaalit ja oikea valmistustapa. Sitä missä näiden laatumerkkien muuntajat valmistetaan en tiedä.
Vaston luuloasi noille standardiosille, konkat, vastukset jne löytyy maailmasta kyllä suuri joukko valmistajia.

Myyntispeksien mukaan toi C.Agnew kombo perustuu Fenderin 5f2-A kytkentään. Jos kuvitellaan tilanne, että päätemuuntaja laukeaisi niin voisikohan sen oletettavasti korvata jollain vastaavalla (esim. uraltonelta saatavalla) päätemuuntajalla? Noihan ei kalliita näytä olevan.
SirElwood
02.09.2011 12:43:35
pmu: Myyntispeksien mukaan toi C.Agnew kombo perustuu Fenderin 5f2-A kytkentään. Jos kuvitellaan tilanne, että päätemuuntaja laukeaisi niin voisikohan sen oletettavasti korvata jollain vastaavalla (esim. uraltonelta saatavalla) päätemuuntajalla? Noihan ei kalliita näytä olevan.

Hammond 125BSE.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)