Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Humbuckerit vaihtoon.
1
am91666
04.08.2011 17:43:52 (muokattu 04.08.2011 17:44:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin tän saman soittaminen-palstalle, muttei oikein sopinut sinne eli heitän tähän.
 
Olen tässä ollut kovin tyytymätön explorerini (epiphone) alkuperäisiin mikkeihin, joiden sustain on naurettavan lyhyt ja yläsävelet eivät milään kuulu kunnolla. neuvokaa jotain laitteita millä saisi aikaan kunnon hard rock-saundin tietty zakk wylde-yläsäveliä unohtamatta. Oon katsellut EMG:n 85:tosia, jos jollakulla on niistä kokemusta niin viestia tulemaan.
Kiitti!
 
''Lyrics: wasted time between solos.'' -Angus Young
kimurantti1
04.08.2011 17:56:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sustain on lyhyt ja kitaran ylärekisteri ei soi kunnolla, niin sitä ei hyvin todennäköisesti mikeillä korjata, koska ongelma on kitaran akustisessa soinnissa. Tietenkin tehokkaamilla mikeillä, jotka luonnollisesti kompressoivat enemmän voidaan vähän naamioida ongelmaa, mutta ei se sitä mihinkään varsinaisesti poista.
 
En tiedä minkälaiset mikit Epiphonessa on. Ei välttämättä ole huono ajatus kokeilla joitain astetta "parempia", mutta valitettavasti sustain-ongelmaa niillä ei yleensä korjata.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Entropia666
04.08.2011 19:02:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin parantu epiluurin sustain ja sointi kun vaihdoin tallan ja stopbarin. Kannattaa ehkä myös samalla pistää kunnon säätöihen vehjes.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Imper
05.08.2011 07:40:26 (muokattu 05.08.2011 07:43:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylärekisterin sointiin vaikuttaa kokemuksen mukaan: kielten korkeus, nauhojen kunto, kielten kunto ja mikrofonien korkeus. Ei mikrofonien laatu.
 
Eli vaihda uudet kielet ja koeta nostaa kieliä ja laskea vähän mikrofoneja.
 
EDIT: puhumattakaan siitä että miten kieltä painaa nauhavälistä! Tällä erittäin suuri merkitys!
EDIT2: Jaa perkele, tässä puhuttiinkin ilmeisesti yläsävelsarjoista (Wylde-vingautukset). Niiden kuulumiseen varmasti mikkien vaihto vaikuttaakin! Mutta nekin pitäisi saada kuulumaan ihan puhtaallakin soundilla. Sopivat mikit vaan korostavat niiden kuulumista.
 
Everyone is a per-son
AndyH
07.08.2011 21:24:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei se mikkien vaihto halpaankaan kitaraan mikään huono juttu ole. Esim Ltd-vakiomikit on sellaista kuraa ettei tosikaan. Itse laitoin tuohon M-50 Seymour Duncanin JB/Jazz setin, Mustaine fani kun olen, ja toimii!! Kaikki harrastaminen maksaa ;)
 
Snapo
07.08.2011 21:26:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AndyH: Ei se mikkien vaihto halpaankaan kitaraan mikään huono juttu ole. Esim Ltd-vakiomikit on sellaista kuraa ettei tosikaan. Itse laitoin tuohon M-50 Seymour Duncanin JB/Jazz setin, Mustaine fani kun olen, ja toimii!! Kaikki harrastaminen maksaa ;)
 
Sekös se olikin Mustainen signaturesetti.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
AndyH
07.08.2011 21:32:39 (muokattu 07.08.2011 21:33:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Sekös se olikin Mustainen signaturesetti.
 
Tavallaan. Mustaine käytti ennen aina noita mikkejä, mutta nykyäänhän sillä on oma signature-setti, olikohan LiveWire nimeltään. Kuulemma vastaava, mutta aktiiviversiona.
 
Snapo
07.08.2011 22:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AndyH: Tavallaan. Mustaine käytti ennen aina noita mikkejä, mutta nykyäänhän sillä on oma signature-setti, olikohan LiveWire nimeltään. Kuulemma vastaava, mutta aktiiviversiona.
 
Juu olen kyllä tietoinen asiasta. Sitä vaan, että Mustainen lisäks moni moni muukin on mahtanu käyttää tota parivaljakkoa ja liekö nykyäänkin käytetyin humpparisetti. Ohan nuo hyviä vähän kaikkeentaipuvia mikkejä, mitä nyt JB oli muinaisessa Jacksonissani aivan liian kirkas enkä taida olla ainoa joka on sanonut mikistä samaa. Kyllä sille uuden mahdollisuuden antais tummasoundisemmassa kepissä.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
AndyH
07.08.2011 22:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmasti käytetyimpiä settejä ainakin. Ja nämähän laitetaan tottakai Zebrana! :)
 
SudenUni
09.08.2011 21:35:11 (muokattu 09.08.2011 21:37:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin no niin... elikkäs kävelet musiikkiliikeeseen ja ostat BOSS:in sustain pedaalin. Ei korjaa kitaraa mutta vie ongelman pois. Sustain-ongelma ei johdu mikeistä vaan lähinnä kitarasi materiaalista. Ja mitä tuohon kyseiseen kitaraasi tulee niin mikit vaihtoon. Tilaat vaikka Thomanilta EMG-81 sarjan mikit ja eikun soittelemaan! =)
 
Ja joku tuolla haukkui Ltd:dein mikkejä... no sehän riippu pahvi että mikä ltd sulla on?? =) Minulla yksi kitaroistani on ltd josta pulitin vajaan 800euroa ja EMG:n parhaat mikrofoonit vakiona alla ...
 
AndyH
09.08.2011 22:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SudenUni:
Ja joku tuolla haukkui Ltd:dein mikkejä... no sehän riippu pahvi että mikä ltd sulla on?? =) Minulla yksi kitaroistani on ltd josta pulitin vajaan 800euroa ja EMG:n parhaat mikrofoonit vakiona alla ...

 
Jep, hyvä pointti, my bad. Pitäisi muistaa että niitä on vähän hintavampiakin kuin esim 50, 100, ja 200-sarjalaisia! =D
 
machinehead72
10.08.2011 19:19:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SudenUni: Ja mitä tuohon kyseiseen kitaraasi tulee niin mikit vaihtoon. Tilaat vaikka Thomanilta EMG-81 sarjan mikit ja eikun soittelemaan! =)
 
Mut ko. kitarassa on ennestään ilmeisesti passiivi elektroniikka (?) Tuo Emg - 81 on aktiivi, jotenka pitääkö siihen silloin hommata se patteri härdelli ja jotai muutakin?
 
http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta
SG__
11.08.2011 02:21:35 (muokattu 11.08.2011 02:29:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän sitä tilaa siellä takapuolen kannen alla ole siihen patteriinki... ja EMG:t tulee aina volkka+tone potikoilla.
 
Sudenkuoppa on sitte tuo plugiliitin, se kun pitää olla mallia stereo (herätettä varten). Valmiit raatosetit tuo kaiken mukana, muttako en muista (vaikka joskus tilasin 60 ja 81) että tuleeko sekin mukana noissa erillisseteissä.
 
Kattelin EMG:n sivuja ja näköjään tulee kaikki mukana (patteriliitintä, stereoplugia ja ruuvijousia myöden).
 
jepulisjee
SudenUni
17.08.2011 01:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Mut ko. kitarassa on ennestään ilmeisesti passiivi elektroniikka (?) Tuo Emg - 81 on aktiivi, jotenka pitääkö siihen silloin hommata se patteri härdelli ja jotai muutakin?
 
Ei sillä ole mitään merkitystä vaikka sulla siinä passiivit on ollutkin aiemmin. Kyllä siellä takana tilaa on sen verran. Ja jos oikein tosiaan haluat soundiin panostaa niin ota yhteyttä sellaiseen paikkaan kun Halla Custom Instuments, tulee varmaan sellaiset mikit kuin haluat.
 
Mutta edelleen puhun aiemman viestini puolesta =)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «