LaMotta 24.08.2011 19:51:36 (muokattu 24.08.2011 19:52:14) | |
---|
Kosin saarella vuonna 1989, kun seurassamme ollut yksinäinen suomalaistyttönen ei taipunut ruokapaikanpitäjien vonkausyrityksiin, niin jo kohta vesilasit ja i'm sorry alkoivat lennellä. Tämähän ei kohdistunut minuun, mutta kuiteskkii. "Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
"Errare humanum est." |
P-man 24.08.2011 19:59:17 | |
---|
sickboy: the-Antero: Miksi sen pitää olla just Ibanezin strappi? Eikös noi nylon-strapit ole kaikki melkolailla samoja? Miks pitää olla Ironmaidenin paita, tai mersuun mersun logolla oleva avaimen perä.. eiks volkkarin käy? Jos on Ibanezin kitara ja haluaa siihen Ibanezin hihnan, ni pitäähän se saada! Sääli jos Suomen maahantuoja ei sitä pysty toimittamaan ja joku toinen pulju pystyy. Itse asioisin siellä toisessa puljussa jatkossakin.. mä oon aina äänestänyt jaloillani. |
the-Antero 24.08.2011 20:58:37 | |
---|
P-man: Miks pitää olla Ironmaidenin paita, tai mersuun mersun logolla oleva avaimen perä.. eiks volkkarin käy? Jos on Ibanezin kitara ja haluaa siihen Ibanezin hihnan, ni pitäähän se saada! Sääli jos Suomen maahantuoja ei sitä pysty toimittamaan ja joku toinen pulju pystyy. Itse asioisin siellä toisessa puljussa jatkossakin.. mä oon aina äänestänyt jaloillani. Kiitos :) tässäpä se pointti on. Tässä se miksei joku muu kelpaa Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Kivijalka 25.08.2011 00:18:08 | |
---|
phiit: No eipä oikeen löydy enää soitinkauppoja mihin jaksaisi jalalla astua.. kokemukset kun on vuosien varrelta osoittanut että a. halvemmalla b. nopeammalla c. helpommalla saat hoidettua asiat parilla napin painalluksella :) Näinhän se on. Vitsikkyydenkin uhalla totean että olen menettänyt uskoni kivijalkaan. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Jeszse 25.08.2011 13:38:45 | |
---|
Montako sivua täällä on väännetty yhestä vitun kitarahihnasta? Kitaravirtuaali: Piti oikein stalkata, että minkänäkönen noin täydellisen kuuloinen nainen on. Paskanvitut mitään nähny, kun joku karvainen hippi oli joka kuvassa ympäri sen naamaa. |
LaMotta 25.08.2011 13:45:04 | |
---|
Jeszse: Montako sivua täällä on väännetty yhestä vitun kitarahihnasta? Kitarahihna on eräs maailmankaikkeuden oleellisin osanen. "Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
"Errare humanum est." |
LaMotta: Kitarahihna on eräs maailmankaikkeuden oleellisin osanen. Itse just laitoin tilaukseen sateenkaarikuvioisen hihnan (no homo). |
LaMotta 25.08.2011 14:46:44 (muokattu 25.08.2011 14:47:36) | |
---|
"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
"Errare humanum est." |
Fantasmic 25.08.2011 17:39:28 | |
---|
Jeszse: Montako sivua täällä on väännetty yhestä vitun kitarahihnasta? No onhan valmiina sinä päivänä kun Hevi-Pena kävelee puljuun... Myyjä: - Mo, mitäs sais olla? Hevi-Pena: - Onks teillä Dimarzio/ibz mikkejä? Myyjä: - Ei oo. Ootko kattonu netistä? Hevi-Pena: - Joo. Ei ollu. Saaks tilattua? Myyjä: - Ei niitä tuhnuja kukaan osta mutta tossa oisi DiMarzion mikkejä jotk... Hevi-Pena: - No mun kitaran lavassa lukee Ibanez ni mikeissä pitää lukee ibz. DiMarziot ei käy.. Myyjä: - No sitten sä voisit ostaa uuden kitaran? Tämän jälkeen Hevi-Pena korjaa monokkelinsa asentoa, kääntyy kengänkannoillaan ja halveksivasti heviviiksiinsä tuhahtaen marssii ulos liikkeestä, kirjautuu muusikoiden.netiin ja suddenly all the hell breaks loose... |
ibnz 25.08.2011 18:55:37 | |
---|
Fantasmic: ... Tämän jälkeen Hevi-Pena korjaa monokkelinsa asentoa, kääntyy kengänkannoillaan ja halveksivasti heviviiksiinsä tuhahtaen marssii ulos liikkeestä, kirjautuu muusikoiden.netiin ja suddenly all the hell breaks loose... Olisi syytäkin - tuommoinen, ikävä kyllä ei edes harvinainen, tapa tietää asiakasta paremmin tämän toiveet saisi jo jäädä menneisyyteen. Muutaman kerran moista jaksaa kuunnella mutta vähänpä pidemmän päälle jaksaa kiinnostaa selittää miten on eri asia laittaa arvokkaaseen kitaraan laadukas potikka kuin ottaa myymälän kiinalaista (?) rimpulaa kympillä. Kun tietää mitä haluaa, kannattaa suosiolla tilata netistä itse - nopeampaa, halvempaa ja säästää hermoja. On aika ruvelle päästetty suomalainen soitinkauppa - mutta täällä riittää kirjoittajia joiden mielestä se on ok. |
Fantasmic 25.08.2011 19:47:04 | |
---|
Näinhän se on.. Nettikaupoissakin on niitä hyviä ja huonoja. Musakaupoissa käyminen taas on vähän kuin huorissa kävisi. Joku jättää kylmäksi mutta toiselta saatkin hyvää palvelua ja alatkin asioimaan siellä. Pidemmällä juoksulla huomaat myyjän tietävän tarpeesi ja halusi sekä saat hyvät alennukset. |
Harris 25.08.2011 20:04:12 | |
---|
Fantasmic: ...saatkin hyvää palvelua ja alatkin asioimaan siellä. Pidemmällä juoksulla huomaat myyjän tietävän tarpeesi ja halusi sekä saat hyvät alennukset. Juuri näin on minun osallani käynyt useammassakin Helsingin musiikkiliikkeistä. " Jäähyn syy: Kaikki jäähylle" |
Fantasmic 25.08.2011 22:40:53 | |
---|
Harris: Juuri näin on minun osallani käynyt useammassakin Helsingin musiikkiliikkeistä. Vaan musaliikkeissä? ;) |
bfoc 26.08.2011 16:34:45 (muokattu 26.08.2011 16:38:47) | |
---|
the-Antero: Jotenkin tuntuu että nämä kommentoijat jotka eivät tajua tai eivät huomaa tuota huonoa asiakaspalvelua tilanteessa eivät ole itse töissä asiakaspalvelussa. Ja ehkä hyvä niin... No tuossa avausviestissäsi ei sitä huonoa palvelua kyllä tule ilmi niistä vuorosanoista. Myyjän äänensävy ja ilmeet eivät välity siitä. Tämän seikan tuot esiin kyllä myöhemmin, mutta silloinhan se lisättynä argumenttina voi vaikuttaa jopa hieman keksityltä. Mut sama se. Toisaalta jos on vähän hienompi (esim) Ibanez (noiden hinnoista mitään tiedä mutta kuva näytti ihan kivalta), niin eikä sille kannattais ostaa kunnon remmi eikä mikään nylonritsa? Kyllä mulla vähän paremmissa kepukoissa on kunnon leveet nahkaremmit jo ihan soittomukavuuden kannalta - mut ihan sama... Funkonaut: Aikanaa Tampereen Musiikissa, vai mikä siin on Anttilaa vastapäätä, sain hivenen erikoista palvelua. Kattelin beissejä, mutten saanut testata ku en ollut varma että olisinko samantien ostanut. Ihan mielenkiintonen kommentti kyl myyjältä... Tampereen musakaupat ja bassot. Hohhoijaa. Treen DLX:ssä kävin tutkimasa 5-kielistä, jollaisia oli tyrkyllä tasan yksi lyhytskaalainen (siis selvästi alle 34'') mikälie. Sanoin että pitäisi olla pidempi skaala, koska voi olla tarve virittää hieman alaspäin, niin myyjäpä siihen: Eiku lyhytskaalaiset voi just virittää alas ja pitkäskaalaisia ei. Joo. Bassoilla toimii just erilailla kun kitaroilla, vai olikos se baritonikitara korkeammalle viritetty kuin normikepukka? Jepjep. Jäi se keihäs ostamatta ja myöhemmin kun sattuin näppiin paremmin rahaa tehtiin sellainen basho, kun oli tarvis saada. sutiojrikellA |
Terry Pantheras 26.08.2011 17:35:09 | |
---|
bfoc: Tampereen musakaupat ja bassot. Hohhoijaa. Treen DLX:ssä kävin tutkimasa 5-kielistä, jollaisia oli tyrkyllä tasan yksi lyhytskaalainen (siis selvästi alle 34'') mikälie. Sanoin että pitäisi olla pidempi skaala, koska voi olla tarve virittää hieman alaspäin, niin myyjäpä siihen: Eiku lyhytskaalaiset voi just virittää alas ja pitkäskaalaisia ei. Joo. Bassoilla toimii just erilailla kun kitaroilla, vai olikos se baritonikitara korkeammalle viritetty kuin normikepukka? Jepjep. Jäi se keihäs ostamatta ja myöhemmin kun sattuin näppiin paremmin rahaa tehtiin sellainen basho, kun oli tarvis saada. Kaikilla kontrabasisteillakin on maniskat aina varalta mukana, jos sattuu joutumaan virittämään alemmas jossain biisissä... Ukulelen taas saa viritettyä niille taajuuksille, joita ei enää edes ihminen kuule; talo vaan tärisee ja koirat ulvoo hoodeilla. |
yussipee 26.08.2011 23:53:04 | |
---|
Kai se on pakko tämä kirjoittaa pois verenkierrosta... Kävin tässä muutama päivä sitten eräässä suuressa musiikkitavaratalossa Helsingin ydinkeskustassa. Soittotilojen lähellä yhden alennuslaatikon kyljessä oli lappu "kitarapussit 5 e". Olen pidempään kaipaillut kunnon pussia telelleni ja pienehkölle akustiselleni, joten ilahduin suuresti. Pusseja ei ollut lapussa olevan nuolen osoittamassa suunnassa, mutta sen sijaan vieressä käytävän toisella puolella ja niiden edessä lattialla lappu "Tästä kitarapussit 5e". Löytyi todella jämäkkä Godinin pussi Telelle ja mainio Gretschin pussi akustiselle. Testasin vielä parilla kitaralla, että mahtuvat sisään. Mahtavaa! Menin kassalle ja tiedustelin varmuudeksi, olivatko nämäkin kitarapussit tarjouksessa. Ei, myyjä vastasi. Ihan kohteliaasti, sinänsä minua ei palveltu huonosti, se tässä sanottakoon. Menimme pussikasan luo ja tiedustelin, mitkä pussit ovat niitä vitosen pusseja. Sellaisia ei ollut. Kysyin, miksi lappu sanoo, että sellaisia on. Lappu oli kuulemma joku vanha, joka oli jäänyt siihen. Godinin pussissa ei ollut hintaa, joten tiedustelin, paljonko se mahtaa maksaa. Myyjä ei tiennyt joten kysyi kollegaltaan. Ei sitä myydä, se tulee kitaran mukana, myyjä vastasi. Ei nyt sitten tärpännyt. |
bfoc 28.08.2011 01:33:32 | |
---|
Terry Pantheras: Kaikilla kontrabasisteillakin on maniskat aina varalta mukana, jos sattuu joutumaan virittämään alemmas jossain biisissä... Ukulelen taas saa viritettyä niille taajuuksille, joita ei enää edes ihminen kuule; talo vaan tärisee ja koirat ulvoo hoodeilla. Juu ja linnut ei istu sähköjohdoilla. Ne näppäilee niistä kimakkaa ultraääntä, jotta lepakoita ketuttais. sutiojrikellA |
bfoc 28.08.2011 01:36:31 | |
---|
yussipee: Godinin pussissa ei ollut hintaa, joten tiedustelin, paljonko se mahtaa maksaa. No jo on koomista. Myymälä puolella näytillä tuotteita, joita ei myydä. Haha. Tulee mieleen mummovainaa, joka piti hiirenmyrkkypussia hellan pellin koukussa, kun jos se oli kaapissa, hiiret pääs syömään myrkkyä. Haha (No harmittahan se tietty kun hiiret sen pussin hajotti ja myrkyt valu sinne hyllylle) sutiojrikellA |
jkourula 29.08.2011 20:37:59 | |
---|
Tulipa tässä mieleen yksi sattumus, kun täällä on nyt ollut jonkin verran keskustelua kitarankielistä. Kieliä olin hakemassa kaupasta, jossa en yleensä käy. Tiskillä oli iso seinällinen DR:iä, joista minulla ei ole kokemusta ja yleensä tykkään käyttää Ernie Balleja, mutta hätätapauksessa voi muitakin testailla (Electroharmonixin kielet toimii myös). Kyselin siinä sitten, että onkohan tässä kaikki kielet vai onko jossain muualla vielä lisää. Myyjä siinä hekotteli partaansa, teki suurimittaisen eleen kädellään ja sanoi ironisesti, että eikö nämä riitä sinulle. Eipä siinä mitään, sopivat DR:t saatiin miettyä ja ei palvelu ollut varsinaisesti huonoa. Vähän ihmetytti myöhemmin tuo asenne, kun eikös aika usein kitaristit ole kielissäkin aika valikoivaa porukkaa, eikä pitäisi olla mitään ihmeellistä tiedustella muuta merkkiä. Ja oli ne DR:tkin vähän liian jäykät kun taas vastaava paksuus olisi ollut tutuissa merkeissä ihan ok. |
Old Joe 29.08.2011 22:27:21 | |
---|
jkourula: Kyselin siinä sitten, että onkohan tässä kaikki kielet vai onko jossain muualla vielä lisää. Myyjä siinä hekotteli partaansa, teki suurimittaisen eleen kädellään ja sanoi ironisesti, että eikö nämä riitä sinulle Ei tainnut myyjä vain ymmärtää, että tarkoitit muita merkkejä. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä. |