Aihe: Kiinalaisista. | |
---|
Bellumi 15.08.2011 21:37:54 (muokattu 15.08.2011 21:38:41) | |
|
Minkälaisia china-peltejä teiltä löytyy setistä? Täytyisi löytää hieman vertailukohtaa tälle klassikolle eli Wuhanille joka nököttää aika usein monellakin siellä setin laidalla. Hieno laitehan wuhankin on, mutta mitä muuta löytyisi suositeltavaksi. Appiukon kaljusta takaraivosta saa helposti ilmakivääritaulun. |
|
Itselläni oli pitkään noita Wuhaneita setissä, mutta jotenkin ne eivät sitten kuitenkaan koskaan olleet tarpeeksi monipuolisia, meinaan niin kuin molempiin, sekä komppaamiseen että krässäämiseen. Ride-ominaisuudet Kiinan kiinalaisissa ovat se heikko lenkki. Auliita hajoamaankin ne ovat vielä useimmiten ovat sekä saundin kvaliteetti tuppaa jäämään länsimaisempien symbaalien jalkoihin, joten niitä on vaikea saada mätsäämään muun peltisetin kanssa. "Räkää" Wuhaneissani oli, mutta laatupellin soinnin kylläisyys niistä jäi aina puuttumaan. Sittemmin olen hankkinut hieman sustain-kylläisempiä kiinapeltejä, joihin voi kompata vaikkapa jazz-rideä. Sabian HHX Chinese on mahtava molemmilla tyyleillä. Itselläni on 18", mutta 20" antaisi vielä enemmän mahdollisuuksia. Toiseksi minulla on 18" Sabian HH Thin China, joka on taas "räkäisempi" ja kiinalaisempi kuin kiinalainen itse. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
|
Toisessa setissä Bosphoruksen 16" traditional ja 17" custom kiinat, toisessa Impressionin 16" traditional ja 18" mixed, eli turkkilaisten takomilla kiinalaisilla mennään nyt. Kaikki ovat ohuimmasta päästä mitä olen käsiini saanut ja kovassa käytössä myös komppaamiseen. Aiemmin on ollut mm. Sabianin HH ja Paisteen 2000-sarjaa mutta ei ole niin tanakoihin pelteihin kaipuuta. Pari Wuhaniakin löytyisi vielä hyllystä, mutta jälleenmyyntiarvo ei liene kauppaamisvaivan arvoista. No one prayed for Sodom |
|
Turkish China Reverse 18" Siinä on mielestäni juuri sitä jazzmiehen peräänkuuluttamaa laatusymbaalin kylläisyyttä ja räkäisyyttä sopivassa suhteessa. Heikoin lenkki tossa on se että ridekomppauksiin se on vähän liian kevyt, mutta itseä ei ainakaan haittaa. Ja hinta on iso plussa! Koolla on väliä. |
|
Itse etsin kanssa tuollaista "oikeinpäin" soitettavaa kiinapeltiä, ja toistaiseksi paras on ollut Zildjian China Boy Low 20". Toisin mun otos on aika kapea, kun tuo on vasta kolmas kokeiltu. Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
|
Itseltänikin löytyy tällä hetkellä 18" Wuhan, mutta tähtäimessä on 18" Meinl Byzance Extra Dry China. Tai itse asiassa tuo on jo tilattunakin, mutta ei tainnut tällä hetkellä suomessa noita olla maahantuojalla joten varmaan hetki vielä pitää odotella. Suosittelen tsekkaamaan ton, se on ensimmäinen riittävän rosoinen "laadukas" china mikä minulle on tullut vastaan. Yleensä kaikki kalliimmat chinat ovat omiin korviini jotenkin liian sievän kuuloisia, mutta makuasioitahan nämä tietysti taas on. |
|
Saksasta "thomann china" ;) wuhania puolen hintaan! Jälleenmyynti ei kummosta, mut iha jees oli toi munki 16-tuumanen, minkä justiin sain. Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond |
|
Bosphorus 17" Traditional. Paino tais olla himpun päälle kilon. Helkkarin hyvä nyt kun siitä on lyönyt "pahat" pois =D Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
|
Jos räkäistä soundia etsii ja haluaa kuitenkin laatua niin Zildjian Oriental China Trash ois varma valinta. Pitkään koitellut etsiä moista mutta aika vähän on 18" käytettynä liikkeellä asialliseen hintaan. |
|
suurinpiirtein vitsillä tilasin sakemanneilta 22" wuhanin tekeleen, aika jytky. aika julma jo pelliks, meteli on huumaava. mutta siltihän se on semmoinen suht räkäinen, saa sitä jo vähän sivaltaa että se herää kunnolla, on nimittäin jo aika painava. |
|
Haloo haloo! Miten noi Thomannin kiinalaiset ("Made in Wuhan") eroaa näistä ns. oikeista Wuhaneista? Ilmeisesti samaa laadunvaihtelua, mutta miten ne noin suurin piirtein saundaa? Eli siis jos jollain on kokemusta molemmista lätyistä, niin olis nasta kuulla jotain vertailua? Jos tilaisi ja kävis vaikka joku hyvä tsägä ja tulis jonkun sortin räkälätty.... minä olen maapallo. |
|
Wuhanit on omien vähien kokemusten perusteella olleet lähes kaikki perseestä, mutta oma lahjaksi saamani 12" third world miracle sai second lifen ottaessaan alapunkan haitsupakastani. eli siis toisella kiinnikkeellä kiinni haitsun alapeltiin, yläpelti normaalisti. Säh Säh! Jazz-hommiin nurkissa pyörii Zildjian A 22" Swish Knocker of Brutal Destiny, pop-rock-yskimiseen olen käyttänyt muistaakseni 16-tuumaista Sabian HH-peruslättyä. Josta on toki hakattu luonto pois jo ostovaiheessa. Tuo 22" on hieman liian äänekäs koska niitit, valitettavasti eräs ystäväni ei ole valmis luopumaan omasta patinoidusta ja niitittömästä vastaavasta (TJEU: Mel Lewis). Vielä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
|
Mullakin on remote-haikkojen alapeltinä Wuhan 12" china, yläpeltinä Turkish 12" splash. Erittäin jees. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
LaKu 18.08.2011 13:03:50 | |
|
Kävin Millbrookissa testaamassa Staggin China-peltejä, ja mukaan lähti 12" DH China. Hinta oli muistaakseni hurjat 70 euroa, ja tykkään todella sen soundista. Mainio pikkuchina. |
|
Oikea china-pelti on tehty kiinassa, länsimaalaiset tekeleet eivät omaa samaa karaktääriä. Siksi omat china-pellit ovat Wuhania, ohuita sellaisia. 18", 22" ja legendaarinen 27". Toimivat taidemusiikkitaiteilusta rankimpaan metal-mättämiseen. Autettisempaa china-peltisoundia saa hakea. Et kyllä löydä. Akatax for you! |
|
Eukka: Autettisempaa china-peltisoundia saa hakea. Et kyllä löydä. Tällä perusteella kiinalainen tom-tom olisi myös autenttinen tomi. Montako niitä sinulla löytyy setistäsi? ;) Jazzrumpalistit ja äänitehostemiehet käyttivät kyllä kiinalaisia chinoja 1920-luvulle asti, mutta joissakin kuvissa jo 1930-luvulla näyttäisi olevan pienet, niitein varustetut A Zildjianin Swishit ilmestyneet. Wuhanit palasivat Neil Peartin myötä settiin 1970-luvun lopulla ja Suomeen niitä hankki maahamme Edward Wesala kuulemma "muutaman sataa kiloa". Sieltä ne päätyivät sitten Affe Forsmanille ja muille tuon koulukunnan soittajille. Myös orkesterirumpalit innostuivat niistä, kun Woodwinds alkoi tuoda niitä maahan 1980-luvun lopulla. Nyt on muuten rei'itetty Chad Smithin signature-pelti tullut katalogiin, nimittäin Holy China holey = reikäinen :) Se kuulostaa mielestäni enemmän siltä, miltä rumpusetin kiinapellin pitäisi kuulostaa, kuin Wuhanit. Tsekkaa vaikka itse http://www.youtube.com/watch?v=1AGeuAD6G_c&feature=relmfu Toinen juttu on orkesterimusiikki ja kiinalainen ooppera. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
|
Minä olen pitänyt vain Phil Collinsin Cihnasoitosta ja -soundista... Ihan sama missä päin Kiinaa niitä "oikeita" duunataan... Paskaa kaikki ;) Wesalakin varmaan luuli dullaa ostaneensa... Ja Affe ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
|
Kukas noita Wuhaneita muuten myy Suomessa? "Kitara on erittäin hyvässä kunnossa, jotain kosmista vikaa saattaa kyllä olla mutta se ei haittaa soittamista." |
|
Mulla ollu tuo Stagg:in 16" Dh china kohta kolme vuotta ja tykänny olen. Sopivan räkänen ja kaikinpuolin hyvä yksilö. Nyt ois kiikarissa Paiste 2002 18" china, mutta tuskin myyn pois tuota Staggia, on sen verran hyväksi osoittautunut. Nuista Stagg läkkyröistä löytää hyviä yksilöitä jos vaan jaksaa etsiä. Varsinkin tommosena efektipeltinä toimii hyvin ja antaa uutta ja erilaista soundimailmaa peltiläjään kuka semmosesta tykkää. |
|
greene: Kukas noita Wuhaneita muuten myy Suomessa? Vaikkapa http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … u/kategorialistaus/kategoria_id/196 Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|