Omistan sekä,Re-150 että Re-201 Roland nauhakaiut.Ongelma on nyt siinä,että sen 201:sen instrument inputti on paljon huonompi kuin 150:sen.Soitan Stratolla ja Telellä,vaikka tuolla tiedollahan ei oo merkitystä.Täällä foorumilla jossain kohdin tästä oli jollain muullakin jotain sanottavaa,mutta mitään konkreettisia parannus ohjeita en muista nähneeni;siis voisiko joku neuvoo onko mahdollista pienellä vaivalla ja vähin kustannuksin "kirkastaa" sitä inputtia,kun se tosiaan on ihmeen suttuinen ,kuten edellä sanottu.Kolvi kyllä pysyy kädessä,mutta komponenteista en paljon tiedä.Muuten oon kyllä kumpaankin Rolleen tyytyväinen,tosin voi olla,että jommankumman myyn jossain vaiheessa pois,koska ei niissä ohjelmissa nyt isoa eroa ole ja sen 201:sen jousikaiulle nyt ei voi paljon pisteitä antaa,tosin onhan siinä kyllä yksi toistopää enemmän,jolloin saa isomman avaruus-fiiliksen. |
Nimen omaan mun kohdalla puhutaan puhtaasta soundista.Olisko muuten mahdollista,että se sumeampi soundi johtuis laitteen vahvistin osasta,eli se olis siis vaan sen ominais soundi,vai peräti outputista?? |
En tiedä tuon laitteen rakenteesta sen enempää, mutta kun itse omistin tuollaisen RE-201:n niin huomasin, että saundi oli paljon suttuisempi, kohisevampi ja tummempi, kun kitaran ja vahvistimen välillä ei ollut muuta kuin tuo 201 ja kompura. Saundi parani hieman, kun laittoi kitaran ja 201:n välille H&K:n Rotospheren. Epäilen, että tuo Rotosphere hiukan boostasi tuota signaalia, mikä hiukan kirkasti ja voimisti tuota saundia. Ei tuo silti kuitenkaan mielestäni mikään hyvä saundinen laite ollut. Tuo kaikki johtuu varmasti pitkälti siitä, että tuota 201:tä ei ole alunperin suunniteltu kitaraefektiksi. Itse ratkaisin tuon ongelman niin, että myin Rolandin pois ja kaivoin naftaliinista Amtechin AGE-1:n. No eihän se kylläkään aito nauhakaiku ole eikä siinä ole sitä pulliaisapinointiohjelmaa, mutta eipähän tarvitse taistella tuon kohisevan ja liian tumman saundin kanssa eikä tuon Amtechin kanssa ole noita ikuisia nauhan huojuntaongelmia. |