Aihe: Hughes & Kettner Tubemeister 18
1 2 3 4 5 6 7 813 14 15 16 17
arppah8
18.08.2011 13:01:03

Moridin: Veikkaisin että Switchbladen tyyliin molemmat vaikuttaa. Toinen lienee vaiheenkääntäjä, ja toisen putken läpi kulkee myös kaikki kanavat.

Eka ois sit varmaan se kanaviin vaikuttava enämpi. Kokeilenpa vähän vaihdella siihen tuubia, katotaas tapahtuuko mitn.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Gubb3
19.08.2011 07:19:53
arppah8: Eka ois sit varmaan se kanaviin vaikuttava enämpi. Kokeilenpa vähän vaihdella siihen tuubia, katotaas tapahtuuko mitn.

Kerrotko sitten tuloksista?
Mä haluaisin hieman terävyyttä poies tosta muutoin hyvästä vermeestä.
JuSu
19.08.2011 08:02:24
Gubb3: Kerrotko sitten tuloksista?

Mä oon usein saanut just pikkuisen sitä reunaa pois laittamalle etuseen JJ ECC83S -putket, joissa on hippasen keskimääräistä tummempi soundi.

Tai sitten eq:ta looppiin.

JuSu
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
Gubb3
19.08.2011 09:14:10
JuSu: Mä oon usein saanut just pikkuisen sitä reunaa pois laittamalle etuseen JJ ECC83S -putket, joissa on hippasen keskimääräistä tummempi soundi.

Tai sitten eq:ta looppiin.

JuSu

Oliskohan se sitten putket vaihdettava, vai riittäisikö joku edukas eq?
Vahvistimen treble, mid, bass -säädöillä ei terävyys katoa. Tosin, voihan se olla että toi Celestion seventy-eighty on kireähkö kans, varsinkin kun se on ihan uusi.
Numb
19.08.2011 09:23:57

Gubb3: Oliskohan se sitten putket vaihdettava, vai riittäisikö joku edukas eq?
Vahvistimen treble, mid, bass -säädöillä ei terävyys katoa. Tosin, voihan se olla että toi Celestion seventy-eighty on kireähkö kans, varsinkin kun se on ihan uusi.

Esmes noi JJ:n etuslamput on alle kympin kappale, että verraten halpaa se testaus on kuitenkin.
Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol
arppah8
19.08.2011 09:34:38

Gubb3: Kerrotko sitten tuloksista?

No niin. Enhän mä ehtinyt kokeilla kuin TungSolin lamppua ekan etusputken paikalle. Mun korvaan soundiin tuli enemmän räyhää ja tukevuutta säröpuolella, eli just sitä mitä hainkin. Terävyys ei varsinaisesti muuttunut mihinkään mut se ei ollutkaan mulle ongelma. Edellä annettu neuvo erityyppisestä tuubista on sulle varteenotettava vaihtoehto. Onhan toi vähän teräväsoundinen vahvari särökanavan osalta, mä tykkään kun siinä on vähän enemmän "hampaita" kuin edellisessä styrkkarissani (Carvin Legacy) joka oli taas tosi smooth.
JuSu
19.08.2011 09:38:02
Gubb3: Oliskohan se sitten putket vaihdettava, vai riittäisikö joku edukas eq?

EQ:lla kyllä saa dramaattisempaa variaatiota kuin putken vaihdolla...

Tosin, voihan se olla että toi Celestion seventy-eighty on kireähkö kans, varsinkin kun se on ihan uusi.

Tämäkin voi olla kyllä. Jos perse kestää, niin Celestion G12-65 saattais olla muikea elementti tuon kanssa... Mutta kallis siis on se. Normi Greenback voisi toimia kans kivasti.

Vähän kummastuttaa, että jos laitteen perussointi on terävä ja kireähkö, niin silti Tubemeister -kaapissa on tehdasasennuksena V30? No, ei näistä ikinä varmasti voi sanoa, mikä toimii minkäkin kanssa.

JuSu
JuSu
19.08.2011 09:40:57
arppah8: ...kokeilla kuin TungSolin lamppua... Terävyys ei varsinaisesti muuttunut mihinkään mut se ei ollutkaan mulle ongelma.

Niin, TungSolit on kuitenkin aika kirkkaita high gain -tuikkuja, joten sinänsä muutos on sen suuntainen mitä etukäteen voisi arvoidakin?

Hyvä tietää, että se ensimmäinen putki vaikuttaa ainakin särökanavaan kuultavasti. Miten puhdas puoli? Tuliko boostiin jotain muutosta?

JuSu
arppah8
19.08.2011 09:55:59

JuSu: Niin, TungSolit on kuitenkin aika kirkkaita high gain -tuikkuja, joten sinänsä muutos on sen suuntainen mitä etukäteen voisi arvoidakin?

Hyvä tietää, että se ensimmäinen putki vaikuttaa ainakin särökanavaan kuultavasti. Miten puhdas puoli? Tuliko boostiin jotain muutosta?

JuSu

En hirveästi huomannut noissa soundillista eroa, mut tuntui että cleanin headroom ois kasvanut hippasen. Boostissa ei tapahtunut silleen muutosta, särökanavaan nyt vaan tuli yleisesti enemmän hammasta. Tietty en ensin testannut orkkistuubilla vaan kävin suoraan treenikselle päästyäni putkenvaihtoon joten vähän tässä mennään mutu-pohjalla ja parin päivän takaisten muistikuvien avulla "vanhan" soundin suhteen. Mutta soittotuntuman perusteella ja sillä miten vahvistin reagoi tuubinvaihdon jälkeen väittäisin et pelkkä psykoakustiikka ei ole kyseessä :)
Gubb3
19.08.2011 10:09:38 (muokattu 19.08.2011 10:14:52)
JuSu: EQ:lla kyllä saa dramaattisempaa variaatiota kuin putken vaihdolla...

Tämäkin voi olla kyllä. Jos perse kestää, niin Celestion G12-65 saattais olla muikea elementti tuon kanssa... Mutta kallis siis on se. Normi Greenback voisi toimia kans kivasti.

Vähän kummastuttaa, että jos laitteen perussointi on terävä ja kireähkö, niin silti Tubemeister -kaapissa on tehdasasennuksena V30? No, ei näistä ikinä varmasti voi sanoa, mikä toimii minkäkin kanssa.

JuSu

Pitänee ottaa huomioon, että soitan suosaarni-stratolla, jossa paoferro (kovaa kun mikä!) kaula ja eeben-otelauta. Tämä voi tuoda kirkkautta ja terävyyttä hieman liikaa kun mökä tulee ulos Seventy-Eightystä. ruuvaan eka mikkejä alemmas, sitten ehkä putkia, ja lopuksi harkitsen kajarin/kaulan vaihtoa.

No jos JJ:t maksaa 9 euroa kpl niin eiköhän noita voi testata =)
aristoteles666
19.08.2011 16:20:47

JuSu: Vähän kummastuttaa, että jos laitteen perussointi on terävä ja kireähkö, niin silti Tubemeister -kaapissa on tehdasasennuksena V30? No, ei näistä ikinä varmasti voi sanoa, mikä toimii minkäkin kanssa.

JuSu

kokeilin stratolla jossa oli normaalitehoiset, aika kirkaat mikit, eikä tubemeister ollut mitenkään kireä, vaan yllättävän smooth puhtaalla kanavalla, ja säröilläkin sait joko smoothia tai kireämpää soundia eq:lla näppärästi.
ihan "kaikki kello 12" soundi oli jo hyvä, sitten vain muutti makunsa mukaan johonkin suuntaan.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
JuSu
19.08.2011 16:24:37
aristoteles666: kokeilin stratolla jossa oli normaalitehoiset, aika kirkaat mikit, eikä tubemeister ollut mitenkään kireä, vaan yllättävän smooth puhtaalla kanavalla, ja säröilläkin sait joko smoothia tai kireämpää soundia eq:lla näppärästi.
ihan "kaikki kello 12" soundi oli jo hyvä, sitten vain muutti makunsa mukaan johonkin suuntaan.

Tämäkö siis tuolla omalla V30 -komerolla, vai millä?

JuSu
tsilvon
19.08.2011 16:38:26
Juu, kävin koittamassa Vantaalla, 1 nuppi oli jäljellä ja sekin varattu. Oli kyllä kiva. Seuraavana päivän ei Blackstar HT-40 ja Series One 45 ollutkaan enää niin kivoja (Series One 4.5 watillakin soi sikalujaa, voi johtua siitäkin)

Mutta kallis on H&K:n oma kaappi. Jos siinä on Vintage 30, eikös sitten kannattaisi ostaa kaappi Uraltonelta:
http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=7ieskb3orkv2t39t1bju46q0g3
1x 12" 199,- ja 2x 12" 299,-
Kokemuksia, Palmerin kaapit OK?

Onko kukaan päässyt Tubemeister comboa tyyppäämään? Miten se 10 tuumainen soi ja miltä kuulostaa reverbi?

...tu kun jääkaappi levis, piti ostaa uus ja maksoi saman verran kun nuppi, joutuuko Combon luottokortilla ostamaan, olisko se pahakaan kun pääasiassa kotona soitteleen ja joskus vaan jamittelemaan, kaipa sillä pärjäisi ainakin säröpuolella?
aristoteles666
19.08.2011 16:48:28

JuSu: Tämäkö siis tuolla omalla V30 -komerolla, vai millä?

JuSu

ei vaan EVH5150III kaapilla, sisällä Celestion G12EVH x 4, se oli lähin kaappi pinossa.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
JuSu
19.08.2011 16:56:19
aristoteles666: ei vaan EVH5150III kaapilla, sisällä Celestion G12EVH x 4, se oli lähin kaappi pinossa.

Tuo elementti on sama kuin G12M Heritage, elikkäs Heritage Greenback.

JuSu
B-tone-flat
20.08.2011 00:22:03
Mä olen kokeillut nyt tubemeisteria kolmen eri suljetun kaapin kautta; 2x12 greenback, 4x10" g10l35, 4x12" g12t75 ja yhden avoimen kautta; 2x12" greenback ja voin todeta että pohjalla on aina sama el84 päättäreistä johtuva sointi joka erottuu selvästi vaikkapa el34:sta ja 6l6:sta. Soundi on tosi vox-mainen mutta toisaalta maisterista saa irti huomattavasti heavympaa soundia varsinkin humpparikitaralla. Stratolla ja telellä pääsee helposti Southern Rock tai Rockabilly osastoon. Kaikki koitetut kitarakaapit tuottivat aivan oman erilaisen soundin joten voin todeta että kaapilla ja elementeillä todellakin on merkitystä.
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
arppah8
20.08.2011 10:01:25

Semmoinen huomio muuten kanssa tosta Tubemeisteristä että sen kanssa kitaroitten erot tulevat aika hyvin esiin särökanavallakin. Edellisen vahvarin särökanava oli sevverta tiheäsoundinen että se jonkin verran tasapäisti munkin kitaroitten soundit (kaikissa eri mikitys) mutta HKlla noi luonne-erot tulevat vähän harvemman särön ansiosta hyvin esiin.
aristoteles666
20.08.2011 12:07:15 (muokattu 20.08.2011 12:07:46)

eniten tuossa yllätti kuinka käyttökelpoinen 1 watin asetus on, sillä voi vetää jopa täysillä kotona ilman pelkoa välittömästä häädöstä.
pelkäsin kuitenkin ettei silläkään voisi soittaa niin kovaa, eli siis potikat isolla, vaan että siinäkin käytetään vain jotain kello kymmenen asentoa, mutta ei tarvitse.

yllätys sikäli että modatulla minitwinillä isoon kaappiin soitettuna ei ole mitään mahdollisuutta laittaa volumea niin kovalle kuin tuolla.
Kalm
20.08.2011 12:25:25
aristoteles666: eniten tuossa yllätti kuinka käyttökelpoinen 1 watin asetus on, sillä voi vetää jopa täysillä kotona ilman pelkoa välittömästä häädöstä.
pelkäsin kuitenkin ettei silläkään voisi soittaa niin kovaa, eli siis potikat isolla, vaan että siinäkin käytetään vain jotain kello kymmenen asentoa, mutta ei tarvitse.

Sulla on ilmeisesti joku luonnottoman epäherkkä kaappi tai muuten vain rennot naapurit ;) Täällä on parempi pitää masteri jossain klo 8-9:n paikkeilla varsinkin jos lead boost on päällä. Mutta eipä tuo haittaa, kun boost-soundi näköjään hyvin pitkälle etuasteen tuotantoa ja ei isommin muutu vaikka kuinka masteria avaa. ( tai ei ole ainakaan sellaista selkeää muutoskohtaa mitä esim. Jubilee marsussa vähän putkista riippuen siinä klo 1-2 paikkeilla)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)