VikiViljami 08.08.2010 16:44:25 | |
---|
RamoQ: Ensimmäisessä viestissä oli jotain mikkiasiaa? Luitkos ne aluksi? Hahaa, ei sitä kaikkea huomaa tohkeissaan. Boys keep swingin |
VikiViljami 17.08.2010 16:16:08 (muokattu 17.08.2010 16:18:57) | |
---|
Terska vaan kaikille Onkos tullu vähän tuoreempia kokemuksia Jaguarin mikkipäivityksestä, haullahan löyty jotaki sekalaista settiä mutta kyllähän ne mielipiteetki muuttuu ajanmyötä. Tuntuu että taidan alkaa laittaan omaan kepakkoon ainakin potikat vaihtoon jos vielä ei mikkeihin kajoa. Eivät oikein vakuuta nuo potikat toimintavarmuudellaan. Varmaan myös kehittää jokin patentti kammelle, kun nyt buzzstopin ollessa ei pääse kampeaan alemmas. Tällä hetkellä teippi pitää kampea tietyllä korkeudella... Toisaalta tekisi mieli louhia vähän puuta ja asentaa p90:stä tai jotain vähän erikoisempaa mikkiä. Haussa siis kuumempaa mikkiä. Boys keep swingin |
nikovirtala 17.08.2010 20:59:57 | |
---|
VikiViljami: Varmaan myös kehittää jokin patentti kammelle, kun nyt buzzstopin ollessa ei pääse kampeaan alemmas. Tällä hetkellä teippi pitää kampea tietyllä korkeudella... Tilaa Mastery Bridge niin voit heittää Buzzstopin menemään --> kampeaminen onnistuu normaalisti. Tuossakin on kuitenkin yksi miinus, siis jos tykkäät siistä tallan "mutesta", sitä ei voi masteryn kanssa käyttää. Mulla on ollut tuollainen talla Jazzmasterissa nyt vuoden verran enkä pois vaihtaisi. |
VikiViljami 18.08.2010 16:02:31 | |
---|
wirtala: Tilaa Mastery Bridge niin voit heittää Buzzstopin menemään --> kampeaminen onnistuu normaalisti. Tuossakin on kuitenkin yksi miinus, siis jos tykkäät siistä tallan "mutesta", sitä ei voi masteryn kanssa käyttää. Mulla on ollut tuollainen talla Jazzmasterissa nyt vuoden verran enkä pois vaihtaisi. Aikamoinen laitos tuo Mastery Bridge, tilasitko suoraan MasteryBridge.com:ista vai joltain jällleenmyyjältä? Minkäslaista laukkua on tullut käyteltyä, aika suolasilta vaikuttaa nuo fenderin jaguarin kovat laukut |
elsewhere 18.08.2010 18:44:23 (muokattu 18.08.2010 18:45:29) | |
---|
Mulla on Mastery Bridge vm 2008 CIJ jazzmasterissa enkä voi muuta kuin suositella. Masterybridge.comista meni joku kuukausi tilauksesta, että oli kotiovella saakka. Ovat osoittautuneet sen verran suosituiksi, että parhaimmillaan noille oli jonotuslista. Omat kokemukset: Kitaran ominaissoundi ei muuttunut juurikaan mutta sustainia tuli reilusti lisää. Kitara pysyy nyt rankankin kampeamisen jälkeen paljon paremmin vireessä kuin aikaisemmin eikä tarvitse pelätä, että kielet hyppivät tallan urissa. Asentaminen oli helppoa: multa meni puolisen tuntia asennukseen ja intonaation säätöön ja mukana tulivat kaikki tarvittavat työkalut. Miinuspuolena on sitten, että tuossa on käytännössä kaksi satulaa ja voin kuvitella tilanteen tai virityksen, jossa hienovireen säätö täysin kohdalleen ei onnistu (A ja H-kielten säädöt riippuvat ympäröivien kielten säädöistä). Lisäksi onhan se aika hintava ja joidenkin mielestä ruma :) Niin ja se tulee tosi söpössä paketissa :) ~ Love broke out and I forgot it's war. |
VikiViljami 18.08.2010 19:04:41 | |
---|
Tuli jännittävä ajatus mieleen että laittaisi jazzmasterin mikit jagulaariin |
nikovirtala 18.08.2010 21:34:30 (muokattu 18.08.2010 21:36:45) | |
---|
VikiViljami: Aikamoinen laitos tuo Mastery Bridge, tilasitko suoraan MasteryBridge.com:ista vai joltain jällleenmyyjältä? Onhan se. Mikä parasta, tuote on vähintään niin laadukas kuin sivuilla annetaan ymmärtää. Omani tilasin suoraan valmistajalta, eikä näille tietääkseni virallista jälleenmyyjää olekaan, menevät kaupaksi muutenkin, liiankin hyvin. Tälläkin hetkellä 3-4 viikon jono, eikä uusia tilauksia oteta sisään. Minkäslaista laukkua on tullut käyteltyä, aika suolasilta vaikuttaa nuo fenderin jaguarin kovat laukut Mulla on Fenderin Deluxe Gigbag, kun en tykkää kuljettaa kitaraa kovassa kotelossa julkisissa. Tuli jännittävä ajatus mieleen että laittaisi jazzmasterin mikit jagulaariin Eipä hassumpi idea lainkaan, ao. linkin threadissä on soviteltu vähän muitakin mikkejä Jaguaariin. :) http://www.offsetguitars.com/forums … amp;t=28729&hilit=weird+pickups |
runrunrun 19.08.2010 00:32:55 (muokattu 19.08.2010 00:38:33) | |
---|
Mulla on CIJ Jaguar. Asensin Gretschin Filtertronin tallamiksi sen jälkeen kun olin sitä kaverin jagmasterissa testannut ja hyväksi todennut. Saundi on täyttä rakkautta! Bodyä piti hieman routtailla uusiksi ja pickguardia tuunata että Filtertron tipahti paikoilleen. Tuskaisen vakiotallan tilalla mulla on SP-Elektroniikan halpis-rullatalla joka asentui melko helposti... m.netin palstan vinkkien mukaan metalliteippiä tolppien ympärille ja menoksi. Pitää vireen hyvin. Pitipä tuokin talla silti upottaa kynttilävahaan notta sain esiintyvät sirinät minimoitua. Kaulaa piti myös shimmata koska tallaa ei saa tarpeeksi alas ja en halunnut alkaa vaihtamaan niitä tolppien asennusholkkeja jotta talla menis alemmas. Mutta kaulan säädön jälkeen toimii hyvin, vire pysyy. Jossain vaiheessa pitänee hommata mastery-talla kun kaikki sitä niin kovasti hehkuttavat... Mun profiilissa kuva jossa Jagulaari näkyy taustalla. "Play from your fucking heart!" - Bill Hicks |
VikiViljami 19.08.2010 01:47:35 | |
---|
Kiitoksia linkistä, näky aika hyvin eri vaihtoehtoja Mulla ei ole oikeastaan ollu mitään ongelmaa ton tallan kanssa, lukuunottamatta pientä kampiongelmaa... Kerran kokeilin ilman buzzstoppia 11-flateillä, ei sillonkaan kielet kokoajan pomppineet mutta aina välillä ala-E löysyyttään hypähteli. Voisi antaa vielä mahdollisuuden sillekki ko laittas paksumpaa settiä Pittää katella vielä kovia laukkuja, aika paljon tulee autossa kuskattua ja nykyään laukun virkaa hoitaa akustisen kovalaukku :) |
dbeatmod 06.10.2010 19:05:13 | |
---|
Jungleman: Potikat vaihdoin molemmista, alkuperäiset heppoiset (ja erittäin kapean säätövaran sallivat) 1M potikat vaihtuivat laadukkaampiin Fender/CTS -osiin. Volumeksi 500k treble bleed -kytkennällä, toneksi 250k No-Loadit. Jakit (ja ehkä myös mikkivalitsimet) kannattaa vaihtaa samalla vaivalla. Pitääpä nyt kysyä ihan varsin tästä aiheesta, tein kesällä saman tempun omalle japsi-Jazzmasterilleni (orkkismikit vielä paikoillaan, mikkien vaihto tulossa piakkoin) ja soundi parani todella. Rhythm circuitin roller-potikoita (1M vola ja 50k tone näkyi olevan) en kuitenkaan vaihtanut, kun käytän lähinnä tuota lead circuitia. Rhythm circuit kuulostaa ehkä hiukan tumpummalta kuin ennen potikoiden vaihtoa, rytmiosion tummempi soundi noin yleensä johtunee muutenkin tuosta 50k:n potikasta. Hassua on että tuosta rytmipuolesta katoaa volat myös kun tonen kääntää nollille, mistähän mahtaa johtua? 1M-potikan tilalle voisi ilmeisesti ainakin vaihtaa 500k:n. Vielä kun muistaisi että ovatko nuo uudet 500k ja 250k potikat lin- vai log-mallia, paljonko tällä muuten yleensä on vaikutusta? Pukkaapa taas tekstiä, toivottavasti oli jotain tolkkua. "Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice" |
dbeatmod 08.10.2010 15:31:18 | |
---|
Hei hei hei, eikö joku vois vähän ottaa osaa tähän? Minua nyt askarruttaa niin ois kiva saada muidenkin mietteitä aiheesta. "Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice" |
Jungleman 10.10.2010 01:12:05 | |
---|
dbeatmod: Hei hei hei, eikö joku vois vähän ottaa osaa tähän? Minua nyt askarruttaa niin ois kiva saada muidenkin mietteitä aiheesta. Öö... mikä se kysymys tarkkaan ottaen olikaan? Yritin lukea tuon edellisen viestin uudelleen, kolmannen kerran jälkeen luovutin :-) Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
dbeatmod 10.10.2010 13:01:00 | |
---|
Jungleman: Öö... mikä se kysymys tarkkaan ottaen olikaan? Yritin lukea tuon edellisen viestin uudelleen, kolmannen kerran jälkeen luovutin :-) Erm öh, taisin itekin jo unohtaa. :D Ei vaan, kysymys viestin epäselvyydestä huolimatta oli, että miksiköhän tuo rhythm circuit soi yhtäkkiä paljon hiljaisemmalla kuin ennen ja miksi myös tone-potikkaa vääntäessä katoaa volat (näin ei kai ole tarkoitus käydä). Lead circuitin potikat vaihdettu 500k ja 250k, rhythm circuitin potikoihin en ole kajonnut. Jospa tää nyt ois järkevämmin. "Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice" |
Spandau- 08.01.2011 18:13:49 | |
---|
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass |
Artist 08.01.2011 18:36:49 | |
---|
Spandau-: Lainaan tämmöstä vanhaa ketjua, kun en viitsi uuttakaan aloittaa. Onko kellään kokemusta tästä Skujun tsääsmästeristä: http://www.thomann.de/fi/fender_squier_vintmodjazzmaster_2.htm Toi lienee vasta ilmestynyt, joten näinköhän missään vielä kokeiltavana? Kommentit kyllä kiinnostaisivat, jos joku on kerennyt testaamaan. Toisaalta, ei hirveästi kiinnosta, kun jakki ja talla ovat tuollaisia... "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
Vetehinen 08.01.2011 21:42:59 | |
---|
Entiset soittokamat -listaus on yhtä kiinnostava kuin Johanna Tukiaisen CV. |
Estranged 08.01.2011 21:55:27 (muokattu 08.01.2011 21:55:46) | |
---|
beliel: Jos joku on ehtinyt testata Fender Blacktop Jazzmasterin niin kertoilkaa ihmeessä ensikokemuksista. Uutuus on siis kyseessä. http://www.thomann.de/fi/fender_blacktop_jazzmaster_hs_rw_3sb.htm Jenkeistä lähtisi hintaan $449. Kohtuu tiukat on nuo eurokorotukset. Itsehän juuri perjantaina sain omani. Täältä tilasin: http://www.soitintukku.fi/etusivu/ Muuallahan tuo on tuota lähemmäs kuuttasatkua, tuolla vähän edullisempi. Mitähän mä kertoisin. Erittäin hyvä kitara, yllätti jopa aika positiivisesti. Soundaa hyvältä, tuntuu hyvältä meikän käteen ja näyttääkin pirun siistiltä. Useammalta taholta olen kuullut moitteita esim nauhojen viimeistelystä ym, mutta mun yksilössä ei ole kyllä mitään vikaa löytynyt. Kysy toki, jos joku asia kiinnostaa, niin vastailen parhaani mukaan. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
Vetehinen 08.01.2011 22:25:16 | |
---|
Estranged: Itsehän juuri perjantaina sain omani. Täältä tilasin: http://www.soitintukku.fi/etusivu/ Onnea uudelle kitaralle! Tuo vaikuttaa juuri sellaiselta kitaralta jossa ulkonäkö on täysi kymppi, ja ominaisuuksia on juuri sopivasti eikä mitään turhaa. Ainoa kysymys liittyy tuohon että miten nuo mikkien ulostulot täsmäävät? Oletko jo ruuvannut tallamikin sopivalle korkeudelle ja onko volatasot mikkien kesken sopusoinnussa? Entiset soittokamat -listaus on yhtä kiinnostava kuin Johanna Tukiaisen CV. |
Estranged 08.01.2011 23:21:54 | |
---|
beliel: Onnea uudelle kitaralle! Tuo vaikuttaa juuri sellaiselta kitaralta jossa ulkonäkö on täysi kymppi, ja ominaisuuksia on juuri sopivasti eikä mitään turhaa. Ainoa kysymys liittyy tuohon että miten nuo mikkien ulostulot täsmäävät? Oletko jo ruuvannut tallamikin sopivalle korkeudelle ja onko volatasot mikkien kesken sopusoinnussa? Eipä mulla itseasiassa tullut mieleenkään ennen tätä että alkaisin säätämään korkeuksien kanssa, mutta kaipa se humppari vähän lujempaa tuuttaa näin suoraan paketista, mutta säätämällä kyllä saa varmasti balanssiin, ei toi humppari ole tossa mikään überhevijyrä. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
Tämä nyt on aivan onneton kysymys, mutta pakko yrittää. Mulla on hakusessa toiseksi kitaraksi joko Fenderin Blacktop Jaguari tahi Jazzmasteri. Soitan tällä hetkellä Tokai AST-50gsr -stratoa, joka on juuri oikeanlainen kitara minulle. En pääse tällä hetkellä minnekään testaamaan Jaguarin tai Jazzmasterin Blacktopia, mutta jälkimmäisestä mulle on heitetty torilla tarjous. Hakuammuntakysymys seuraa siis näin: onko todennäköisempää että diggaan jommasta kummasta enemmän, jos arvioidaan siltä pohjalta että strato istuu minulle täydellisestä käteen? "You better call Kenny Loggins, 'cause you're in the danger zone... from Top Gun." - Sterling Archer |