Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä Michael Jackson DVD olisi hyvä?
1
Kalmo
16.08.2011 09:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin, että yleisen uskottavuuden vuoksi konsertti-DVD-hyllyssäni pitäisi olla MJ:nkin DVD.
 
Mikä konserttitaltiointi olisi hyvä. Olen TV:ssä nähnyt pari konserttia, ja ne olivat ihan potaskaa (Helsingin konsertti ja joku muu).
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
MV
16.08.2011 10:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on Bucharestin live. Siinä on ainakin meininki kohdillaan.
 
lukethesis
16.08.2011 13:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miken "ongelma" livenä oli se, että laulu tuli aika usein (?) melko falskisti. Ehkä se tanssiminen otti veronsa.
 
Ja hirveestihän noita ei virallisesti ole edes julkaistu - taitaa tuo Dangerous Tour: Bucharest -levy olla ainoa virallinen live-dvd? Ehkä videokasettina on enemmän.
 
Siinäkin on ihan sitä samaa... Ja muutamat biisit tulee ihan selkeesti playbackinä. Lisäksi kamera keskittyy aivan liian paljon hysteeristen fanien kuvaamiseen. Mulle ainakin toi (aika paljon kehuttu) dvd oli aika hirvee pettymys.
 
Pari "epävirallista" mitä voin suositella, on Bad Tour '87 ja Jacksons London 1979.
 
Kalmo
16.08.2011 14:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lukethesis: Miken "ongelma" livenä oli se, että laulu tuli aika usein (?) melko falskisti. Mulle ainakin toi (aika paljon kehuttu) dvd oli aika hirvee pettymys.
 
Pari "epävirallista" mitä voin suositella, on Bad Tour '87 ja Jacksons London 1979.

 
Itselleni kaikki toistaiseksi näkemäni MJ:n aikuisiän lavataltioinnit ovat olleet tosi isoja pettymyksiä, ihan floppeja. Oikein ihmetytti, että millä tämä jätkä on esiintyjänmaineensa rakentanut, pelkällä tanssillako..
 
Olen tullut siihen tulokseen, että vaikka MJ oli joissain asioissa perfektionisti, niin hän ei ollut hirveän välkky. Esim. Helsingin keikan koko dramaturgia oli ihan kymmenvuotiaan puuhaa.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
lukethesis
16.08.2011 15:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Itselleni kaikki toistaiseksi näkemäni MJ:n aikuisiän lavataltioinnit ovat olleet tosi isoja pettymyksiä, ihan floppeja. Oikein ihmetytti, että millä tämä jätkä on esiintyjänmaineensa rakentanut, pelkällä tanssillako..
 
Olen tullut siihen tulokseen, että vaikka MJ oli joissain asioissa perfektionisti, niin hän ei ollut hirveän välkky. Esim. Helsingin keikan koko dramaturgia oli ihan kymmenvuotiaan puuhaa.

 
Joo, tai ehkä pikemminkin se on ollut näköjään vähän sellaista "give or take" -osastoa, eli silloin tällöin onnistuu, aika usein ei. Koska esim. tuo Lontoon Jacksons-veto 70-luvun lopulta (Destiny-kiertuetta) on rautaa, ja olen nähnyt myös 80-luvulta ihan päteviä esityksiä. Mutta esim "Human Nature" on ollut lähes poikkeuksetta nieleskellen vänisty epävireinen p*ska. :-D
 
Studiossa miekkonen oli toki timanttia, tsekkaa esimerkiksi We Are The Worldin sessioista tehty dvd, äijä kyllä naulaa lauluosuutensa kerta toisensa jälkeen, kun muut starbut takeltelee.
 
Mitä tohon dramaturgiaan tulee, niin sehän oli ainakin 80-luvulta ihan tismalleen sama. Jopa siihen viimeiseen 'This Is It -showhun asti. Ihan tismalleen samat cuet, samat arrit biiseistä, ne tasan samat stopit biiseissä samoissa paikoissa jne.
 
Vurki
18.08.2011 22:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Itellä on Bucharestin live. Siinä on ainakin meininki kohdillaan.
 
Mulla on tää, tuli The Ultimate Collectionin mukana. Ihan tajutonta settiä. Suosittelen tsekkaamaan. Ei välttämättä musiikillisesti istu kaikille, mutta toi live on silti pakko nähdä. Ihan sekoa. Isointa ikinä.
 
Tosin nauhotin Lady Gagan Monster Ball -kiertueen esiintymisen tv:stä, pitäisi katsoa ja verrata Popin Kuninkaaseen ;)
 
Kalmo
19.08.2011 00:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monster Ball on todennäköisesti paljon parempi pääesiintyjän taitojen ja tallenteen toteutuksen suhteen, mutta yhtä lööperiä dramaturgisesti.
 
Minusta ne kakaramaiset "filosofoinnit" pilasivat koko Monster Ballin. Saavat Gagan vaikuttamaan ihan yksinkertaiselta. Muuten upea suoritus.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
mafiakingkong
23.08.2011 16:57:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo:Helsingin keikan koko dramaturgia oli ihan kymmenvuotiaan puuhaa.
 
Huhhuh.. Kovaa tekstiä. Suosittelisin Bucharestin keikkaa ja kannattaa tsekata This Is It DVD, jos et ole nähnyt. Siinä se laulaakin ite treeneissä paljon ja huomaa että äijä oli kovassa kondiksessa. Lavalla ei laulaminen kokoajan ole tietenkään mahdollista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «