Aihe: Missä olet saanut huonoa palvelua?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
KooAa
17.08.2011 19:23:31
Oikeudessa, KooAa on aina syyllinen.
It ain't what you do, it's how do you do?
Vladi
17.08.2011 20:26:48
the-Antero: :D haha, tää oli hyvä... Pointti on tässä nyt mulla se että on kaksi kauppaa jotka tuo saman valmistajan tuotteita. Toisessa ollaan epäystävällisiä eikä erikoistuotteen tilaaminen onnistu vaikka siitä maksaisi.

Toisessa taas ollaan ystävällisiä, ollaan palvelualttiita ja vaikka kyseessä on erikois toive jota ei hyllyssä ole niin se toimitetaan asiakkaalle ja halpaan hintaan.

Kumman kanssa itse asioisit mieluummin?

Hetkinen, vertaatko tässä suomalaista pikkupuljua ja maailman suurinta musiikkiliikettä? Oikeasti?
ibnz
17.08.2011 20:35:10
Vladi: Hetkinen, vertaatko tässä suomalaista pikkupuljua ja maailman suurinta musiikkiliikettä? Oikeasti?

Hyvä pointti - Thomannilla olisi varaa viitata kintaalla moisille lisätöille, mitä tuotekatalogin ulkopuolisen tuotteen hankkiminen teettää. Pienen pikkupuljun luulisi edes yrittävän myydä ostavalle asiakkaalle.

Missä määrin levytukku oikeastaan on suomalainen pikkupulju? Käsitin että se on monenmoisen tuotteen ainoa maahantuoja/edustaja, joten kilpailijat ovat juuri näitä kansainvälisiä kauppoja. Koetapa ostaa Ibanezin osia levytukkua käyttävältä kivijalkaliikkeeltä :) Nimim. Edgen satularuuvit tilauksessa jo vuodesta 2010. Sama koskee toki Musamaailmaa jossain määrin. Olen hankkinut varastossa olevia SD:n ja EMG:n mikrofoneja tamperelaisen liikkeen kautta ja toimitusajat ovat olleet 2-6 viikkoa järjestään. Kilpaile siinä Thomannien kanssa sitten, etenkin näillä kursseilla.

Joten omat palvelukokemukset ovat ikäänkuin välillisesti ikäviä - halua palvella olisi ollut mutta käsiä pitää levitellä turhan usein.
the-Antero
17.08.2011 20:44:35

Vladi: Hetkinen, vertaatko tässä suomalaista pikkupuljua ja maailman suurinta musiikkiliikettä? Oikeasti?

Itseasiassa kyllä, ibnz tuossa jo kiteytti tuon asian hyvin. Voisi kuvitella että toiminta menisi juuri toisinpäin. Tässä tapauksessa en tuohon kivijalkaan enään vie pennosiani koska sitä palvelua ei löydy. T-kaupasta näytti löytyvän vaikken sitä edes odottanut
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Vladi
17.08.2011 20:51:12 (muokattu 17.08.2011 20:53:50)
the-Antero: Itseasiassa kyllä, tuossa jo kiteytti tuon asian hyvin. Voisi kuvitella että toiminta menisi juuri toisinpäin. Tässä tapauksessa en tuohon kivijalkaan enään vie pennosiani koska sitä palvelua ei löydy. T-kaupasta näytti löytyvän vaikken sitä edes odottanut

Voi hyvää päivä... Yhden hihan puuttumisen takia boikotti kyseiseen liikeeseen?

Mielestäni ei voi olettaa, että isolla puljulla on varaa ola välittämättä. Ihan yhtä lailla paska palvelu karkoittaa asiakkaan. Thomann sitäpaitsi panostaa kovastikin tuohon asiakastyytyväisyyteen, pari viikkoa sitten sain 10e lahjakortin kun en ollu hetkeen tilaillu mitään. Kyllä ne siellä yrittää ihan yhtä lailla saada vakioasiakkaita kuin kuka tahansa muukin.

Ero on mielestäni enemmänkin siinä, että isolla puljulla on paljon enemmän varaa tehdä sitä persnettoa asiakastyytyväisyyden nimissä, kun taas suomalaiselle musiikkiliikkeelle moinen ei vain ole monesti järkevää. Ei tässä ole kyse paskasta asiakaspalvelusta vaan puhtaasti kannattamattomasta liiketoiminnasta. Kokeile hetki yrittämistä, niin alkaa kummasti löytymään lisää ymmärrystä muita yrittäjiä kohtaan.

E: En väitä etteikö suomen musiikkiliikkeissä olisi ongelmaa. Se fakta on vaan hyväksyttävä, että suomen kokoisen maan menekillä on täysin mahdotonta kilpailla isojen nettikauppojen kanssa niin hinnoissa kuin valikoiman laajuudessa. En vain ymmärrä, että iskikö tämä todellisuus aloittajaan vasta nyt, kun piti tämmöinen älämölö asiasta nostaa?
the-Antero
17.08.2011 20:59:08

Boikotti siis johtuu tapahtumien sumasta... Suurin syy tähän on asiakasta aliarvostava ja töykeä palvelu... Kieltävän vastauksen voi esittää hyvin monella tavalla, myös niin että asiakas palaa myöhemmin uudestaan vaikkei saanut haluamaansa.. Tässä tapauksessa toimittiin väärällä tavalla ;) itelläni on kokemusta aspatyöstä reilu kahdeksan vuotta, eli tiedän mitä siihen asiakasta kunnioittavaan käyttäytymiseen kuuluu
Vladi
17.08.2011 21:02:20
the-Antero: Boikotti siis johtuu tapahtumien sumasta... Suurin syy tähän on asiakasta aliarvostava ja töykeä palvelu... Kieltävän vastauksen voi esittää hyvin monella tavalla, myös niin että asiakas palaa myöhemmin uudestaan vaikkei saanut haluamaansa.. Tässä tapauksessa toimittiin väärällä tavalla ;) itelläni on kokemusta aspatyöstä reilu kahdeksan vuotta, eli tiedän mitä siihen asiakasta kunnioittavaan käyttäytymiseen kuuluu

Missä vaiheessa sitä huonoa asiakaspalvelua tuli? Kerrottiin faktat ja tarjottiin laadukasta vaihtoehtoa. Kakkukahvitko olis pitäny tarjota?
Celeb
17.08.2011 21:06:53
Vladi: Missä vaiheessa sitä huonoa asiakaspalvelua tuli? Kerrottiin faktat ja tarjottiin laadukasta vaihtoehtoa. Kakkukahvitko olis pitäny tarjota?

Arvaan: asiallinen selitys sille miksi tuotetta ei voi tilata. Asiakkaan saama selitys ei hänen sanojensa mukaan ollut asiallinen.
Sakmongkol
17.08.2011 21:08:50
Vladi: Voi hyvää päivä... Yhden hihan puuttumisen takia boikotti kyseiseen liikeeseen?

Hauska kirjoitusvirhe tuossa muuten, mutta saahan noin toki asiakas tehdä. Eri asia on sitten se onko siinä mitään järkeä.
the-Antero
17.08.2011 21:12:08

Jos vastaukset on kysymykseen todella nihkeällä äänensävyllä : Ei voida
Niin ohan se melko nihkeetä. Hieman monisanaisempi selitys mahdollisesti hieman pahoittelevaan sävyyn ja sitten eri tuotteen tarjoaminen olisi ollut huomattavasti parempi vaihtoehto ;)
Spiral
17.08.2011 21:14:41

the-Antero: :D haha, tää oli hyvä... Pointti on tässä nyt mulla se että on kaksi kauppaa jotka tuo saman valmistajan tuotteita. Toisessa ollaan epäystävällisiä eikä erikoistuotteen tilaaminen onnistu vaikka siitä maksaisi.

Toisessa taas ollaan ystävällisiä, ollaan palvelualttiita ja vaikka kyseessä on erikois toive jota ei hyllyssä ole niin se toimitetaan asiakkaalle ja halpaan hintaan.

Kumman kanssa itse asioisit mieluummin?

Jep, ei mulla ollut tarkoituksena sulle mitenkään kuittailla tai vittuilla. Ymmärrän pointtisi ja se on minusta osuva ja perusteltu, minua vaan jsotain syystä huvittaa kun on kyse nimenomaan tuosta hihnasta.
the-Antero
17.08.2011 21:17:03

Spiral: Jep, ei mulla ollut tarkoituksena sulle mitenkään kuittailla tai vittuilla. Ymmärrän pointtisi ja se on minusta osuva ja perusteltu, minua vaan jsotain syystä huvittaa kun on kyse nimenomaan tuosta hihnasta.

On on :) mutta usko pois se on tärkeä juttu tuohon kitaraan.
Sakmongkol
17.08.2011 21:21:21
the-Antero: On on :) mutta usko pois se on tärkeä juttu tuohon kitaraan.

Ei ole. En usko.
Tuhkis
17.08.2011 21:22:02
Mulla on himassa lihapullat loppu eikä muija suostu lähtemään ostaa lisää. Eukko boikottiin ja naapurin Tiinan seuraan yöks...;)
Kidi
17.08.2011 21:35:52
VIPMetal: Markun musiikki, Seinäjoki. Kyllä saa hyvää palvelua ja asialliseen hintaan. Tekstareilla tulee kännykkään, kun on tilaamat kielisetit myymälässä. Kaikki toimii. Mut ihmekö tuo jos pojat laajentaa, kun homma on rentoa ja asiakkaat huomioon ottavaa...

Huonoa palvelua oon saanut eräältä nimeltä mainitsemattomalta myyjältä, joka viettää talvet ulkomailla ja kesäisin ärsyttää asiakkaita eräässä muuten ihan ok musaliikkeessä. Ne jotka tietää, niin tunnistaa. Mut eipähän hänkään enää vaivaa, kun muutettiin tänne Pohjanmaalle.

Kyllä palvelusta oikeasti vielä jotkut on valmiita maksamaan jonkin verran. Näin.

Kyllä mäki liputan tuon pohojanmaan puolesta ja Markun musan! Tosi asiallista jengiä. En oo nyt hetkeen käynyt, mutta tavaraa olen sähköpostilla tilannut, onko ne laajentanut liikettä??
markus16
17.08.2011 23:43:22
Kidi: Kyllä mäki liputan tuon pohojanmaan puolesta ja Markun musan! Tosi asiallista jengiä. En oo nyt hetkeen käynyt, mutta tavaraa olen sähköpostilla tilannut, onko ne laajentanut liikettä??

Kyllä ne siihen lisätilaa väsäs huolella. Ja heti kättelyssä jää pieneksi :D

Mä oon ite saanu aina Markulla hyvää palvelua. Jotkut on kyllä manaillu että olis palvelun taso laskenut viimeaikoina kun Markku jäi pois. Kaverilla oli kyllä aika ikävä tarina Markun nykyisestä asiakaspalvelusta, mutta itsellä on tosiaan kaikki sujunut ihan mallikkaasti.

TopSoundissa on halvat hinnat, mutta hintalapuissa ilmoitetaan nettohinta. Ois niin kiva aina tinkiä edes se vitonen pois tms, mutta ei niin ei :) Toisaalta antavat kyllä jotain kylkiäisiä sitten pakettihintaan. Itse kun ostin basson niin siitä ei saanut senttiäkään hintaa alas, mutta kun ostin kylkeen hihnan ja piuhoja yms irtosälää, niin ei niille sitten ihan listähintaa jäänyt.
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
kärsä
18.08.2011 00:09:02

the-Antero: On on :) mutta usko pois se on tärkeä juttu tuohon kitaraan.

Uskon, miekin haluaisin JEMeihin tietyn väriset hihnat.
bfoc
18.08.2011 00:10:53
the-Antero: Oletetaan että sä haluisit ostaa jonkun tietyn kitaran. Se olis halpa 250€ maahantuoja sanois sulle et ei tilata katteitten takii, mut ohan tos noita toisen firman kitaroita. Ostasitko?

Jos haluaisin tietyn totteen, en ostaisi toista. Mut ei se ole sen kauppiaan vika. Ei sen ole pakko myydä tuotetta tappiolla.

Jos se kauppias sanoo sulle, että jo tilaan sen 15€ remmin, mutta se maksaa satasen. Ostaisitko?
sutiojrikellA
bfoc
18.08.2011 00:15:15
nahkahuppu: voin etsiä sen. Itse toimin autoalalla näin palkkani eteen ja siellä törmää 2-3 kertaa vuoteen tapaukseen jossa ei varaosaa ole ns. tarvikkeena saatavana, joten auton maahantuoja on ainut vaihtoehto mistä tilata. Viimeisin tapaus on K11 micran pyyhkijän moottori, se oli loppu tarvikeosan maahantuojalta. joten kyselin asiakkaalta tilataanko orkkisosa? Nissanin maahantuoja ei alkuun meinannut tehdä yhteistyötä ja ilmoitti ettei osaa saa!!! Autoissa on käytössä 20 v sääntö ja koska auto ei ollut 20v vanha niin osa oli paikallisen merkkihuollon vaan toimitettava.

Autokaupassa voi olla joku kuluttajasuojaasiamiehen nyrkkisääntö. JOs lakipykälä löytyy, postaa ihmeessä. Ihan oikeesta mielenkiinnosta kyselen kun alaa koitan opiskella enkä ole törmännyt.

Ja mietippäs ihan itse että alkaisit tuoda maahan esim. JippiJoo merkkistä sähkökitaraa, eräs yksilö niistä kaikista myymistäsi on susi, ja viritin (G-kieli) on mennyt paskaksi. Vaitko sanoa asiakkaalle että tähän ei varaosaa saa? Voitko vaihtaa siihen gotohin virittimen, niin että se eroaa ulkonäöltään muista??

Joo kyllä voi varsinkin jos alkuperäisen osan saaminen on kohtuuttoman hankalaa. Toki järkevää olisi vaihtaa siihen jippijohon 20€ virikonesetin paikalle kaikki koneet kunnollisiin niin asiakashan vallan riemastuisi. MÄ väitän että ei Anttilasta saa Williamsin kitaroihin mitään varaosia, koskapa musiikkikaupassa niitä on saatavilla ihan ketterästi.
sutiojrikellA
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)