Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratoon Tremsetter ja Roller Nut
1
albert18
29.08.2011 10:08:38 (muokattu 29.08.2011 10:13:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kielet on tahmanneet nykyisessä TUSQ yläsatulassa ja vire kärsii.
 
Sain juuri postista kuvan tuotteet:
- Fender LSR Roller nut
- HIPSHOT TREMSETTER
http://img202.imageshack.us/img202/4341/tremsetterrollernut.jpg
 
Saas nähdä sopiiko noiden kanssa käyttää tremoloa ja kuinka paljon. Eikö tää ole kuitenkin se paras vaihtoehto jos lukkosydeemejä ei halua käyttää.
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
elon arska
29.08.2011 10:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rollerin kuulat paskaantuu ajan myötä ja on yhtä huono sitten kun mikätahansa fiksaamaton satula. Tremsetteristä en tiiä muuta kuin että flutterit ym tarpeelliset kampikikat jää kyllä tekemättä.
 
Tinippa84
29.08.2011 11:00:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida mennä heittämällä vanhan satulan paikalle. Joskus hommaa selvittelin ja unneutin koko homman kun olis pitäny alkaa työstämään satulan uraa... Silloisessa fenderissä oli näin siis...
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
-Juice-
29.08.2011 12:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Rollerin kuulat paskaantuu ajan myötä ja on yhtä huono sitten kun mikätahansa fiksaamaton satula. Tremsetteristä en tiiä muuta kuin että flutterit ym tarpeelliset kampikikat jää kyllä tekemättä.
 
Itse olen aina kieltenvaihdon yhteydessä laittanut lsr:n kuuliin hiukan ompelukoneöljyä (varmaan joku aseöljy ajaa saman asian) ja eipä ole ollut ongelmia. Tätä suosittelen myös aloittajalle.
 
Saattaa tosiaan muuten vaatia hiukan puutöitä tuon asentaminen, jos aikaisemmin on ollut ihan normikokoinen straton yläsatula.
 
Mielestäni tärkein tekijä vireenpitävyydessä on kuitenkin tallan säädöt. Itse opin paljon tästä:
http://www.youtube.com/watch?v=Iy-F7iSIopA
 
albert18
29.08.2011 13:21:28 (muokattu 29.08.2011 13:29:40)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Juice-: Saattaa tosiaan muuten vaatia hiukan puutöitä tuon asentaminen, jos aikaisemmin on ollut ihan normikokoinen straton yläsatula.
 
Olen varautunut leventämään lovea otelaudassa. Tuon LSR:n rullasatulan leveydellä saa myös Earvanalta muovisatulan. Menee heittämällä.
Jos Tremsetter ajaa asian ja muovisatulakin toimii, niin sitten siirryn Earvana-tyyppiseen kompensoituun yläsatulaan.
 
Tarkoitus on ensin asentaa tuo Tremsetter ja katsoa kuinka käy. Pysyykö vire nykyisen TUSQ satulan kanssa.
 
Seuraavaksi kokeilla rullasatula ja lopuksi, jos eroa ei juuri edellisillä ole (TUSQ + Tremsetter / rullasatula + Tremsetter), niin muuttaa rullasatula Earvana-tyyppiseksi.
 
Mielestäni tärkein tekijä vireenpitävyydessä on kuitenkin tallan säädöt
 
Mulla on alatallana Super V:n BLADERUNNER, joka tuntuu toimivan hyvin ja täsmällisesti. Siinä tarvii säätää vain kielien korkeutta ja intonaatiota. Saranassa ei ole veitsenteriä. Saranana toimii jousiteräs. Vastajousilla säädetään tietysti kelluvan tallan asento.
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «