the-Antero 18.08.2011 12:57:49 | |
---|
Vahooo: Tässä se tuli. Case closed. Tässä tapauksessa toimi paremmin ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Sakmongkol 18.08.2011 13:54:47 | |
---|
the-Antero: Olette ostanut juuri uuden hienon custom shop Fenderin, no haluatte siihen jonkun siistin Fenderin hihnan. Olet löytänyt netistä mieleisen joten päätät mennä sinne kivijalkaan käymään. Vastaus kysymyksenn on "ei ole eikä voi tilata" selitykstä ei kerrota mutta tilalle tarjotaan Gibsonin hihnaa. Tuskin tarjotaan Gibsonin hihnaa vaan jotain ns. neutraalinmerkkistä hihnaa. Itse kyllä sanoisin sitä kitaraa hankkiessa custom shopin kavereille että laittakaa siihen saatana edes hihna mukaan. |
bfoc 20.08.2011 00:20:46 | |
---|
nahkahuppu: Joo kun Anttilasta lykätään uusi Williammssi näppiin. Huolto,varaosat on tuotetta jälleenmyyvän / maahantuojan järjestettävä. Toinen vaihtoehto on korvata rikkoutunut osa kokonaan uudella tuotteella. Joo mutta nämä virhevastuuasiat (virheen korjaaminen, uuden tuotteen antaminen tai jos nämä ovat kohtuuttoman vaikeita, kaupan purku) on ihan eri asioita kun väitteesi siitä, että jonkin lainkohdan mukaan pitää olla nimenomaisia varaosia esim. autoille 20 vuotta. Eipä laistä löydy mainintaa muuten kuin että varaosien saatavuudesta ei saa antaa virheellistä kuvaa. Autokaupan on varmaan tosi kätevä pitää juuri oikeita varaosia saatavilla, kun autosta monesti ajatellaan että se kestää aikalailla kauan. Ja tietty joku Mersun kampiakselin laittaminen Corollaan on vähän vaikeaa ja kaikkee. Sen sijaan johonkin bjongjong-kitaraan ei tarvitse pitää varaosia, koska niitä Burmalaisesta tinasta väsättyjä virikoneita ei välttämättä edes saa mistään. Siksipä halpakamassa on jotain peruslaadukasta Gotohin ja Schallerin kamaa hyllyssä, jolloin niistä voi sen varaosansa poimia. sutiojrikellA |
bfoc 20.08.2011 00:23:55 | |
---|
the-Antero: Kovasti täällä tunnutaan puolusteltavan kauppiaan oikeuksia ja epäasiallista käytöstä. Kuvitelkaan tällanen tilanne ja te ite ootte asiakkaan roolissa. Yritän vaan valaista että se kauppahenkilö saattoi puhua ihan totta. Mähän en voi tietää kuinka paljon sä tiedät yritysten välisestä kaupasta. Jotkin kaupat vaan kannattaa jättää tekemättä. Ei siitä kannata poroja välttämättä vetää nokkaan. sutiojrikellA |
Juicy 20.08.2011 01:40:24 | |
---|
Kulla mina olla saanu taalla kitarakamapalsta huono palvelu. Mina kusu mika hevi kitara huva, minulle sanotti kauta haku. |
jyrkalt 20.08.2011 06:36:51 (muokattu 20.08.2011 06:59:41) | |
---|
eiku ei mitn... Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
Krice 20.08.2011 09:15:52 (muokattu 20.08.2011 09:17:11) | |
---|
Näitä juttuja lukiessa tulee mieleen suomalaisen kulttuurin yleisvaikutelma. Täällä ei paljoa kumarreta kenellekään, asiakas on lähinnä riesa joka ei osaa ajoissa luopua rahoistaan. Kauppiaat kyttäävät internet-palstoja ja jos kritiikkiä löytyy niin privaviestissä esiinnytään uhkailevaan sävyyn. Hieno maa tämä Suomi. Ai niin, ja Thomannilta tilaavat ovat maanpettureita vähintäänkin. |
Spirocore 20.08.2011 09:18:31 | |
---|
Vladi: Tajuatko miten tyhmältä tää koko touhu kuulostaa? Sä pahoitit mieles koska LUULET että ei se tilaaminen ole iso vaiva ja ettei siitä tule tappiota liikkeelle. the-Antero: Olisivat tietysti voineet kertoa mitä se maksaa ja miksi ei kannata tilata. Totta olisin voinut tätä itsekin kysyä, mutta kun vastaus oli jo jyrkkä EI ja jotain mutinaa katteesta niin enpä viitsinyt. Itse ainakin sain eräästä Helsinkiläisestä musiikkiliikkeestä tilattua Gibsonin mikinvaihtajan nupin, hintaa 4e. Kannattavaa bisnestä liikkeelle? Tuskin. Hyvää asiakaspalvelua? Kyllä. Soittivat vielä ilmottaakseen että "nyt sun nuppis tuli". Ostan ohutkaulaisen Gibsonin! |
ibnz 20.08.2011 09:29:34 | |
---|
Eivät ne liikkeet tappiolla myy - katteet napsahtaa nollille tai miinukselle siinä tapauksessa että tulee palautuksia/korjauksia (tosin taitaa mennä maahantuojalle leijonanosa siitäkin kulusta) tai kohtuuttomia viivytyksiä ja sekoilua tilausten kanssa (maahantuoja edelleen). En huomannut alkuperäisessä postauksessa vaatimusta siitä, että kys. hihnan piti olla jonkun tietyn hintainen vaan että myyjää ei kiinnostanut edes selvittää asiaa. Ei ole täysin harvinaista tuolla alalla, joskin useammin tulee vastaan tilanne, jossa myyjä yrittää ihan tosissaan mutta kama ei vaan koskaan saavu. |
Oulun soitin ja tarvike on kyllä alusta alkaen muodostunut sellaiseksi paikaksi jossa on aina ollut ikävä asioida. Viimeisin tapaus meni kutakuinkin näin (Kullaksella ei Fenderin potikoita sattunut olemaan): Minä: Terve, tarttis Fenderiin potikoita. Myyjä: Eihän Fender oo koskaan tehny potikoita, DiMarzio tekee nykyään kaiken. Minä: Aijaa, no olisko tuota 1M potikoita kuitenkin? Myyjä: Eihä semmosia tehäkään. Minä: Aijaa, no eipä sitten mitään. Kiitos hei. Myyjä: *epämääräistä tupinaa* Muutenkin asenne ko.liikkeessä tuntuu olevan "jos et osta mitään niin pyöri vittuun kokeilemasta". Positiivisia kokemuksiakin tuolta on jonkin verran kuullut mutta itse en ole koskaan tuntenut oloani tervetulleeksi asioidessani. "Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice" |
Minushuman 20.08.2011 12:01:30 | |
---|
dbeatmod: Oulun soitin ja tarvike on kyllä alusta alkaen muodostunut sellaiseksi paikaksi jossa on aina ollut ikävä asioida. Viimeisin tapaus meni kutakuinkin näin (Kullaksella ei Fenderin potikoita sattunut olemaan): Minä: Terve, tarttis Fenderiin potikoita. Myyjä: Eihän Fender oo koskaan tehny potikoita, DiMarzio tekee nykyään kaiken. Minä: Aijaa, no olisko tuota 1M potikoita kuitenkin? Myyjä: Eihä semmosia tehäkään. Minä: Aijaa, no eipä sitten mitään. Kiitos hei. Myyjä: *epämääräistä tupinaa* Muutenkin asenne ko.liikkeessä tuntuu olevan "jos et osta mitään niin pyöri vittuun kokeilemasta". Positiivisia kokemuksiakin tuolta on jonkin verran kuullut mutta itse en ole koskaan tuntenut oloani tervetulleeksi asioidessani. Jännä homma, että ton puljun edesmenneestä "sisarliikkeestä" Lahden soitin ja tarvikeesta sai mitä halus _JOS TIES_ mitä halus. Ja palvelu oli, ainakin meikäläiselle, aina ystävällistä. I miss you Rainer. "It's beer o'clock. Where's my riot?" |
Kampela77 22.08.2011 13:34:34 (muokattu 22.08.2011 16:31:00) | |
---|
the-Antero: Jos vastaukset on kysymykseen todella nihkeällä äänensävyllä : Ei voida Niin ohan se melko nihkeetä. Hieman monisanaisempi selitys mahdollisesti hieman pahoittelevaan sävyyn ja sitten eri tuotteen tarjoaminen olisi ollut huomattavasti parempi vaihtoehto ;) Ehkä myyjällä ei vain ollut paras päivä. Saattoi olla tosi paha krapula ja perhe kuollut edellisenä päivänä. Parin päivän päästä toivuttuaan krapulasta ja perheen kuolemasta myyjä on saattanut havahtua ja tajuta, että oli tarpeettoman vähäsanainen. Sen jälkeen myyjä on saattanut tilata hihnan, paketoinut sen kauniiseen ruusunpunaiseen pakettiin, jossa on iso punainen rusetti ja odottaa nyt, että tulisit käymään ja antaisit toisen mahdollisuuden. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
hallu 22.08.2011 16:35:11 | |
---|
Kampela77: Ehkä myyjällä ei vain ollut paras päivä. Saattoi olla tosi paha krapula ja perhe kuollut edellisenä päivänä. Parin päivän päästä toivuttuaan krapulasta ja perheen kuolemasta myyjä on saattanut havahtua ja tajuta, että oli tarpeettoman vähäsanainen. Sen jälkeen myyjä on saattanut tilata hihnan, paketoinut sen kauniiseen ruusunpunaiseen pakettiin, jossa on iso punainen rusetti ja odottaa nyt, että tulisit käymään ja antaisit toisen mahdollisuuden. Juuri näin, ja edelleenkään ei puolustella vaan tarjotaan muita mahdollisuuksia tulkita ihmistä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
sticky fingers 22.08.2011 19:42:24 | |
---|
the-Antero: ... Kuinkakohan paljon tulisi hihnan tilaukselle oikeasti hintaa. Hihnan hinta Ibanezilla, Myyjän palkka (provikka/tai tunti), alv, tullit, mahdollisesti kuljetus isomman tilauksen yhteydessä.... Korostan sitä tietenkin sen takia koska se perustuu omaan kokemukseeni, kokemukseen joka on minulle faktaa. Ei se mitää olettamusta ole eikä fiktiota. Ajattelet, että niillä tehtailla, joista Ibanezinkin kitarat tulee, pusketaan kitaroita yhdellä liukuhihnalla ja siinä vieressä sitten punotaan niitä kitarahihnoja sitten, ja maahantuojat ympäri maailmaa voi sitten aina halutessaan tilata yhden haluamansakaltaisen kitarahihnan siihen soitinkollin mukaan? Ei taida olla ihan näin yksinkertaista, ja tämä monimutkaisuus on juuri se, mikä siinä maksaa. Ehkä myyjä ymmärsi, että et maksa esim. sataakaan euroa tavallisesta ibanezin hihnasta (kuten ei kukaan järkevä ihminen tekisi), eikä siksi edes tarjoutunut sitä sinulle tilaamaan. ... |
jyrkalt 22.08.2011 20:21:45 | |
---|
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
Celeb 22.08.2011 22:05:36 | |
---|
Kampela77: Ehkä myyjällä ei vain ollut paras päivä. Saattoi olla tosi paha krapula ja perhe kuollut edellisenä päivänä. Parin päivän päästä toivuttuaan krapulasta ja perheen kuolemasta myyjä on saattanut havahtua ja tajuta, että oli tarpeettoman vähäsanainen. Sen jälkeen myyjä on saattanut tilata hihnan, paketoinut sen kauniiseen ruusunpunaiseen pakettiin, jossa on iso punainen rusetti ja odottaa nyt, että tulisit käymään ja antaisit toisen mahdollisuuden. Se mitä myyjälle on tapahtunut ei oikeuta ammattilaista työssään palvelemaan asiakasta epäasiallisesti missään tilanteessa, jos asiakas ei itse anna siihen aihetta. Jos perhe kuolee niin saa jäädä varmaan himaan. Ehkä huonoin mahdollinen kohde oman vitutuksen purkamiseen on just se (maksava) asiakas. |
jyrkalt 22.08.2011 22:20:08 | |
---|
Celeb: Se mitä myyjälle on tapahtunut ei oikeuta ammattilaista työssään palvelemaan asiakasta epäasiallisesti missään tilanteessa, jos asiakas ei itse anna siihen aihetta. Jos perhe kuolee niin saa jäädä varmaan himaan. Ehkä huonoin mahdollinen kohde oman vitutuksen purkamiseen on just se (maksava) asiakas. Ihmisiä nuo myyjätkin ovat. Harva meistä, mun lisäksi, on ihmisenä täydellinen. *ei hymiötä* Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
Kampela77 22.08.2011 22:20:49 (muokattu 22.08.2011 22:21:39) | |
---|
Celeb: Se mitä myyjälle on tapahtunut ei oikeuta ammattilaista työssään palvelemaan asiakasta epäasiallisesti missään tilanteessa, jos asiakas ei itse anna siihen aihetta. Jos perhe kuolee niin saa jäädä varmaan himaan. Ehkä huonoin mahdollinen kohde oman vitutuksen purkamiseen on just se (maksava) asiakas. Ihmisiä ne myyjätkin on, eivätkä aina toimi täydellisesti työssään joka minuutti koko elinaikansa läpi. Niinkuin harvoin kukaan mukaan missään ammatissa. Vitsillähän minä tuon edellisen viestin enimmäkseen kirjoitin, vaikka ehkä sinne oli pieni totuuden jyvä ja pala omaa mielipidettä piilotettuna. Edit: Kappas kun saman kaltainen viesti ehti tulla jo väliin. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
the-Antero 23.08.2011 00:13:05 | |
---|
Vikahan oli selkeästi minussa. Ettäs kehtasinkin mennä sinne hyväntuulisena kysymään maanantai aamuna hihnaa jota ei ole tuotevalikoimassa ja joka on kohtuuttoman kallis ja kohtuuttoman aikaa vievää puuhaa tilata. Olisi pitänyt tajuta että eihän sinne passaa mennä kun on pojille jäänyt ryyppy päälle ja koko lähiomaiset ovat potkaisseet tyhjää. Pitänee mennä takaisin kukkapuskien ja shamppanjan kanssa pyytämään anteeksi röyhkeyttäni... Silti täytyy nostaa hattua sille Thomannin hepulle joka tilasi minulle hihnan noin 10 minuutissa. Ilmeisesti hänellä oli joku taikanappula jolla saa taiottua olemattoman asiakkaalle ;) eikä se hintakaan noussut sinne miljardiin vaikka tuote ei kuulunutkaan vakio varusteisiin... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
hallu 23.08.2011 10:20:52 | |
---|
Celeb: Se mitä myyjälle on tapahtunut ei oikeuta ammattilaista työssään palvelemaan asiakasta epäasiallisesti missään tilanteessa, jos asiakas ei itse anna siihen aihetta. Jos perhe kuolee niin saa jäädä varmaan himaan. Ehkä huonoin mahdollinen kohde oman vitutuksen purkamiseen on just se (maksava) asiakas. Ei tietenkään oikeuta, eihän meillä kenelläkään ole oikeutta kohdella toisiamme huonosti eikä olla ilkeitä. Se myyjän inhimillisyyden ymmärtäminen (ei siis hyväksyminen) helpottaa sen maksavan asiakkaan omaa elämää. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |