Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MacBook vaadittavat tehot
1
Smoked
01.09.2011 20:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen musiikkia tehnyt windowsilla jo jonkin aikaa, mutta nyt olen vaihtamassa mac ympäristöön ja tartteisin tietoa siitä mitä pitää tulevalta koneelta vaatia.
 
Eli ohjelmana on toistaiseksi toiminut Cubase 5 ja mahdollisesti olisin sillä jatkamassa mäcilläkin tai hommaamassa logicin. Mitä ihan oikeasti koneeltaa vaaditaan, kun projekteissani on yleensä noin 20 raitaa ja harvemmin käytössä plugareita. Esim. Logicin tiedoissa lukee että 2gb ram muistia pitäisi riittää vähän kovempaankin käyttöön, lieneekö ihan totta?
 
Tässä olisi specsejä koneesta, joka lähtis ostoon jos vaan saan varmistusta siihen että tehot riittää minun käyttöön:
 
MacBook 13" Core 2 Duo 2.0Ghz (White/07)
 
2 Gt DDR2 SDRAM 667 MHz
 
160 Gt kovalevy
 
Käyttöjärjestelmänä uusin Lion 10.7
 
RAMia saan tarvittaessa lisättyä aina 4gb asti ja ulkoista kovalevyäkin varmasti käytän.
 
Pääseekö tällä alkuun?
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Antti1
01.09.2011 20:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Pääseekö tällä alkuun?
 
Käytetyillä homma toimii usein niin, että ne toimivat yleensä hyvin, kun käytössä on saman ikäluokan softat ja käyttikset. Jos haluat uusinta softaa, niin osta uusinta konetta kans. Mac tai ei, niin hiukan mopo toi kone on, jos plugareita pitää pyöritellä yhtään minimiä enempää.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
Smoked
01.09.2011 20:29:21 (muokattu 01.09.2011 20:30:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli toisin sanoen, suosittelet että ostan paremman? (:
 
Heittäkää vähän jotain perusvaatimuksia mitä pitäs minun käyttöön tulevalla macilla olla?
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Antti1
01.09.2011 20:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Eli toisin sanoen, suosittelet että ostan paremman? (:
 
Paras malli on paras malli, ei siitä mihinkään pääse. ;)
 
Ei mutta kuten sanoin: käytä sopivaa softaa ja käyttistä, niin homma pelaa varmasti. Käytä uusinta softaa ja käyttistä, niin homma ei välttämättä pelaa ihan ilman rajoitteita. Kyllä sillä alkuun pääsee, jota sä itseasiassa kysyitkin. Mä en vaan henk.koht. oo kamalan mieltynyt ostamaan jotain, jolla "pääsee vähän alkuun" ja on jo valmiiksi vanhentunut. Kukin tarpeidensa mukaan toki.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
Smoked
01.09.2011 20:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia selvä, pitää ruveta pro versiota metsästämään (:
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
JPQ
02.09.2011 02:36:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Olen musiikkia tehnyt windowsilla jo jonkin aikaa, mutta nyt olen vaihtamassa mac ympäristöön ja tartteisin tietoa siitä mitä pitää tulevalta koneelta vaatia.
 
Eli ohjelmana on toistaiseksi toiminut Cubase 5 ja mahdollisesti olisin sillä jatkamassa mäcilläkin tai hommaamassa logicin. Mitä ihan oikeasti koneeltaa vaaditaan, kun projekteissani on yleensä noin 20 raitaa ja harvemmin käytössä plugareita. Esim. Logicin tiedoissa lukee että 2gb ram muistia pitäisi riittää vähän kovempaankin käyttöön, lieneekö ihan totta?
 
Tässä olisi specsejä koneesta, joka lähtis ostoon jos vaan saan varmistusta siihen että tehot riittää minun käyttöön:
 
MacBook 13" Core 2 Duo 2.0Ghz (White/07)
 
2 Gt DDR2 SDRAM 667 MHz
 
160 Gt kovalevy
 
Käyttöjärjestelmänä uusin Lion 10.7
 
RAMia saan tarvittaessa lisättyä aina 4gb asti ja ulkoista kovalevyäkin varmasti käytän.
 
Pääseekö tällä alkuun?

 
Lukemani pohjalta lionin kanssa pitäs olla vähintäänkin 4Gt. ja omaan käyttööni varmaan 8Gt olisi suoitus.(=samplevoittoista touhua).
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Old Joe
02.09.2011 02:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Asia selvä, pitää ruveta pro versiota metsästämään (:
 
Jos et välttämättä tarvitse läppäriä, niin iMac on edullisin musa-Macki.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Objectif Lune
02.09.2011 08:38:27 (muokattu 02.09.2011 08:39:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tähän muuta lisättävää, kuin että mä oon vastaavalla koneella ja Logicilla tehnyt musiikkia ilman mitään kitkaa. Kovalevyni on tosin vain 80Gt.
 
(Toki muisti on päivitetty 4Gt, mutta se nyt lienee itsestäänsevästi sunkin suunnitelmissa, jos tuon ostat.)
 
JPQ
02.09.2011 15:48:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Jos et välttämättä tarvitse läppäriä, niin iMac on edullisin musa-Macki.
 
Mac Minilläkin tulee sanoisin aika hyvin toimeen itselläni ainakin on vain sellainen eikä tehot ole oikein loppuneet mitä olen arvio laskuja tehnyt ja muutama pikku projektinkin. Ja nämä sentäs softasynillä tehtyjä ei audioraidoilla.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ziggy Bubba
02.09.2011 17:04:55 (muokattu 02.09.2011 17:06:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Ei tähän muuta lisättävää, kuin että mä oon vastaavalla koneella ja Logicilla tehnyt musiikkia ilman mitään kitkaa.
 
Sama homma mulla. Toki kone on '07 iMac Snow Leopardilla ja rammia se 4gb. Hyvin tällä vetelee, kunhan sammuttelee turhat ohjelmat alta pois varmuuden vuoksi ja pitää projektien koot jotenkin järjen rajoissa.
 
E: Uudemmat mallit on uudempia malleja, mutta varsinkin mäkillä vähän vanhempikin masiina toimii oikein hyvin musahommissa varsinkin.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Smoked
02.09.2011 22:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No päivitetään tähän nyt sitten mihin päädyin osittain tämän ketjun kommenttien perusteella.
 
Macbook vuoden 2008 malli
2,4Ghz core 2 duo
2gb ram --> Päivitys heti neljään
160gb kovalevy
Polttava dvd yms.
 
Kyllä tuon pitäisi minun käytössä riittää.
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Henri Henri Olavi
03.09.2011 17:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten kiire sun on se kone saada? Jos ei ole tulenpalava hoppu, niin kyllä minä ainakin säästäisin(jos siis rahasta kiinni) ja ostaisin parhaan mahdollisen vempeleen, joka sillä hetkellä markkinoilla. En nyt ehkä mitään tappiinsa asti tuunattua Mac Pro:ta, mutta kuitenkin....
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
ganesha
03.09.2011 23:01:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on Macbook Pro, helmikuussa ostettu. 4 gigan muistit ja kovo vaihdettu 7200RPM. Hyvin jaksaa pyörittää Logic Pro 8:n projekteja - kunhan ei playbackin aikana rupea kovin innokkaasti editoimaan mitään isompaa, sit vähän yskähtää. About 50 audioraitaa pyörii melkoisen kivuttomasti (ei kyl oo mitään kolossaalisia plugarihelvettejä ollut raidoilla). virtuaali-instruraitoja ei jaksa ihan noin montaa pyörittää...oliskohan ollut about 20 pahimmillaan ja kohtuu paljon plugareitakin ja juuri ja juuri jaksoi (konvoluutiokaikuja ja vahvistinmallinnuksia tietenkin!).
 
2 vuotta vanhempi iMac pyörittää isompiakin proggiksia pykimättä, melkein samoilla spekseillä (läppärissä tais olla itse asiassa snadisti tiukempi prossu) - molemmissa koneissa Snow Leopard, eikä ole tarvetta päivittää Lioniin.
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «