Aihe: Axe-Fx II
1 2 3 4 5 6 7 8 987 88 89 90 91
Grugi
23.08.2011 21:12:13
Invader: Ei siinä hinnassa mitään keinotekoisuutta ole. Näilläkin hinnoilla noi on myyty jo ennakkoon loppuun aikaa sitten.

Kyllä mä luulen että siinä on sitä hypeä hinnassa aika monta prosenttia, mitään niin erikoista teknologiaa tai komponentteja ei ole jotta se perustelisi tuollaiset hinnat. Mutta juu tyhmä ei ole se joka pyytää. Ja toki ne on myyty loppuun kun niitä valmistetaan liian vähän kysyntään nähden ja taas voidaan pitää hintaa korkeammalla ei siinä sen ihmeempää ole.
SDMF
Snapo
23.08.2011 21:14:37
Mitäs tää axe nyt oikeen sitten maksaa, lähempänä kolmee tonnia?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Grugi
23.08.2011 21:16:39
Snapo: Mitäs tää axe nyt oikeen sitten maksaa, lähempänä kolmee tonnia?

2300€ tuo näyttäs tällä hetkellä olevan
SDMF
Snapo
23.08.2011 21:31:33
Grugi: 2300€ tuo näyttäs tällä hetkellä olevan

Saahan siinä seteliä latoa yhen jos toisenkin. Jälleenmyyntiarvoa ajatellen tommosen värkin kans tulee otettua melko reippaasti pataan varmaankin. Parin vuoden päästä markkinoilla on jo joku halberd VII joka pieksee axet mennen tullen. Jännää tämä teknologian kehitys.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
kimurantti1
23.08.2011 22:04:34 (muokattu 23.08.2011 22:28:04)
Grugi: Kyllä mä luulen että siinä on sitä hypeä hinnassa aika monta prosenttia, mitään niin erikoista teknologiaa tai komponentteja ei ole jotta se perustelisi tuollaiset hinnat. Mutta juu tyhmä ei ole se joka pyytää. Ja toki ne on myyty loppuun kun niitä valmistetaan liian vähän kysyntään nähden ja taas voidaan pitää hintaa korkeammalla ei siinä sen ihmeempää ole.

Tän päivän sana on markkinatalous, ja niinpä oikea hinta on se, jolla laite menee kaupaksi. Bisnestä Fractal Audiokin tekee, ei ne pelkästä luovuuden tuskasta laitteita väännä. Niin kauan kun markkinoilla ei ole suoranaisia kilpailijoita Axelle, on tavallaan turhaa spekulaatiota, että mitä sellainen laite saisi maksaa. Toki on Eleven Rack, enkä epäile etteikö siinä olisi ihan rahalle vastinetta, mutta Axeen verrattuna se on ominaisuuksiltaan paljon karsitumpi, eikä se (huom. kuulopuheiden perusteella, itse en Eleven Rackia ole kokeillut) soundaa täsmälleen samalta. Lisäksi Axella on aika paljon vakuuttavampi käyttäjärosteri, mikä sinällään ei kerro laitteen soundista kovasti, mutta vaikuttaa tietenkin markkinointiin ja myyntiin aikamoisen paljon.

Vaikken itse olekaan aivan 100% vakuuttunut Axesta, niin kyllä mä näkisin, että se on kaikkine ominaisuuksineen aika innovatiivinen laite, joka otti mallintavien kehityksessä huomattavan harppauksen eteenpäin. Tällä teknologian digiaikakaudella kun kaikki warettaa musansa ja kopiointi ylipäänsä on kovassa huudossa (enkä tällä jutulla nyt viittaa Grugi mitenkään suhun), tuntuu monilta usein unohtuvan, että aivan kuten levyissä, ei noissa laitteissa pelkät komponentit ja fyysinen materiaali maksa, vaan ennen kaikkea kehittelijöiden luova työpanos. Tyhjästä ja sormia napsauttamalla ei toikaan laite ole ilmestynyt, vaan sen kehittelyyn on käytetty tolkuton tuntimäärä. Jokaisella ihmisellä on oikeus määrittää työlleen haluamansa hinta, ja ostajilla on toki oikeus olla ostamatta mitään. Ilmeisesti kuitenkin tarpeeksi moni kokee Fractalin kehitystyön noiden hintojen arvoiseksi.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
LaXu
23.08.2011 23:39:49
Snapo: Saahan siinä seteliä latoa yhen jos toisenkin. Jälleenmyyntiarvoa ajatellen tommosen värkin kans tulee otettua melko reippaasti pataan varmaankin. Parin vuoden päästä markkinoilla on jo joku halberd VII joka pieksee axet mennen tullen. Jännää tämä teknologian kehitys.

Se, että tulee uudempi ja hienompi ei tarkoita kuitenkaan, että vanhempi teknologia olisi yhtäkkiä ihan käyttökelvotonta. Jos Axen efektit ovat tällä hetkellä samaa tasoa kuin vaikka jossain Eventiden pömpeleissä plus siihen päälle vielä vahvistin- ja kaappimallinnuksen, voisi hintaa sanoa aika inhimilliseksi suhteessa siihen mitä laite tarjoaa. Jos ne kuulostavat nyt hyvältä, niin kyllähän ne ovat sitä viiden vuoden päästäkin.

Itse odotin Axe-Fx 2:lta enemmän uudistuksia käyttöliittymän puolesta. Niitä tulikin, mutta ei sellaisina kuin olisin toivonut, joten jatkan Axe-Fx Standardini käyttämistä. Kakkoseen verrattuna siinä ainakin klippien perusteella kärsii melko vähän soundin puolesta, hieman enemmän sitten käytettävyydessä ja lisäominaisuuksissa.

Saatavuuden puolesta kyseessä on varmaan vain järkevät bisnesratkaisut. Nuo kuitenkin kasataan pienellä tehtaalla jenkeissä ja alun ryntäyksen jälkeen kysyntä varmasti tasoittuu, joten ei ole järkeä lähteä palkkaamaan lisää henkilökuntaa kasaamaan. Plus ihmisethän ovat aina halunneet maksaa siitä, mikä ei ole ihan jokaiselle helposti saatavilla.
h.e.k.a
24.08.2011 06:27:39
Snapo: Parin vuoden päästä markkinoilla on jo joku halberd VII joka pieksee axet mennen tullen. Jännää tämä teknologian kehitys.

Samaa sanottiin ykkösversiosta pari vuotta sitten, kun kyseisen värkin ostin. Eipä vain vielä ole halberdia näkynyt...
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Norppa78
24.08.2011 07:44:04
Pantse: Onko kukaan täällä saanut vielä laitetta omakseen? Viimeisimmän saamani tiedon mukaan ennen helmikuuta tilanneiden pitäisi saada Axe tämän kuun aikana, ja jos täällä on todellakin niitä marrakuussa tilauksen vetämään laittaneita, niin luulisi olevan jonon kärkipäässä jo:) Vai lieneeköhän tullut taas yksi viivästys lisää? Itse olen ollut jonossa helmikuun alusta asti, ja hyvällä tuurilla saan vehkeen omakseni ensi kuussa. Olisihan se kiva päästä jo kohtapuoliin testaamaan, onko Axesta mihinkään:)

Tilasin Tammikuun lopussa ja edellisen infon mukaan elokuussa pitäisi laitteen olla toimituksessa. Alkaa vaan tää elokuu vetelee loppua, eikä mitään infoa kuulu.
Joten en kauhean optimistinen ole.. :)
Janne28
24.08.2011 11:38:17
G66 twitter
August's Axe-Fx II shipment should be ready next week then it takes 3-5 days to get to us - will confirm when we get exact shipping date.

Jaaha, kuinkahan monta unittia saapuu, fractalin foorumeita kun lukee niin on tyyppejä euroopassa jotka ovat pre orderin laittaneet marraskuussa 2010 eikä vieläkään mitään tietoa mistään... jenkkilässä tavaraa lähtee kymmeniä päivässä... melko reilu meininki voisi sanoa..
penatuna
24.08.2011 13:25:33
Vanhempien Axe-Fx:n hinnat alkavat olla ihan kilpailukykyisiä; ostin omani pari kuukautta sitten suomalaiselta hepulta. Takuutakin on vielä jäljellä ja 1000€ maksoin. Standardista tietenkin kyse. Ihan hyvä peli kyllä, vaikka ei tämä kaikkia putkilaitteita myllyä, niin kuin jotkut Fanboyt huutelevat.
markokor
26.08.2011 00:30:54
Norppa78: Tilasin Tammikuun lopussa ja edellisen infon mukaan elokuussa pitäisi laitteen olla toimituksessa. Alkaa vaan tää elokuu vetelee loppua, eikä mitään infoa kuulu.
Joten en kauhean optimistinen ole.. :)

olin tänään G66:een yhteyksissä ja aika varmasti saat vermeen ens viikon lopulla. omani näyttää tulevan syyskuun lopussa (jos kaikki ei mee perseeleen)
Norppa78
26.08.2011 07:18:11
markokor: olin tänään G66:een yhteyksissä ja aika varmasti saat vermeen ens viikon lopulla. omani näyttää tulevan syyskuun lopussa (jos kaikki ei mee perseeleen)

Damn.. olisin kyl ihan valmis ottamaan laitteen vastaan ensviikolla :)
markokor
01.09.2011 15:44:16
ei tästä hommasta tuu mitään...

DEAR ALL (future) AXE-FX II OWNERS,

The expected August shipment is being picked up in the USA today and should arrive here beginning of next week. The shipment is not as large as we were expecting and the missing units should be ready for us in roughly two weeks time.

Your unit is not in this shipment and due to the delay we cannot say for sure how many Axe-Fx IIs we will be receiving in September.
For this reason it is not possible to provide accurate delivery dates at the moment. As soon as we know more about the September shipment we will inform you.

Many thanks for your patience and understanding.
Janne28
01.09.2011 15:54:45
Joo olen täysin samaa mieltä, käsittämätöntä miten voi olla vaikeaa toimittaa tavaraa jenkkilästä eurooppaan, mikähän tuossa homma todellisuudessa mättää. 7 kuukautta on tässä itse odotellut jonossa ja loppua ei näy!
juikkipuikki
15.10.2011 16:24:45

Nyt alkais varmistua tuo rahoitus, niin mites toi käytännössä menee. Axe fx kakkosta joutuu jonottamaan, mutta entäs tuo controlleri? Onko sitä aina varastossa?
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
Janne28
15.10.2011 17:18:18
Näyttäisi tuota MFC-101 controlleria olevan varastossa g66:sella. Itse ajattelin päätyä tuohon voodoo labin Ground Control Prohon, riittäisi ainakin minulle.
juikkipuikki
15.10.2011 18:41:48 (muokattu 15.10.2011 18:46:39)

Ja NOIN! Olen jonotuslistalla!

Mut tuolla taas lukee että:

We are sold out of Axe-Fx, Ultra and MFC-101 at the moment. We will inform you when we get more details on the shipping date - there is nothing to pay before a unit becomes available for you.
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
McNulty
17.10.2011 14:00:58 (muokattu 17.10.2011 14:37:48)
Snapo: Jälleenmyyntiarvoa ajatellen tommosen värkin kans tulee otettua melko reippaasti pataan varmaankin. Parin vuoden päästä markkinoilla on jo joku halberd VII joka pieksee axet mennen tullen. Jännää tämä teknologian kehitys.

Näin se menee tekniikan kohdalla. Arvaappa vaan kuinka monta kertaa joku synafriikki on investoinut tuhansia euroja uusimpaan vimpaimeen, kunnes seuraavana vuonna on tullut markkinoille TAAS joku laite mikä pitää saada. Samaahan se on tietokoneiden ja muun kulutuselektroniikan kanssa. Terveisiä vaan Applen tuotteita hankkineille :)

Edith: Sen verran toki lisäisin, että jos nyt ostaa moisen kalliin laitteen ja soundit ovat toimivat ja hyvät, niin mikäänhän ei estä sen käyttämistä vielä 30 vuoden päästä. Sillä edellytyksellä että laite on kestänyt käyttöä, eikä mennyt korjauskelvottomaksi. Synavertausta jatkaakseni, edelleen näistä moderneista laitteista haeskellaan Minimoogien, ARPien ja Roland Jupiterin soundeja pihalle. Kiipparistilla ja kitaristilla on siis paljon yhteistä.
No Speakers! No Bodykits! No Bullshit!
Lancelot
17.10.2011 15:46:02
Mielenkiintoista katsoa kuinka pitkälle noi mallintavat oikeen mahtaa kehittyä. Parhaat saundit oikeilla vahvistimilla kumminki keksittiin vuosikymmeniä sitten:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)