Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 580 81 82 83 84101 102 103 104 105
Funkånaut
11.08.2011 17:27:52

Punk nuori: (eisiinä mittään pahaa ole, mut tää nuoriso tarttee jotain mitä 70-80-luvun nuorille tarjotiin! :)

Miksi tarvitsee? Jaa, et punkkarit vastaan teddyt -tappelut ois nykyäänkin kivoja, vai? :)
Feminismi ja logiikka eivät ole kovin läheisiä ystäviä. Nuages
Punk nuori
11.08.2011 17:32:13
musiikillinen vallan kumous ois aika nasta homma. sitä vaan kyllästyy aina välissä noihin örinä miehiin. Punk ois siinä mielessä hyvä että ei tartte olla mikään ALeksi Laiho soittaakseen esim. Ratsian Elämän syke kappaleen :) ja täällä lapissa päin kaikki on muutenki niin synkistely porukkaa että joku reipas tahtinen punk ois kova sana :)
Älä mene siitä mistä aita on matalin, äläkä siitä mistä se on korkein. Mene siitä mistä portti on auki.
Funkånaut
11.08.2011 17:48:22

Punk nuori: musiikillinen vallan kumous ois aika nasta homma. sitä vaan kyllästyy aina välissä noihin örinä miehiin.

En kyl ymmärrä, et miks "musiikillisessa" vallankumouksessa pitäs kopioida omien vanhempien nuoruuden musiikkia. Opettele soittamaan avant-gardejazzia, sillä kapinoisit KAIKKIA vastaan. Oisit astetta kovempi kapinallinen.
Feminismi ja logiikka eivät ole kovin läheisiä ystäviä. Nuages
Punk nuori
11.08.2011 17:53:26
Pitääpä ottaa vinkistä vaari ;)
Älä mene siitä mistä aita on matalin, äläkä siitä mistä se on korkein. Mene siitä mistä portti on auki.
Fingers_Tied
31.08.2011 15:38:29
Aina välillä sitä tulee mietittyä, että mitä sitä sit haluis soittaa, jahka sais soittokavereitakin jostain, kenen kanssa keskustella tyylilajeista ja ylipäänsä musiikkimaailmasta. Halua olisi soittaa rokkia, sieltä suurimmat vaikutteet on tullu loppujen lopuks. Mut se onkin mielenkiintoista tänäpäivänä, ku rokki ei enää ole niin suurta mainstream-musaa, mitä se ennen on ollut, joten suosion saaminen on suuri tuntematon. Sitä haluisi soittaa semmoisia biisejä, mistä vähän jokainen tykkäisi, semmoisia ns anthemibiisejä, jotka ovat ajattomia ja sopivat lähes jokaiseen tilaisuuteen. Tyyliin semmoista 70-luvun tapaista rokettirollia, Thin Lizzyn kaltaista esim, mutta ongelma onkin se, että sitä pitää aikas pitkälti soittaa nykypäivän standardien mukaisesti. Yksi hyvä esimerkki ketkä sen osaa tietyissä biiseissä tehdä hienosti, on The Darkness. Loppujen lopuksi, omia tekeleitä olisi kiva luoda sekä soitella semmoisia klassikkobiisejä, joista tulee aina kiva fiilis ja bändin pitää olla hyvällä kemialla varustettu poppoo, joilla soitto sujuu, tyyli on kohillaan ja hymy on herkässä.

PS: En tiiä, et onko tässä keskustelussa offtopiccia, mutta onkohan täällä Lahtelaisia samalla tavalla ajattelevia muusikoita, joiden kanssa voisi sitten vaikka kaljan äärellä tämmöisistä keskustella ja kenties siitä sitten saada soittokavereita. :)
Funkånaut
31.08.2011 17:27:37

Fingers_Tied: Mut se onkin mielenkiintoista tänäpäivänä, ku rokki ei enää ole niin suurta mainstream-musaa, mitä se ennen on ollut, joten suosion saaminen on suuri tuntematon.

Eiköhän tuo ole aina ollut joka genressä tuntematon. Kylhän 60-luvullakin oli paskoja kahen markan Beatles-kopioita. Kukaan ei vaan muista niitä, vaan muistetaan musiikista tolta ajalta paras 5%. Ja unohdetaan sit ne, joista ei ollut tekemään yhtä mainioita biisejä.
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Fingers_Tied
01.09.2011 15:08:46
Funkonaut: Eiköhän tuo ole aina ollut joka genressä tuntematon. Kylhän 60-luvullakin oli paskoja kahen markan Beatles-kopioita. Kukaan ei vaan muista niitä, vaan muistetaan musiikista tolta ajalta paras 5%. Ja unohdetaan sit ne, joista ei ollut tekemään yhtä mainioita biisejä.

No toiki kyl toisaalta totta joo, sielt sit vahingos kyl tulee esille tiettyjä reittejä pitkin sitä hyvääkin kamaa, joka ei saanu ansaitsemaansa suosiota, kuten, The Amboy Dukes. Mut silkkaa kopiopaskaa on aina ollu ja aina tulee olemaan ja ne jos mitkä on se syy, miksi aina ne hyvät muusikot jäävät taka-alalle, ei yksinkertaisesti enää riitä tila parrasvaloissa.

Ja nii, onhan se aina vähän suurta tuntematonta, mut popmusiikissa vähän kaikki oikeestaan pääsee äkkiä korkealle, johtuen siitä, että yleensä heille tehdään biisit ja biisien tekijät tietävät kyllä, että miten hittejä luodaan. Hyvänä esimerkkinä on ToTo. Mut rokissa on se aina, et luot omaa musaa ja siitä ei ole harmaintakaan hajua, että mitä sillä voi saada aikaan. Ellei tietty joku tuottaja bongaa yhtyettä ja lähde heitä vähän jelppimään ja sitä viimeistä hiontaa suorittamaan, jolla saadaan huippusuosio. Tuosta tulee mieleen AC/DC joskus 70-luvun lopulla, ku John Lange lähti heitä luotsaamaan studiossa. Soundi koheni juurikin sopivaksi ja tulos oli Highway To Hell.
Fingers_Tied
01.09.2011 18:28:07
Funkonaut: Onhan se noinkin, mutta Toton ja Cyndi Lauperin suurin ero on kuitenkin siinä, että Totoa mennään katsomaan vieläkin. Eli huipulla pysyminen on loppupeleissä pop-maailmassa vähintään yhtä hankalaa kuin sinne nouseminen. Verrattuna joihinkin tyyleihin, joissa riittää, että joskus 30v sitten teit kovaa kamaa ja hallit on vieläkin loppuunmyyty.

No se rokissa on etuna, et se tavallaan ei koskaan vanhene ja sille löytyy aina faneja. Paljon enempi ajattomampaa musaa, ku poppi, raskaus vaan kasvaa vuosien varrella. Kuinkahan moni esim lähtisi tsiigaamaan alkuperäisen Sladen comebackia ennemmin ku jotain yhen hitin ihmettä viime vuosikymmeniltä ? :D
Kärpäsruoska
09.09.2011 20:14:09
Olisi aika siistiä soittaa progeheviä jossain Queensr˙chen ja Fates Warningin hengessä, kuitenkaan ihan pelkäksi kasarinostalgia-aktiksi taantumatta.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
nypdjaz
09.09.2011 23:14:26
Sellaisen niinkuin Mötley Crüe väitti olevansa kasarilla kirjassaan.
locoloco
17.09.2011 10:54:48 (muokattu 17.09.2011 11:07:04)
Funkonaut: Onhan se noinkin, mutta Toton ja Cyndi Lauperin suurin ero on kuitenkin siinä, että Totoa mennään katsomaan vieläkin. Eli huipulla pysyminen on loppupeleissä pop-maailmassa vähintään yhtä hankalaa kuin sinne nouseminen. Verrattuna joihinkin tyyleihin, joissa riittää, että joskus 30v sitten teit kovaa kamaa ja hallit on vieläkin loppuunmyyty.

Mun mielestä Toton ja cyndi lauperin ero tulee vielä siinä, että Toto on lisäksi tosi arvostettu Muusikoiden/soittajien keskuudessa ympäri maailman jäsenten .Cyndi lauperin kuulijakunta on varmaan enimmäkseen taviksia ja Toton taas sekä taviksia että muusikoita. hyvät sävellykset Africa/Rosanna ja hold the line houkuttelevat taviksia ja Bändin jäsenten soittotaito taas houkuttelee kuulijakuntaan muusikoita/soittajia IMHO.
rokkari87
15.10.2011 20:34:11

Nyt oon sellasessa bändissä että huhu! :D Opiskelen Otavan Opiston Bändilinjalla. Siellä laitettiin pystyyn 2 bändiä. Meitä opiskelioit on yhteensä 16.
Mun bändin nimi on Säveltäjän Hermoromahdus :D Ollaan nyt treenattu kovasti cover biisejä koska meillä ja tällä toisella bändillä jonka nimi on Joulupipari on eka virallinen keikk ensi viikon torstaina Ravintola Huvikummussa Otavassa!
Luvassa siis kovaa menoa ja eri musatyylejä: rokkiballaadeja,jazzia,punkkia ja hard rokkia! :)
Perustin myös sivuprojektin :) Bändin nimi on: Hylätyt Sielut.
SH:ssa soitan kitaraa mutta Hylätyssä Sielussa soitan rumpuja ja laulan :)
Säveltäjän Hermoromahduksen löydät myös Facebookista! :)
strophe
16.10.2011 12:15:54
rokkari87: Nyt oon sellasessa bändissä että huhu! :D Opiskelen Otavan Opiston Bändilinjalla. Siellä laitettiin pystyyn 2 bändiä. Meitä opiskelioit on yhteensä 16.
Mun bändin nimi on Säveltäjän Hermoromahdus :D Ollaan nyt treenattu kovasti cover biisejä koska meillä ja tällä toisella bändillä jonka nimi on Joulupipari on eka virallinen keikk ensi viikon torstaina Ravintola Huvikummussa Otavassa!
Luvassa siis kovaa menoa ja eri musatyylejä: rokkiballaadeja,jazzia,punkkia ja hard rokkia! :)
Perustin myös sivuprojektin :) Bändin nimi on: Hylätyt Sielut.
SH:ssa soitan kitaraa mutta Hylätyssä Sielussa soitan rumpuja ja laulan :)
Säveltäjän Hermoromahduksen löydät myös Facebookista! :)

Yhdessä virkkeessä ei oo hymiötä. Voisitko lisätä, jotta saadaan värisuora?
I am the black wizards.
KTR
28.10.2011 19:40:33
Noniin vois tännekin sitten kirjoittaa.

Unelmabändi olisi semmoinen joka periaatteessa vetäisi jotain raskasta, mutta svengaavaa pörinää Kylesa, The Melvins, Mastodon, Kyuss, QOTSA -meiningeillä dropped C-vireessä, mutta ei kuitenkaan rajoittaisi itseään mihinkään genreen. Lisämausteita ammennettaisiin vaikka 70-luvun progefiiliksistä ja My Bloody Valentine -shoegaze -jutuista. Eli raskasta runttausta ilman METALLI-fiilistä ja lisänä sitten välillä psykedeelistä jumitusta ja utuista tunnelmointia.
Tietenkin kaikki bändin jäsenet täysin sisäistäisivät tämän kuvailemani tunnelman, eivätkä olisi siimalettisiä slayer-paitaisia hevikepittäjiä, vaan monenlaisesta musasta diggaavia avomielisiä ja helvetin hyvännäköisiä nais.. .. no eikun hyviä tyyppejä.

Bändin lähtökohta olisi toi ja sitten tietysti kun kemiat kohtaa taianomaisesti soittajien välillä, niin syntyykin jotain uutta ja ainutlaatuista ja keksitään uus musagenre siinä samalla. 30 vuoden päästä meistä puhutaan sitten pelonsekaisella kunnioituksella.
Ramenia
29.10.2011 05:19:50
Ramenia: 1. Powermetal/melodic death metal-bändin
2. black metal-bändin
3. folk metal-bändin.

Nyt on sitten kaikissa noissa tullut soitettua. Tällä hetkellä haluttaa perustaa neoklassista power metallia soittava visual kei-bändi industrial- ja gootti-vaikutteilla.
Nopeasti soitetaan, hitaasti fiilistellään.
saastara
29.10.2011 09:35:48 (muokattu 29.10.2011 09:39:11)
nypdjaz: Sellaisen niinkuin Mötley Crüe väitti olevansa kasarilla kirjassaan.

Itsekin tota Heroiinipäiväkirjaa luettaessa ihmettelin lähinnä, että aika skarppia aikalaispohdintaa Nikkiltä tilaan nähden..

Toki koska itse en erityisemmin tota herskan rännäämistä silleen harrasta, niin en suoralta kädeltä voi väittää, että koko kirja on jälkikäteen kasaan editoitua shaippaa.

E: Mutta on mulla vähän semmoiset vibat, että jos itse rupeaisin herskapäissäni päiväkirjaan rustailemaan, ei lopputulos olisi ihan noin skarppia jälkeä.

Toki voihan se olla, että Nikki on toimittanut julkaisijalle kasan oksennuksessa, kusessa ja viinassa ryydytettyjä, ajan haperoimia post-it-lappuja, joista sitten on päätä raapien yritetty kasata järkevä kokonaisuus.
Hitler used Telefunkens.
Hillboy
23.11.2011 09:28:38

Jazzbändin.
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Epämuusikko
23.11.2011 10:59:07
Funkonaut: Opettele soittamaan bassoklarinettia , sillä kapinoisit KAIKKIA vastaan. Oisit astetta kovempi kapinallinen.

Tjsp. Kyllä kapinointi mölyllä ja räkimisellä on so last season.

Muita hienoja kapinan muotoja:

-Absolutismi omasta tahdostaan eikä mistään muusta syystä.
-Turkin käyttö, varsinkin miehillä.
-Potkukelkalla kouluun meneminen talvisin.

Vain viimeistä olen harrastanut, mutta ylpeydellä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Funkånaut
23.11.2011 19:01:51

Epämuusikko: Tjsp. Kyllä kapinointi mölyllä ja räkimisellä on so last season.

Näinhän tämä on. Samaa, mitä vanhemmat teki aikanaa. Ei kovin kapinallista.

Muita hienoja kapinan muotoja:

-Turkin käyttö, varsinkin miehillä.
-Potkukelkalla kouluun meneminen talvisin.

Vain viimeistä olen harrastanut, mutta ylpeydellä.

Ei perskeles, toi on kyl härski toi ylempi. Viel, jos turkki on valkoinen. http://www.youtube.com/watch?v=d-dRRbIWRQc&ob=av2e
God made Me FUNKY, 'cause Baby I'm a Star! Kuuntelen tälläistä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)