Aihe: Volumepedaali boostiksi? 1 2 | |
---|---|
![]() 19.08.2011 08:55:16 | |
Tuokin on hyvä: http://www.bargeconcepts.com/db1.html Minulla on DB-2 versio. Tosin en tällä hetkellä tarvitse sitä. | |
![]() 19.08.2011 09:00:23 | |
Jucciz: En tiedä teistä, mutta mää nostan sooloni xotic effects RC Boosterilla ja se hoitaa homman paremmin kuin hyvin. Lisäksi siinä on kaksialueinen EQ, jolla voi vielä hienosäätää ylä- ja alapäätä soolosoundin osalta. Suosittelen! Komppia RC-boosterille. se on hyvä boosti ja toimii tuon Plexi-kloonin edessä loistavasti. Xotic:in vehkeissä on aika hieno tuo äänenvärinsäätö, treble- ja bass-potikat, jotka oikeasti vaikuttaa ja ovat aika laajasäätöiset. Vähentämällä molempia saa keskialueen aika korostuneeksi jo niin haluaa. RC on vieläpä todella hiljainen. Omassa laudassa Xoticin RC ja AC boosterit. Miten Jucciz RC verrattuna OCD:hen, miten eroaa ? Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! | |
![]() 19.08.2011 09:03:01 (muokattu 19.08.2011 10:27:13) | |
Mä olen käyttänyt boostina Bossin EQ:ta, mutta siinä oli oma soundinsa, josta en tykännyt. Sitten käytin Bad Monkeyta, joka onkin aika mainio - ja halpa - boosteri. Ylä- ja alapään säätömahdollisuus on oikein kiva. Laudassa on tällä hetkellä jäsen Insane Kanen väsäämä TBP Micro Amp -klooni. Se tosiaan (päällä ollessaan) vähän värittää soundia, mutta väri on mulle oikeanlainen, toisin kuin Bossin EQ:ssa oli. Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol | |
![]() 19.08.2011 09:41:57 | |
Niin hieno lelu kuin RC Booster onkin, mä en sitä looppiin laittaisi volumen nostajaksi. Tässä vaiheessa mainittakoon, että vika lienee enemmän mun korvien välissä. Kuitenkin se on parhaillaan etusen edessä omasta mielestä, ja siinä menee jotain "hukkaan", jos sen looppiin laittaa. Jos värittämätöntä boostia kaipaisin looppiin, niin Keeleyn Katanan laittaisin ennemmin sinne, ja RC:n vahvistimen eteen. Mutta ihan ensimmäisenä vaihtoehtona mä laittaisin looppiin kyllä EQ:n. Sillä voi halutessaan muokata soundia, tai nostaa vain tasoa, jos haluaa. Loopissa sen käyttömahdollisuudet on paljon paremmin, kun se ei keskity kuitenkaan säröilyyn. Mä itse käytän loopissa Monte Allums-modattua Bossin GE-7:aa, ja mun mielestä se toimii RC:tä kivemmin siellä siinä mielessä, että sillä voi hallita keskiääniäkin samaan pakettiin. Mut kuten sanottu, mun 2 senttiä, ja selvästikin toiset toteuttaa eri tavalla. | |
![]() 19.08.2011 10:22:33 (muokattu 19.08.2011 10:26:17) | |
Mulla oli aikanaan aloittajan kuvaama tarve ja se täyttyi niinkin yksinkertasella ja halvalla laitteella kuin EH:n LPB-1. Spedu on siis loopissa nostamassa volumea halutun määrän verran. Otan vahvarista kaikki säröt ja kohtalaista jyystöä soittaessa etusen eteen laitettavat boosterit ei oikein tehneet tulosta, lisäsivät vain säröä. Passiiviset volumeruuvit ei mun mielestä toimi yhtä hyvin kuin aktiiviset, koska ne paskoo sen komppivolyymillä soitettavan soundin. LPB-1 on true bypass ja kun mulla on vain 2 pedaalia loopissa, se ei juurikaan vaikuta kokonaissoundiin poissa ollessaan. Päälläkin tuo on kohtalaisen läpinäkyvä, lisää vain volaa. Edukkaat EQ:t voivat olla myös vähän ongelmallisia, esim mxr 6-bandista tuli jotain jännää väritystä soundiin. | |
![]() 19.08.2011 16:16:53 | |
PJS: Jos se pysyy laudassa esim. kymmenenkin vuotta niin ei siinä vielä tuu paljon soittokerralle hintaa. Hyvä pointti kyllä, harkitsen vakavasti. my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu | |
![]() 20.08.2011 14:01:41 | |
jniska: Miten Jucciz RC verrattuna OCD:hen, miten eroaa ? Noihan on ihan eri koneita ja eri käyttötarkoitukseen: OCD on stand alone -tyyppinen perinnemarsusärö ja RC puolestaan boosteri, joskin siitä isoilla gain-asetuksilla vähän pörinää saakin. OCD on mulle nimenomaan laudassa oleva vaihtoehtoinen särökanava. Tuskinpa monikaan OCD:tä boosterina käyttää, kun ei se oikein siihen hommaan ole tehty. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 20.08.2011 14:13:29 | |
oiva tumpeloinen: Niin hieno lelu kuin RC Booster onkin, mä en sitä looppiin laittaisi volumen nostajaksi. Tässä vaiheessa mainittakoon, että vika lienee enemmän mun korvien välissä. Kuitenkin se on parhaillaan etusen edessä omasta mielestä, ja siinä menee jotain "hukkaan", jos sen looppiin laittaa. Jos värittämätöntä boostia kaipaisin looppiin, niin Keeleyn Katanan laittaisin ennemmin sinne, ja RC:n vahvistimen eteen. Mutta ihan ensimmäisenä vaihtoehtona mä laittaisin looppiin kyllä EQ:n. Sillä voi halutessaan muokata soundia, tai nostaa vain tasoa, jos haluaa. Loopissa sen käyttömahdollisuudet on paljon paremmin, kun se ei keskity kuitenkaan säröilyyn. Mä itse käytän loopissa Monte Allums-modattua Bossin GE-7:aa, ja mun mielestä se toimii RC:tä kivemmin siellä siinä mielessä, että sillä voi hallita keskiääniäkin samaan pakettiin. Mut kuten sanottu, mun 2 senttiä, ja selvästikin toiset toteuttaa eri tavalla. Jeps, tapoja on monia. EQ-pedaali on vaan yleensä rakenteeltaan monimutkaisempi, Bossin tapauksessa 7 eri suodinta, eli soundi voi mennä pilalle useammassa kohtaa kuin yksinkertaisen boosterin kanssa. Lopputulos kuitenkin ratkaisee viime kädessä ja moni vaihtoehto hoitaa homman hienosti. Keskiäänethän saa RC:n kaksialueisessa EQ:ssa koholle siten, että tiputetaan basso- ja diskanttipäätä ja nostetaan volumea. Kyllä tuota RC:tä suht värittämättömänä boostina ainakin pidetään - tai siis, se on tarvittaessa sitä ja tarvittaessa sillä voi toki myös värittää soundia. Mulle ei ainakaan ole suunnatonta väliä sillä, onko sooloboosti täysin puhdas volumeboosti, vai nouseeko siellä tietyt taajuudet enemmän kuin toiset, kunhan soundi pysyy terveenä - ja se nyt on ennen kaikkea boostaamattomasta perussoundista kiinni. On kuitenkin mukava, että mahdollisuus jälkimmäiseen on tarjolla, vaikka sitä ei käyttäisikään. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 20.08.2011 14:14:33 | |
Jucciz: Noihan on ihan eri koneita ja eri käyttötarkoitukseen: OCD on stand alone -tyyppinen perinnemarsusärö ja RC puolestaan boosteri, joskin siitä isoilla gain-asetuksilla vähän pörinää saakin. OCD on mulle nimenomaan laudassa oleva vaihtoehtoinen särökanava. Tuskinpa monikaan OCD:tä boosterina käyttää, kun ei se oikein siihen hommaan ole tehty. Kaveri on yllättäen päätyny käyttämään OCD:tä soolosärönä ja tubescreamer-tyyppisiä bokseja kompeissa. Tuntuis se toimivan noinkin kun pohjalla ei ole isoja säröjä. | |
![]() 20.08.2011 14:36:36 | |
s8na: Kaveri on yllättäen päätyny käyttämään OCD:tä soolosärönä ja tubescreamer-tyyppisiä bokseja kompeissa. Tuntuis se toimivan noinkin kun pohjalla ei ole isoja säröjä. Varmasti toimii näinkin. Mulla nyt ei yleensä edes ole eri särösoundeja komppia ja sooloa varten: hyvä särösoundi on mun makuun sellainen, joka toimii molemmissa. Tarvittaessa pienellä boostauksella, kompuralla ja/tai vaikkapa delayllä tehdään sitten ero soolon ja kompin välille. Tai vastaavasti kitaran volapotikalla, riippuu tilanteesta. Sit tietty voi keskustella siitä, miten pitkään soundi on "sama" ja milloin se vaihtuu eri soundiksi. Onko soundi sama, jos siinä on sama "meininki", vaikka särön määrä vähän vaihtelisikin? Ikuisuuskysymyksiä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! | |
![]() 20.08.2011 17:00:23 | |
s8na: Kaveri on yllättäen päätyny käyttämään OCD:tä soolosärönä ja tubescreamer-tyyppisiä bokseja kompeissa. Tuntuis se toimivan noinkin kun pohjalla ei ole isoja säröjä. Jos se toimii, niin se toimii. Itte en tykännyt OCD:sta boostina ollenkaan. Mutta makuasia, sanoi koira. Bachilla oli paska saundi -Sakmongkol | |
![]() 20.08.2011 21:12:42 | |
Jucciz: Kyllä tuota RC:tä suht värittämättömänä boostina ainakin pidetään - tai siis, se on tarvittaessa sitä ja tarvittaessa sillä voi toki myös värittää soundia. Mulle ei ainakaan ole suunnatonta väliä sillä, onko sooloboosti täysin puhdas volumeboosti, vai nouseeko siellä tietyt taajuudet enemmän kuin toiset, kunhan soundi pysyy terveenä - ja se nyt on ennen kaikkea boostaamattomasta perussoundista kiinni. On kuitenkin mukava, että mahdollisuus jälkimmäiseen on tarjolla, vaikka sitä ei käyttäisikään. RC on kyllä kohtuullisen väritön, jos niin haluaa. Jos ihan väritöntä kaipaa, niin Katanaa vieläkin suosittelisin siihen. Sen paras puoli on, että siinä on yksi potikka, millä ei edes pääse paskomaan soundia. Huono tietenkin, jos tarkoitus on muokata sitä samalla...... | |
![]() 20.08.2011 22:04:52 | |
sticky fingers: Mitäs kohtuuhintaisia vaihtoehtoja tällaiseksi voisi ajatella? Tilanne on se, että kitarasoundi on tällä hetkellä aikalailla se, mitä haluankin, mutta soolot(leadit pitäisi ajoittain saada paremmin kuuluviin. Tilannehan hoituisi helposti jollain OD-pedaalilla, joita onkin kaappien ja treeniksien nurkissa vaihtoehdoiksi asti, mutta jo ns. pohjilla on sen verran säröä, että sen boostaaminen aiheuttaa oheistuotteena ikävää kiertoa. Haetaan siis pelkää volan nostoa. Aikanaan mulla oli hetken käytössä joku Bossin keinu, olisko ollut FV-50, joka kuitenkin "ala-asennossa" ollessaan söi kaikki yläpäät soundista pois. Halpis se muistaakseni olikin, joten ei sinällään ihme. Nyt luulen, että haluaisin lähinnä yksitoimisen, simppelin polkimen mallia "polkaisulla päälle/pois". Ei siis keinua (välttämättä). Pääasia, että ei soundi tumppuunnu missään vaiheessa ja että sulosävelet soolo-osuuksissa kuuluvat myös yleisölle.. Mitä voisitte suositella? Laita vahvistimen efekti looppiin MXR-10 band EQ. Pedaalissa löytyy volume säädin joka sopii tähän tarkotukseen loistavasti. On omassakin setupissa käytössä ja toimii. Muut valitsimet kun pidät +-0 asennossa ja ainoastaan volumea nostat,niin ei värjää muuten rakentamaasi soundia. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)