Nazareth 17.08.2011 17:49:13 (muokattu 17.08.2011 17:50:13) | |
---|
PJS: Omant suosikit on ehdottomasti DSotM, WYWH ja Animals. NOiden ohella diggailen Dark Side of the Moonia edeltävistä albumeista valikoidoidusti, epämääräisin häröily ei sytytä mut sit siellä on joukossa sellaisia biisejä joilla ollaan selkeesti tavoittelemassa sitä timanttia joksi bändi myöhemmin hioutui. The Wall ja sen jälkeen julkaistut albumit on mun makuun vähän tympeitä. Final Cutilla vaan Fletcher Memorial Home ja Not Now John on hyviä biisejä, loput jotain poliittista meuhkaamista, mitä en oo koskaa tajunnu. Watersin soololevyistä puhumattakaan. Mun mielestä Gilmour hallitsi soololevyt paljo paremmin(vaikka suht erilaista musiikkia molemmilla olikin) Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. |
kepe-5 17.08.2011 18:33:43 | |
---|
velipesonen: Piper on paras, Saucerful on toiseksi paras, Wall on ehkä kymmenenneksi paras. Komppia, Ummagumman livelätyskä ansaitsee myös maininnan. Alkuaikojen sinkuille ja Barrettin soololevyille myös varaukseton peukku. And you don't stand an outside chance |
Mr-fRog 17.08.2011 23:16:32 | |
---|
Nazareth: Final Cutilla vaan Fletcher Memorial Home ja Not Now John on hyviä biisejä, loput jotain poliittista meuhkaamista, mitä en oo koskaa tajunnu. Watersin soololevyistä puhumattakaan. Mun mielestä Gilmour hallitsi soololevyt paljo paremmin(vaikka suht erilaista musiikkia molemmilla olikin) Olenko ainut jota häiritsee Watersin laulu Final Cutilla? Tuntuu kuin herra kuiskaisi korvan juuressa. |
velipesonen 18.08.2011 07:04:45 | |
---|
Mr-fRog: Olenko ainut jota häiritsee Watersin laulu Final Cutilla? Tuntuu kuin herra kuiskaisi korvan juuressa. Eikös se ole ihan mukavaa. Ei ole helppo äänittää tuolla tavalla. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" -John Lennon |
kepe-5 18.08.2011 22:39:20 (muokattu 18.08.2011 22:39:58) | |
---|
Eniten Final Cutissa häiritsee se paasaavuus. Roger on pääosin ihan oikealla asialla, ja sanoituskynäkin on terävimmillään. Kaikki asiat, sekä kannatettavat että vastustettavat, voi kuitenkin esittää kahdella tavalla: oikein tai väärin. The Final Cut lipsahtaa vahvasti jälkimmäisen puolelle. And you don't stand an outside chance |
The Rikza 18.08.2011 23:39:23 | |
---|
Mulle Wall on SE Floyd-levy joka kolahti. Aluks kuuntelin vaan kahta biisii, tiedätte kyllä mitä, mutta vähitellen levy aukeni mulle kokonaan. Kattelin ensin, että mikäs mies tämä Roger on, kun ei anna muiden tehdä biisejä? Kusipää oli ensimmäinen johtopäätös. Myöhemmin, levyn auettua, mies paljastui neroksi. Nykyään mies on Kusipäinen Nero ;) Animals tulee hyvänä kakkosena, loistava eeppinen tunnelma Meddle on tällä hetkellä listan kolmosena, Echoes on ehkä parasta ikinä, ja Seamus on biisinä nerokas Enkä väheksy DSotMia tai WYWHta, mutta niillä on ne pari biisiä pilaamassa levyn kokonaistunnelmaa, mutta eivät ole missään tapauksessa huonoja levyjä. Onhan tämän bändin musiikki sentää maailman toiseksi parasta. "Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä |
Funkånaut 18.08.2011 23:49:34 | |
---|
Mallaslahti: Enkä väheksy DSotMia tai WYWHta, mutta niillä on ne pari biisiä pilaamassa levyn kokonaistunnelmaa, mutta eivät ole missään tapauksessa huonoja levyjä. Onhan tämän bändin musiikki sentää maailman toiseksi parasta. Jes! Ensimmäinen, joka tunnustaa Mr.Jazz and the Funkonautsin suuruuden on löytynyt? Eikö? :) Feminismi ja logiikka eivät ole kovin läheisiä ystäviä. Nuages |
The Rikza 19.08.2011 00:02:55 | |
---|
Funkonaut: Jes! Ensimmäinen, joka tunnustaa Mr.Jazz and the Funkonautsin suuruuden on löytynyt? Eikö? :) Ikävä tuottaa pettymys, mutta ihan Queenia tarkoitin maailman parhaalla musiikilla :) "Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä |
Stiff 21.08.2011 03:11:54 | |
---|
Itse en voi oikein kuvitella DSOTM:nia ilman vaikkapa Brain Damagea, no ehkä Any Colourin saattaisin sulattaa. WYWH on aina ollut mielestäni jotenkin heikko kokonaisuus, mahtavia biisejä koko levy täynnä ei siinä mitään. Ehkä paras kokonaisuus Animalsin jälkeen löytyy Division Bellistä, tylsähkön teeman toistoa koko levyn läpi (en puhu mistään soitannollisesta teemasta, vaan sanoitusten ja biisien yleisfiiliksen tasapaksuudesta. Tämäkin tosin saatanan hyvä lätty!). Olipas muuten outo kokemus pitkästä aikaa hieman luonnontuotteiden vaikutusten alaisena kuunnella Atom Heart Mother. Siinä introssa on kyllä sitä jotain, ns. massive! No ei sen enempää, tai no kalja on kans iha jees!:) Rock in peach |
Funkånaut 21.08.2011 22:10:13 (muokattu 21.08.2011 22:11:27) | |
---|
Kaikilla on omat vahvuutensa. Sattuu vain olemaan niin, että minussa nämä kaikki vahvuudet yhdistyvät. - Paavo Väyrynen |
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
Ginga 25.08.2011 00:10:08 | |
---|
Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond |
Funkånaut 25.08.2011 00:11:12 | |
---|
Ginga: MITÄÄ?! Miks multa on tää jääny huomaamatta : D.. kahtonu tänä vuonna pariinki otteeseen vanhoja top geareja.. onkoha ne mun lataamat sitte jotaki "best of"-versioita. Ferrari-hommassa oli muute tosi mukavasti pink floyd-juttuja, salakavalasti auton esittelyn mukaan sujauteltu ;). http://www.youtube.com/watch?v=f7jsauspMmU Hyvin huomaamattomasti. :D En olisi ikinä voinut arvata, että olisi mukavasti viittauksia Pink Floydiin. Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko |
Ginga 25.08.2011 08:55:19 | |
---|
Funkonaut: Hyvin huomaamattomasti. :D En olisi ikinä voinut arvata, että olisi mukavasti viittauksia Pink Floydiin. Ettärepesi kun vertas puolen miljoonan punnan autoa siihe kirjaan : D "It is a great value for money." Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond |
Exhausted 25.08.2011 09:21:07 | |
---|
|
Nazareth 25.08.2011 10:39:04 | |
---|
Exhausted: Animals on alkanut tosissaan toimia viime päivinä. Innostuin oikein tarinoimaan: http://andynmusapalsta.livejournal.com/98321.html Hyvä teksti. Animals on kyllä huippu levy, vaikka onkin jollain lailla "ahdistava" ja tekstit _vähän_ "haista paska"-luokkaa. Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. |
man9 25.08.2011 13:04:10 | |
---|
Exhausted: Animals on alkanut tosissaan toimia viime päivinä. Innostuin oikein tarinoimaan: http://andynmusapalsta.livejournal.com/98321.html Kyllähän asiat noin on kuten kirjoitit ja Animals on hieno levy... Siinä on mielipide-eroa vähän että en mä kyllä pysty noita biisejä erikseen tai väärässä järjestyksessä kuuntelemaan, ja harmittaa jos ei jostain syystä saa kuunneltua tuotosta kokonaan. Watersin keikallakin kun tuli Dogsin jälkeen Set the Controls, niin olihan se todella outoa. np. Animals |
Funkånaut 25.08.2011 13:22:04 | |
---|
Ginga: Ettärepesi kun vertas puolen miljoonan punnan autoa siihe kirjaan : D "It is a great value for money." Kaippa toikin on ihan totuudenmukainen lausunto. :) Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko |
Vessajono 27.08.2011 14:49:33 | |
---|
Nazareth: Hyvä teksti. Animals on kyllä huippu levy, vaikka onkin jollain lailla "ahdistava" ja tekstit _vähän_ "haista paska"-luokkaa. Juuri siksi se onkin huippu. Mahdollisesti paras levy ikinä, koskaan, keneltäkään. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
HaloOfFlies 06.09.2011 15:38:02 | |
---|
Hyvää syntymäpäivää Roger Waters. We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |