Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 533 34 35 36 37
Ukkovaari
18.08.2011 20:01:47
TTV: Oiskohan tuo takana oleva Main outputin XLR sitten parempi, eli tuuttaisikohan se myös USB-signaalin Geneleciin?

Kyllä se tuuttaa hyvin ulos tuolta. Eli hyvin kuuluu samanaikaisesti vaikka tietsikalta soitettu taustaraita joka USB:illa tulee 11R:ään ja samalla hyvin kuuluu vaikka oma kitaran tai basson ym. soittimen ääni jota 11R:n kautta soittaa eli toimii.
TTV
18.08.2011 20:04:01
Ukkovaari: Kyllä se tuuttaa hyvin ulos tuolta. Eli hyvin kuuluu samanaikaisesti vaikka tietsikalta soitettu taustaraita joka USB:illa tulee 11R:ään ja samalla hyvin kuuluu vaikka oma kitaran tai basson ym. soittimen ääni jota 11R:n kautta soittaa eli toimii.

Juurikin näin. Taitaa jäädä ENGL:in half-stack toimettomaksi, sen verran tömäkät saundit lähtee tosta yhdistelmästä :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Ukkovaari
18.08.2011 20:08:02
TTV: Juurikin näin. Taitaa jäädä ENGL:in half-stack toimettomaksi, sen verran tömäkät saundit lähtee tosta yhdistelmästä :-)

Mitkäs Genelegin aktiivimonitorit kyseessä, tämä kiinnostaa kun itsekin miettinyt näitä kajarikuvioita tuon 11R:n suhteen.
TTV
18.08.2011 20:56:04
Ukkovaari: Mitkäs Genelegin aktiivimonitorit kyseessä, tämä kiinnostaa kun itsekin miettinyt näitä kajarikuvioita tuon 11R:n suhteen.

Torilta nappasin parin mallia 8020B.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jaba
19.08.2011 15:05:35
Pistäkääs pojat niitä ääninäytteitä! Youtubessahan niitä on, mutta on se aina eri juttu kuulla niitä täältä..
Pitää olla fjongaa et voi olla Stuldt Håjttii.
Grugi
19.08.2011 16:51:38
Jaba: Pistäkääs pojat niitä ääninäytteitä! Youtubessahan niitä on, mutta on se aina eri juttu kuulla niitä täältä..

Mä olen niin paska soittamaan että en kehtaa oikeen mitään näytteitä levitellä tänne mutta eiköhön joku näistä laitteen omaavista saa jotakin tänne laitettua.
SDMF
Ukkovaari
19.08.2011 20:17:01
Jaba: Pistäkääs pojat niitä ääninäytteitä! Youtubessahan niitä on, mutta on se aina eri juttu kuulla niitä täältä..

Mulla oli jotain ääninäytteitä mutta olen ne ottanut mm. youtubesta ja mikseri.netistä pois kun kyllästyin niihin.

Mutta kaippa noita voisi muutaman värkätä eli lyhyesti siis kysymys, millaista ääninäytettä/ääninäytteitä olisit hakemassa?

Mulla on mahdollisuus soittaa tuon kautta mm. Sähkistä, akustisia elektroakkareita joko omalla mikillä tai sitten ulkoisella mikityksellä (Shure57 ja 58) teräskielinen ja naikkari, löytyy myös yksi halpa basso. Protools LE 8:n softasta toki voin myös äkkiseltään väntää soundiesimerkkiä vaikkapa Expand2 loistavasta virtuaali syntikasta.

Soittotaidoista en mene takuuseen mutta ääntä kyllä saan aikaiseksi, joten millaista ääninäytettä on hakusessa?
jkourula
19.08.2011 22:22:08 (muokattu 19.08.2011 22:22:57)
Ukkovaari: Mulla oli jotain ääninäytteitä mutta olen ne ottanut mm. youtubesta ja mikseri.netistä pois kun kyllästyin niihin.

Mutta kaippa noita voisi muutaman värkätä eli lyhyesti siis kysymys, millaista ääninäytettä/ääninäytteitä olisit hakemassa?

Mulla on mahdollisuus soittaa tuon kautta mm. Sähkistä, akustisia elektroakkareita joko omalla mikillä tai sitten ulkoisella mikityksellä (Shure57 ja 58) teräskielinen ja naikkari, löytyy myös yksi halpa basso. Protools LE 8:n softasta toki voin myös äkkiseltään väntää soundiesimerkkiä vaikkapa Expand2 loistavasta virtuaali syntikasta.

Soittotaidoista en mene takuuseen mutta ääntä kyllä saan aikaiseksi, joten millaista ääninäytettä on hakusessa?

Yllättävän vähän tuosta löytyy netistä mitään, jos vertaa esim. AxeFx:in tai Line6-kamojen demojen määrään. Mua jossain vaiheessa kiinnosti tietää miltä nuo efektit kuulostaa ja onko esim. muff-mallinnuksesta mihinkään. Ja uskallanko luopua tuosta Memory manistä ja käyttää 11R:n versiota.

No, onneksi mulle on tarjottu testausmahista, niin pääsen kokeilemaan ennen hommaamista. ;)
Jaba
20.08.2011 12:47:10
Ukkovaari: Mulla oli jotain ääninäytteitä mutta olen ne ottanut mm. youtubesta ja mikseri.netistä pois kun kyllästyin niihin.

Olisi kiva kuulla jonkinlainen läpileikkaus laitteen soundimahdollisuuksista, koska tuo laite tosiaan houkuttaa itseäni erityisesti sen monipuolisuuden takia. Eikä sen soiton tartte niin justiinsa olla, kyllä saundista saa kuvan simppelilläkin soitolla ;)
Pitää olla fjongaa et voi olla Stuldt Håjttii.
Golibri
20.08.2011 14:02:19
Löytyykö räkkiä hesasta mistään musaliikkeesta hyllystä, että pääsisi kokeilemaan? Sit vielä muutama lisäkysymys. Miten soundaa kuulokkeiden kanssa? Ja miten toimii muiden äänityssoftien kanssa esimerkiksi cubase 5 mitä olen käyttänyt tähän asti?
TTV
20.08.2011 14:35:58
Golibri: Löytyykö räkkiä hesasta mistään musaliikkeesta hyllystä, että pääsisi kokeilemaan? Sit vielä muutama lisäkysymys. Miten soundaa kuulokkeiden kanssa? Ja miten toimii muiden äänityssoftien kanssa esimerkiksi cubase 5 mitä olen käyttänyt tähän asti?

Toimii äärimmäisen hyvin kuulokkeiden kanssa, eri kuulokkeet todella kuuluvat eri lailla tän kanssa. Ite soitan pääasiassa just kuulokkeilla mutta nyt laajensin toiston Genelecin aktiivikaappeihin ja voi pojat että kuuluu hyvin. Se kuulokkeilla hiomani saundi toistuu noiden Genelecien kautta todella identtisenä :-)
Golibri
20.08.2011 16:30:06
TTV: Toimii äärimmäisen hyvin kuulokkeiden kanssa, eri kuulokkeet todella kuuluvat eri lailla tän kanssa. Ite soitan pääasiassa just kuulokkeilla mutta nyt laajensin toiston Genelecin aktiivikaappeihin ja voi pojat että kuuluu hyvin. Se kuulokkeilla hiomani saundi toistuu noiden Genelecien kautta todella identtisenä :-)

Juu, itellä ois behkun truthit tuossa pöydällä että samaan suuntaa, kuulokkeet o vielä jokku halvat fhilipsit, mutta ehkä neki pitää päivittää sitte joskus, jos laitteen innostuu ostamaan.
Grugi
20.08.2011 17:35:55
Golibri: Löytyykö räkkiä hesasta mistään musaliikkeesta hyllystä, että pääsisi kokeilemaan? Sit vielä muutama lisäkysymys. Miten soundaa kuulokkeiden kanssa? Ja miten toimii muiden äänityssoftien kanssa esimerkiksi cubase 5 mitä olen käyttänyt tähän asti?

Tossa hesan SLSX (Soitin Laine) liikkeeesä on ainakin ollut demossa 11R mutta kannattanee vielä sieltä varmistaa, ja oma kitara on kaiketi hyvä olla matkassa.

SLSX HELSINKI
Pohjoinen Rautatiekatu 11
00100 HELSINKI
040-4561 260
SDMF
teejk
20.08.2011 17:40:46
Asiaan. En tykkää multiefekteistä, Podeista tai muista vastaavista. Tietokonetta käytän ainoastaan nauhoitteluihin ja se riittää. Eilen tuli naapuri sanomaan (yllättäen kyllä ei valitusmielessä), että metelöinti kuuluu seinän läpi, vaikka omasta mielestä hyvin hiljaa yritän aina olla. Tällä hetkellä kotisetuppina TM60 ja sen edessä pedaaleita fiiliksen mukaan, joka on vielä mun mielestä yksinkertainen ja sellaisena haluaisin asiat muutenkin pitää.

Onko tämä 11R tarpeeksi yksinkertainen laite vaivattomaan ja simppeliin kotisoitteluun, vai täytyykö katella vaihtoehtoja (mitä?) muualta? Toki tästä tulis otettua kaikki hyöty irti sitten nauhoittelun puolella, mutta kotioven ulkopuolelle sitä tulis tuskin koskaan vietyä. Kuulokelähdön laadusta saa lukea aika huonoakin mielipidettä, joka hieman epäilyttää, mutta muuten kehuja tunnutaan jakelevan jumalattomasti.
Grugi
20.08.2011 18:44:09 (muokattu 20.08.2011 19:20:28)
lainsuodatin: Asiaan. En tykkää multiefekteistä, Podeista tai muista vastaavista. Tietokonetta käytän ainoastaan nauhoitteluihin ja se riittää. Eilen tuli naapuri sanomaan (yllättäen kyllä ei valitusmielessä), että metelöinti kuuluu seinän läpi, vaikka omasta mielestä hyvin hiljaa yritän aina olla. Tällä hetkellä kotisetuppina TM60 ja sen edessä pedaaleita fiiliksen mukaan, joka on vielä mun mielestä yksinkertainen ja sellaisena haluaisin asiat muutenkin pitää.

Onko tämä 11R tarpeeksi yksinkertainen laite vaivattomaan ja simppeliin kotisoitteluun, vai täytyykö katella vaihtoehtoja (mitä?) muualta? Toki tästä tulis otettua kaikki hyöty irti sitten nauhoittelun puolella, mutta kotioven ulkopuolelle sitä tulis tuskin koskaan vietyä. Kuulokelähdön laadusta saa lukea aika huonoakin mielipidettä, joka hieman epäilyttää, mutta muuten kehuja tunnutaan jakelevan jumalattomasti.

Niinhän se on ongelma kerrostaloissa että joskusi ääni kuuluu naapureille saakka, 11R on mun mielestä aivan loistava juuri kerrostaloon ja toki muuallekkin.

Leite on yksinkertainen käyttää ja mukana tulevalla Pro Toolsilla nauhoittelut ja presettien viilaamiset on lasten leikkiä.

Kuulokelähtö on hyvä ja kunnon kuulokkeilla kuulostaa todella hyvältä, itsellä käytössä AKG K 240 MKII kuulokkeet. Studiomonitorit kannattaa hankkia laitteelle kaveriksi niin voipi soitella sitten hyvillä soundeilla myös ilman kuulokkeita.

Edit: Sen vielä sanoisin että itse tykkään leitteen tuomista mahdollisuuksista ja siitä että nyt on melko monta eri vahvistinta tarjolla kaikkine variaatioineen. Mitä noihin vahvistimiin tulee niin mielestäni hyvin suoriutuvat oikeisiin verrattuna.
SDMF
TTV
20.08.2011 18:58:35
Grugi: Kuulokelähtö on hyvä ja kunnon kuulokkeilla kuulostaa todella hyvältä, itsellä käytössä AKG K 240 MKII kuulokkeet. Studiomonitorit kannattaa hankkia laitteelle kaveriksi niin voipi soitella sitten hyvillä soundeilla myös ilman kuulokkeita.

Juuri näin, itellä parhaiten toimii AKG:n K81DJ, myös Sennheiser HD-380 Pro löytyy mutta se ei itteä miellytä yhtä paljon. Studiomonitoreihin pätee sama kuin kuulokkeisiin, eli laadun tulee kuulemaan :-)
mattim
20.08.2011 19:36:10

Grugi: Leite on yksinkertainen käyttää ja mukana tulevalla Pro Toolsilla nauhoittelut ja presettien viilaamiset on lasten leikkiä.

.

Ainoa huono puoli laitteessa on se, että presettien viilaamiseksi tietokoneellla täytyy käyttää Pro Toolsia. Olisi mukavampaa, että olisi olemassa kevyt standalone editori tai VST plugari tähän käyttöön.
Tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni !
Grugi
20.08.2011 19:44:58
mattim: Ainoa huono puoli laitteessa on se, että presettien viilaamiseksi tietokoneellla täytyy käyttää Pro Toolsia. Olisi mukavampaa, että olisi olemassa kevyt standalone editori tai VST plugari tähän käyttöön.

Tottahan tuo mutta tosiaan Pro Tools mukana tulee niin en näe hirveästi esteitä miksi sitä ei voisi käyttää. Itsekkin kaipailisin stadalone editoria mutt saa nähdä tekeekä Avis sellasta ikinä.
SDMF
TTV
20.08.2011 20:51:18
mattim: Ainoa huono puoli laitteessa on se, että presettien viilaamiseksi tietokoneellla täytyy käyttää Pro Toolsia. Olisi mukavampaa, että olisi olemassa kevyt standalone editori tai VST plugari tähän käyttöön.

Onko presettien tuunaus tietokoneella must? Ite ainakin oon vääntäny kaikki saundini tuosta 11R omasta näytöstä potikoita vääntelemällä. Se on helppoa ja mukavaa :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)