Aihe: Laney L20H Lionheart
1 2 3 4
Numbie
25.08.2011 15:32:32

jussimus: WOOT!? Onpa 50W-nupilla hintaa :O Alkuperäinen 20W-nuppi maksoi Toomannilla muistaakseni jotain viishunttia kun sen sieltä ite ostin. Nyt se näyttäis maksavan muuten kuushunttia...

Kandee ottaa myös huomioon että tossa 50W-versiossa on päättärissä EL34:t, joten kyllähän se varmasti soundaakin hieman erilaiselta kuin alkuperäinen 20W-versio, jossa on EL84:t.

20W-nuppi-Lionheart on paras vahvari jonka olen koskaan omistanut, ja siinä on mielestäni ihan tarpeeksi headroomia pändisoittoon. Itse en näkisi mitää tarvetta päivittää 50W-versioon, varsinkaan kun 50W-versio maksaa TUPLASTI enemmän :O

Itekkin funtsin tässä että eiköhän toi 20W kuitenkin oo se miun juttu. Keikallahan tolla headroomilla ei juuri ole väliä kuin niissä harvoissa tapauksissa jossa kitaraa ei pusketa PA:sta. Säröillähän toi 20W on just optimi, ainakin miun hommissa toi päätesärö on just se mitä haetaan.

LT212-kaapinkin hinta noussut satasella muuten.
jussimus
25.08.2011 15:36:28
Numbie: Itekkin funtsin tässä että eiköhän toi 20W kuitenkin oo se miun juttu. Keikallahan tolla headroomilla ei juuri ole väliä kuin niissä harvoissa tapauksissa jossa kitaraa ei pusketa PA:sta. Säröillähän toi 20W on just optimi, ainakin miun hommissa toi päätesärö on just se mitä haetaan.

LT212-kaapinkin hinta noussut satasella muuten.

Mulla on kyl pändikäytössä vielä paaaljon pelivaraa volumen suhteen, eli oikein mainiosti riittää tehot tuossa 20W-nupissakin.
Numbie
25.08.2011 15:53:22

jussimus: Mulla on kyl pändikäytössä vielä paaaljon pelivaraa volumen suhteen, eli oikein mainiosti riittää tehot tuossa 20W-nupissakin.

Meillä on tää perinteinen juttu, eli todella kovakätinen rumpali. Muihin juttuihin toi on kyllä ollut täysin riittävä.
jussimus
25.08.2011 16:05:25
Numbie: Meillä on tää perinteinen juttu, eli todella kovakätinen rumpali. Muihin juttuihin toi on kyllä ollut täysin riittävä.

Kyllä meidänkin rumpali soittaa kovaa, kuten koko pändikin. Ja meillä on kaks kitaraa ja vielä kiipparitkin.

Jo pelkästään kamojen sijoittelulla saa ihmeitä aikaan. Ja kitarasoundista kandee muokata suht kirkas ja leikkaava, niin hyvin kuuluu isonkin möyhön läpi.
JuSu
25.08.2011 16:08:46
jussimus: Ja kitarasoundista kandee muokata suht kirkas ja leikkaava, niin hyvin kuuluu isonkin möyhön läpi.

Mutta jospa ei tykkää sellaisesta soundista...?
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
jussimus
25.08.2011 16:10:09 (muokattu 25.08.2011 16:17:14)
JuSu: Mutta jospa ei tykkää sellaisesta soundista...?

Ei välttis sellasenaan, mut kyl sellane soundi yleensä vaan kuulostaa hyvältä pändin seassa.

Edit: Kandeis tykätä :)
Numbie
25.08.2011 17:38:36

jussimus: Kyllä meidänkin rumpali soittaa kovaa, kuten koko pändikin. Ja meillä on kaks kitaraa ja vielä kiipparitkin.

Jo pelkästään kamojen sijoittelulla saa ihmeitä aikaan. Ja kitarasoundista kandee muokata suht kirkas ja leikkaava, niin hyvin kuuluu isonkin möyhön läpi.

Tällä hetkellä meikän kaappi huutaa laatikon päältä kallistettuna suoraan korvaan ja bassoa on leikattu ihan reilusti. Puhtaan kanavan volume siinä yhden- ja kahdentoista välillä. Soundi on semmoista tosi mietoa crunchia reilummalla kädellä soittaessa, mikä toimii kyllä suurimman osan ajasta mut joihinkin juttuihin kaipais semmosta oikeesti puhtaana pysyvää soundia. Eihän tuo nyt mikään paha miinuspuoli ole, kun tosiaan kyse on vaan treeneistä.
jussimus
25.08.2011 21:18:44 (muokattu 25.08.2011 21:19:35)
Numbie: Tällä hetkellä meikän kaappi huutaa laatikon päältä kallistettuna suoraan korvaan ja bassoa on leikattu ihan reilusti. Puhtaan kanavan volume siinä yhden- ja kahdentoista välillä. Soundi on semmoista tosi mietoa crunchia reilummalla kädellä soittaessa, mikä toimii kyllä suurimman osan ajasta mut joihinkin juttuihin kaipais semmosta oikeesti puhtaana pysyvää soundia. Eihän tuo nyt mikään paha miinuspuoli ole, kun tosiaan kyse on vaan treeneistä.

Mulla on molempien kanavien volumet jossain 6-7 korvilla, jolloin kliinikanava puskee normaalia kliiniä, vaikka kitaran mikeissäkin on korkea output. Vahvarin eq on säädetty siten että middlet ja treblet on melkein täpöllä, ja basso jossain kello kympissä. Näillä säädöillä oon muuten vetänyt lähestulkoon kaikkien vahvareitteni kanssa, ja aina on toiminut :) Ai niin, ja se vahvarin tone-namiska on jossain seiskassa.

Kitarani on kirkassoundinen, ja kaapissakin on herkät elementit ja suht kirkas soundi. Kaikki nää osatekijät kun yhdistää, saa pieniwattisen vahvarinkin erottumaan pändisoitossa ihmeen hyvin.
viltsi
26.08.2011 01:08:11
Itse ole käyttänyt tuota 20-wattista bassovahvistimena BassoMatin kanssa ja siihenki on tehot justiinsa riittäneet. Tosin säröä on sitten jo melkoisesti. Semmoista mukavaa futsipörinää.

Ihan kitarakäytössäkin omasta mielestä tosi hyvät särösoundit. Minun mielestäni tuo on älyttömän halpa nuppi hyvyytensä nähden.
Numbie
26.08.2011 01:16:42

jussimus: Mulla on molempien kanavien volumet jossain 6-7 korvilla, jolloin kliinikanava puskee normaalia kliiniä, vaikka kitaran mikeissäkin on korkea output. Vahvarin eq on säädetty siten että middlet ja treblet on melkein täpöllä, ja basso jossain kello kympissä. Näillä säädöillä oon muuten vetänyt lähestulkoon kaikkien vahvareitteni kanssa, ja aina on toiminut :) Ai niin, ja se vahvarin tone-namiska on jossain seiskassa.

Kitarani on kirkassoundinen, ja kaapissakin on herkät elementit ja suht kirkas soundi. Kaikki nää osatekijät kun yhdistää, saa pieniwattisen vahvarinkin erottumaan pändisoitossa ihmeen hyvin.

Miulla tosiaan alkaa suht korkeatehoisilla ykskelaisilla säröytymään tuolla klo 11 paikkeilla. Itellä on bassot ja tone suht samoissa lukemissa, middleä ja trebleä ei ihan noin paljoa. Pitääpä ruuvailla vielä vähän lisää jahka treenikselle eksyy.
jussimus
26.08.2011 09:37:16 (muokattu 26.08.2011 09:40:01)
Numbie: Miulla tosiaan alkaa suht korkeatehoisilla ykskelaisilla säröytymään tuolla klo 11 paikkeilla. Itellä on bassot ja tone suht samoissa lukemissa, middleä ja trebleä ei ihan noin paljoa. Pitääpä ruuvailla vielä vähän lisää jahka treenikselle eksyy.

Jaa vetelet ykskelasilla...mä vetelen humppareilla, ja lähestulkoon koko ajan suosin tallamikkiä (Tone Zone). Tämäkin seikka vaikuttaa varmasti jonkin verran.

Pakko kysyä: mitkä elementit sun kaapissa on?
s8na
26.08.2011 10:26:52

Eminencen Wizardit pönttöön jos ei mökä riitä.
jussimus
26.08.2011 11:18:04
s8na: Eminencen Wizardit pönttöön jos ei mökä riitä.

Esmes. Herkät elementit for teh win!
Numbie
26.08.2011 12:57:39

jussimus: Jaa vetelet ykskelasilla...mä vetelen humppareilla, ja lähestulkoon koko ajan suosin tallamikkiä (Tone Zone). Tämäkin seikka vaikuttaa varmasti jonkin verran.

Pakko kysyä: mitkä elementit sun kaapissa on?

2x Celestion Heritage G12H.
jussimus
26.08.2011 13:04:51
Numbie: 2x Celestion Heritage G12H.

Jeps. Veikkaan että jos vaihtaisit toiseksi ämyriksi V30:n tai Eminencen Wizardin, sekin vaikuttais jo jonkin verran asiaan.

Mut näissä kitarasoundia koskevissa yhtälöissä on aina miljoona eri muuttujaa, ja pienikin osatekijä saattaa kaataa tai pelastaa kokonaisuuden. Esimerkkinä, kun kokeilin toista stratoani jossa on kans humpparit mutta eri humpparit kuin ykkösstratossani, niin soundi ei leikannut pändimöyhön läpi läheskään niin hyvin, vaikka setuppi oli muuten tismalleen sama. Eli ainoa asia mikä oli eri lailla, oli vain erilainen tallahumppari. Ja silti vaikutus oli todella suuri; en meinannut kuulla mitä soitin koska soundi ei vaan erottunut tarpeeksi massan seasta. Ja yleensä silloin kun ei kuule itseään, laittaa vahvarista volumea lisää, jolloin pienitehoisesti vahvarista saattaa loppua headroom kesken jos ihan kliiniä tavoitellaan.

Se on oikeesti todella pienestä kiinni välillä.
Terry Pantheras
13.09.2011 16:59:21
Siellähän taitaa Åkella jöpöttää Lionheartin nuppikaappi:

http://www.tv4play.se/nyheter_och_d … peth_-_nepenthe&videoid=2019576
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Celeb
20.10.2011 19:16:19
Ens viikolla kolahtaa postista mullekin tämä nuppi. Kaapiksi oon tod näk hommaamassa jotain 1x12 mallia, joten pistäkää suosituksia elementin valinnasta tulee niin tietää mitä testata! V30-kaapin testaan kaverin treeniksellä, mutta muuten oon aika internet huhujen armoilla.

DV247.fi myy tätä vielä hintaan 480 euroa, muualla joka mestassa taitaa olla hinta 599 euroa.
Terry Pantheras
20.10.2011 20:50:42
Celeb: Ens viikolla kolahtaa postista mullekin tämä nuppi. Kaapiksi oon tod näk hommaamassa jotain 1x12 mallia, joten pistäkää suosituksia elementin valinnasta tulee niin tietää mitä testata! V30-kaapin testaan kaverin treeniksellä, mutta muuten oon aika internet huhujen armoilla.

DV247.fi myy tätä vielä hintaan 480 euroa, muualla joka mestassa taitaa olla hinta 599 euroa.

G12H-30 Heritaget on Lionheartin omassa kaapissa. Itellä oli Framuksen 2x12 jossa G12H-30 Anniversaryt ja hyvin pelitti Lionheartin kanssa, mutta veikkaisin, että donkkaa Heritageilla vielä tykimmin.

Varmasti toimii myös Greenbackeilla, G12-65:lla tai Eminencen vastaavilla (Texas Heat, Swamp Thang, Private Jack, V12A...).
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano & Guild
Celeb
21.10.2011 20:45:04
Terry Pantheras: G12H-30 Heritaget on Lionheartin omassa kaapissa. Itellä oli Framuksen 2x12 jossa G12H-30 Anniversaryt ja hyvin pelitti Lionheartin kanssa, mutta veikkaisin, että donkkaa Heritageilla vielä tykimmin.

Varmasti toimii myös Greenbackeilla, G12-65:lla tai Eminencen vastaavilla (Texas Heat, Swamp Thang, Private Jack, V12A...).

Kiitti suosituksista. G12H30 Heritage olis ihan ykkösvalinta luonnollisesti, mutta oon kiinnittäny huomioni lähinnä torin tarjonnan lisäksi Uraltonella myytäviin Palmer 1x12 kaappeihin, jotka saa aika edukkaasti alle 200 euron hinnalla kaikki. Olisiko Greenback 25W tehonkestollaan liian vähän Lionheartille, jos huudattaa vahvaria esim täysillä? Ei sillä että sellainen tilanne koskaan tulisi vastaan, mutta täl hetkellä netin soundinäytteistä oon tykänny Private Jackista / Greenbackista. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)