Aihe: Onko Rummut miehinen soitin?
1 2 3
Baroquean
04.04.2004 21:36:20
Ei rumpujen soitossa kyse voimasta ole (tai paskaako minä tiedän), menee varmaan naisilta siinä missä miehiltäkin..

Joo siis kyllä hyviä naisrumpaleita on olemassa ihan todistetusti. Mutta jos ajatellaan vaikkapa just raskaampaa rockia/heavyä, niin siellä tulee väkisinkin vastaan biisejä, joissa todella voimaakin tarvitaan. Jos vedetään coverina vaikkapa jotain Maidenin tykitysbiisejä, niin ei siellä rumpujen takana kyllä mikään riisikeppi pärjää. Jotkut filleistäkin on sellasia, että ne täytyy vetää oikeen voimalla. Kyllä sen on varmaan kaikki huomannu, että vaikka kuin olis rummut mikitetty ym. ym., niin aina keikoillakin vedetään "sata lasissa". Hyvänä esimerkkinä just vaikkapa Nicho McBrain; soittaa parin tunnin setin täysillä ja keikan jälkeen äijä on kun ei olis rumpujen takana ollutkaan. :)
Arbeit macht frei.
MoonDog
04.04.2004 22:32:07
Hyvänä esimerkkinä just vaikkapa Nicho McBrain; soittaa parin tunnin setin täysillä ja keikan jälkeen äijä on kun ei olis rumpujen takana ollutkaan. :)

Se on sitä niin sanottua harjoittelun tulosta. :)
Shit just doesn't happen, it takes effort.
AP
05.04.2004 10:57:53
The Corrsin Caroline Corr...

Aivan totta, kas kun unohtui.
Lääh, lääh.
Mako
06.04.2004 23:18:20

Musta vähän tuntuu, ettei naisrumpali kovin helposti edes pääsisi yhteenkään bändiin, ellei olisi oikeesti hemmetin hyvä soittamaan, kun jätkiä taas otetaan yhtyeisiin ihan vaan hyvätyyppi-asenteella..tuo ehkä vaikuttaa vähän soittointoon, rumpujakin on pitemmän päälle vähän tylsä läiskiä yksin..

eniten ärsyttää, ettei oteta tosissaan, vaan suhtaudutaan silleen; voiku herttasta, tyttö soittaa rumpuja- asenteella.

ai niin, jos jäi epäselväksi:
olen a) nainen b)rumpali

Voikun herttasta, tyttö soittaa rumpuja
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
asa
07.04.2004 01:54:38

Naiset eivät soita rumpuja kun siinä tulee hiki ;)
UP THE IRONS!
Paas
07.04.2004 09:24:17
Jotenkin kyllä tuntuu hieman omituiselta että tyttö/nainen soittaa rumpuja, mutta hyvä vaan että tuo vastakkainenkin sukupuoli tulee edustettua rumpujen saralla. Tuntuisi kyllä ehkä hieman oudolta keskustella naisen kanssa symbaalien soundeista.
The Mullet: Hairstyle of the Gods
kkeppana
07.04.2004 10:10:14
Tarvitsemme lisää naisrumpaleita!
Drums of death
Mako
07.04.2004 18:42:33

...vedetään coverina vaikkapa jotain Maidenin tykitysbiisejä, niin ei siellä rumpujen takana kyllä mikään riisikeppi pärjää. Jotkut filleistäkin on sellasia, että ne täytyy vetää oikeen voimalla.

Ja minä taas kun en pahemmin näe Mitch Mitchelissä tai juurikin Nickossa kauheita muskelimiehen ulkoisia merkkejä, vaikka etenkin edellisen dynamiikka on kyllä oivati hallussa ja voimaa löytyy, tämä löytyneekin (kuten vähän viittasin) TEKNIIKASTA. Tekniikan voi opetella myös nainen, ei tarvitse olla lihaksikas/gas lipstick. Heh, rokkarit sitäpaitsi ovat (ainkin wanhaan hyvään aikaan olivat) perinteisesti anorektisen laihoja.
I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake
Mr.Babbit
07.04.2004 19:45:32
Tuntuisi kyllä ehkä hieman oudolta keskustella naisen kanssa symbaalien soundeista.

hmm, olenkin miettinyt, miksi jätkät on jotenkin hämmentyneen näköisiä, kun niille selittää jostain keikasta tai soittimesta, että olipa hyvät/paskat soundit tjms...
Mako
08.04.2004 16:07:44

hmm, olenkin miettinyt, miksi jätkät on jotenkin hämmentyneen näköisiä, kun niille selittää jostain keikasta tai soittimesta, että olipa hyvät/paskat soundit tjms...

Mä kyllä olen kummastunut edelleen. Mikä ihmeen sukupuolikuiluprobleema teillä on.. Etenki jampoilla. Tuleeko tohon niinku suora ihmetyksen & kummastuksen ilmaus tyyliin "mitä, sullahan on tissit, et sä voi mistään soundeista puhua"? Kyllä minulla ainakin on naispuolisia kavereita jotka musiikista myös ymmärtää helvetin paljon enemmän kuin minä. Ja omaavat mielipiteitä.
Thyrblast
08.04.2004 16:53:40
Mikä ihmeen sukupuolikuiluprobleema teillä on...

Samansuuntaista keskustelua käytiin täällä about vuosi sitten, muistaakseni silloin kannustin naissukupuolta näihin ympyröihin ja teen niin edelleen.

Olen opettanut vaimoani rumpujen soitossa vuosia ja muutamaa muutakin naista, ja en ole vielä tähän päivään mennessä huomannut ensimmäistäkään syytä, joka olisi jotenkin esteenä naisen rumpaliksi tulemiselle. Tai ylipäätään musiikillisista asioista puhuttaessa. Itseasiassa itsekin olen aikoinani oppinut tiettyjä asioita rumpaloinnista niin, että asian opettaja oli nainen.
MoonDog
08.04.2004 17:56:07
Mikä ihmeen sukupuolikuiluprobleema teillä on.. Etenki jampoilla. Tuleeko tohon niinku suora ihmetyksen & kummastuksen ilmaus tyyliin "mitä, sullahan on tissit, et sä voi mistään soundeista puhua"?

Itsellä ainakin tuollainen reaktio johtuisi siitä, että yleistäen voi todeta että tytöt eivät soita rumpuja, ja siitä johtuen rumpalitytöt ovatkin harvinaista herkkua. Rumpuja soittava tyttö on aina jotakin uutta ja ihmeellistä, kun heitä on melko harvassa, niin tottakai sitä pitää hieman hämmästellä. Jos heitä olisi enemmän niin asiassa ei olisi mitään ihmeellistä.

Itse en tunne henkt. koht. ainuttakaan tyttöä, joka rumpuja soittaisi. Toivoisin kuitenkin saavani tähän asiaan joskus muutosta. :)
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Mr.Babbit
09.04.2004 15:07:38
eipä mitään suoria "nainen hiljaa, nää on miesten juttuja"-kommentteja ole kuulunut, joidenkin miespuolien kanssa ei vaan voi keskustella tasapäisesti musiikista, kun ne alkaa heti virnuilemaan, tulee itselle hölmö olo..

mutta joo, en halua yleistää.
Mikko A
10.04.2004 23:07:43
Itse tunnen/tiedän useampiakin naispuolisia rumpaleita enkä vielä ole mitään pahaa sanottavaa löytäny. Kateellinen vaan olen kun ykskin 11-vee tytsy soitti noin vuoden kokemuksella niin pirun hyvin ja time pysyi varmasti paremmin kuin allekirjoittaneella.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Alpha
10.04.2004 23:12:17
Kateellinen vaan olen kun ykskin 11-vee tytsy soitti noin vuoden kokemuksella niin pirun hyvin ja time pysyi varmasti paremmin kuin allekirjoittaneella.

And she is the boss...:o)?
Mikko A
11.04.2004 19:10:42 (muokattu 11.04.2004 19:11:11)
And she is the boss...:o)?

Nein. Itse asiassa boss on yhden minkälie uruguaylaisen miekkosen rumpukone :)
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
Anonymous-jazz
14.04.2004 12:47:14

Se on näköjään niin että jos on nainen ja soittaa peruskomppia ilman fillejä koneiden taustalla. Niin yleiset mielipiteet on että se on kova rumpali :)

Voi voi teitä... Ulkoinen glamour on aivan eri asia kuin soittajan pään sisällä asuva musikaalisuus.
Clayrooster
14.04.2004 15:35:16
"OhaC"
"Syö sukset, jos et, aja viikset"
Drumminghen
15.04.2004 14:12:13
No voi hyvänen aika. On taas tässäkin näitä juttuja. Eihän tässä ole voinut muuta kun nauraa! Itsekin olen naisrumpali..
Rumpalissa tärkeintä on soundi ja time, ei se mitä sukupuolta se on! Kaikki naisrumpalit on ihan sairaan kovia. Miehet taitaa vaan pelätä niitä, kun häviävät reippaasti!
Hahaa. Minkään asian ei koskaan pitäisi olla sukupuoliasia, koska kaikki pystyvät kaikkeen! Think about it.
-Hen;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)