Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lehle Little Dual
1
Jimmie
22.08.2011 12:04:55 (muokattu 22.08.2011 12:31:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoi! Tommosen a/b boksin hankin äskettäin ja hoitelen vaihdot kahden nupin välillä. Nyt on vaan semmonen ongelma, että vaihtaessa nupista b (särö) nuppiin a (clean), esiintyy viivettä. Eli soundi ei vaihdu samalla polkaisulla vaan se ensimmäinen ääni tulee vielä säröllä. Toisinpäin vaihtaessa ongelmaa ei kuitenkaan esiinny, eli cleanista särölle vaihtaminen tapahtuu juuri niinkuin pitää. Mistähän tämä voi johtua? Vai onko boksi yksinkertaisesti jotenkin pashana? Mites muilla vastaavan laitteen kanssa?
 
"If you don't know the blues... there's no point in picking up the guitar and playing rock and roll or any other form of popular music." -Keith Richards-
0101978
22.08.2011 13:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on tuossa pieni viive. Ilmeisesti on siis jonkinlainen "ominaisuus". Oon paikannut sen polkaisemalla vehjettä hieman etuajassa. Sama ominaisuus on kyllä monessa muussakin vastaavassa reitittimessä.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Jimmie
22.08.2011 13:29:46 (muokattu 22.08.2011 13:31:04)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

0101978: Mullakin on tuossa pieni viive. Ilmeisesti on siis jonkinlainen "ominaisuus". Oon paikannut sen polkaisemalla vehjettä hieman etuajassa. Sama ominaisuus on kyllä monessa muussakin vastaavassa reitittimessä.
 
Aha, okei. Hyvä tietää. Hieman vittumainen "ominaisuus" tosin. Outoa vaan, että esiintyy pelkästään toisinpäin vaihtaessa..? Muutaman muun valmistajan härpäkkeet toimi kyllä tässä suhteessa moitteetta, mutta muuten oli vähän toivomisen varaa.
 
"If you don't know the blues... there's no point in picking up the guitar and playing rock and roll or any other form of popular music." -Keith Richards-
0101978
22.08.2011 14:39:44 (muokattu 22.08.2011 14:40:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo huomasin saman jutun. Kahden vahvistimet setuppi kun pakotti hankkimaan tuollaisen laadukkaan reitittimen, jotta pystyy taisteleen hurinoita vastaan, jokaisella keikkapaikalla.
Mulla oli morley ABY ja joku toinen samanhintainen. Noiden kytkimet toimi ns instant, mutta sähköongelmat/brummit oli aikamoisia joissakin paikoissa.
 
edit:Tai sitten meidän molempien yksilöt on samalla tavalla rikki.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
slapvete
23.08.2011 10:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus Lehle 1@3, enkä tuommoista siinä vermeessä huomannut. Olin tosin midittänyt sen, joten styget ja pitch shifterit ja flangerit vaihteli surffilaudasta rykäisemällä. Ootteko tsekanneet, että switchaako se purkki kanavasta toiseen kun a) switchi on alhaalla, vai b) kun switchi on palautunut lähtöasentoon? Tommoinenkin pikkujuttu voi tuntua "viiveeltä".
 
Tai sitten little-lehle vain tekee tuommoista ns. ominaisuutena.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Jimmie
23.08.2011 11:19:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootteko tsekanneet, että switchaako se purkki kanavasta toiseen kun a) switchi on alhaalla, vai b) kun switchi on palautunut lähtöasentoon? Tommoinenkin pikkujuttu voi tuntua "viiveeltä".
 
Tai sitten little-lehle vain tekee tuommoista ns. ominaisuutena.

 
Itse asiassa taitaa olla jotain tuon tapaista, eli alas painaessa ei vielä tapahdu mitään, vaan heti sen jälkeen. Mutta ihmetystä siis aiheuttaa, että miksi toisin päin vaihtaessa tätä ei esiinny lainkaan? Säröltä cleanille=problem. Cleanilta särölle=no problem. Ei riitä ymmärrys:) Eli nyt pitää yrittää aina muistaa miten päin on vaihtamassa ja tarviiko ennakoida vai ei:/
 
"If you don't know the blues... there's no point in picking up the guitar and playing rock and roll or any other form of popular music." -Keith Richards-
0101978
23.08.2011 15:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumman nappulan alla sulla on toi ominaisuus, A vaiko B -namiska?
Ajattelin verrata sitä omaan vastaavaan.
Ootko koittanut pysyykö ominaisuus samassa "kohdassa" jos vaihdat puihojen paikkoja?
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «