Aihe: flight of the bumblebee 600bpm | |
---|
|
mtv 3 sivulla helmi osastolla kuudes aisti on ilmaantunut john taylor joka soittaa bumblebeen 600bpm..mukamas. metronomi kyllä sattuu aksimissaan tikittämään suunnilleen 300bpm tempolla eikä suinkaan 600!! Kappaleen nuotit ovat kuudestoistaosina mitkä minä olen nähnyt ja pitäisi tikata ne neljä nuottia yhteen iskuun600 tempossa. Voihan tietty tempo olla vaikka se 600 ja nuotit olisivat 8osia niin sitten tuo 600 pitäisi paikkansa ja tietty että se metronomi tikittäisi puolinuotteja. aika kaukaksi menee mutta saahan sen noin näyttämään äkkiseltään hyvältä mutta todellisuus on toinen. 600 bpm.siis kymmenen iskua sekunnin sisään.aika raju tempo olisi kuudestoistaosille. käykää katsomassa ja huomatkaa "virhe". http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaist … ailman-nopein-kitaristi-katso-video | |
Ihan jees, mä saan ton teoksen soundaamaan yhtä huonolta 80bpm vauhdillakin. Mielenkiintoista olisi kuunnella toi suoritus kunnolla hidastettuna ja järkevällä soundilla, mahtaa olla yhtä hutia ja säätöä koko "soitto". Osta Rolandin sähköpannut, osta osta | |
No ketä kiinnostaa? Toi "biisi" nyt on ihan paska millä tahansa nopeudella. Ihme soitinurheilua. http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y | |
JIRPPI: No ketä kiinnostaa? Toi "biisi" nyt on ihan paska millä tahansa nopeudella. Ihme soitinurheilua. Kyllä mua ainakin kiinnostaa nähdä suoritus, jossa väitetään ihmisen soittavan 600bpm 16-osia. Samaan tapaan, kuin vaikka benjihyppy ilman köyttä, tai sadan metrin aidat kolmeen sekuntiin. Mielenkiintoista kaikki, ei sillä biisillä nyt ole tässä kohtia mitään merkitystä. Tuskin tuo musikaalisuuteen pyrkiikään + samat vanhat jaarittelut. Osta Rolandin sähköpannut, osta osta | aalataur 20.08.2011 22:22:20 (muokattu 20.08.2011 22:25:16) | |
|
JIRPPI: No ketä kiinnostaa? Toi "biisi" nyt on ihan paska millä tahansa nopeudella. Ihme soitinurheilua. Kyllä mua kiinnostaa aika paljonkin miten tuo on päässyt tuohon nopeuteen, millaisella tekniikalla soittaa, miten treenaa. Kyllä nopeutta voi käyttää musikaalisiinkin tarkoituksiin, kun vähän rauhallisemmin annostelee ja soittaa muutakin kuin tuota kromaattista sössöbiisiä. Alternatea taisi vetää ja pitkälti ranteella. Ilmeisesti se osaa soittaa jotain muitakin kappaleita, kun wikipedian mukaan kyseessä on coloradolainen kitaransoitonopettaja. Ellei se sitten opeta oppilailleen miten soitetaan nopeasti kimalaisen lentoa. Pörinäähän tuo on enkä ymmärrä miksi soitetaan aina tuota paskaa biisiä. Joku monipuolisempi missä olisi sweeppiä, legatoa, tappingia joukossa mieluummin. Pelkän alternatenopeuden osalta aika masentava jätkä... sitä itse ajattelee välillä olevansa suht nopea. Noh, tuon videon nähtyään voi todeta, että ei ole. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | Norppa78 20.08.2011 22:25:04 (muokattu 20.08.2011 22:26:34) | |
|
Mielenkiintoista tässä on se että miten ton jampan pikkaus on noin persiillään jo tuolla 170bpm vauhdilla :) edit : Tai lähinnä käsien kordinaatio ja sen tuloksena nuotteihin osuminen. | aalataur 20.08.2011 22:26:38 (muokattu 20.08.2011 22:28:59) | |
|
Norppa78: Mielenkiintoista tässä on se että miten ton jampan pikkaus on noin persiillään jo tuolla 170bpm vauhdilla :) Se on kyllä totta, että 170 bpm ei mitenkään timanttisen tarkalta kuulostanut. Ehkä jannu oli jo valmiiksi niin tärinämoodiin virittynyt ettei osunut pleku kohdilleen kilpikonnatempoissa. Ja soundi on jotenkin hirveätä pörinää. Ehkä se on sitä soundiestetiikkaa, kun soitetaan pörinää niin pitää olla pörisevä soundi. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | Jussiman 20.08.2011 22:56:52 (muokattu 20.08.2011 22:58:10) | |
|
En ole koskaan tajunnut näitä kilpailuja siitä kuka on maailman nopein kitaristi. Mitä väliä sillä on. Mielestäni kitaransoitto ei ole mikään pikajuoksun kaltainen urheilulaji, vaan taidemuoto, missä ei tulisi kilpailla. | |
Jos toi on joku virallinen tulos niin olis hauska nähdä kriteerit että milloin suoritus on hyväksytty ja milloin ei. Toi viimeinen veto ainakin kuulosti tolla surinasoundilla siltä, että jos toi suoritus lyötäisiin johonkin pro tuulssiin ja etsittäisiin yksittäisiä sävelkorkeuksia, niin ainakin kolmasosa teoksen "nuoteista" jäisi löytymättä. | laakeri 20.08.2011 23:14:52 (muokattu 20.08.2011 23:25:18) | |
|
Hidastin tuota vetoa huvikseni, eikä tuosta 600 BPM:stä kyllä saanut mitään selvää. Hitainkin veto seilasi, mutta nuotit sentään pystyi ainakin suurimmalta osalta erottamaan. Alkuvaiheessa oli kyllä melkoista mössöä. edit: tarkennusta | |
Antti1: + samat vanhat jaarittelut. Plussa! :D Itse vedosta, wut? Tiago Della Vegan vedoista tuntu vielä, et noi voivat olla mahdollisia nopeuksia ihmiselle, tän jampan soitto kuulostaa nopeutetulta. Huom. kiinnitä huomiota viestin sanavalintoihin ennen vihaamista. | |
Kylläpä kuulostaa ihan hirveelle paskalle. Personally, I prefer pain. | |
Itseäni surettaa aina näissä tapauksissa se, että kuinka ihmeellistä ja kaunista musiikkia maailma on saattanutkaan menettää tämän kaltaisissa tyypeissä. Jos he olisivat vain pistäneet tuon valtavan motivaation treenata, harjoitella ja kehittyä soittajina esimerkiksi musiikin tekemiseen tai ylipäätänsä kokonaisvaltaisesti musiikkiin pelkän nopeuden kehittämisen sijaan, mistä ei synny juurikaan merkityksellistä musiikkia. "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas | Collapsed 21.08.2011 01:05:08 (muokattu 21.08.2011 01:32:36) | |
|
Tää on kyllä ihan naurettavaa. Hidastin huvikseni tuota pätkää ja jo 250 bpm kuulosti epäpuhtaalta ja nuotteja jäi välistä. Olisi edes jättänyt ne kiipparit pois taustalta häiritsemästä, mutta ilmeisesti niiden tarkoitus olikin peitellä virheitä. Edit: Tiago Della Vegan vedot kuulosti paljon puhtaammilta. :D | |
Wild String Of Voodoo Strat: Itseäni surettaa aina näissä tapauksissa se, että kuinka ihmeellistä ja kaunista musiikkia maailma on saattanutkaan menettää tämän kaltaisissa tyypeissä. Jos he olisivat vain pistäneet tuon valtavan motivaation treenata, harjoitella ja kehittyä soittajina esimerkiksi musiikin tekemiseen tai ylipäätänsä kokonaisvaltaisesti musiikkiin pelkän nopeuden kehittämisen sijaan, mistä ei synny juurikaan merkityksellistä musiikkia. Niinno tää on melkein sama kuin itkis et minkä romaanikirjailijan maailma on jossain hullun nopees konekirjottajas menettäny. Ei yhtään minkäänlaista. Yhtä lail maailma on menettäny tos tapaukses hyvän kehonrakentajan, lääkärin ja matemaatikon kun se olis voinu ennemmin käyttää aikansa asiaan X. Mut ketä kiinnostaa | |
Sergei Fallinen: Niinno tää on melkein sama kuin itkis et minkä romaanikirjailijan maailma on jossain hullun nopees konekirjottajas menettäny. Ei yhtään minkäänlaista. Yhtä lail maailma on menettäny tos tapaukses hyvän kehonrakentajan, lääkärin ja matemaatikon kun se olis voinu ennemmin käyttää aikansa asiaan X. Mut ketä kiinnostaa Niin ja mietipä kuinka monta hullun nopeaa konekirjoittajaa maailma on voinut menettää romaanikirjailijoissa;-) Tälläkin hetkellä moni lupaava nuorukainen saattaa olla pilaamassa motoriikkaansa bluesin soitolla. Suomeen pitäisi ehdottomasti perustaa (esim. hiihtoliiton tai keihäänheittäjäliiton) alaisuuteen uusi huippuvalmennusyksikkö näitä lahjakkaita nuoria varten jotka saattavat tulevaisuudessa kyetä viemään suomea maailman kartalle soittamalla Kimalaisen Lennon 600bpm:n vauhdilla tai jopa nopeammin:-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
Sergei Fallinen: Niinno tää on melkein sama kuin itkis et minkä romaanikirjailijan maailma on jossain hullun nopees konekirjottajas menettäny. Ei yhtään minkäänlaista. Yhtä lail maailma on menettäny tos tapaukses hyvän kehonrakentajan, lääkärin ja matemaatikon kun se olis voinu ennemmin käyttää aikansa asiaan X. Mut ketä kiinnostaa Toisaalta konekirjoitus, lääketiede, kehonrakennus ja matematiikka eivät ole sinänsä luovia taiteita, mitä taas musiikin ainakin pitäisi olla. Siinä kohtaa, kun jostain luovasta toiminnasta tulee pelkästään mekaanista toimintaa ja toistoa ilman ajatusta, inspiraatiota tai substanssia, se menettää olemuksensa ytimen. Ihminen, joka istuu näppäimistimön ääreen, on päättänyt - tai päättää jossain vaiheessa vapaaehtoisesti vai vasten tahtoaan - ryhtyä joko kirjailijaksi tai konekirjoittajaksi. Yksilö, joka tarttuu instrumenttiin, on ainakin ennen päättänyt ryhtyä muusikoksi. Se, mitä muusikkous merkitsee tänä päivänä, on asia erikseen. "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas | Antti1 21.08.2011 12:27:05 (muokattu 21.08.2011 12:29:04) | |
|
Wild String Of Voodoo Strat: Toisaalta konekirjoitus, lääketiede, kehonrakennus ja matematiikka eivät ole sinänsä luovia taiteita, mitä taas musiikin ainakin pitäisi olla. Siinä kohtaa, kun jostain luovasta toiminnasta tulee pelkästään mekaanista toimintaa ja toistoa ilman ajatusta, inspiraatiota tai substanssia, se menettää olemuksensa ytimen. Ihminen, joka istuu näppäimistimön ääreen, on päättänyt - tai päättää jossain vaiheessa vapaaehtoisesti vai vasten tahtoaan - ryhtyä joko kirjailijaksi tai konekirjoittajaksi. Yksilö, joka tarttuu instrumenttiin, on ainakin ennen päättänyt ryhtyä muusikoksi. Se, mitä muusikkous merkitsee tänä päivänä, on asia erikseen. Ei kaikki kitaraan tarttuneet ole varmastikaan halunneet luoda välttämättä yhtään mitään. Joku haluaa soittaa Metallicaa, toinen kelailla tuttuja bluusjuttuja, kolmas tiluttaa mahd. nopeasti ja joku muu ehkä tehdä oman biisin. Mun mielestä ei menetetä yhtään mitään, vaikka jonkun jampan soitto olisikin mekaanista toistoa. Jos sä soitat 600bpm 16-osia ilman ajatusta ja inspiraatiota, niin ihmettelen. Se vasta motivoitumista vaatiikin, toisinkuin jonkun kuluneen riffin renkuttaminen. Ihan turhaa vetää mukaan noita taidelöpinöitä tapahtumaan, jonka ainoa tarkoitus on olla nopein. Ei sen suorituksen ole tarkoitus olla taiteellisin, eikä sen ole tarkoitus olla myöskään luovin. Luovan ja taiteellisen voi sitten jättää sen ulkopuolelle, kun on kaahaukset kaahattu ja lähdetään kotiin jammailemaan. Vai kuinka moni meinaa ihan tosissaan, että esim. tää sälli on omistanut koko kitaransoittonsa 16-osa treeneille? Useimmat tuntemani soittajat tapaavat soittaa monia juttuja, vaikka olisivatkin kiinnostuneet erityisesti jostain yhdestä asiasta. Btw, miksei esim. mainitsemasi lääketiede ja kehonrakennus voi olla luovaa taidetta? Mieti plastiikkakirurgiaa, siinähän toisinaan yritetään ainoastaan tehdä jotain asiaa kauniimmaksi ilman mitään muuta motivaattoria. Mun mielestä se on aika luovaa ja tavallaan taidettakin. Sama pätee kehonrakennukseen - on pyrittävä tietynlaisen kauneusihanteen maksimaaliseen ilmaisuun. Monet kehonrakentajat pitävät ko. lajia kaikkine ominaispiirteineen jotakuinkin taidetta vastaavana touhuna. Senkään touhun pointti ei ole siinä, että pääsee salille hakkaamaan rautaa - se on painonnostoa tai jotain vastaavaa. Osta Rolandin sähköpannut, osta osta | |
Oli kaunista soitantaa. Meni kirjanmerkkeihin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
Antti1: Ei kaikki kitaraan tarttuneet ole varmastikaan halunneet luoda välttämättä yhtään mitään. Joku haluaa soittaa Metallicaa, toinen kelailla tuttuja bluusjuttuja, kolmas tiluttaa mahd. nopeasti ja joku muu ehkä tehdä oman biisin. Mun mielestä ei menetetä yhtään mitään, vaikka jonkun jampan soitto olisikin mekaanista toistoa. Jos sä soitat 600bpm 16-osia ilman ajatusta ja inspiraatiota, niin ihmettelen. Se vasta motivoitumista vaatiikin, toisinkuin jonkun kuluneen riffin renkuttaminen. Ihan turhaa vetää mukaan noita taidelöpinöitä tapahtumaan, jonka ainoa tarkoitus on olla nopein. Ei sen suorituksen ole tarkoitus olla taiteellisin, eikä sen ole tarkoitus olla myöskään luovin. Luovan ja taiteellisen voi sitten jättää sen ulkopuolelle, kun on kaahaukset kaahattu ja lähdetään kotiin jammailemaan. Vai kuinka moni meinaa ihan tosissaan, että esim. tää sälli on omistanut koko kitaransoittonsa 16-osa treeneille? Useimmat tuntemani soittajat tapaavat soittaa monia juttuja, vaikka olisivatkin kiinnostuneet erityisesti jostain yhdestä asiasta. Btw, miksei esim. mainitsemasi lääketiede ja kehonrakennus voi olla luovaa taidetta? Mieti plastiikkakirurgiaa, siinähän toisinaan yritetään ainoastaan tehdä jotain asiaa kauniimmaksi ilman mitään muuta motivaattoria. Mun mielestä se on aika luovaa ja tavallaan taidettakin. Sama pätee kehonrakennukseen - on pyrittävä tietynlaisen kauneusihanteen maksimaaliseen ilmaisuun. Monet kehonrakentajat pitävät ko. lajia kaikkine ominaispiirteineen jotakuinkin taidetta vastaavana touhuna. Senkään touhun pointti ei ole siinä, että pääsee salille hakkaamaan rautaa - se on painonnostoa tai jotain vastaavaa. Sanoin kirjoituksessani, etteivät nämä edellä mainitut inhimillisen toiminnan muodot ole SINÄNSÄ luovaa taidetta. Se, mitä yksilö mieltää taiteena, on loputtoman ja ehkäpä tuloksettoman kiistelyn aihe. Jos taide mielletään ihmisen luovuuden ja mielikuvituksen ilmaisemiseksi, voi lääketiedekin toki olla taidetta, vaikka arkipäiväisessä tai tieteellisessä diskursissa käsitteellä taide ei olekaan sellaista kulttuurillista merkitystä. Lisäksi jos käsitettä laajennetaan käsittämään toiminnaksi, joka tuottaa töitä, joita arvostetaan pääasiallisesti niiden esteettisen kauneuden ja tunteellisen vetoavuuden vuoksi, erkaantuu taide käsitteenä entisestään esimerkiksi edellä mainitusta lääketieteestä. Mutta tämä on muusikoiden.net eikä estetiikan.net, joten palatkaamme alkuperäiseen aiheeseen. Halusin sanoa, että sekä musiikin soittaminen että tekeminen (eli säveltäminen tai improvisointi) ovat molemmat luovaa toimintaa. Joku saattaa harrastemielessä kyllä soitella Metallican biisejä ja toinen käydä läpi tyypillisiä blueskuvioita. Tämä ei ole kenelläkään mikään menetys - päinvastoin. Kun taas puhumme ihmisyksilöistä, joilla löytyy motivaatiota istua päivässä yli kuusi tuntia soittimensa kanssa harjoittellen, ja he käyttävät tuon ajan siihen, että saavat soitettua 16-osanuotteja tempoon 600bpm, minua surettaa suunnattomasti. Kun mietimme muita yksilöitä, jotka ovat käyttäneet valtavan määrän työtunteja oman instrumenttinsa harjoitteluun (KUULEMMA Paco de Lucia 12 tuntia päivässä, Charlie Parker 15 tuntia päivässä, John Coltrane 10-12 tuntia päivässä - vain muutama mainitakseni), ja punnitsemme heidän musiikillisia ja taiteellisia saavutuksiaan, ei ole mielestäni epäselvää, että kuka on käyttänyt aikansa "hyödyllisemmin". "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas | « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|
|
|