naavanka_ 18.08.2011 21:13:56 | |
---|
Sampy137: Joo kiitti vaan rohkaisusta. Kyllä tässä kaikkia vaihtoehtoja mietitty...tuotakin. Ongelma on vain se, että kyseinen korjaaja toimi aiemmin Kuopiossa osoitteessa Kuninkaankatu 22, eli DLX musiikin alakerrassa. DLX Music lopetti kuopiossa toimintansa juhannuksena ja liikkeen oveen tuli lappu jossa ovat vain tämä kitarakorjaajan yhteystiedot, jotka minulla olivat jo ennestään. Tuota kuluttaja-asiamiehen kautta tehtävää valitusta on aika vaikea tehdä kun en tiedä yrityksen tämän hetken osoitetta. Valitus siis tuskin menee minnekään. Olen aivan varma, että minä en ole ainoa täällä kuopiossa jonka kitara tai basso on "jossain" Jari Ollikaisen jäljillä. Tällaisen ykstyisen henkilön tavoittaminen vaan on kovin vaikeaa. Ja varsinkin kun hän ei edes halua vastata puheluun saatikka txt viesteihin. No ei auta muu kuin jatkaa "metsästystä". Ollikainen majailee (tai tulee majailemaan) musiikkiliike Flangerin alakerrassa-. Kannattaa käydä kysymässä josko on herr Ollikaista näkynyt. |
nahkahuppu 18.08.2011 22:29:10 | |
---|
1) putiikin nimi - Soitinrakentaja Jarkko Jokinen 2) missä päin Suomea - Sorsakoski / Leppävirta 3) mitä tehty kitaraan - Uudet nauhat, uudet virikoneistot, säätö yht250 egee 4) mitä mieltä työn laadusta - Sen verran hyvää jälkeä tuli että nyt on menossa toinen kitara laitettavaksi. Asioin jatkossakin hänen kanssaan. www.soitinrakentaja.com |
StJerky 19.08.2011 09:13:52 | |
---|
Grugi: On se kyllä kumma että ei uskalleta ottaa asiaa haltuun, jos mun kamat olis jollaki jossakin niin ettisin sen jannun käsiini vaikka millä keinoin ja todellakin olisi jo poliisille asia ilmoitettu. Meidän bassovahvistin ja pari wah wah pedaalia oli korjaajalla noin 7 vuotta. Bändin toiminta hiipui juuri kun oli viety ja muutin itse toiselle paikkakunnallekin ja asia vain unohtui. Sitten 7 v jälkeen aloiteltiin uudestaan, niin kamathan löytyi ja korjattuna. |
Grugi 19.08.2011 09:33:35 | |
---|
StJerky: Meidän bassovahvistin ja pari wah wah pedaalia oli korjaajalla noin 7 vuotta. Bändin toiminta hiipui juuri kun oli viety ja muutin itse toiselle paikkakunnallekin ja asia vain unohtui. Sitten 7 v jälkeen aloiteltiin uudestaan, niin kamathan löytyi ja korjattuna. Tota sanois jo melko hyväksi palveluksi että on viitsinyt varastoida kamoja noinkin pitkään :D SDMF |
Seba 19.08.2011 10:31:05 | |
---|
Sampy137: Juu. Hieman huonosti selvitin tuon jutun ja siitä siis tämä väärinkäsitys. En ole missään tapauksessa menossa keidenkään kavereiden kanssa kitaraa hakemaan. Idea oli vain se, että jonkin laista porukalla tehtävää valitusta joko kuluttaja-asiamieheen tai tutkintapyyntöä poliisiin. Tuo mitä Oiva Tumpeloinen sanoi voisi olla ihan harkinnan arvoinen vinkki. Eli ei suoraan syytä mistään vaan pyytää tutkimaan asiaa, onko taustalla jotain rikollista. Minäpä soitan huomena kuluttaja-asiamiehelle ja kyselen vähän vinkkejä sieltä. minuutin kuluttamalla löytyi herralle 2 eri puhelinnumeroa ja osoite kouvolasta? mikä hitto siinä on niin vaikeaa käydä oven takana kysymässä mikä mättää jos ei luureihin vastata? empiä ja arpoa mitä voi/uskaltaa tehdä kun kitara on puoli vuotta ollut kateissa. joko olet trolli, tai sitten melkoinen munattomuuden huipentuma. ensin yhteys äijään käymällä paikan päällä jos ei puhelimeen vastaa. jos kitara on hukkunut jonnekin matkan varrella, niin kunnon korvaus näppiin, tai jos se löytyy, kitara kouraan ja thats it. jos tulee seliseliä niin marssit vaan suoraan poliisin puheille tekemään rikosilmoituksen ukosta että se on varastanut/kadottanut sun kitaran eikä suostu korvaamaan. siinä mitään tarvitse hienostella. JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon! |
Seba: minuutin kuluttamalla löytyi herralle 2 eri puhelinnumeroa ja osoite kouvolasta? mikä hitto siinä on niin vaikeaa käydä oven takana kysymässä mikä mättää jos ei luureihin vastata? empiä ja arpoa mitä voi/uskaltaa tehdä kun kitara on puoli vuotta ollut kateissa. joko olet trolli, tai sitten melkoinen munattomuuden huipentuma. ensin yhteys äijään käymällä paikan päällä jos ei puhelimeen vastaa. jos kitara on hukkunut jonnekin matkan varrella, niin kunnon korvaus näppiin, tai jos se löytyy, kitara kouraan ja thats it. jos tulee seliseliä niin marssit vaan suoraan poliisin puheille tekemään rikosilmoituksen ukosta että se on varastanut/kadottanut sun kitaran eikä suostu korvaamaan. siinä mitään tarvitse hienostella. Seba, voit vetää henkeä ainakin pariminuuttia tuolta raivoltasi. Hän ei todellakaan asu kouvolassa, koska tiedän aivan varmasti, että hän asuu kuopiossa tai lähialueella. Vai väitätkö, että hän ajaa päivittäin 282km kouvolasta kuopioon kitaroita korjaamaan. Nuo muiden kirjoittajien tänne jättämät kommentit ovat asiallisia, mutta tämän sinun kommentin jäätän kyllä suosiolla huomiotta. Olen tässä hieman asiaa selvittänyt ja yksi syy tähän kaikkeen on todellakin se, että hänellä ei ole toimitiloja tällä hetkellä. Siis ilmeisesti juhannuksesta asti ei ole ollut. Mutta eihän se poista tätä minun ongelmaa. Eli herra ei vastaa yhteydenottopyyntöihin ja kitarani on ollut hänellä korjattavana yli 5 kk. Mun puolesta tän keskustelun voi päättää tähän. |
Seba 19.08.2011 16:29:07 | |
---|
Sampy137: Seba, voit vetää henkeä ainakin pariminuuttia tuolta raivoltasi. Hän ei todellakaan asu kouvolassa, koska tiedän aivan varmasti, että hän asuu kuopiossa tai lähialueella. Vai väitätkö, että hän ajaa päivittäin 282km kouvolasta kuopioon kitaroita korjaamaan. Nuo muiden kirjoittajien tänne jättämät kommentit ovat asiallisia, mutta tämän sinun kommentin jäätän kyllä suosiolla huomiotta. Olen tässä hieman asiaa selvittänyt ja yksi syy tähän kaikkeen on todellakin se, että hänellä ei ole toimitiloja tällä hetkellä. Siis ilmeisesti juhannuksesta asti ei ole ollut. Mutta eihän se poista tätä minun ongelmaa. Eli herra ei vastaa yhteydenottopyyntöihin ja kitarani on ollut hänellä korjattavana yli 5 kk. Mun puolesta tän keskustelun voi päättää tähän. tässä mitään raivoa ole :) Sun asemassa jos olisin niin ehkä olisikin. Pahoittelut kun muistin paikkakunnan väärin, menisi toinen minuutti katsoa uudestaan oikea numero ja osoite jos viitsisi. Et näköjään huomioimatta jättänyt kun piti vastata :) Eikä se munattomuutta poista jos sivuteitä selvitellään syitä eikä uskalleta omiaan hakea edes pois. Käy herran luona, tai vaihtoehtoisesti poliisin. Mikä siinä on niin vaikeaa? JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon! |
Grugi 19.08.2011 16:48:21 (muokattu 19.08.2011 16:49:43) | |
---|
Fonecta sanoo näin että Ollikainen Jari asustelee Kouvolassa Marjoniementiellä. Sinne vaan koputtelemaan oveen niin eiköhän se mies löydy. Ainakin 2 eri puhelinnumeroa miehellä on joten molempiin syytä soitella. SDMF |
Seba 19.08.2011 17:02:32 | |
---|
Grugi: Fonecta sanoo näin että Ollikainen Jari asustelee Kouvolassa Marjoniementiellä. Sinne vaan koputtelemaan oveen niin eiköhän se mies löydy. Ainakin 2 eri puhelinnumeroa miehellä on joten molempiin syytä soitella. Oli mullakin sitten oikeat tiedot, kirjoitin väärin vaan tänne näköjään paikkakunnan. Sillä vaivalla mitä kysyjä käytti kuopion ja kouvolan välimatkan selvittämiseen, olisi hänkin ehtinyt nuo selvittää ja soittaa jo siihen toiseen numeroon, hypätä autoon, ajaa kotiovelle ja kasvattamaan munat. JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon! |
Seba 19.08.2011 17:03:31 | |
---|
Eiku hakea kitaransa, tarkoitin tuohon viimeiseen. JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon! |
Sampy137 22.08.2011 14:27:13 | |
---|
Seba: Eiku hakea kitaransa, tarkoitin tuohon viimeiseen. Päätetäämpä nyt tämä keskustelu. Tämä kyseinen Jari EI asu kouvolassa. Hän aloittaa uuden "praktiikan" Musiikkiliike Flangerin alakerrassa lähiaikoina. |
Grugi 22.08.2011 17:12:33 | |
---|
Sampy137: Päätetäämpä nyt tämä keskustelu. Tämä kyseinen Jari EI asu kouvolassa. Hän aloittaa uuden "praktiikan" Musiikkiliike Flangerin alakerrassa lähiaikoina. Melkonen praktiikka jos ei vastaa yhteydenottopyyntöihin, nyt on jo sen verran huonolta kuulostanut että en ihan heti kyseiselle herralle veisi mitään omaani. Helvetin huonoa mainosta ainakin, toisaalta mikä tästä on totta ja mikä jotain muuta. SDMF |
Seba 22.08.2011 20:34:47 | |
---|
Sampy137: Päätetäämpä nyt tämä keskustelu. Tämä kyseinen Jari EI asu kouvolassa. Hän aloittaa uuden "praktiikan" Musiikkiliike Flangerin alakerrassa lähiaikoina. Kouvola, kuopio sama se, koolla ei ole väliä. Pointti lähinnä siinä että varmasti tässä menneiden kuukausien aikana olisi helpompi ollut tavoittaa tyyppi selvittämällä muut numerot ja osoite ja käydä paikan päällä kuin netissä pillittää ja etsiä kohtalotovereita pitämään kädestä ja yhdessä miettimään mitä asialle voisi tehdä ettei kukaan vaan suutu tai pahoita mieltään. JAK: Hei muuten, kun katoin tota Mama-dokkaria niin ennen sitä mulla on ollu käsitys susta et oot wanha läski mut olitki tollanen adonis-tyyppinen tatuoitu nuori kaveri. Aika kiva huomata taas et miten ennakkoluulot karisee totuuden myötä. Onneks olkoon! |
Neponen 25.08.2011 11:32:16 | |
---|
Seba: Kouvola, kuopio sama se, koolla ei ole väliä. Pointti lähinnä siinä että varmasti tässä menneiden kuukausien aikana olisi helpompi ollut tavoittaa tyyppi selvittämällä muut numerot ja osoite ja käydä paikan päällä kuin netissä pillittää ja etsiä kohtalotovereita pitämään kädestä ja yhdessä miettimään mitä asialle voisi tehdä ettei kukaan vaan suutu tai pahoita mieltään. Se on kun vatvotaan, eikä ryhdytä tekoihin. Tää tulee vähän viiveellä, koska kitara on mennyt jo eteenpäin. Mutta erittäin täydellistä huoltotyötä teki Ruokankaan paja jälleen kerran :) Kunhan nää köyhyysvuodet tästä selviää (opiskelu), niin Hellcattia vaan tilaukseen herralta! |
professori 03.10.2011 09:39:14 (muokattu 03.10.2011 09:43:25) | |
---|
Kyllähän Jari Ollikainen varmaan temput taitaa, mutta surkeampaa asiakaspalvelua saa hakea. Itse olen Ollikaisella käytättänyt kitaroitani huollossa muistaakseni 4 kertaa. Joka ikinen kerta jälki on ollut aivan helvetin hyvää. Asun Jyväskylässä, joten kun ilmoitin Ollikaiselle tuovani kitaran tiettynä päivänä ja tarvitsevani sen samana viikonloppuna pois, homma sovittiin ja hienosti meni. Tokain AST-50:n käytin vuosi sitten huollossa, ja se on vieläkin ihan helvetin hyvä peli, tuli ihan eri kitarana Ollikaiselta takaisin. Viime viikonloppuna käytätin Fender Blacktop Jaguarin huollossa; säädöt kuntoon ja nauhojen hionta yhteensä 90e, ei paha. Olen tässä pari kertaa kerennyt soittaa Jaguariani ja hyvältä sekin tuntuu. Ollikainen tosiaan toimii Kuopiossa, eikä Kouvolassa, niin kuin täällä on kirjoitettu. En ota kantaa siihen, miten muilla homma on toiminut, mutta itse vien jatkossakin kitarani Kuopioon säädettäväksi. Se tosin on totta, että koskaan ei tiedä milloin Ollikainen pajallaan on paikalla, työajat ovat kuulemma aika vapaat. I'm what they call an "ass whisperer" - Randall Skeffington |
YarZoo 03.10.2011 14:47:57 | |
---|
Jos tässä Ollikaisen tapauksessa on kyse Grand Merlinissäkin vaikuttaneesta Jake Ollikaisesta, niin ei mies kyllä mikään rötösukko ole. Varmasti Camelboots ja pikkusen huhhahhei, mutta ei rötösukko sentään. Yritä vaan ottaa yhteyttä mieheen, uskon että aiheutuneesta vaivasta huolimatta lopullinen huoli on aiheeton. Joo, en minäkään tiedä puhnumeroa tai osoitetta. S.N.A.F.U |
JeKo 03.10.2011 15:00:56 (muokattu 03.10.2011 15:05:48) | |
---|
professori: Ollikainen tosiaan toimii Kuopiossa, eikä Kouvolassa, niin kuin täällä on kirjoitettu. En ota kantaa siihen, miten muilla homma on toiminut, mutta itse vien jatkossakin kitarani Kuopioon säädettäväksi. Se tosin on totta, että koskaan ei tiedä milloin Ollikainen pajallaan on paikalla, työajat ovat kuulemma aika vapaat. Jasesoi/Paasosen AP olis paljon lähempänä ja palvelu/työnjälki priimaluokkaa. Jos nimenomaan varta vasten oot käynyt Kuopiossa huollattamassa kitarat, niin helpompaa olis suunnata vaan Jyväskylän Rajakadulle. "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia |
Thyvon 21.12.2011 13:45:54 | |
---|
Onko Sampy137 saanut selvyyttä asiaansa? Ilmeisesti Ollikaisella on nykyään paja tosiaan Flangerin yhteydessä? Harmi, että on ollut hankaluuksia kitaran huoltamisen kanssa. Itse suosittelin tässä ketjussa Ollikaista nimenomaan siitä syystä, että hän on tehnyt ensiluokkaista jälkeä luotettavasti omien kitaroideni ja bassojeni kohdalla vuosituhannen vaihteesta lähtien. En ole enää vuosikausiin asunut Kuopiossa, mutta viimeksi pari vuotta sitten löytyi Jarin aarrearkusta oikeat osat kasariskeban pelastamiseen ja mahtava kitara tuli Jarin fiksaamana. |
Dominaattori 21.12.2011 14:08:54 | |
---|
JeKo: Jasesoi/Paasosen AP olis paljon lähempänä ja palvelu/työnjälki priimaluokkaa. Jos nimenomaan varta vasten oot käynyt Kuopiossa huollattamassa kitarat, niin helpompaa olis suunnata vaan Jyväskylän Rajakadulle. Työnjälki Paasosella on kyllä priimaluokkaa mutta niin ovat jonotkin. Oma kitara taisi venailla perushuoltoa pari kuukautta vuosi sitten näihin aikoihin. Kyllähän se uskomattomassa tikissä tuli takaisin. Örp |
SippoRossi 21.12.2011 22:19:01 | |
---|
Erinomainen kokemus. 1) putiikin nimi: Lottonen 2) missä päin Suomea: Herttoniemi 3) mitä tehty kitaraan: Kaulassa olevan kolhun peittely/korjaus, säätö, 4) mitä mieltä työn laadusta: Erinomaista. Ainoana huonona puolena, että kesti jonkin aikaa, mutta siitä varoitettiin etukäteen.
... Ja ei niin onnistunut tapaus. 1) putiikin nimi: Intro Music 2) missä päin Suomea: Kerava 3) mitä tehty kitaraan: Kahdesti vein kitaran nauharemonttiin/säädettäväks takuuhuoltoon 4) mitä mieltä työn laadusta: Kummalakaan kerralla en tyytynyt jälkeen. Silmin pystyi havaita, etteivät nauhat olleet aivan kohdalla ja tämä ilmeni fretbuzzina. Toisella kerralla kun vielä nauhoja vaihdettiin, ei oltu vaivauduttu bindingiä korjaamaan. Bindingii oli myös ilmestynyt naarmu tuollaisen 12 nauhavälin pisteen kohdalle ja uusi piste oli maalattu? selvästi vinoon. |