Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaksi tarvetta macille
1
georges
01.09.2011 16:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Olen tehnyt windows-ympäristössä musiikkia vaikka millä viritelmillä, viimeisin oli FL Studio, jonka ui oli ainakin omaan mieleen. Nyt kuitenkin olen vaihtanut macbook prohon ja lähtökohtaisesti minulla on kaksi tarvetta:
 
a.tarvitsen ohjelman joka skulaa ja klaaraa live-sekä bänditilanteet eli pystyy komentaa midillä, soittamaan virtuaali-instrumentteja ja applen viritelmiä, arpeggiaattoreineen, mahdollisesti jo valmiiksi laajoine soundibankkeineen jne. Sekvensseri on aika olennainen asia, rumpukonekuvioita tarkoitus olisi tehdä myös. varsinaisia biisintekomahdollisuuksia ei tarvitse tästä vaihtoehdosta löytyä. Periaatteessa siis joku vst- au-hosti riittäisi. Mutta mikä?
 
b.tarvitsen ohjelman jolla pärjään kotioloissa ja pystyn vääntämään dubsteppii ja muuta elektroo. Sekvensserit, valmiit soundit, vst-mahdollisuus, pianorollit jne. sisältönä siis tällä. FL Studio (ennen fruityloops) olisi malliesimerkki, mutta sitä ei voi käyttää Macillä suoraan. Ensisijaisesti olisikin tarkoitus kartoittaa vastaavia mac-sopivia ohjelmia, mutta henkisesti tässä ollaan jo valmistauduttu bootcamppia avaamaan ja fruityllä leikkimään.
 
Alkuun olisi tarkoitus kartoittaa ilmaisia tai semi-ilmaisia vaihtoehtoja, mutta tarpeen vaatiessa ja rahatilanteen salliessa olen valmis investoimaan esim. Logicciin tms.
 
Kiitos jos joku vaivautuu.
 
Lenoldinho
01.09.2011 16:40:22 (muokattu 01.09.2011 16:40:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä Ableton Liveä suosittelisin aika vahvasti molempiin, onnistuu sitten kanssa biisien muuttaminen livesetiksi helposti. Demo löytyy.
 
http://www.ableton.com/download-suite-trial
JPQ
01.09.2011 18:00:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankalaa on enkä itse tykkää tilapäisesti opetella tosiia ohjelmia jos rupean myöhemmin käyttämään muuta... ja siis budjetin takia hankalaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Henri Henri Olavi
03.09.2011 17:03:50 (muokattu 03.09.2011 17:04:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti Ableton. Hommaa siihen vielä Max, niin voit tehdä mitä vaan. vaikka lentää jos on tarvis.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «