Aihe: Keikkaliksat
1 2 3 4
isojussi
19.08.2011 13:04:44
humppahanuristi: ...Tosin sen keikan hinnoittelu ei taas noudata mitään järkevää, kun kavereiden häistä on kyse.

No eihän näitä voi tähän soppaa laskee.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Krisse82
19.08.2011 13:19:49 (muokattu 19.08.2011 15:43:34)
Aiheesta tosiaan "keskustellaan" paljon. Silti suurin osa soittajista ei kuitenkaan sano mitään. Hyvin ympäripyöreää jeesustelua tessistä tai suurinpiirtein palkoista.

Jos on mielestään oma hinnoittelu on hyväksyttävä, voi kai sen suoraan muillekin kertoa. Eikä kierrellä ja selitellä. Hyvät soittajat heittäkää faktat tiskiin. Oma keskiarvo (lähes sama liksa joka keikasta +-20€) bruttoPALKKA 206€ + kulut (päiväraha ja km)

Ja tosiaan päivätöistä nytkin tänne kirjoittelen.

Edit: Osa keikoista artistin kanssa osa pelkällä bändillä.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Ukko
19.08.2011 15:24:44

isojussi: Kui? Mähän olen alusta pitäen rummuttanu hinnanpolkijoita vastaan kunnollisten keikkaliksojen puolesta. Jokainen voi määritellä itse hintansa myös yli TES:in.

Mä olen liki sata varma että sulla on kohtuullinen liksa OMB jäbänä juuri sen vuoksi että tulet tilaajalle joka tapauksessa halvemmaksi kuin trio. Jos olisit trion jäsen niin saisit tyytyä Tessiin. Eli lähtökohtasi hinnan määrittelyyn on harhauttava.
COVS jäsen nro 6
isojussi
19.08.2011 15:26:47 (muokattu 19.08.2011 15:32:01)
Ukko: Mä olen liki sata varma että sulla on kohtuullinen liksa OMB jäbänä juuri sen vuoksi että tulet tilaajalle joka tapauksessa halvemmaksi kuin trio.

Ja mä satavarma, että olet väärässä. Tapauksesta ja vasitenkin matkasta riippuen laskutan keikasta 450 - 600 €. Ei se mikään salaisuus oo. Jotkut harvat poikkeukset menee ali tai yli.

Jos olisit trion jäsen niin saisit tyytyä Tessiin. Eli lähtökohtasi hinnan määrittelyyn on harhauttava.

En mä myy semmosia triokeikkoja. Eihän trioo parane juurikan alle tonnin myydä.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
19.08.2011 15:39:27

isojussi: Ja mä satavarma, että olet väärässä. Tapauksesta ja vasitenkin matkasta riippuen laskutan keikasta 450 - 600 €. Ei se mikään salaisuus oo. Jotkut harvat poikkeukset menee ali tai yli.
En mä myy semmosia triokeikkoja. Eihän trioo parane juurikan alle tonnin myydä.

Eli kumosit juuri omat puheesi. Todella hassua.
COVS jäsen nro 6
JussiG
19.08.2011 16:04:42 (muokattu 19.08.2011 16:06:46)
Mulla tilanne on se, että soitan bändissä, missä on 6 jäsentä. Kaikki ovat siinä mielessä harrastajia, että kaikilla on päivätyö muualla, ja soittaminen on hyvä harrastus.
Mutta kun treenikämpältä tahtoo välillä keikalle, niin ongelma on se, että ei ole ohjelmatoimistoa takana, itse pitää myydä. Ja se että ei olla edes myynnin ammattilaisia.
Ja kun bändi on harvoin keikalla, ei olla tunnettuja juuri missään. Siispä ostajan on vaikea tulla vakuuttuneeksi ostamastaan tuotteesta, vaikka kuinka oltaisiin osaavia, vähintään TESSIN väärtejä.
Ei auta. Jos tarjotaan vaan 700e, niin mitä tekee bändi, joka haluaa sen 5-10 keikkaa vuodessa tehdä. Ottaa sen 700e/keikka sitten, minkäs teet!

Jos kaikki vaatisivat aina vähintään TES:in, aika paljon bändejä jäisi treenikämpälle soittelemaan, kun tilaajat/maksajat vähenisivät. Tuskin se aina on taidosta kiinni, enemmänkin tilaajan halukkuudesta tai kyvystä maksaa.
Joihinkin paikkoihin ei edes pääse, kun ei olla tunnettuja, on sen tanssipaikan pitäjä suoraankin puhelimessa sanonut.

Onhan se hiton väärin, ettei bändeille makseta tiettyä vähimmäismäärää, mutta tosiasia on se, että kaikki eivät suostu maksamaan sellaisia summia kaikille bändeille.

Omakohtainen esimerkki nykytilanteesta:
Ollaan oltu tällä poppoolla Kalajoella, 700e. Ollaan oltu tällä poppoolla Vesilahdella, 900e. On vähän eri matkakustannukset Tampereelta. Aika vähän jai palkan puolelle Kalajoen reissusta. Matkakorvauksetkin vain pa-kulutuksen mukaan.
poppamies
19.08.2011 16:11:57

JussiG: Mulla tilanne on se, että soitan bändissä, missä on 6 jäsentä...

Onhan se hiton väärin, ettei bändeille makseta tiettyä vähimmäismäärää, mutta tosiasia on se, että kaikki eivät suostu maksamaan sellaisia summia kaikille bändeille...

Tämä on tosiasia. Kaikki muu on filosofointia ja pilkunnussimista. Ja sillä harvoin on mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
G strings are for strippers
iikkuli
19.08.2011 16:15:37
Mitähän paperityömiehet sanoisivat, jos ihmiset haluis käydä harrastelemassa oman työnsä ohessa vaikka paperin tekoo alle TES:in? Perusteluna se, ettei niihin hommiin pääse tuntematon paperintekijä normiliksalla, mut kun vähän tinkii palkasta niin voi vaikka päästäkin esim viikonlopuks rullamiehen hommiin...
SPEKULOISIN JOS...
jon lord
19.08.2011 16:37:39
Jatkosarja aiheesta Tes vastaa Hös,,,,,,, ja jatkuu. Taidan mennä paskalle??
COVS jäsen N.o 3
Ukko
19.08.2011 17:11:06

iikkuli: Mitähän paperityömiehet sanoisivat, jos ihmiset haluis käydä harrastelemassa oman työnsä ohessa vaikka paperin tekoo alle TES:in? Perusteluna se, ettei niihin hommiin pääse tuntematon paperintekijä normiliksalla, mut kun vähän tinkii palkasta niin voi vaikka päästäkin esim viikonlopuks rullamiehen hommiin...

Luuletsäet sinne ketä tahansa päästettäis soheltamaan. Rakentaminen on ihme ja kumma sellainen duuni että sinne pääsee kuka tahansa kunhan halvalla tekee. Ja lopputulos on yleensä maksetun palkan mukaista. Kertoo tietysti alan kapitalistien idioottimaisuudesta.
COVS jäsen nro 6
Ukko
19.08.2011 17:16:56

jon lord: Jatkosarja aiheesta Tes vastaa Hös,,,,,,, ja jatkuu. Taidan mennä paskalle??

Kandee mennä ajoissa ettei käy kuten yhdelle ent. työkaverille. Tää pidätteli mahd. pitkään ja lopuksi oli pakko mennä juosten. Veski oli sellainen pieni loukko taloyhtiön kellarissa. Ja nyt tulee loppu kevennys. Jäbä pääsi vessaan ja repi housut auki vauhdilla samalla istuen ja päästäen suoltaan tyhjäksi. Sattui senverta ikävästi että pytyn kansi pamahtikin kiinni ennenkuin tyyppi kerkisi istumaan ja koko vauhdilla maailmaan saatettu lasti levisi pytyn kannelta pitkin seiniä ja vaatteita. Kaverilla oli päässään hattu joka sotkeentui samaan syssyyn. Ja tämä on faktaa :)
COVS jäsen nro 6
iikkuli
19.08.2011 17:51:42
Ukko: Luuletsäet sinne ketä tahansa päästettäis soheltamaan. Rakentaminen on ihme ja kumma sellainen duuni että sinne pääsee kuka tahansa kunhan halvalla tekee. Ja lopputulos on yleensä maksetun palkan mukaista. Kertoo tietysti alan kapitalistien idioottimaisuudesta.

Päästetäänhän keikoillekin...ja yleensä lopputulos on maksetun palkan mukaista. Kertoo tietysti alan kapitalistien idioottimaisuudesta.
SPEKULOISIN JOS...
Ukko
19.08.2011 18:01:25

iikkuli: Päästetäänhän keikoillekin...ja yleensä lopputulos on maksetun palkan mukaista. Kertoo tietysti alan kapitalistien idioottimaisuudesta.

Juu, keikoille päästetään, ja lopputulos on usein maksetun hinnan mukaista. Menepäs kokeilemaan pääsetkö paprutehtaaseen. Siellä on senverta kovasti investoitu kamoihin (maksaa vähän enemmän kuin isoimmat PA kamat) ja vähän muuhunkin että omistajat ei päästä ketä tahansa puikkoihin.
COVS jäsen nro 6
iikkuli
19.08.2011 18:05:02
Ukko: Juu, keikoille päästetään, ja lopputulos on usein maksetun hinnan mukaista. Menepäs kokeilemaan pääsetkö paprutehtaaseen. Siellä on senverta kovasti investoitu kamoihin (maksaa vähän enemmän kuin isoimmat PA kamat) ja vähän muuhunkin että omistajat ei päästä ketä tahansa puikkoihin.

On tullut kolme kesää oltua, on sen verta simppeliä hommaa, että musiikinopiskelijakin siellä pärjäsi, ja sai vielä Paperiliiton sopimuksen mukaisen liksan, työt ei tosin mennyt kolme varttia-vartti taukoa -tahtiin. Taukoa tuntui olevan enemmän.
SPEKULOISIN JOS...
isojussi
19.08.2011 21:36:50
Ukko: Eli kumosit juuri omat puheesi. Todella hassua.

Nyt en ymmärrä????
Ukko
20.08.2011 10:21:19

iikkuli: On tullut kolme kesää oltua, on sen verta simppeliä hommaa, että musiikinopiskelijakin siellä pärjäsi, ja sai vielä Paperiliiton sopimuksen mukaisen liksan, työt ei tosin mennyt kolme varttia-vartti taukoa -tahtiin. Taukoa tuntui olevan enemmän.

Eli teit muutakin kuin hanttihommia ?
COVS jäsen nro 6
isojussi
20.08.2011 11:16:22
Ukko: Kohdallasi normaali meininki.

Mikä on sinänsä onnellinen olotila - kun ei ymmärrä ei harmitakaan...
iikkuli
20.08.2011 12:48:55
Ukko: Eli teit muutakin kuin hanttihommia ?

Joo. Justiisa meni keskustelu tosi mahtaville raiteille. Kiitti ja heippa!
SPEKULOISIN JOS...
Epämuusikko
20.08.2011 13:24:49
isojussi: Mikä on sinänsä onnellinen olotila - kun ei ymmärrä ei harmitakaan...

Yleisölläsi lienee sama.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)