Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Robyn Hitchcock
1
velipesonen
28.07.2009 12:51:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Attention Fegmen!
 
Mitäs mieltä tästä armoitetusta kuusikielisen kurittajasta? Ukko saa edelleen homman toimimaan, ei siinä mitään. Välispiikit täyttä rautaa, ehkä parhaat maailmassa.
 
2541
30.07.2009 12:13:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin kolahtaa ja kokoelmaa olen koettanut pikkuhiljaa kartuttaa, kun uusintajulkaisujakin on taas tipahdellut. The Soft Boys on myös hieno, varsinkin "Underwater Moonlight".
 
velipesonen
30.07.2009 13:50:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: The Soft Boys on myös hieno, varsinkin "Underwater Moonlight".
 
Can of Beesillä on myös hieno Human Music, jossa on mainioita melodisia koukkuja. Samat koukut ovat sitten kyllä tulleet myöhemmin hyvin tutuiksi, olisiko mies hieman ylituottelias. Sanoituspuolella samat sanat, vaikka hepun sana- ja kielikuvavarasto on kunnioitettavan laaja. Välillä menee vähän kikkailun piikkiin.
 
Olen usein miettinyt, mitähän sukua rumpali Morris Windsor on kunigasperheelle, koska Windsorin täytyy ihan välttämättä olla suojattu sukunimi. Pitäisi kai lukea se-ja-se Morris of Windsor tai jotain. Onko jollakulla tietoa asiasta?
 
Feggy
01.08.2009 12:23:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ne kaksi uutta boksia ja olen taas ihan fiiliksiffä. On sfe kofva.
kivi
01.08.2009 15:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipesonen:
Olen usein miettinyt, mitähän sukua rumpali Morris Windsor on kunigasperheelle, koska Windsorin täytyy ihan välttämättä olla suojattu sukunimi. Pitäisi kai lukea se-ja-se Morris of Windsor tai jotain. Onko jollakulla tietoa asiasta?

 
Tietoa ei ole mutta täytyy sanoa, että meillä täällä saarivaltakunnassa (joo, asun Englannissa) on aika vähän eri sukunimia (tuntuu että vähemmän kuin Suomessa) ja niiden merkitys käytännössä ja suojaaminenkin on vähän niin ja näin - aateloitaessa saa sitten erillisen aatelisnimen. Kyllä tuo Windsorin kaveri voi hyvin olla kuninkaallista sukua, aika moni on kun näillä niitä kuninkaallisia on jo pidempään ollut, onhan esim Tenpole Tudorin laulaja Edward Tudorpole "niitä" Tudoreita. (Oma sukunihan tavoittaa ehkä monen mutkan kautta Skotlannin Gordonit, tiesi sukututkimukseen hassahtanut isotätini kertoa.)
 
Robyn Hitchcock on silkkaa parhautta, ja vaikka ne välispiikit alkavat nykyään olla jo aika psykedeelisiä, ei ollut mikään sattuma että mies palkattiin tv-juontajaksi kun musiikki-tv saapui Englantiin.
 
Ehkä jos nyt yrittäis uudestaan Hitchcockille Suomen-keikkaa, sais Tavastialle yli 8 hengen yleisön diggailemaan? Pienestä yleisöstä huolimatta mies antoi kaikkensa, viimesen kuivan paitansakin, ja neljäs encore päätti illan komeasti.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
velipesonen
01.08.2009 18:06:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Ehkä jos nyt yrittäis uudestaan Hitchcockille Suomen-keikkaa, sais Tavastialle yli 8 hengen yleisön diggailemaan? Pienestä yleisöstä huolimatta mies antoi kaikkensa, viimesen kuivan paitansakin, ja neljäs encore päätti illan komeasti.
 
Jyrockiin 1988 olisi saatu Robyn Hitchcock & The Egyptians hintaan 10 000 markkaa, mutta Urmalan Eino sanoi venyttelevään oululaiseen tyyliinsä että "eeeii sitä passskaa jakssa tännne ottaa". Meitä olisi ollut ainakin kaksi fania (minä ja Latvalan Markus, terveisiä) eturivissä tiggaamassa. Voi helvetti että ottaa aivoon, no ei voi enää mitään.
 
Tekikös Hitch ensimmäisen Suomen-keikkansa Mikkelin Dinosaurrockissa 1989 vai oliko käynyt jo aiemmin? Miksaajanahan sillä oli pitkään saarijärveläinen Hessu Iso-Ahola, kiersivät yhdessä kai jotain viisi vuotta.
 
velipesonen
29.08.2011 12:34:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäisi olevan A Can of Bees nytten Spotifyssa.
 
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" -John Lennon
velipesonen
24.01.2013 07:42:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=s5sUfV1Mi7w
 
Hauska.
 
He's a kind of fellow you just gotta see if you can, Vegetable Man -Syd Barrett
Calliope
19.08.2022 20:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yli 3494 päivää vanha aihe, onkohan henk.koht ennätys, luulen niin.
https://twitter.com/seanonolennon/s … 81088?s=20&t=DsVEWURWT_IQJ1OVs19HqA
 
"Turn up the Eagles the neighbors are listening"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «