Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hammond
1 2
TERYLEENI23
25.07.2011 20:27:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on sellainen kohtuuhintainen keyboard, josta löytyy asiallinen Hammond- ja mielellään Rhodes - soundi. Unohdetaan softat.
 
Stiiq
25.07.2011 20:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nord Electro.
 
Mikä on sun kohtuuhinta? Käytettynä Nord Electro kakkosta saa helposti alle tonnilla. Rhodes-saunditki on mukiinmenevät. Kolmosessa on parempi leslie-simu ja paljon paremmat pianosaundit.
 
TERYLEENI23
25.07.2011 20:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon soittanut kitaraa viimeiset 8 vuotta, ja Yamahan PSR- sarjalainen on ihan asiallinen leikkikalu kotijamitteluun. Olen ulkona näistä kiipparihommista. Kiitos vinkistä!
 
jape2
30.07.2011 01:32:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hammond SK1. Just kuuntelin demoja .Ainakin urku ja leslie muy bueno.
 
Soettakkee humppoooooooo!
MikkoJP
18.08.2011 00:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TERYLEENI23: Mikä on sellainen kohtuuhintainen keyboard, josta löytyy asiallinen Hammond- ja mielellään Rhodes - soundi. Unohdetaan softat.
 
Kohtuuhintainen Hammond soundi löytyy Hammond B3 -urusta ja Rhodesin soundi Rhodes Mk II vempeleestä. Ja esim. viulusoundi löytyy viulusta.
 
Jos taas etsit oikeita soittimia matkivia vempeleitä niin on olemassa vekottimia, joihin on äänitetty oikeita soittimia ja niitä sitten tuotetaan nappeja painamalla. Aivan kuin jos haluat esiintyä osaavana fyysikkona, niin laitat Einsteinin haastattelun nauhan pyörimään ja auot suutasi puheen tahtiin. Tällaista feikkiä harrastetaan nykyään paljonkin.
 
tarmo
18.08.2011 08:00:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikkoJP: Kohtuuhintainen Hammond soundi löytyy Hammond B3 -urusta ja Rhodesin soundi Rhodes Mk II vempeleestä.
 
Näin on, mutta noiden roudaamisessa ei ole pidemmän päälle mitään kohtuullista.
 
Leikari
18.08.2011 08:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikkoJP: Kohtuuhintainen Hammond soundi löytyy Hammond B3 -urusta ja Rhodesin soundi Rhodes Mk II vempeleestä. Ja esim. viulusoundi löytyy viulusta.
 
Jos taas etsit oikeita soittimia matkivia vempeleitä niin on olemassa vekottimia, joihin on äänitetty oikeita soittimia ja niitä sitten tuotetaan nappeja painamalla. Aivan kuin jos haluat esiintyä osaavana fyysikkona, niin laitat Einsteinin haastattelun nauhan pyörimään ja auot suutasi puheen tahtiin. Tällaista feikkiä harrastetaan nykyään paljonkin.

 
...mistä näitä viisastelijoita muhii... talebaniasta??
 
kiippariippa
18.08.2011 09:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos taas etsit oikeita soittimia matkivia vempeleitä niin on olemassa vekottimia, joihin on äänitetty oikeita soittimia ja niitä sitten tuotetaan nappeja painamalla. Aivan kuin jos haluat esiintyä osaavana fyysikkona, niin laitat Einsteinin haastattelun nauhan pyörimään ja auot suutasi puheen tahtiin.
 
Mitä ihmettä mä just luin...
 
- balanssit täysille -
petrir
18.08.2011 17:28:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikkoJP: Kohtuuhintainen Hammond soundi löytyy Hammond B3 -urusta ja Rhodesin soundi Rhodes Mk II vempeleestä. Ja esim. viulusoundi löytyy viulusta.
 
Jos taas etsit oikeita soittimia matkivia vempeleitä niin on olemassa vekottimia, joihin on äänitetty oikeita soittimia ja niitä sitten tuotetaan nappeja painamalla. Aivan kuin jos haluat esiintyä osaavana fyysikkona, niin laitat Einsteinin haastattelun nauhan pyörimään ja auot suutasi puheen tahtiin. Tällaista feikkiä harrastetaan nykyään paljonkin.

 
Vielä kohtuuhintaisempi Hammond-soundi löytyy vaikkapa Hammond 123J2:sta. Noita kun saa kirppareilta 100 kpl:tta B-3:n hinnalla...
 
DownWithTheSickness
18.08.2011 18:48:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: ...mistä näitä viisastelijoita muhii... talebaniasta??
 
Paraskin puhumaan viisastelijoista.
 
I has the cookie boogie woogie
tarmo
18.08.2011 22:13:27 (muokattu 18.08.2011 22:13:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: ...mistä näitä viisastelijoita muhii... mnetistä??
 
Kyllä, täältäpä täältä :)
 
EDIT: Huom, lainattua tekstiä muokattu.
 
Thothmes
18.08.2011 23:09:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikkoJAivan kuin jos haluat esiintyä osaavana fyysikkona, niin
 
...tärkeintä on käyttää samaa liitutaulua kuin Einstein, sillä sisällöllä ja teorioiden oikeellisuudella ei ole niin väliä. Eiku venaas, mitenkäs se nyt meni...
 
Exhausted
19.08.2011 11:37:17 (muokattu 19.08.2011 11:37:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse Nord Electro kolmoseen tottuneena soitin yhden keikan Electro kakkosella ja sen lesliesaundi kuulosti mun korvaan todella muoviselta. Varmaan monille tosin yhden punaisen kiipparin kuuleminen leimaa kaikki...tiedä sitten miten käy kun Electro nelonen julkaistaan :-)
A100
19.08.2011 12:10:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan kuin jos haluat esiintyä osaavana fyysikkona, niin laitat Einsteinin haastattelun nauhan pyörimään ja auot suutasi puheen tahtiin. Tällaista feikkiä harrastetaan nykyään paljonkin.
 
Hups saatana kun nauratti tämä looginen päättely oikein ääneen. Huikeaa.
 
jyrkkä ehkä.
Rantsu
20.08.2011 12:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A100: Hups saatana kun nauratti tämä looginen päättely oikein ääneen. Huikeaa.
 
Jollain foorumilla joku joskus todisteli, että Hammondit ja analogisynat ei oikeastaan ole soittimia, koska niissä vain pätkitään jatkuvasti tuotettavaa (tavallaan siis koko ajan soivaa) signaalia, sen sijaan että soittaja antaisi omaa energiaansa käyttäen impulssin, joka saa jonkin värähtelysysteemin aaltoliikkeeseen... :)
 
Thothmes
20.08.2011 20:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mutta, _onhan_ kunnon konsoli ja puuputkilepa nyt paremman kuuloinen, näköinen ja mojokkaampi kuin mikään Nord, ainakin livenä. Mutta hyvä hammondinsoittaja on myös hyvä Nordinsoittaja ja päinvastoin. Soittaminen kun on käytännössä ihan samanlaista nappien painelemista molemmissa. Ne on vielä samassa järjestyksessä ja saman värisiäkin.
 
JPQ
21.08.2011 02:18:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thothmes: No mutta, _onhan_ kunnon konsoli ja puuputkilepa nyt paremman kuuloinen, näköinen ja mojokkaampi kuin mikään Nord, ainakin livenä. Mutta hyvä hammondinsoittaja on myös hyvä Nordinsoittaja ja päinvastoin. Soittaminen kun on käytännössä ihan samanlaista nappien painelemista molemmissa. Ne on vielä samassa järjestyksessä ja saman värisiäkin.
 
Sanoisin kyllä levylläkin melkoinen ero. Näin sanoo muisti mutta jokainen päättäköön itse missä kulkee oma raja. ps. en ole Hammond ihmisiä lainkaan mutta silti olen tätä mieltä koskee näet muitakin aito vs vastaan mallinnus tilanteita.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Exhausted
21.08.2011 09:16:37 (muokattu 21.08.2011 09:19:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soitin kaksi vuotta sitten silloisen bändini levylle studiossa olleella Hammond A-100:lla. Nordilla opetellut saundinsäätö- ja soittotekniikat toimi yhtä hyvin oikealla pelilläkin, bändikaverien ihmetellessä että mitä nää kaikki vivut ja napit tekee. Saundasihan se erilaiselta, mutta ei mielestäni niin erilaiselta että Electro kolmonen olisi alkanut tuntua Casion samplelta. Se vain tuntui säröytyvän ihan alusta saakka koska volumepedaali oli ikäänkuin ohitettu signaaliketjusta. Saatiin puhdas saundi kun veti drawbareja auki vain yhden pykälän. Harmitti myös kun oli tottunut vaihtamaan leslien saundia pedaalilla, joka Hammondista sitten puuttui. Piti parissa biisissä pyytää basisti lisäkäsiksi vaihtelemaan leslien nopeutta :)
 
Ai niin, samalla reissulla muuten jätettiin studion Rhodes käyttämättä, koska siinä oli jotain häikkää. Joku komponentti oskilloi ärsyttävää ininää soiton sekaan. Soitettiin sitten Electro kolmosella Rhodesit.
Thothmes
21.08.2011 11:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyisin Nord-mafiaan kuulun mutta oli minulla myös M102 ja Leslie 760. Konsolilla olen soittanut kerran. Kyllähän siinä fiilistä on ihan eri tavalla, mutta ei se soittaminen minusta sen erilaisempaa ole.
 
Suurin ero on minusta siinä miltä Leslie kuulostaa livenä. Se kuinka se linkoaa ääntä ja se heijastuu katosta ja seinistä ja ihmisistä ja lattiasta on jotain sellaista mihin ei mallinnus voi ikinä päästä, mutta en minä ainakaan ollenkaan välttämättä ainakaan rokkibändin levyltä pysty erottamaan onko siellä oikea vai hyvä kopio. Minusta Nordin lesliekin kuulostaa hyvin pitkälti samalta kuin oikea mikitetty leslie. Särössä on selvin ero, mutta ei sekään nyt soittamista pilaa.
 
Jos valita saa niin vedän minäkin konsolilla, mutta Nord riittää minulle ihan hyvin. Ei minun soittoni sen paremmalta kuulostaisi konsolillakaan, kyllä se soittajasta alkaa jo näillä nykyvehkeillä olla kiinni.
 
Haipuma
21.08.2011 11:50:19 (muokattu 21.08.2011 11:51:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmitti myös kun oli tottunut vaihtamaan leslien saundia pedaalilla, joka Hammondista sitten puuttui. Piti parissa biisissä pyytää basisti lisäkäsiksi vaihtelemaan leslien nopeutta :)
 
Heh, kuulostaa tutulta. Käytiin nauhoittamassa muutama biisi tuossa kevättalvella ja sitten oikeata C3:sta soitellessa tajusin, että lepan nopeus pitääkin vaihtaa kädellä siitä halfmoonswitchistä, eikä jalalla niinkuin electrossa :) Onneksi ystävällinen nauhoittajamme oli tehnyt itse hammondiin vaihtoehtoisesti lepan nopeuden säätymään jalkapedaalilla.
 
Hammond/rhodes -osastoon paras ratkaisu on varmaan tuo Electro. Se on kohtuuhintainen, kompaktin kokoinen ja kuulostaa melkolailla alkuperäisiltä soittimilta verrattuna moneen muuhun synaan. Ei huono vaihtoehto.
 
Kuka helvetti roudaa oikeasti hammondia ja rhodesia keikoille? Eihän niiden soundia voi päihittää mallinnuksilla, mutta esim. electro painaa kymmenen kiloa ja maksaa 10x vähemmän. Suosittelisin ehkä tuosta yamahan kotikiipparista siirtymistä ennemmin electroon kuin B3:een. Vähän kohtuutta please jos otetaan huomioon mitä kysyttiin..
 
Why do the japanese have exceptional funk in their fingers??
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «