Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LS9 editori
1
pitk
31.08.2011 00:43:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enks mä vaan osaa vai??
 
Eikä Äläsysin editorissa pysty kopioimaan / siirtämään kanavia, häh??
 
Pitk thö käsi
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Sami_T
31.08.2011 00:55:53 (muokattu 31.08.2011 01:04:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä juurikin lauantaina ihmettelin samaa asiaa ja luin koko manuaalin läpi ja en löytäny ratkaisua. Kopsasin ja siirsin sitten surfacella ne mitä tarvii kopsata/siirtää ja tallensin filuun. Mutta editorilla en saanu taipumaan.
 
Samoten mulla oli vakaa aikomus ajaa ambienssimikkejä 1-32 layerilta post-faderina (kiitos Anssi) ja se että sain ne toimimaan ei myöskään tolla editorilla taipunu.
 
Voi kyllä olla että en vaan osaa.
 
yst. terv. nimim. "tuttavallisesti iLiven tahtoo hän"
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
stnprkl
31.08.2011 01:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Enks mä vaan osaa vai??
 
Eikä Äläsysin editorissa pysty kopioimaan / siirtämään kanavia, häh??
 
Pitk thö käsi

 
Studiomanagerilla ei pysty siirtämään kanavia. Ei LS9:ssä, M7:ssa eikä PM5D:ssä. Toi pitää tehä fyysisessä raudassa. En nyt äkkisältään muista oliko tos editoris muuta puutetta verrattuna rautaan.
Kanavien kopiointi ja siirto pitää tehä vähän mutkan kautta eli sen kanavalibraryn kautta jos siis studiomanagerilla tekee. Siinä kulkee kaikki info kyl mukana eli ei tarvi pelätä et jotain hukkuu matkalla.
 
Viltsu audiokantaja
Locrian
31.08.2011 08:16:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No just. Noin tunnin päästä oli tarkotus ruveta tutkimaan tätä asiaa et josko onnistus. Epäilin kyllä jo valmiiks et ei. No- tehään sit vaikeen kautta...
 
Niinpä niin...
Pentinpuro
31.08.2011 13:42:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on muutakin mätää tuossa softassa taikka sitten täällä käyttäjässä. Esimerkiksi kätsä ominaisuus olisi, jos pystyisi yhden kanavan jonkun parametrin muutokset (esim. gain) tekemään kerralla useammalle scenelle.
 
Niin no, no niin
stnprkl
31.08.2011 14:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pentinpuro: Tuossa on muutakin mätää tuossa softassa taikka sitten täällä käyttäjässä. Esimerkiksi kätsä ominaisuus olisi, jos pystyisi yhden kanavan jonkun parametrin muutokset (esim. gain) tekemään kerralla useammalle scenelle.
 
Tota ei pysty tekeen siin laudassakaan ilman et asettaa sen kanavan safeks ja sillon ne scenet ei enää vaikuta siihen kanavaan :)
Ja noi scenethän ei muutenkaan toimi niinkun snapshotit, koska niitä ei semmoisiks oo alunperin luotukaan. (Ja toi mitä sä nyt kaipaat on nimenomaan enemmän snapshot tyyppistä toimintaa, mihin Yamaha ei vaan luonnostaan helposti taivu)
Toki noita scenejä voi tietyin rajoituksin tohon käyttöön käyttää, mut ei se ihan ysinkertasta oo.
 
Viltsu audiokantaja
pitk
31.08.2011 14:06:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kätevää......
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
stnprkl
31.08.2011 14:18:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Kätevää......
 
Käytetään niitä lautoja miten ne on tarkotettu käytettäväks :)
Mä diggaan M7:sta ja PM5D:stä sen takia et ne on luotettavia työkaluja ja niitä nykyjään löytyy melkeinpä mistä päin maailmaa vaan.
Sit mä diggaan DiGiCoista (eritoten SD8:sta) noiden snapshot ominaisuuksien ja muutenkin monipuolisemman reititettävyytensä takia.
Digidesignin tuotteet on kans joissain suhteissa mukavia. Tosin snapshot ja routingasiat niissäkin on tietyllä tapaa rajoittuneet.
Kaikki on vähän erilaisia ja kaikilla pääsee maaliin. Hinnat ja ominaisuudet vaan vaihtelee.
 
Yamahasta kandee kuitenkin muistaa se et ne teki ekan livekäyttöön suunnatun digibulsan ja ovat sillä tiellä edelleen ja niiden softa on todella vakaa, en oo ikuna kuullu et ykskään PM5D olis kaatunu, seiskan oon kuullu kaatuneen ehkä kerran. Muista ei voi sanoo samaa.
 
Viltsu audiokantaja
pitk
31.08.2011 17:54:25 (muokattu 31.08.2011 17:55:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Käytetään niitä lautoja miten ne on tarkotettu käytettäväks :)
 
Tilanne oli sellainen, että oli männä vkl kaks keikkaa peräkkäin. Kitaristin kamat pyki ekalla vedolla, joten päätettiin ottaa sen etuasteesta linja spareks. Laitettiin kanaalilistassa kaiken perään. Linjasoundi kuitenkin toimi sen verran hyvin, että päätin ottaa sen vakilistaan. Olisin modannu failin suoraan ens viikonloppua varten, kun tulee samanlainen pyydys vastaan. Päätin sitten tehdä asian, kun oon fyysisen keksinnön vieressä. Ei luulis olevan hirveen vaikeeta laittaa sitä channel job ominaisuutta editoriin.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
jorma666
31.08.2011 22:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Käytetään niitä lautoja miten ne on tarkotettu käytettäväks :)
Mä diggaan M7:sta ja PM5D:stä sen takia et ne on luotettavia työkaluja ja niitä nykyjään löytyy melkeinpä mistä päin maailmaa vaan.
Sit mä diggaan DiGiCoista (eritoten SD8:sta) noiden snapshot ominaisuuksien ja muutenkin monipuolisemman reititettävyytensä takia.
Digidesignin tuotteet on kans joissain suhteissa mukavia. Tosin snapshot ja routingasiat niissäkin on tietyllä tapaa rajoittuneet.
Kaikki on vähän erilaisia ja kaikilla pääsee maaliin. Hinnat ja ominaisuudet vaan vaihtelee.
 
Yamahasta kandee kuitenkin muistaa se et ne teki ekan livekäyttöön suunnatun digibulsan ja ovat sillä tiellä edelleen ja niiden softa on todella vakaa, en oo ikuna kuullu et ykskään PM5D olis kaatunu, seiskan oon kuullu kaatuneen ehkä kerran. Muista ei voi sanoo samaa.

 
Puhumattakaan että Yamahat kilpailee myös aika eri hintaluokassa.
 
we call it music - they call the cops
rintapek
31.08.2011 23:48:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Puhumattakaan että Yamahat kilpailee myös aika eri hintaluokassa.
 
Toi on toi Jammu- syndrooma. Siel on tuotteita nokkahuilusta flyygeliin. Aina löytyy halvempi ja aina löytyy parempi.
Mut niikauan ko mä muistan, ni niil toi laadunvalvonta on ollu Toyotan luokkaa, eli alihankkijaksi pääsystä monet firmat voi vaan unelmoida.
 
Anteeksi offtopic, noudan takkini ja poistun.
 
One kind of music only - the good kind
stnprkl
01.09.2011 00:51:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Tilanne oli sellainen, että oli männä vkl kaks keikkaa peräkkäin....
 
Juu siis lähinnä tarkotin sitä et niit scenejä on turha yrittää väkiste vääntää snapshoteiks kun ne ei niitä oo. Eli raudan/softan rajoitukset pitää ottaa huomioon. Kaikissa laudoissa niitä rajoituksia on ja ne vaan pitää itse kunkin tietää ja operoida kullakin bulsalla niiden sallimissa rajoissa.
Mut järkevää toi ei täs studiomanageris oo missään nimessä et editorista puuttuu jotain sellaista mihin itse rauta kuitenkin taittuu :)
 
Viltsu audiokantaja
pitk
01.09.2011 12:47:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Juu siis lähinnä tarkotin sitä et niit scenejä on turha yrittää väkiste vääntää snapshoteiks kun ne ei niitä oo.
 
EN mä oikeestaan halunnu muuttaa mitään muuta kuin kanavien järjestystä, by-hyy :(
 
Pitko
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
cozmo
01.09.2011 13:41:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Juu siis lähinnä tarkotin sitä et niit scenejä on turha yrittää väkiste vääntää snapshoteiks kun ne ei niitä oo. Eli raudan/softan rajoitukset pitää ottaa huomioon. Kaikissa laudoissa niitä rajoituksia on ja ne vaan pitää itse kunkin tietää ja operoida kullakin bulsalla niiden sallimissa rajoissa.
Mut järkevää toi ei täs studiomanageris oo missään nimessä et editorista puuttuu jotain sellaista mihin itse rauta kuitenkin taittuu :)

 
Yksi mikä myös puuttuu editorista on ulostulojen viipeet. Mutta lieneekö ne sitten globaaleja asetuksia, joita ei talleneta koko tiedostoon?
 
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
stnprkl
01.09.2011 15:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: Yksi mikä myös puuttuu editorista on ulostulojen viipeet. Mutta lieneekö ne sitten globaaleja asetuksia, joita ei talleneta koko tiedostoon?
 
Ulostulojen viiveet, vaiheenkäännöt (täst vaiheenkäännöst en oo ihan satavarma) ja trimmit ei seuraa failia jostain kumman syystä vaan ne on tiskikohtaista infoa. Ne kun jotenkin japanialaisen logiikan mukaan liittyy niihin fyysisiin ulostuloränneihin enemmän kun niitä ruokkiviin asioihin.
 
Viltsu audiokantaja
kalleke
02.09.2011 19:58:24 (muokattu 02.09.2011 19:59:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: EN mä oikeestaan halunnu muuttaa mitään muuta kuin kanavien järjestystä, by-hyy :(
 
custom leierille tarvitavat kanavat?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «