Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox AC4 -näytteitä
1 2 3 4
Jucciz
30.08.2011 18:30:43 (muokattu 30.08.2011 18:33:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Pitkästä aikaa ehdin taltioida ääniaaltoja. Viikonloppuna oli iloinen perhetapahtuma, kun Vox-vanhemmat (AC30 "perus" ja AC30 Top Boost) saivat lopultakin kauan odottamansa jälkeläisen: Vox AC4:n. Ei olisi voinut sattua paremmin, sillä kaikki kolme ovat vieläpä samalta vuodelta: 1964.
 
Tuoreimman tapauksen parkumista päätyi narulle viiden eri kitaran kurittamana, joten tarjolla on kaikille vanhan koulun rutinan ystäville mukava kirjo maistiaisia. Todella yksinkertaisen kytkennän ansiosta (laskujeni mukaan suurin piirtein 25 komponenttia plus potikat, putket, muuntajat ja jakit) jokainen kitara kuulostaa vahvistimen läpi ilahduttavan erilaiselta - tasapäistymistä ei pääse syntymään. Alkuperäinen Elac-kaiutin on vaihdettu Weber Blue Pup:iin (Alnico).
 
Laitefriikeille ulko- ja sisäkuvia kyseisestä koneesta täällä:
http://www.dropbox.com/gallery/4302 … 26%20Cabs/Vox%20AC4%201964?h=6b163c
 
Varoitus: tarjolla ei ole vehnäpullaa tai edes neljän viljan leipää, vaan kyllä tässä mennään aika lailla ruisleivän, hetkittäin jopa hapankorpun makuiselle sektorille. Vahvistimessa on myös tremolo, mutta olin liian tohkeissani perussoundista: en muistanut polkaista väpättäjää kertaakaan päälle. Äänitys tapahtui Röde NT1A -mikillä, joka oli noin viiden sentin päässä etuverkosta - suht keskellä kaiutinkartiota. Lisäsin aavistuksen reverbiä valmiisiin pätkiin, mutta muuten niitä ei ole käsitelty. Kitaran ja vahvistimen välissä oli ainoastaan piuha. Sekä volume että tone olivat täysillä, joten säröä ja yläpäätä kuulette pätkissä juuri niin paljon kuin kone antaa.
 
Tässäpä pätkät:
 
Fender Stratocaster '60 Relic
http://mp3.jucciz.com/vox_ac4/ac4_strat.mp3
 
Fender Nocaster '51 Relic, vaikka Telehän se käytännössä..
http://mp3.jucciz.com/vox_ac4/ac4_tele.mp3
 
Gibson Les Paul '59 Reissue
http://mp3.jucciz.com/vox_ac4/ac4_lp.mp3
 
Gibson ES-355
http://mp3.jucciz.com/vox_ac4/ac4_355.mp3
 
Rickenbacker 330
http://mp3.jucciz.com/vox_ac4/ac4_ric.mp3
 
Kaikki mikkiasennot käydään läpi, tallasta kaulaan päin. Soitto kuulostaa lähinnä eilen ensimmäistä kertaa kitaran nähneen räpellykseltä, mutta se ei menoa haitannut - omasta mielestä. ;)
 
Kaikki kommentit ja keskustelu - etenkin jos joukossa on muitakin AC4:n omistajia - on tervetullutta, suorastaan toivottavaa!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
30.08.2011 18:43:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huhhuh, johan haiskahtaa savuinen kapakka jossa soi nurkassa jazztrio. Hienosti tulee kyllä kieltämättä nuo kitarat läpi, Nocaster oli ehkä omaan korvaan miellyttävin kaikessa nasaaliudessaan. Hyvänkuuloinen vahvari!
Jucciz
30.08.2011 18:57:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinasin nimetä tän ketjun "Putkivahvistimen clean-kanava särkee", mutta joku oli mua nopeampi. :(
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Räbbänä
30.08.2011 18:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maukkaan kuuloinen pikkupurkki. Stratopätkistä diggasin eniten.
 
↑↑↓↓←→←→BA "Oh glorious cheeseburger... we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
Estranged
30.08.2011 19:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähemmän yllättäen erittäin herkullista soundia. Suosikkeja en kyllä osaa sanoa, kaikista diggasin kovasti. Tosiaan erittäin hyvin tulee kitaroiden erot esiin.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional
Artist
30.08.2011 19:32:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältä kuulostaa, Rickenbacker pätkä oli eniten minun mieleeni.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
JHe
30.08.2011 21:48:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä on VOX AC4TV, mutta reilusti tuoreempaa mallia eli aika lailla eri vehje taitaa olla kyseessä. Siitäkin irtoaa mukavat soundit ja tehokytkimellä (4W, 1W tai 1/4W) saa aika vahvankin särön aikaan kohtuullisella metelillä.
 
Kaikki nauhoitukset olivat hienoa kuultavaa, mutta ehkä eniten iski Gibson ES:n tallamikkipätkä.
 
SirElwood
30.08.2011 22:00:35 (muokattu 30.08.2011 22:00:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JHe: Täällä on VOX AC4TV, mutta reilusti tuoreempaa mallia eli aika lailla eri vehje taitaa olla kyseessä. Siitäkin irtoaa mukavat soundit ja tehokytkimellä (4W, 1W tai 1/4W) saa aika vahvankin särön aikaan kohtuullisella metelillä.
 
Tuo on tosiaan aivan eri laite. Sikäli mielenkiintoinen kyllä, että tuo on aika edullinen ja sinne olisi helppoa/helpohkoa rakennella sisälle tuo vanhempi versio. Kotelohan on mitä komein.
 
Jucciz
30.08.2011 22:05:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, tää onkin ollut hauska huomata: foorumilla ja sen ulkopuolella eri ihmiset ovat maininneet, mikä pätkä noista on ollut oma suosikki. Jokainen noista viidestä on saanut ainakin yhden äänen - mukava, että eri ihmiset tykkää erilaisista soundeista!
 
AC4 on kyllä mun vahvistimista ehdottomasti läpinäkyvimmästä ja anteeksiantamattomimmasta päästä, koska se ei todellakaan ripottele tomusokeria tai pursota kermaa soundin päälle, vaan (t)ulostaa aika lailla sellaisenaan kitaran luonteenomaisen soundin pihalle. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Illu
31.08.2011 00:01:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: AC4 on kyllä mun vahvistimista ehdottomasti läpinäkyvimmästä ja anteeksiantamattomimmasta päästä, koska se ei todellakaan ripottele tomusokeria tai pursota kermaa soundin päälle, vaan (t)ulostaa aika lailla sellaisenaan kitaran luonteenomaisen soundin pihalle. ;)
 
Nuo vanhanliiton "harjoitusvahvistimet" ovat kyllä sellaisia sanan varsinaisessa merkityksessä. Paska soitto kuulostaa armottoman paskalle ja hyvä taas vastaavasti erittäin hyvälle.
 
Jucciz
31.08.2011 01:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Illu: Nuo vanhanliiton "harjoitusvahvistimet" ovat kyllä sellaisia sanan varsinaisessa merkityksessä. Paska soitto kuulostaa armottoman paskalle ja hyvä taas vastaavasti erittäin hyvälle.
 
Pahoittelut ensiksi mainitusta. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Illu
31.08.2011 09:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Pahoittelut ensiksi mainitusta. ;)
 
No problem. Tuttua hommaa mulle... ;)
 
Mesa/Boogie
31.08.2011 09:58:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks asia mua häiritsee noissa Voxeissa ihan suunnattomasti. Ne on helvetin hyvän kuuloisia vahvistimia, mutta annas olla ku raahaat sellaisen humppaliiterin lavalle, niin heti luullaan joksikin v****n rautalankamieheksi. Se se vasta on väärin!
 
Jii-Gee
31.08.2011 10:11:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Yks asia mua häiritsee noissa Voxeissa ihan suunnattomasti. Ne on helvetin hyvän kuuloisia vahvistimia, mutta annas olla ku raahaat sellaisen humppaliiterin lavalle, niin heti luullaan joksikin v****n rautalankamieheksi. Se se vasta on väärin!
 
Moga tulee siinä kohtaa kun sää ite nouset sinne "humppaliiterin lavalle".. älä mee niin ei luulla rautakangi-äijäks. ;-D
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa?
Mesa/Boogie
31.08.2011 10:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Moga tulee siinä kohtaa kun sää ite nouset sinne "humppaliiterin lavalle".. älä mee niin ei luulla rautakangi-äijäks. ;-D
 
Jostain se leipä pitää pöytään hankkia... Enkä mä noita Voxeja omista (yhden tuurauksen tein kerran laina-Voxin kanssa). Itsehän vedän saksalaisen hevipaskan (Engl) kanssa. Sinänsä säälittävää, mutta minkäs teet, kun ei ole rahaa parempaan näillä liksoilla. Mut kyllä se rautalankailluusio häipyy yleensä meidän orkesterissa viimeistään siinä vaiheessa kun bassorumpu astuu kehiin...
 
Tami
31.08.2011 10:38:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Yks asia mua häiritsee noissa Voxeissa ihan suunnattomasti. Ne on helvetin hyvän kuuloisia vahvistimia, mutta annas olla ku raahaat sellaisen humppaliiterin lavalle, niin heti luullaan joksikin v****n rautalankamieheksi. Se se vasta on väärin!
 
Juu mutta sitten pitää kauhistuttaa yleisöä ja "voxi-poliiseja" soittamalla floikka-kitaralla ja iskemällä biiseihin sweeppejä ja tiluliluja tyyliin http://www.youtube.com/watch?v=KtnLL6em590&feature=related
 
Yhä vielä mieltä lämmittää 2009 Tampereella Hämeen sillalla Juccikzen ( miten hitossa toi taivutetaan) ultimaattinen tapping-lopetus johonkin synkkään tangoon.... ;D
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Mesa/Boogie
31.08.2011 10:49:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Juu mutta sitten pitää kauhistuttaa yleisöä ja "voxi-poliiseja" soittamalla floikka-kitaralla ja iskemällä biiseihin sweeppejä ja tiluliluja tyyliin http://www.youtube.com/watch?v=KtnLL6em590&feature=related
 
No mut Timppahan on kuitenkin rautalankamiehii, vaikka heviä toisinaan tiluttaakin... :)
 
Joees
31.08.2011 10:52:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainiolta kyllä kuulosti tuo mölystin. Mun makuun osui eniten(yllätys yllätys) Nocaster ja 355. Tykkään tuommoisesta pörinästä.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
H053
31.08.2011 11:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Meinasin nimetä tän ketjun "Putkivahvistimen clean-kanava särkee", mutta joku oli mua nopeampi. :(
 
Ansaitte yläluokkaisen hohotukseni; hoho! :D
...ja soittohan on Jucciz -maiseen tyyliin oikein messevää ja saundit hinajata, etenkin Lepa/Essi -pätkissä.
loner
31.08.2011 12:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox-soundit on aina hyvät, mutta ällöttävää mielistelyä koko ketju. No se ei ole aloittajan vika se.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «