Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Slide putki
1
Renki
23.10.2002 11:34:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinasin ostaa tässä slide putken, mutta mikähän se oikea koko sitten sormeen nähden oikeen on?
Pitääkö sen olla tiukka vai väljä. yhdessä musiikkiliikkeessä kun kävin niin siellä oli vain yhden kokoisia putkia ja minun pikkurillilleni ne oli todella isoja ja semmosella en ainakaan voisi kuvitella soittavani. Mulla menis hermot kun yrittäis pitää sitä putkea sormessa, eikä soittamisesta tulis mitään.
 
Eli lyhyesti kysyttynä, minkä kokoinen slide putken pitää olla?
 
Niin ja sitten älypäät, tiedän että tästä tiukka väljä putkihommasta saa hyvin väännettyä vitsiä, mutta jätetään tällä kertaa ne ajatukset kirjoittamatta. Kiitos!
 
Kranaatti
23.10.2002 11:45:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinasin ostaa tässä slide putken, mutta mikähän se oikea koko sitten sormeen nähden oikeen on?
Pitääkö sen olla tiukka vai väljä. yhdessä musiikkiliikkeessä kun kävin niin siellä oli vain yhden kokoisia putkia ja minun pikkurillilleni ne oli todella isoja ja semmosella en ainakaan voisi kuvitella soittavani. Mulla menis hermot kun yrittäis pitää sitä putkea sormessa, eikä soittamisesta tulis mitään.

Olisihan se ihan eduksi, että soittaessa ei tarvitsisi keskittyä siihen pysyykö putki sormessa. Useissa soitinliikkeissä on monenlaisia ja paksuisia putkia, joten etsi semmoinen sopivankokoinen, joka pysyy sormessa itsekseen, mutta ei purista liikaa.
 
PJS
23.10.2002 12:30:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

totta puhut (edellinen kirjoittaja) ja lisäksi sanottakoon että hanki heti kättelyssä tollanen lasinen versio. ite hankin aluksi metallisen ja seurauksena oli se että tulin siihen tulokseen että slidellä ei tee mitään. mutta lasisella slidellä kokeiltuani se rupes taas kiinnostaan.
 
lasisella slidella ei nääs mulla ainakaan kuulunu sellasta turhaa vonguntaa mitä en ite halunnu aiheuttaa.
 
Maximum
23.10.2002 12:55:15
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sitä pakko ole pikkusormessa pitää. Ite olen soitellut slide etusormessa ja virittänyt kitaran avoimeen sointuun esim Am, Fm, tai mitä ikinä mieleen juolahtaa. Muilla sormilla sitten muut jutut, siinä kehittyy "heikommat" sormetkin kivasti.
Kyllä slide saa jonkun verran väljä olla, kyllä se pysyy kuitenkin paikallaan helposti soitelessa.
 
Joo ja lasinen ehdottomasti, vaikka kai sekin lopulta on mielipide kysymys.
 
Kranaatti
23.10.2002 13:11:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Joo ja lasinen ehdottomasti, vaikka kai sekin lopulta on mielipide kysymys.

Kyllä juuri näin ja ehdottomasti myös soundillinen kysymys. Rautaputki vaati ehkä enemmän tarkkuutta, mutta kyseisellä kapistuksella saa "ilkeämmän" kuuloista möykkää. Sanoisin, että kunpikin kannattaa ottaa liikkeestä mukaan. Varttuneemmille "putkimiehille" löytyy sitten esim. miniputkia, jotka eivät sulje putkisormea kokonaan pois muusta tavallisesta soitosta.
 
Kranaatti
23.10.2002 13:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

You see... http://www.shubb.com/axys/
 
Renki
23.10.2002 13:51:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

You see... http://www.shubb.com/axys/
 
Tietääkö kukaan mistä liikkeestä tommosia saa pääkaupunkiseudulta?
 
duane
23.10.2002 15:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse tulee käytettyä lähinnä coricidin -putkea nimettömässä, soundi on moninkertaisesti parempi kuin tavallisella pyrexlasisella putkella...löytyynee Fasun akustisten soittimien osastolta...
 
touhis
24.10.2002 13:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...coricidin -putkea...
 
Lähinnä mielenkiinnosta kysäisenpäs että mitä moinen maksaa?
 
Kranaatti
25.10.2002 08:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävinpä muuten eilen ostamassa levytukusta keraamisen "moonshine" sliden. Kovasti tuntuu paksulta, mutta ääni on vallan herkullinen. Rouhea parinkymmenen euron hinta kirvelee, mutta jahka tässä pääsee sinuiksi kyseisen vempeleen kanssa, niin ei harmittane enää tuokaan.
Aika paksukin tuo on, mutta lienee totuttelukysymys sekin.
Oliko jollain muulla kokemusta keraamisen sliden kestävyydestä? Naarmuuntuuko herkästi?
 
Pinewood
28.07.2020 11:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt slidenä myös pieniä lasisia lääkepulloja.
 
Kefiiri
28.07.2020 12:02:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pinewood: Olen käyttänyt slidenä myös pieniä lasisia lääkepulloja.
 
Olen minäkin kokeillut, mutta tuntuu että ohut seinämävahvuus tappaa sustainin. Niitähän on ohjeita miten lasipullon kaulan saa katkottua slideputkeksi polttamalla lankaa katkaisukohdan ympärillä, mutta en ole koskaan onnistunut. En muista miten se tarkkaan ottaen pitäisi tehdä, netissä on varmaan ohjeita, onkohan ihan M.netissäkin? Aivan kuin olisin nähnyt. Roots-osastolla kentes? En jaksa tarkistaa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Sax-pappa
28.07.2020 12:08:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Olen minäkin kokeillut, mutta tuntuu että ohut seinämävahvuus tappaa sustainin. Niitähän on ohjeita miten lasipullon kaulan saa katkottua slideputkeksi polttamalla lankaa katkaisukohdan ympärillä, mutta en ole koskaan onnistunut. En muista miten se tarkkaan ottaen pitäisi tehdä, netissä on varmaan ohjeita, onkohan ihan M.netissäkin? Aivan kuin olisin nähnyt. Roots-osastolla kentes? En jaksa tarkistaa.
 
Palavaan nesteeseen kastettu lanka katkaisukohdan ympärille. Sytytetään ja annetaan hetken palaa. Sitten nopeasti upotus kylmään veteen.
 
Kefiiri
28.07.2020 15:15:41 (muokattu 28.07.2020 15:16:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Palavaan nesteeseen kastettu lanka katkaisukohdan ympärille. Sytytetään ja annetaan hetken palaa. Sitten nopeasti upotus kylmään veteen.
 
No juu. Täällähän asiaa näemmä selvitetään varsin seikkaperäisesti:
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=10&t=65057
 
En varmaan ole aiemmin lukenut ketjua ainakaan alusta asti, steariinin käyttö vaikuttaa ovelalta kikalta :)
 
En enää edes muista miten omat yritykseni ovat epäonnistuneet, lasi varmaan on lohjennut ihan miten sattuu jos ollenkaan.
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «