Aihe: Milloin katkeaa soittajan pinna?
1 2 3 4 5 6 7 8
pekkajau
27.08.2011 01:54:04
KoskPaavo: Voi, mun historiaan kuuluu varmaan kymmeniä tuommoisia settejä , mitäpä tuosta , voi treenata vaikka mitä, esim . vaikka Kultaisen Laulukirjan satunnaisotoksia, mm kerran tuli hurjana hellepäivänä "Jänöjussin mäenlasku".

Jänöjussin mäenlaskun introhan on mitä parhainta jatsia!
Tankero
27.08.2011 03:54:13 (muokattu 27.08.2011 03:54:26)
Jucciz: Me ainakin soitettiin pääasiassa jatsia silloin kun yhdellä laivakeikalla aamun ekan setin aikana koko tanssiravintolan alueella ei ollut bändin lisäksi muita ihmisiä kuin laivan henkilökuntaan kuulunut siivooja.

Autumn Leaves vedettiin noin 20 minuutin versiona, kokeiltiin monenlaista biisin aikana: puolitempoon, normaalitempoon ja tuplatempoon. Aika pitkiä soolojakin tuli. Keikkatallenne on olemassa, vaan ei yleisessä jaossa.

Ei katkennut pinna, mutta miettihän sitä hieman, onko tässä nyt saateri mitään järkeä.

Galaxy?
Humppajyrä
Jucciz
28.08.2011 00:32:03
Tankero: Galaxy?

En muista enää. Samapa tuo.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
baron
28.08.2011 09:25:55

EP: E: Joskus kauan sittenhän oli tapana ravintoloissa soitella eka setti sellasta instrumentalmusaa ja wanhaajatsia! : )

Mun nuoruudessa lavoillakin bändi soitti ekan setin pelkkää jatsia ja kukaan ei tanssinut, katseltiin vain tyttöjä. Toinen setti aloitettiin La Cumparsitalla ja se oli merkki tanssien alkamisesta.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
28.08.2011 10:01:10
baron: Mun nuoruudessa lavoillakin bändi soitti ekan setin pelkkää jatsia ja kukaan ei tanssinut, katseltiin vain tyttöjä. Toinen setti aloitettiin La Cumparsitalla ja se oli merkki tanssien alkamisesta.

Minä oon kanssa niin vanha että muistan noin olleen, Göran Ödnerin sekä Göran Melenin bändit muistan noin tehneen. Pia Skaar oli solistina jälkimmäisellä.
Se Haitari/Klarinetti- yhdistelmäsoundi on painunut mieleen.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
manjaana
28.08.2011 13:42:44 (muokattu 28.08.2011 13:44:13)
KoskPaavo: Minä oon kanssa niin vanha että muistan noin olleen, Göran Ödnerin sekä Göran Melenin bändit muistan noin tehneen.

Niin miekin muistan olleen..

Koskas tuo muuttui, sitä en muista kyllä. Silloin kun hovit hävisi ja pystypöydät valtas tilaa?
Luulo on kamala tauti, vai mitä luulet?
KanttoriPiiparinen
28.08.2011 14:38:57
KoskPaavo: Voi, mun historiaan kuuluu varmaan kymmeniä tuommoisia settejä , mitäpä tuosta , voi treenata vaikka mitä, esim . vaikka Kultaisen Laulukirjan satunnaisotoksia, mm kerran tuli hurjana hellepäivänä "Jänöjussin mäenlasku".

Tuli tuosta talviaiheesta mieleeni: Soitimme juhannuksen kunniaksi Silja-Starilla 45.n minuutin joulusetin lähes tyhjälle salille. Alkuun tuli: Kun maas on hanki ja järjet jäässä, On sangen korkeat kierrokset ja lopetimme Nissen polkkaan. Ainoastaan yksi turakainen närkästyi hieman.

Yleensä työnantajien puolella ymmärretään tämä tyhjän salin ongelma. Viksummat pyytävät jopa kahvitauolle, joka on täysin ymmärrettävä ja yleinen käytäntö. Eihän missään muussakaan ammatissa rehkitä silloin kun ei ole järjellistä tekemistä.
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
Qsine
05.09.2011 17:45:18

Soittajan pinna saattaa hyvinkin katketa myös esimerkiksi silloin, kun tilaaja rupeaa väittämään esiintyjän kotikaupungin ja Helsingin välimatkaksi tasan 115 kilometriä, koska jostain internetin silmäkkeestä löytyvä välimatkataulukko sanoo niin. Kaikki kaupunkien ihmisethän asuvat samassa pisteessä, eivätkö vain? Että matkalasku uusiksi ja persnetolle, kiitti vaan Juhlaviikot.

Ja samaan syssyyn: "mikäs tämä toinen taksikuitti on?" No katsokaas kun soittimemme eivät ole kertakäyttöisiä, ne on hyvä myös roudata pois keikkapaikalta, mihin tarvitsemme väkisinkin toisen taksimatkan.

Perkele kun on "Pullo viinaa ja capslocki päälle" -fiilis!

Mikäli jollakin olisi heittää vaikka privana Lindellin Tommin taannoin Facebookiin postaama Art Goes Kapakka -vuodatus, mielelläni sen luettavakseni ottaisin, kiitos.
"Intercourse the penguin!"
humppahanuristi
05.09.2011 19:28:58

Tuosta netin välimatkataulukosta oli vaimolla taistelu viime kesänä töissä: matkalaskuun laittoi todelliset kilometrit eli 54km ja pomo hylkäsi sen kun netin mukaan tulee 46km. Se tie vaan on pieni yksityinen hiekkatie eikä yleinen läpiajo tie. Ei auttanut, sitä kautta laskutus vaan kelpasi.
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Qsine
05.09.2011 20:26:25

Ei enää vain "taulukkopalkka", vaan nyt myös "taulukkomatka"!

Luvallanne sanon, että voi vitun ikenet.
rintapek
05.09.2011 20:28:48

humppahanuristi: Tuosta netin välimatkataulukosta oli vaimolla taistelu viime kesänä töissä: matkalaskuun laittoi todelliset kilometrit eli 54km ja pomo hylkäsi sen kun netin mukaan tulee 46km. Se tie vaan on pieni yksityinen hiekkatie eikä yleinen läpiajo tie. Ei auttanut, sitä kautta laskutus vaan kelpasi.

Vitosesta on melko turha tapella. Etenkään en ymmärrä, jos firma alkaa mokomasta ruikuttamaan.

Itte olen monasti ihmetelly noit virkamatkojen hotellihuoneita. Firman matkatsto ko huoneen varaa valtion sopimuksella, ni hinta on mitä helvetillisin. Milloin olen kattonu, ni poikkeuksetta samasta hotellista itte varaten sais huoneen satasta halvemmalla.
Sama osin pätee vaik lentoihin. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta siit samasta koneesta ois löytyny puolta edullisempi paikka.
One kind of music only - the good kind
humppahanuristi
05.09.2011 21:03:53

rintapek: Vitosesta on melko turha tapella. Etenkään en ymmärrä, jos firma alkaa mokomasta ruikuttamaan.

Itte olen monasti ihmetelly noit virkamatkojen hotellihuoneita. Firman matkatsto ko huoneen varaa valtion sopimuksella, ni hinta on mitä helvetillisin. Milloin olen kattonu, ni poikkeuksetta samasta hotellista itte varaten sais huoneen satasta halvemmalla.
Sama osin pätee vaik lentoihin. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta siit samasta koneesta ois löytyny puolta edullisempi paikka.

Joo, se on tarkkaa joskus. Toinen reissu vaimolla oli sellainen, että porukkakyydillä menivät osan matkasta ja alkuun omalla autolla. No meni vaan sitten 35km päähän eikä lähimpään mahdolliseen kohtauspaikkaan 25km päähän. Syy oli se, että säästää käytännössä tunnin per suunta. Sieltä lähimmästä paikasta tuonne kauempaan kun oli vielä se 30km.
Tämäkään ei kelvannut pomolle vaan piti mennä lyhimpään mahdolliseen (siis teoriassa) ja laskuttaa sen mukaan kilometrit ja päivärahat. Siinä vaan kävi niin, että uudella laskentatavalla matka lyheni yhteensä 20km eli ~9€ säästöä siinä. Päivärahojen osalta vaan kävi sitten niin, että 16€ puolipäiväraha muuttui kokopäivärahaksi. Se kyllä kävi pomolle, että noin lasketaan. Kun on ohjeessa, että lähimmäksi niin sitten lähimmäksi. Minä nuo valtion matkustusohjeet olisin tulkinnut, että työnantajalle edullisimmalla tavalla. Mutta kukin tavallaan.

Mutta nyt siis taulukkomatkat, muistakaa se.
Qsine
05.09.2011 21:17:40

Joo, siis käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ensi kerralla (jos semmoinen nyt tulee) vetäsen jarrut pohjaan keskellä moottoritietä tasan silloin kun trippimittari näyttää 115,0, ja jatkan matkaa (halvimmalla mahdollisella) muulla kulkuvälineellä.

Ensi vuonna varmaan joutuu jo tekemisiin taulukkoruokien kanssa. Enkä viittaa nyt ravintoloiden omiin menuihin.
humppahanuristi
05.09.2011 21:20:08

Qsine:

Ensi vuonna varmaan joutuu jo tekemisiin taulukkoruokien kanssa. Enkä viittaa nyt ravintoloiden omiin menuihin.

Siellä ravintoteraupeutit jo kiivaasti laskee soittajan energiankulutusta ja toteaa yhdestä ranskalaisesta irtoava illan energiantarve, joten siinäpä se sitten on. Ja lasi hanavettä päälle.
Qsine
06.09.2011 18:14:33 (muokattu 06.09.2011 18:15:37)

Taulukkomatka-jupakka selvisi tänään onneksi ihan onnellisin merkein, kun selitin rakentavaan ja ystävälliseen sävyyn yhteyshenkilöllemme, etteivät kaikki salolaiset asu kunnan itärajalla moottoritien vieressä (Luojan kiitos): 1.1.2009 tapahtuneen kuntaliitoksen jälkeen tämä "Suur-Salo" on suht giganttinen 55 000 asukkaan haja-asutus -lapinlahti.

Toki tuollaisen joustamattoman tiukkuuden tavallaan ymmärtääkin, jos takavuosina jotkut naftanpolttajaretaleet ovat taktikoineet km-korvausten kanssa ja "kiertäneet nakkiputkan kautta"!

Varmaan ihan hyvä tälviisiin julkisesti vielä ilmoittaa täten, että jos tosiaan tuonne Art Goes Kapakkaan olette joskus menossa, niin sopikaa jokainen sentti ja kilsa ihan natsintarkasti, niin ei tule tällaisia yllätyksiä. Sähköposti on hyvä keino sopimiseen, koska se on kirjallinen, ja keskusteluista jää mustaa (pikseliä) valkoiselle.

"Parastahan" olisi vielä, jos jälkikäteen kuulisi "Siis mitkä kilometrikorvaukset? Meillä on käytössä (taulukko)mailikorvaus!"
isojussi
06.09.2011 18:50:11 (muokattu 06.09.2011 18:55:38)
Joo - eihän noilla välimatjkataulukoilla oon minkään valtakunnan tekemistä käytännön kanssa. Sitäpaitti kattokoot karttaohjelmista - joita on netti väärällään - todellisen välimatkan, jos kiinnostaa. Ja vaikuttaa kait autojen mittarivirheetkin jotakin? Perjantaisell keikkareissulle googlen maps ehdotti lyhimmäks reitiks (Kulosaaren kartanoon) 142 km / sivu, mutta valitsin sujuvamman tien kehä 1:sen kautta, joka oli (siis google mapsin mukaan) kokonaista 3 km per siivu pitempi. Auton matkamittarin mukaan yhteensä 303 kilomeetrijä, jotka hyvällä omallatunnolla laitoin matkalaskuun ja jotka sinne oikeutetusti kuuluivatkin.

Että eihän ne karttaaohjelmatkaan ihan prikulleen oikeeta matkaa osaa laskee, vaikka tossa virhemarginaali on kiitettävän pieni - reilusta alle 5% näin nopeesti päissäänlaskien.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
okabass
06.09.2011 20:18:30 (muokattu 06.09.2011 20:43:04)
"Milloin katkeaa soittajalta pinna?"

vodelandialla, vodelandialla. V##tu, mikä nilkki-kyr*ä.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Tankero
06.09.2011 21:49:34
okabass: "Milloin katkeaa soittajalta pinna?"

Olitko juuri siellä?
Humppajyrä
Pylkkänen
07.09.2011 09:36:40
okabass: "Milloin katkeaa soittajalta pinna?"

Kuulostaa valitettavan tutulta!
Viikset miehen tekee!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)