Aihe: kitara vai vahvistin?
1 2 3 4 5 6
Jucciz
13.08.2011 22:13:57
vänkylä: Onko toi sun ainoa leipätyö vai teetkö sinä mitään "oikeata" päivätyötä?

En mää oo koskaan ns. oikeita töitä tehnyt, ellei aikaisempien vuosien kesätöitä, joitain satunnaisia projekteja tai vieläkin satunnaisempia webmasterin tai nuotinkirjoittajan hommia lasketa. Mut toisaalta: määhän valmistuin vasta viime joulukuussa, minkä jälkeen jäin ihan virallisesti kotihoidon tuella koti-isäksi tyttären kanssa ja päästin vaimon vuorostaan töihin - sitä mukaa kun luokanopettajan sijaisuuksia tarjotaan. Tänä vuonna on ollut ihan muutama keikka. Edellisinä kolmena vuonna tein yhteensä jotain 200 ja 300 keikan väliltä, siis samalla kun opiskelin.

Musiikkiteknologian pedagogeille nyt ei vaan ihan joka päivä ole virkoja tarjolla. Toisaalta tää on arvokasta aikaa seurata tuon muksun varttumista, ei mulla töihin oo kiire siinä mielessä. Omakotitalo ois kyllä toisaalta kiva ja sitä säännölliset tulot saattais edistää.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
vänkylä
14.08.2011 08:29:35
Jucciz: En mää oo koskaan ns. oikeita töitä tehnyt, ellei aikaisempien vuosien kesätöitä, joitain satunnaisia projekteja tai vieläkin satunnaisempia webmasterin tai nuotinkirjoittajan hommia lasketa.

Varmaan sen takia minä en ikinä koe olevani töissä,kun soittohommista on kyse,koska olen tottunut/joutunut pienestä pitäen tekemään todella fyysisiä töitä.Minäkin olin nuorimmaisen muksun kanssa yhden vuoden kotona ja palasin muutama viikko sitten takaisin päivätyöhön.Arvostus nousi kyllä monta pykälää koti-äitejä kohtaan.
Jucciz
14.08.2011 12:23:32
vänkylä: Varmaan sen takia minä en ikinä koe olevani töissä,kun soittohommista on kyse,koska olen tottunut/joutunut pienestä pitäen tekemään todella fyysisiä töitä.Minäkin olin nuorimmaisen muksun kanssa yhden vuoden kotona ja palasin muutama viikko sitten takaisin päivätyöhön.Arvostus nousi kyllä monta pykälää koti-äitejä kohtaan.

Jep. Paljon enemmän koti-isin hommat työltä tuntuvat kuin keikkailu, noin keskimäärin. Toki molemmissa on helpompia ja työläämpiä hetkiä ja molempia kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos on mahdollisuus.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
loner
16.08.2011 09:51:22 (muokattu 16.08.2011 10:00:58)
hallu: No vetihän ainakin Ynkkä ja Rtchie Blackmore yksikelaisilla hevanderia niin että pöllyssi (jälkimmäinen toki monilla muilakin). Eihän mistään humpparista lähe niin raivokasta ja viiltävää heavysäröä kuin yksikelaisista. Mä vähän luulen että tämä nykyinen humppari-ihannointi heavyssä on seurausta epädynaamisuuden tai masterdynamiikan ihannoinnille, mutta sehän on vain muoti-ilmiö.

Dimarzio Hs-3 ei ole singlecoil.
Voi helvetti, luin juuri kuusi sivua jostain Jukkiksesta, huoh..Tuksun sekoilutkin kiinnostaa enemmän.
calluna
16.08.2011 10:47:20
loner: Dimarzio Hs-3 ei ole singlecoil.

Ei niin.
Ja on valmistettu vuodesta 1980.
Ja Richie taisi soittaa yksikelaisella hevanderia jo ennen sitä. Tämä tietysti makuasia...

hymiö.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
LamaAjanElvis
18.08.2011 16:23:42
(En lukenut ketjua kuin viimeisen viestin)

HS-3 on tosiaan vain yksikelaisen näköiseksi tehty päällekkäishumppari. Tavoitteena ei ole mahdollisimman paljon potkua vaan just sen verran mitä siinä on. YJM-mikit on samalla hurinattomalla periaatteella tehdyt jotka vain pienellä tehollaan imitoi yksikelaista. Puhtaalla ei todellakaan mitkään bluesmikit, mutta stratonkin vielä tunnistaa strakoksi niillä.
YJM-mikin idea on se että niihin voi lyödä sitä sustainia tekevää säröä enemmänkin ja ne ei silti kuulosta mössöltä. Ne puree sen pelkän häiriöttömyyden ja tarkoituksella tehdyn vahvan yläpään avulla. Niillä saa sen naukuvan ja laulavan sustainsärön jos haluaa, mut niistä piisaa ihan Vai mössöön asti ja rokkiin tai rosobluesiin kans helvetin hyvät.
YJM-kepin tatsi on itsessään vähän turhan liukas ja mieluummin mikittäisi jonkun toisen straton tuolla tavalla.
--------

Kysymykseen:

Kitaran ei tarvitse olla kovin kallis, mutta ei kannata halvintakaan laittaa. Ainakin Ibanezin, Epiphonen ja Squierin halvemmissa on oman ja muiden kokemusten mukaan siitä pehmeästä tinasta tehdyt nauhat. Kun oman RG321:n aikanaan säädin kaulataskusta lähtien kunnon setuppiin, oli kuin olisi huijauskoodeilla soittanut sen helppouden takia, mut nauhat tuntu siltä että parin vuoden jälkeen tulee remppa mikä maksaa sen kitaran hinnan. Annoin veljelle sen ihan vaan sointujen opetteluun.
Mä anuksestain joulun teen ja pönttöön ruosteiseen, taas jeesus lapsi syntyy uudelleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)