Aihe: Missä olet saanut huonoa palvelua?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
nahkahuppu
17.08.2011 00:04:02
bfoc: Niin no. Jos ton remmin saa Thomanilta 15€+kulut viikossa ja kauppaan se tulee 3 viikossa ja maksaa esim. 70€ niin kannattaako sitä vääntää?

Nyt heräsi uteliaisuus. Viitsitko kertoa mikä laki ja mikä pykälä? En oo meinaan tuollaiseen mielestäni törmännyt kauppalaissa enkä kuluttajansuojalaissa.

voin etsiä sen. Itse toimin autoalalla näin palkkani eteen ja siellä törmää 2-3 kertaa vuoteen tapaukseen jossa ei varaosaa ole ns. tarvikkeena saatavana, joten auton maahantuoja on ainut vaihtoehto mistä tilata. Viimeisin tapaus on K11 micran pyyhkijän moottori, se oli loppu tarvikeosan maahantuojalta. joten kyselin asiakkaalta tilataanko orkkisosa? Nissanin maahantuoja ei alkuun meinannut tehdä yhteistyötä ja ilmoitti ettei osaa saa!!! Autoissa on käytössä 20 v sääntö ja koska auto ei ollut 20v vanha niin osa oli paikallisen merkkihuollon vaan toimitettava.

Ja mietippäs ihan itse että alkaisit tuoda maahan esim. JippiJoo merkkistä sähkökitaraa, eräs yksilö niistä kaikista myymistäsi on susi, ja viritin (G-kieli) on mennyt paskaksi. Vaitko sanoa asiakkaalle että tähän ei varaosaa saa? Voitko vaihtaa siihen gotohin virittimen, niin että se eroaa ulkonäöltään muista??
the-Antero
17.08.2011 01:24:42

bfoc: Kyllä se voi olla hyvinkin hankalaa. Yritysten välinen liiketoiminta ei välttämättä ole sellaista varsinkaan maahantuonnissa että soitetaan tehtaalle, että lämää yksi hihna messiin siihen kitarakolliin.

Tuote voi puuttua maahantuontisopimukselta, jolloin ei tiedetä mihin hintaan se myydään tai ostetaan. Se remmi voi myös tulla jostain ihan eri maasta kuin kitarat. Jos tollasen hihnan tilaa yksittäin jostain tehtaalta ja tullaa ja maksaa verot ja touhuilee, niin ei siinä firman kannalta oo mitään järkeä varsinkaan jos vastaavaa kamaa on hyllyssä.

Musamaailma on tehnyt erilaisen strategisen valinnan tai ovat muuten vaan kivempaa jengiä. Minkäs teet.

Itse olen hassutellut vastaavantyylisessä kauppapuuhastelussa teollisuuspuolella aikanaan 10 vuotta ja voin kertoa että monimutkaiseksi on asiat tehty. Vaikka myyntimiehenä kuinka halusi myydä ja asiakas ois kirkuen ostanut niin aina sakemannit välillä keksi jotain minkä takia ei kaupanteko ja muut irstaudet onnistuneet. En yhtään ihmettele että tavallinen kuluttaja näkee nuo kuviot hieman monimutkaisinajos ei ole sitä peliä itse pelaillut.

Oletetaan että sä haluisit ostaa jonkun tietyn kitaran. Se olis halpa 250€ maahantuoja sanois sulle et ei tilata katteitten takii, mut ohan tos noita toisen firman kitaroita. Ostasitko?
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
markus16
17.08.2011 01:35:52
the-Antero: Oletetaan että sä haluisit ostaa jonkun tietyn kitaran. Se olis halpa 250€ maahantuoja sanois sulle et ei tilata katteitten takii, mut ohan tos noita toisen firman kitaroita. Ostasitko?

Mä väitän että on vähän omenoita ja appelsiineja.
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Harris
17.08.2011 08:39:37
Kaivampa taas popcornit esille. Tulee taas m-netin parhaus esille näissä juupas-eipäs väännöissä... Mahtavaa!

Miksi ei ketjun aloittaja lähetä vaikka asiakaspalautetta sähköpostitse kyseiseen kauppaan ja siinä esitä kauppiaalle näitä näkemyksiä. Ei se asia parane täällä purnatessa...
" Jäähyn syy: Kaikki jäähylle"
the-Antero
17.08.2011 09:09:23 (muokattu 17.08.2011 09:14:57)

Harris: Kaivampa taas popcornit esille. Tulee taas m-netin parhaus esille näissä juupas-eipäs väännöissä... Mahtavaa!

Miksi ei ketjun aloittaja lähetä vaikka asiakaspalautetta sähköpostitse kyseiseen kauppaan ja siinä esitä kauppiaalle näitä näkemyksiä. Ei se asia parane täällä purnatessa...

Se on paljon hauskempaa täällä puntaroida näitä asioita ;)

Edit: Lisäksi mitäpä se palaute auttaa, ei ne siltikään tilaa sitä hihnaa :D jatkakoot mun puolesta samaan malliin, voi olla että asiakkaat vaan häviää
Tsugu Way
17.08.2011 09:18:48
the-Antero: Se on paljon hauskempaa täällä puntaroida näitä asioita ;)

Kyllä - juuri näin!

Jos pomo on töissä vittumainen, on paljon hauskempaa purnata siitä työtovereiden kanssa kahvitunnilla, kuin sanoa pomolle itselleen vastaan.

Jos työtoverit ovat ärsyttäviä, mieluummin kitisen siitä illalla kotisohvalla vaimolle, kuin antaisin palautetta suoraan työtoverille.

Jos saan paikallisessa pizzeriassa pohjasta palaneen pitsan, niin syön sen nyörästi, en valita tarjoilijalle mutta kirjoittelen kotona kunnon paska-arvion känkky.comiin.

Kesällä oli vittumainen helle koko ajan. Oli paljon mukavampi valittaa siitä työtovereille, eikä reklamoida pekka poudalle.

Jos fenderit vituttaa, niin kivempi purnata täällä, kuin lähettää sähköpostia leo Fenderille.
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
the-Antero
17.08.2011 09:22:49

Riverman: Kyllä - juuri näin!

Jos pomo on töissä vittumainen, on paljon hauskempaa purnata siitä työtovereiden kanssa kahvitunnilla, kuin sanoa pomolle itselleen vastaan.

Jos työtoverit ovat ärsyttäviä, mieluummin kitisen siitä illalla kotisohvalla vaimolle, kuin antaisin palautetta suoraan työtoverille.

Jos saan paikallisessa pizzeriassa pohjasta palaneen pitsan, niin syön sen nyörästi, en valita tarjoilijalle mutta kirjoittelen kotona kunnon paska-arvion känkky.comiin.

Kesällä oli vittumainen helle koko ajan. Oli paljon mukavampi valittaa siitä työtovereille, eikä reklamoida pekka poudalle.

Jos fenderit vituttaa, niin kivempi purnata täällä, kuin lähettää sähköpostia leo Fenderille.

Puhut vähän mutta asiaa, paitsi että pizza, tuo Italian lahja koko maailmalle tai jotain...kyllä mä siitä pohjasta palaneesta pizzasta mainitsisin ;)
Vladi
17.08.2011 10:24:08 (muokattu 17.08.2011 10:29:19)
Riverman: Kyllä - juuri näin!

Itse tein uskaliaan teon kerran eräässä ravintolassa ja annoin palautetta, kun tilaamissamme pizzoissa oli sietämättömän tulista jalapenoa vaikka ruuan piti olla vain kevyesti "jalapenoitu". Myyjä pahoitteli kovasti, antoi 15% alennusta ja lupasi viedä palautteen kokille. Seuraavalla kerralla morsian tilasi saman ruuan uudestaan ilman jalapenoa ja oli tyytyväinen. Taitavatpa päivittää ruokalistaankin kyseisen aterian kohdalle tulinen-merkin.

Tarinan opetus on, että nettiin kirjoittelemalla en olisi hyötynyt asiasta mitään eikä muutosta olisi tapahtunut. Näin ihan vinkkinä.
the-Antero
17.08.2011 13:34:03

Aika hauskaksihan tuo meni näköjään. Levytukkuun laitoin palautteen jota odotellaan.

Thomannille laitoin viestiä hihnasta. Vastaus 5 min.

Tuote ei kuulu valikoimiimme. Voimme kuitenkin pyytää maahantuojaa lähettämään meille yhden tuollaisen hihnan jos haluat tilata sellaisen. Hinta 15€

Vaikka nyt en aspaa tavannutkaan henk koht. niin kyllä mä sanon että tuo oli sitä oikeata hyvää palvelua. Olisin voinu pulittaa jopa enemmän tuosta mutta pienen alen laittoi sitten hihnaan vielä mukaan.

Eli risut Levytukkuun ja ruusut Thomannille...
Spiral
17.08.2011 14:59:37 (muokattu 17.08.2011 15:02:42)

the-Antero: Eli risut Levytukkuun ja ruusut Thomannille...

En puolustele huonoa palvelua mutta jotenkin hauskaa kuinka tuosta hihnasta on tullut sinulle lähes kaiken hyvän ja pahan symboli:

"I have a dream...
...that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident, that all customers should be able to buy Ibanez guitar straps everywhere."

I have a dream that one day even Finland, a state sweltering with the heat of injustice, sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of Ibanez guitar straps and justice.

I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the brand of their guitar straps.

I have a dream today!"

- Martin Luther the-Antero
Wradlin
17.08.2011 15:24:51
Riverman: Jos fenderit vituttaa, niin kivempi purnata täällä, kuin lähettää sähköpostia leo Fenderille.

Niin, Leo Fender kun kuitenkin kuoli yli 20 vuotta sitten. Voisi olla sähköposti hieman hankala saada perille asti.
nannne
17.08.2011 15:26:20

Wradlin: Niin, Leo Fender kun kuitenkin kuoli yli 20 vuotta sitten. Voisi olla sähköposti hieman hankala saada perille asti.

Kevyet mullat.
Wradlin
17.08.2011 15:32:51
nannne: Kevyet mullat.

...vaikka en juuri miehen tuotantoa tuntenutkaan?
Huonokitara
17.08.2011 16:31:34

Jätetään liikkeen nimi mainitsematta. (vielä toistaiseksi) :)

Kävin tuossa kesälomilla katsastamassa 5-kielisten bassojen tarjontaa lähikaupungin musiikkiliikkeissä. Joensuussa erittäin nahkea valikoima 5-kielisten suhteen...

Liikkeestä löytyi erittäin varteenotettava kapistus, mutta tuote ei tarttunut sillä kertaa matkaan. Olin siis ihan katsastelu reissulla tylsän lomapäivän kunniaksi. Tämänkin asian tein myyjälle selväksi. Itse liikkeestä/palvelusta jäi todella positiivinen maku suuhun.

Nyt olisi sitten tuotteen ostaminen edessä homma alkaa luisua oikein näyttävästi reisille. Muutaman sähköpostin ja puhelinsoiton jälkeen tilanne on se, että tuotteen väristä ei ole oikein tarkkaa tietoa. Puhe ollut kokoajan mustan värisestä tuotteesta. Minulle ehdoteltiin jopa googlettamista. Kyse on kuitenkin reilun 1000€ vehkeestä. Tämän liikkeen tarjous oli paras, mutta joku tässä nyt haiskahtaa.

Tämä liike lupaa 2-4vko:n toimitusaikaa, kun taas toinen liike 2kk toimitusaikaa...
"Kreikan meri, meri Kreikan"
hallu
17.08.2011 16:44:07
Huonokitara: Jätetään liikkeen nimi mainitsematta. (vielä toistaiseksi) :)

Kävin tuossa kesälomilla katsastamassa 5-kielisten bassojen tarjontaa lähikaupungin musiikkiliikkeissä. Joensuussa erittäin nahkea valikoima 5-kielisten suhteen...

Liikkeestä löytyi erittäin varteenotettava kapistus, mutta tuote ei tarttunut sillä kertaa matkaan. Olin siis ihan katsastelu reissulla tylsän lomapäivän kunniaksi. Tämänkin asian tein myyjälle selväksi. Itse liikkeestä/palvelusta jäi todella positiivinen maku suuhun.

Nyt olisi sitten tuotteen ostaminen edessä homma alkaa luisua oikein näyttävästi reisille. Muutaman sähköpostin ja puhelinsoiton jälkeen tilanne on se, että tuotteen väristä ei ole oikein tarkkaa tietoa. Puhe ollut kokoajan mustan värisestä tuotteesta. Minulle ehdoteltiin jopa googlettamista. Kyse on kuitenkin reilun 1000€ vehkeestä. Tämän liikkeen tarjous oli paras, mutta joku tässä nyt haiskahtaa.

Tämä liike lupaa 2-4vko:n toimitusaikaa, kun taas toinen liike 2kk toimitusaikaa...

Nyt en tajua. Miksi et käy hakemassa sitä sieltä kaupasta? ymmärsin, että olit jo kokeillut sitä eli se on niillä siellä hyllyssä. Ainakin helsingissä saa ostaa sen mitä kokeilee ja mikä hyllystä löytyy.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Huonokitara
17.08.2011 17:28:53

hallu: Nyt en tajua. Miksi et käy hakemassa sitä sieltä kaupasta? ymmärsin, että olit jo kokeillut sitä eli se on niillä siellä hyllyssä. Ainakin helsingissä saa ostaa sen mitä kokeilee ja mikä hyllystä löytyy.

Eipä näköjään pitäs töiden ohessa kiireessä kirjoitella...

Siis testasin liikeessä eri värillä olevaa ja halvemman hintaluokan mallia.

Pahoittelut sekoilustani.
"Kreikan meri, meri Kreikan"
Vladi
17.08.2011 17:37:48
tender.insanity: Kerro ihmeessä, mistä tuollaisia löytyy!

Seinäjoen Rossossa. Mä pystyn mielestäni syömään sangen tulisia ruokia ongelmitta, mutta tätä en saanu alas.
Epävirtuoosi
17.08.2011 18:32:55
"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the brand of their guitar straps."

Päivän naurut!
Jesus Muerte
17.08.2011 19:11:48 (muokattu 17.08.2011 19:13:17)
nahkahuppu: Joo toi katteeseen vetoaminen on paskapuhetta. Kauppiaalla on kuitenkin aina mahdollisuus katsoa se jälleenmyynti hinta niin että siitä se tarvittava tai edes siedettävä siivu hilloa. Eivät vaan viitsi tilata!

Mä en nyt ihan täysin ymmärrä miten se kate on paskapuhetta. Itsekin erikoiskaupan alalla on tullut myyjänä pyörittyä, niin jotain noista systeemeistä tiedän. Se katehan on kuitenkin se, mihin kaupankäynnillä myyjän kannalta pyritään. Siis okei, aivan kaikkeahan on periaatteessa mahdollista hyllyyn tilata, mutta jos se jälleenmyyntihinta on ylimääräisten tulli-, toimitus- ym. maksujen sekä katteen takia sellainen, ettei kukaan sitä osta "kun Thomannilta saa halvemmalla", niin onko sitä järkeä ottaa hyllyyn pölyttymään ja syömään firman tulosta?

Edit: Vai oliko tuo kommenttisi sarkasmia? ...tu mulla ei toimi pää enää.

Tämä ei nyt liity tuohon edelliseen juurikaan, mutta tuli vain mieleen, kun myyjänä ollessani joillakin asiakkailla oli "varma tieto" siitä, minkälaista katetta meidän firma mistäkin tuotteesta sai. Myin siis tietokoneita ja niihin liittyvää sälää. Hyvä esimerkki oli ja on Applen koneet. Niistä ei jää jälleenmyyjälle tonnin koneesta kuin muutama kymppi katetta. Apple kun myy noita vehkeitä itsekin ja sillä ei tietenkään tule mitään tukkureita sun muita välikäsiä siihen nostamaan hintaa. Applen hintoja kalliimmalla ei voi myydä, koska kuka niitä ostaisi? Ja joka jumalan kerta, kun joku hippi kävi sen mäkkinsä hakemassa, niin alkaa hirveä rutina siitä kun alennusta ei saa. "Teillä jää kuitenkin puolet tuosta myyntihinnasta itsellenne". I wish...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)