Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 57 8 9 10 1135 36 37 38 39
2randpo
17.08.2011 14:31:59

rheinone: Toi oli muuten just se keikka, jolta frendi osti T-paidan "Black Sabbath Ruined My Life". Hitto harmittaa vieläkin ku en ite ostanu.

Ozzyn laulukondikseen viitaten; Ainakin vielä tuolloin se hoiti laulu- ja shöy-tonttinsa kiitettävästi. Sen jälkeen en oo kuullu livenä.

Mitä, et ollu Arenalla 2005? Ei hoitanut Ozzy siellä tonttiaan enää yhtä mallikkaasti kun mitä '99, Geezer ja Iommi olivat iskussa toki. Paita on.
Musta Arkipyhä
17.08.2011 14:37:52 (muokattu 17.08.2011 14:39:17)
2randpo: Mitä, et ollu Arenalla 2005? Ei hoitanut Ozzy siellä tonttiaan enää yhtä mallikkaasti kun mitä '99, Geezer ja Iommi olivat iskussa toki. Paita on.

Komppaan kyllä ,että 1999 toimi Ozzynkin osalta hyvin.Kuten myös Wardin.Samaan hengenvetoon on kuitenkin todettava ,että pariin biisiin on tehty muutoksia rumpukompin (Behind the wall of sleep) ja laulumelodian (Sabbath bloody sabbath) suhteen.Syynä lienevät nimenomaan Ozzy ja Ward.Muutokset kuulee myös Reunion lätyn versioista.

Ozzyn kunto taisi taas laskea tuon 1999 jälkeen ja nyt taas tuosta 2005 lienee menty parempaan suuntaan.Mutta kyllä se vaan Ozzyn ääni kuuluu minusta noihin sen ajan biiseihin kuin nenä päähän tai jotain.Mielestäni se Sabbath-laulaja joka hoitelee suvereenisti sekä Dio- ,että Ozzy-kauden kamaa on Tony Martin vaikkei mies erityisen persoonallista ääntä omaakaan.

Sabbathin ekat levyt omaavat mielestäni sellaista kohtalonomaista magiikkaa joka on aivan ainutlaatuista.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
rheinone
17.08.2011 14:41:56
PsychedelicWarlord: Mielestäni se Sabbath-laulaja joka hoitelee suvereenisti sekä Dio- ,että Ozzy-kauden kamaa on Tony Martin vaikkei mies erityisen persoonallista ääntä omaakaan.

Tony Martin on kova poika laulamaan kyllä. Vieläks se sekoilee jossain pizzeriannurkissa Rio De Janeirossa, vai missähän se nykyään vaikuttaa?
rheinone
17.08.2011 14:46:43
2randpo: Mitä, et ollu Arenalla 2005?

Ei hoitanut Ozzy siellä tonttiaan enää yhtä mallikkaasti kun mitä '99, Geezer ja Iommi olivat iskussa toki.

Eiku vittu olinhan mä siellä... Hyvä ku muistutit. Olin vaan jossain piippuhyllyllä jossa saundit oli aivan arseesta. Eli sitä kertaa ei vissiin alitajuisesti lasketa.

Paita on.

Mitä? Ai "BS Ruined My Life"; Paljol myyt?
rheinone
17.08.2011 15:58:31
rheinone: Tony Martin on kova poika laulamaan kyllä. Vieläks se sekoilee jossain pizzeriannurkissa Rio De Janeirossa, vai missähän se nykyään vaikuttaa?

Maila-Kaarina haastatteli Tonya vajaa pari vuotta sitten. Sen jälkeen ei oo vissiin kuulunu äijästä tuon taivaallista?

http://www.youtube.com/watch?v=9-DDookvhK4
Musta Arkipyhä
17.08.2011 17:10:17 (muokattu 17.08.2011 17:11:19)
rheinone: Tony Martin on kova poika laulamaan kyllä. Vieläks se sekoilee jossain pizzeriannurkissa Rio De Janeirossa, vai missähän se nykyään vaikuttaa?

Eipä ole havaintoa.Crosspurposes-livellä Martin vetelee minusta Sabbath-tuotantoa aikas mallikkaasti laidasta laitaan.

Jos alkuperäistä ei saada kasaan niin Iommi-Butler-Martin-Rondinelli kehiin vaan :-)
2randpo
17.08.2011 18:22:28

rheinone: Eiku vittu olinhan mä siellä... Hyvä ku muistutit. Olin vaan jossain piippuhyllyllä jossa saundit oli aivan arseesta. Eli sitä kertaa ei vissiin alitajuisesti lasketa.

Mitä? Ai "BS Ruined My Life"; Paljol myyt?

No eiku ihan vaan semmyinen "Church Tee", jälkimmäiseltä keikalta ostin.
The Rikza
17.08.2011 18:55:29
PsychedelicWarlord: Eipä ole havaintoa.Crosspurposes-livellä Martin vetelee minusta Sabbath-tuotantoa aikas mallikkaasti laidasta laitaan.

Jos alkuperäistä ei saada kasaan niin Iommi-Butler-Martin-Rondinelli kehiin vaan :-)

ei siis Iommi-Hughes-Singer-Spitzia?
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
rheinone
17.08.2011 19:36:33
2randpo: No eiku ihan vaan semmyinen "Church Tee", jälkimmäiseltä keikalta ostin.

Aaa, okei. Harmi.

Onneks mulle jää lohdutukseks tee, jossa lukee selässä kissankokoisin pölkkykirjaimin DIO KICKS ARSE.
rheinone
17.08.2011 19:58:16 (muokattu 17.08.2011 21:29:41)
PsychedelicWarlord: Jos alkuperäistä ei saada kasaan niin Iommi-Butler-Martin-Rondinelli kehiin vaan :-)

Miksipä ei. Kyllä meikäläinen lähtis tota katsomaan. Rondinelli on kova luu kannuissa.

E: http://www.youtube.com/watch?v=G0QT4mFT4iM

EE: Verkule, tää Cross Purposes Live DVD:hän täytyy hankkia! Tosiaan toimii myös sekä Ronnien että Ozzyn aikaiset rallit hienosti.
2randpo
17.08.2011 21:23:34

rheinone: Aaa, okei. Harmi.

Onneks mulle jää lohdutukseks tee, jossa lukee selässä kissankokoisin pölkkykirjaimin DIO KICKS ARSE.

Oukkei, tolla pärjäilee.
2randpo
17.08.2011 22:09:28

PsychedelicWarlord: Komppaan kyllä ,että 1999 toimi Ozzynkin osalta hyvin.Kuten myös Wardin.Samaan hengenvetoon on kuitenkin todettava ,että pariin biisiin on tehty muutoksia rumpukompin (Behind the wall of sleep) ja laulumelodian (Sabbath bloody sabbath) suhteen.Syynä lienevät nimenomaan Ozzy ja Ward.Muutokset kuulee myös Reunion lätyn versioista.

Ozzyn kunto taisi taas laskea tuon 1999 jälkeen ja nyt taas tuosta 2005 lienee menty parempaan suuntaan.Mutta kyllä se vaan Ozzyn ääni kuuluu minusta noihin sen ajan biiseihin kuin nenä päähän tai jotain.Mielestäni se Sabbath-laulaja joka hoitelee suvereenisti sekä Dio- ,että Ozzy-kauden kamaa on Tony Martin vaikkei mies erityisen persoonallista ääntä omaakaan.

Sabbathin ekat levyt omaavat mielestäni sellaista kohtalonomaista magiikkaa joka on aivan ainutlaatuista.

Jep, mikä oli eka biisi, jonka aikoinaan kuulit? Mulla Sweet Leaf. Oltiin Faijan frendin luona, ja sen poika laittoi soimaan jostain mahtiämyreistä, kelamankalta: "Kuunteles tätä." Seinällä oli juliste; "Se on toi bändi tossa." Ihmettelin siinä sitten Slade-fanina ja huuli pyöreänä, että voiks tämmöstäkin musaa olla olemassa.
Musta Arkipyhä
18.08.2011 09:23:05
Mallaslahti: ei siis Iommi-Hughes-Singer-Spitzia?

Ei Martin on parempi Sabbathiin kuin Hughes ja Geezer olennainen lenkki myös.Ymmärrän kyllä jos joillekin alkuperäinen on kovin.Onhan se legenda ,mutta en minä ymmärrä miksei voisi samalla digata muitakin kokoonpanoja? Minusta Martinin aikainen Sabbath -lukuunottamatta Forbiddenia- toimii komeasti.
StJerky
18.08.2011 09:58:40 (muokattu 18.08.2011 09:58:48)
2randpo: Jep, mikä oli eka biisi, jonka aikoinaan kuulit?

"Black Sabbath" kaverin isosiskon kokoelmalta 70-luvulla. Siinä oli piisejä kolmelta ekalta levyltä, enkä ole löytänyt sitä diskografioista.
Askr
18.08.2011 10:52:01 (muokattu 18.08.2011 10:52:18)
PsychedelicWarlord: Sabbathin ekat levyt omaavat mielestäni sellaista kohtalonomaista magiikkaa joka on aivan ainutlaatuista.

Samaa mieltä. Alkuperäisellä Sabbathilla oli juuri tuostakin syytä, ulkomusiikillisten ongelmien ohella, minusta silloin oman varhaisteineyden punk-diinariaikaan niin hämynistien bändin maine, että Heaven and Hellin kolahdettuakin kesti ja piti varttua ennen kuin tuo soundi tavoitti. Iommi ja Butler oleellisimmat kaikissa kokoonpanoissa. Ja kun sinne 1970-luvun alkuun ei paluuta ole, niin Martin tosiaan mieluummin kuin Ozzy jos Sabbath kiertueelle. Minusta se alkuaikojen soundi, sen arvaamattomuus, on sellaisenaan niin aikaan, ensikertaisuuteen sidottu, että kääntyy herkästi itseään vastaan tai jää reliikiksi. Tai Ozzyn kanssa niin käy.

Minä kyllä erittäin mielelläni kuitenkin kuulisin myös Seventh Starin Iommin ja Hughesin kanssa. Vaikka ei siinä ehkä sitten ihan Sabbathista ole kyse, mutta hieno levy ja No stranger to love on räytyvässä lajissaan mielestäni aivan huippu. Hugheskaan ei maalaile siten raivostuttavasti kuin se välillä tekee, vaan pysyy selkeämmässä ilmaisussa.
Musta Arkipyhä
18.08.2011 18:12:06
Askr:Ja kun sinne 1970-luvun alkuun ei paluuta ole, niin Martin tosiaan mieluummin kuin Ozzy jos Sabbath kiertueelle. Minusta se alkuaikojen soundi, sen arvaamattomuus, on sellaisenaan niin aikaan, ensikertaisuuteen sidottu, että kääntyy herkästi itseään vastaan tai jää reliikiksi. Tai Ozzyn kanssa niin käy.

Itse kyllä näkisin Ozzyn mieluummin vaikkakin Martinin kanssa materiaalia olisi enemmän käytettävissä.

Minä kyllä erittäin mielelläni kuitenkin kuulisin myös Seventh Starin Iommin ja Hughesin kanssa. Vaikka ei siinä ehkä sitten ihan Sabbathista ole kyse, mutta hieno levy ja No stranger to love on räytyvässä lajissaan mielestäni aivan huippu. Hugheskaan ei maalaile siten raivostuttavasti kuin se välillä tekee, vaan pysyy selkeämmässä ilmaisussa.

Hyvä levyhän Seventh Star on.Nimibiisin riffi on hieno ja muutakin herkkua levyltä löytyy.Alunperinhän tämän piti olla Iommin soololevy ,mutta levy-yhtiön painostuksesta kai julkaistiin "Black Sabbath featuring Tony Iommi"-nimikkeen alla.
The Rikza
18.08.2011 19:00:18
Itse diggaan myös Headless Cross-levyä, lähinnä When Death Callsin takia. Dr. Mayn soolo on upea
"Get over it Roger, I'm Dead!" - Roger Watersin isä
nirzin
18.08.2011 22:32:32
StJerky: "Black Sabbath" kaverin isosiskon kokoelmalta 70-luvulla. Siinä oli piisejä kolmelta ekalta levyltä, enkä ole löytänyt sitä diskografioista.

Tämä levy kenties?
http://aijaa.com/v.php?i=007598517606.jpg
Jokapaikanapina
19.08.2011 01:18:56
http://www.ultimate-guitar.com/news … ath_never_denied_reunion_today.html

Ehkä ne sittenkin palaa. Ilmeisesti yhtye on kuitenkin kirjotellu matskua ja kaikkee, mutta Iommi ei halunnut sen vain vielä tulevan julkisuuteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)