Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä olet saanut huonoa palvelua?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
the-Antero
15.08.2011 16:45:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohhoo, tänäänpä kävin levytukussa. Tarkoitus oli ostaa kitarahihna. Piti olla jopa Ibanezin hihna. Ibanez sen takia että tykkään että hihna on saman valmistajan kuin kitara. :D No astelin sisään ja menin hihnojen luokse. Ei näkynyt Ibanezia. Kysyin myyjältä..
 
Minä: Moi löytyykö Ibanezin hihnoja?
 
Myyjä #1: Ei, mut meillä on noita Planet Wavesin..
 
Minä: Ok, voisikohan sellaisen tilata?
 
Myyjä #2: Ei voi..
 
Myyjä #1: Ootko kattonu Saksasta?
 
Minä: Olen, ei löytyny. Miksi ei voi tilata Ibanezilta?
 
Myyjä #2: No kun on ne katteet, ei se kannata..
 
Minä: Ok, kiitti vaivan näöstä..
 
Käsittääkseni Levytukku on kuitenkin Ibanezin maahantuoja? Onko se nyt niin vaikea pyytää Japanin pojilta että laittavat joka kuukausi saapuvaan lastiin yhden kitarahihnan?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Tuhkis
15.08.2011 16:50:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helsinigin DLX.
 
Valikoima on hyvä ja ei ne hinnatkaan ole mitenkää riistäytyny käsistä siellä, mut toi palvelu mua aina rassaa kun käy siellä. Pieni hymy sinne asiakaskohtaamiseen ku lisäisivät, niin nousis puljun osakkeet omissa silmissä.
 
MannihilatoR
15.08.2011 17:11:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hymystä ei makseta.
 
hallu
15.08.2011 17:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Hohhoo, tänäänpä kävin levytukussa. Tarkoitus oli ostaa kitarahihna. Piti olla jopa Ibanezin hihna. Ibanez sen takia että tykkään että hihna on saman valmistajan kuin kitara. :D No astelin sisään ja menin hihnojen luokse. Ei näkynyt Ibanezia. Kysyin myyjältä..
 
Minä: Moi löytyykö Ibanezin hihnoja?
 
Myyjä #1: Ei, mut meillä on noita Planet Wavesin..
 
Minä: Ok, voisikohan sellaisen tilata?
 
Myyjä #2: Ei voi..
 
Myyjä #1: Ootko kattonu Saksasta?
 
Minä: Olen, ei löytyny. Miksi ei voi tilata Ibanezilta?
 
Myyjä #2: No kun on ne katteet, ei se kannata..
 
Minä: Ok, kiitti vaivan näöstä..
 
Käsittääkseni Levytukku on kuitenkin Ibanezin maahantuoja? Onko se nyt niin vaikea pyytää Japanin pojilta että laittavat joka kuukausi saapuvaan lastiin yhden kitarahihnan?

 
No mun mielestä olivat kummiskin asiallisia ja avoimia eikä siinä mielessä huonoa palvelua, mutta tietenkin voisihan ne niitä hihnojakin myydä. Toisaalta liikkeet kai nykyisin aika tarkkaan erikoistuu kilpailun puristuksessa.
 
Toisaalta tuollainen merkkikohtainen hihna maksaa helposti satasen verran, niin luulisi siinä jo vähän katetta olevan. Myyhän ne niitä satasen pedaalejakin ja tuskin niitäkään ilman katteita.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
hallu
15.08.2011 17:27:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR: hymystä ei makseta.
 
Itseasiassa maksetaan. Jos joku asiakaspalveluammatissa oleva luulee, että on yhdentekevää millä tavalla on vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, niin terve vaan. Se hymy näkyy suoraan myynnissä ja sitä kautta palkassa. Ota huomioon, että osttokäyttäytyminen on hyvin pitkälle tunnepohjainen tapahtuma ja musiikkikamppeiden kohdalla se saattaa olla alusta asti puhtaasti fiilispohjainen tapahtuma, mutta vaikka ostoaktiolla olisikin rationaalinen lähtökohta (ts. todellinen tarve/harkinta taustalla), niin loppupelissä me varmasti olemme valmiita maksamaan siitä miellyttävästä ostotapahtumasta hiukan extraakin. Jos myyjä osaa eläytyä asiakkaan tunnelmaan ja sopivasti myötäillä tätä, niin aivan varmasti se vaikuttaa siihen myyntiin. Jos mulla ei ole rahaa, niin kitara jää ostamatta totta kai, mutta jos mulla sattuu se toimintatonniolemaan siellä taskussa aivan varmasti annan sen mieluummin mukavalle myyjälle, kuin jollekin tylsimykselle.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Tawsky
15.08.2011 17:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savon musiikki Mikkelissä. En ole melkeimpä koskaan edes saanut siellä palvelua, ellen ole varta vasten mennyt tiskiltä myyjää hakemaan. Siellä koneella vaan joku aina istua möllöttää. Muutenkin koko liike menossa entistä paskempaan suuntaan. Ei enää juurikaan kitaroita, mutta kaiken maailman hifilaitteita. Onneksi en täälläpäin asu, niin ei tarvitse tuolla hoitaa ostoksia.
 
Tampereen FM musicissa sain periaatteessa ihan hyvää palvelua, mutta ärsytti kun myyjä puhu päälle ja kertoi näitä itsestäänselvyyksiä ja kliseitä, niinkun en olisi koskaan kitaraa nähnytkään.
 
the-Antero
15.08.2011 17:41:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No mun mielestä olivat kummiskin asiallisia ja avoimia eikä siinä mielessä huonoa palvelua
 
Jos olisit kuullut äänensävyn niin olisit toista mieltä ;)
 
mutta tietenkin voisihan ne niitä hihnojakin myydä. Toisaalta liikkeet kai nykyisin aika tarkkaan erikoistuu kilpailun puristuksessa.
 
Jep, ja nuo ovat erikoistuneet Ibanezin maahantuontiin johon mielestäni kyllä kuuluu myös hihnat joissa lukee Ibanez...
 
Toisaalta tuollainen merkkikohtainen hihna maksaa helposti satasen verran
 
Kamoon, tässä ei nyt ole kyse mistään nahkahihnasta. Vaan ihan normi hihnasta jossa lukee Ibanez. Jenkkilästä noita taitaa saada hintaan 13 Dollaria. Pitänee sitten amöriikasta tilata kun ei kivijalkaa kiinnosta myydä...
 
Jospa olisin kyselly jotain Ibanezin parin tonnin kitaraa niin olisko vastaus ollut sama? Siis nimenomaan huonoa palvelua tuo oli ;) Sen olisin ymmärtäny että jos vaikka Ibanez ei toimita niitä hinoja Suomeen niin se ei ole noista kiinni, vaan tuo ettei viitsitä nähdä ostavan asiakkaan vuoksi vaivaa...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Tuhkis
15.08.2011 17:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Itseasiassa maksetaan. Jos joku asiakaspalveluammatissa oleva luulee, että on yhdentekevää millä tavalla on vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, niin terve vaan. Se hymy näkyy suoraan myynnissä ja sitä kautta palkassa. Ota huomioon, että osttokäyttäytyminen on hyvin pitkälle tunnepohjainen tapahtuma ja musiikkikamppeiden kohdalla se saattaa olla alusta asti puhtaasti fiilispohjainen tapahtuma, mutta vaikka ostoaktiolla olisikin rationaalinen lähtökohta (ts. todellinen tarve/harkinta taustalla), niin loppupelissä me varmasti olemme valmiita maksamaan siitä miellyttävästä ostotapahtumasta hiukan extraakin. Jos myyjä osaa eläytyä asiakkaan tunnelmaan ja sopivasti myötäillä tätä, niin aivan varmasti se vaikuttaa siihen myyntiin. Jos mulla ei ole rahaa, niin kitara jää ostamatta totta kai, mutta jos mulla sattuu se toimintatonniolemaan siellä taskussa aivan varmasti annan sen mieluummin mukavalle myyjälle, kuin jollekin tylsimykselle.
 
Just de...=)
 
novo
15.08.2011 18:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikä ei joskus oikein digannu Jyväskylän Minimanin feta-alennuskylttien sijoittelusta siinä vaiheessa, kun kassamuija laskutti miulta täyven hinnan, oli nääs muka väärä tuote. Ei menny selitykset läpi ja joutu pulju boikottiin mun osalta. Kyllä keljutti.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Funkånaut
15.08.2011 19:09:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Itseasiassa maksetaan. Jos joku asiakaspalveluammatissa oleva luulee, että on yhdentekevää millä tavalla on vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa, niin terve vaan. Se hymy näkyy suoraan myynnissä ja sitä kautta palkassa. Ota huomioon, että osttokäyttäytyminen on hyvin pitkälle tunnepohjainen tapahtuma ja musiikkikamppeiden kohdalla se saattaa olla alusta asti puhtaasti fiilispohjainen tapahtuma, mutta vaikka ostoaktiolla olisikin rationaalinen lähtökohta (ts. todellinen tarve/harkinta taustalla), niin loppupelissä me varmasti olemme valmiita maksamaan siitä miellyttävästä ostotapahtumasta hiukan extraakin. Jos myyjä osaa eläytyä asiakkaan tunnelmaan ja sopivasti myötäillä tätä, niin aivan varmasti se vaikuttaa siihen myyntiin. Jos mulla ei ole rahaa, niin kitara jää ostamatta totta kai, mutta jos mulla sattuu se toimintatonniolemaan siellä taskussa aivan varmasti annan sen mieluummin mukavalle myyjälle, kuin jollekin tylsimykselle.
 
Munsta se hymyily ei ole maailman tärkein asia, mutta suora vittuilu asiakkaalle useimmiten ei johda positiiviseen tulokseen kaupan kannalta. Munsta riittää, et myyjä on mua kohtaan asiallinen. Hymyillä ei tarvitse, jos ei hymyilytytä. Ainoa asia, joka on ikävempi ku vittumainen myyjä on tekohymyilevä ja ylipirteä myyjä, olettaen, että tämä hymyilevä otus ei ole kaunis neitonen.
 
Feminismi ja logiikka eivät ole kovin läheisiä ystäviä. Nuages
Nazareth
15.08.2011 19:18:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD: Savon musiikki Mikkelissä. En ole melkeimpä koskaan edes saanut siellä palvelua, ellen ole varta vasten mennyt tiskiltä myyjää hakemaan. Siellä koneella vaan joku aina istua möllöttää. Muutenkin koko liike menossa entistä paskempaan suuntaan. Ei enää juurikaan kitaroita, mutta kaiken maailman hifilaitteita. Onneksi en täälläpäin asu, niin ei tarvitse tuolla hoitaa ostoksia.
 
Tampereen FM musicissa sain periaatteessa ihan hyvää palvelua, mutta ärsytti kun myyjä puhu päälle ja kertoi näitä itsestäänselvyyksiä ja kliseitä, niinkun en olisi koskaan kitaraa nähnytkään.

 
Samaa mieltä SM:stä. Tai no muuten OK mut asiantuntemus on välillä vähä niin ja näin. Kerra olin ostamassa flat woundeja bassolle ni tiskin takana oli pari myyjää ja niillä oli hankaluuksia tajuta mitä tarkotin. No päädyin sitte ostamaan roundwoundit ettei mee sen vaikeemmaks. Pakon edessä jotai pikkuhilkettä sieltä tulee ostettua joskus mut aika vähä sielä tulee kyl käytyä.
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
Sakmongkol
15.08.2011 19:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran olen käynyt Levytukussa. En käy toiste.
 
Mutta tällainen ketjuhan oli jo: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=192920&o=0
 
the-Antero
15.08.2011 19:31:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Kerran olen käynyt Levytukussa. En käy toiste.
 
Mutta tällainen ketjuhan oli jo: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=192920&o=0

 
En löytänyt haulla vastaavaa topicia, niin tein avautumistani varten uuden topicin.
 
:D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
McNulty
15.08.2011 19:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe, kaikenkaikkiaan.
Itse olen tyytyväinen hyvin vähään. En oikeastaan muista, mistä firmasta olisin saanut oikeasti huonoa palvelua lähiaikoina. Minä en loukkaannu pienestä... ehkä se tulee siitä että olen asioinut paljon erilaisissa erikoisliikkeissä (mm. autotarvikkeiden osalta) ja olen tottunut siihen että hommat toimivat tai eivät toimi. Toki siihen asiointiin vaikuttaa myös oma asenne ja luonne. Kun minä en nipota pienestä tai vähästä, niin myyjällekään ei tule tukalat oltavat. Joku toinen olisi varmaan repinyt peliverkkarinsa jo moneen kertaan samoissa tilanteissa tai vähintään naama vääntäytynyt norsunvi**lle.
 
Tuo hymy on ihan hyvä juttu, kyllä... mutta se ei kaikille merkkaa niin paljoa kuin toisille. Meitä ihmisiä kun on niin moneen junaan ja resinaan, että se mikä toiselle toimii onkin ihan persiistä sille toiselle. On siis yltiövaativia asiakkaita ja niitä joille on ihan "paskahailee" mitä tapahtuu tiskin milläkin puolella... ja miljoonia tältä väliltä.
 
Minua ei siis ole kohdeltu kaltoin, ei ole haistateltu tai haukuttu tms. Miten meistä kukin sen huonon palvelun kokee? Onko se hitautta? Varastosaldon eioota? Hymy ja "huomentapäivää" ovella? Nälvimistä ja kuittailua? Niskassahengittämistä?
 
Muistakaa siis kertoa, mikä teidän mielestänne on sitä heikkoa/huonoa palvelua, eikä pelkästään sitä "missä" on sattunut saamaan määrittelemätöntä "huonoa palvelua".
 
No Speakers! No Bodykits! No Bullshit!
Miikathebest
15.08.2011 19:47:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibaneesin maahantuojana Levytukulla on varaa perseillä vähän muita enemmän :D
 
Liikaa säröä!
AngieRainbow
15.08.2011 20:19:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tampereen DLX:ssä on hyvä valikoima ja asialliset hinnat. Myyjätkin toisinaan ystävällisiä, mutta valitettavasti tietämättömyys tuotteista on ärsyttänyt minua monesti.
 
Kerran kyselin kaiutinkaappien ohmeista jotain ihan peruskysymyksiä (kun ekaa nuppia ostelin) eikä millään meinnanut löytyä myyjää, joka niistä olisi jotain tiennyt. Kaksi myyjää siinä pyöri, joista toinen sitten yritti niistä jotain sanoa, mutta ei tiennyt paljoakaan. No, samalla katselin afd100-nuppia ja kysyin, että mitä eroa noilla kahdella inputilla on.
 
Kaveri vastaa:" Ei niillä mitään eroa ole. Voi käyttää kumpaa haluaa tai kytkeä kaksi kitaraa."
 
Asiahan ei ihan näin ole...
 
Minua siis ärsyttää, kun osa myyjistä on luultavasti palkattu esim. merkonomin paperien perusteella, mutta asiantuntemusta ei löydy myytävistä tuotteista.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
hallu
15.08.2011 20:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe, kaikenkaikkiaan.
Itse olen tyytyväinen hyvin vähään. En oikeastaan muista, mistä firmasta olisin saanut oikeasti huonoa palvelua lähiaikoina. Minä en loukkaannu pienestä... ehkä se tulee siitä että olen asioinut paljon erilaisissa erikoisliikkeissä (mm. autotarvikkeiden osalta) ja olen tottunut siihen että hommat toimivat tai eivät toimi. Toki siihen asiointiin vaikuttaa myös oma asenne ja luonne. Kun minä en nipota pienestä tai vähästä, niin myyjällekään ei tule tukalat oltavat. Joku toinen olisi varmaan repinyt peliverkkarinsa jo moneen kertaan samoissa tilanteissa tai vähintään naama vääntäytynyt norsunvi**lle.
 
Tuo hymy on ihan hyvä juttu, kyllä... mutta se ei kaikille merkkaa niin paljoa kuin toisille. Meitä ihmisiä kun on niin moneen junaan ja resinaan, että se mikä toiselle toimii onkin ihan persiistä sille toiselle. On siis yltiövaativia asiakkaita ja niitä joille on ihan "paskahailee" mitä tapahtuu tiskin milläkin puolella... ja miljoonia tältä väliltä.
 
Minua ei siis ole kohdeltu kaltoin, ei ole haistateltu tai haukuttu tms. Miten meistä kukin sen huonon palvelun kokee? Onko se hitautta? Varastosaldon eioota? Hymy ja "huomentapäivää" ovella? Nälvimistä ja kuittailua? Niskassahengittämistä?
 
Muistakaa siis kertoa, mikä teidän mielestänne on sitä heikkoa/huonoa palvelua, eikä pelkästään sitä "missä" on sattunut saamaan määrittelemätöntä "huonoa palvelua".

 
Joo siis en minä tarkoittanut sitä hymyä yksioikoisesti, vaan ystävällistä ja miellyttävää vuorovaikutusta kokonaisuutena. On totta, että ylipirteä hymyily etc. voi vedota enemmän esim. amerikkalaisiin kuluttajiin ja suomalaisiin vetoaa enemmän se, että annetaan tilaa eikä tungetella ja rehellisyyttä arvostetaan täällä joten tekohymyily yliystävällisyys ei yleensä kelpaa. Keskeinen vaatimus on että asiakkaat eivät vituta myyjää eikä asiakas tunne olevansa tiellä tai ylimääräinen siellä liikkeessä Minulle se on parhaimmillaan sitä, että liikkeeseen mennessä tulee tunne, että tämä kaikki on aseteltu minua varten ja että en ole velvollinen ostamaan tätä kitaraa ja saan silti koskea siihen tai että minun ei tarvitse ostamalla ansaita saamaani huomiota tai hyväksyntää läsnäololleni. Taitava ja eläytymiskykyinen myyjä onnistuu luomaan tällaisen hyväksyvän ilmapiirin ihan vaikka ei sanoisi mitään.
 
Kuulun itsekin kanssasi samaan lajiin, että olen vähään tyytyväinen enkä hermostu pienistä ja olen verrattain paljon asioinut kaikenlaisissa erikoismyymälöissä. Olen myös täysin samaa mieltä kanssasi, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Pyrin aistimaan myyjän tunnetilan ja mukaudun siihen eli koitan olla olematta häiriöksi ja annan hänelle tilaa hengittää, mutta mielestäni tämä pitäisi parhaimmillaan kuvata mieluummin myyjän kuin asiakkaan toimintaa. Minä olen vaan tällainen että haluan myyjien pitävän minusta ja siksi en yleensä myöskään tingi koskaan koska en halua pahoittaa myyjän mieltä. Huvittavaa että proidi on sellainen, että mitä pahantuulisempi myyjä, sen tyytyväisempi se on kauppoihin koska se uskoo silloin voittaneensa siinä ja jos myyjä on tyytyväinen ja hymyilee leveästi, se heti epäilee että vielä olisi voinut vähän tinkiä ja koittaa hieroa kaupan ehtoja itselleen edullisemmiksi. Sille ei myöskään hintalappu meinaa muuta kuin lähtökohtaa neuvotteluille. Itse taas ajattelen, että se myyjä on funtsinut sen hinnan sopivaksi ja että pitäähän sen myyjänkin elää jollain. Jos jokin on liian kallis, niin sitten ostan jotain halvempaa, mutta ajatuskin tinkimisestä tuntuu ahdistavalta.
 
Siitä tulikin mieleeni,että mulla oli joskus yheksänkytluvun puolessa välissä kerran taskussani omassa mittakaavassani huomattava summa irrallista rahaa, jonka olin päättänyt tuhlata soitinkaupoissa (jotain reilu 50 000 mk nykyrahassa noin 10 000 euroa tjsp.) no minä sitten kiertelin helsinkiläisissä musakaupoissa ja ajattelin kerrankin olevani ihan oikea asiakas:-). No olikohan se Levytukku, jossa kiertelin kitarahyllyjen välissä ja meinasin testata jotain Gibsonia (+10 000mk), kun myyjä jota ei siihen saakka näkynyt säntäsi paikalle huutaen "älä koske siihen". En tietenkään koskenut vaan poistuin korvat punaisena ja nöyryytettynä paikalta päättäen etten enää siihen kauppaan menisi (enkä ole mennyt). Kitarapajalle seuraavaksi, jossa myyjä ei suoranaisesti ajanut ulos, mutta kun ilmaisin kiinnostukseni soittimiin tämä ei antanut testata niitä vaan soitti näytteeksi itse kiinnostuksen kohteellani muutaman bluesfillin (ihan hyvin se soitti,mutta paha maku jäi siitäkin enkä ole muuten käynyt enää siinäkään putiikissa enkä ole aikeissa mennäkään). Soitin Huttusella oli sitten tyystin toinen ääni kellossa ja sai soittaa ja koskea soittimiin eikä ollut kiire ostaa eikä tarvinnut todistella ostoaikeitaan tms. Ostin sieltä sitten kitaran ja vahvistimen ja jotain pikkusälää ja kun kaivoin rahat esille, niin antoipa myyjä vielä yli kolme tonnia alennusta kauppahinnasta pyytämättä. Päästiin sitten kaverini kanssa vetämään vielä perseet olalle ja ihan hyvä että ei sitä uutta skittaa pöllitty kun koluttiin helsingin kaikki hämäräluolat siinä.
 
Tuon tarinan pointti on siinä, että omassa elämässäni noin paljon rahaa taskussa (silloin tuo summa oli suunnilleen mun puolen vuoden palkka) on ja oli erittäin poikkeuksellinen ja ainutlaatuinen tilanne jonka en uskonut (enkä usko vieläkään) toistuvan koskaan. Tuo shoppailukierros oli merkittävä ja erityinen tapahtuma, josta halusin nauttia täysin siemauksin ja siksi ostopäätöksissäni avain asemassa oli se tunnelma jonka myyjä onnistui luomaan. Tarkoitukseni ei ole mollata tai moittia levytukun tai kitarapajan palvelua sillä olin siihen aikaan sellainen resupekkarokkari, että putkaan olisin joutanut julkisivua rumentamasta, mutta silti jossakin onnistuttiin näkemään tuon nukkavierun rockuskottavuuden yli ja kohtelemaan minua asiakkaana.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Dunga
15.08.2011 20:33:49 (muokattu 15.08.2011 20:34:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni huonoa palvelua on se, että myyjä on valmis puhumaan suut ja korvat täyteen paskaa jos vaan saa tuotteen kaupaksi. Harvakseltaan tulee käytyä nykyään paikallisessa liikkeessä huonon hintatason ja valikoimien kapeuden takia, mutta joka kerta kun sinne erehtyy astumaan niin joutuu kuulemaan ylistyspuheita ja palturia olevia myyntipuheita faktoina. On on hyvä... on paras, osta tästä halvalla (=osta ylihintainen ritsa joka ei todellakaan ole yhtä hyvä, kuin mihin sitä juuri vertasin eivätkä osat niin laadukkaita kuin millaisiksi niitä kehuin).
 
Itse kun tiedostaa asioista jonnin verran niin nämä horinat lähinnä vituttavat ja huvittavat, mutta monelle nuo puheet saattavat mennä todesta koska astuvat miinaan ja luottavat palturia puhuvaan myyjään. Jos eriävän mielipiteen heittää ilmoille, niin vastaanotto sille on yleensä vähättelyä.
 
War... war never changes.
Morri
15.08.2011 21:41:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisin kuvitella, että tuohon palveluun tai sen puutteeseen sopii hyvin usein sanonta "metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan". Eli oma asenne ja ulosantikin vaikuttaa suunnattomasti. Nimimerkillä itsekin palveluammatissa oleva. Väistämättä palvelutilanteen onnistumiseen vaikuttaa molempien osapuolten vuorovaikutus.
 
Mutta niin huono palvelu. Kysyttiin mitä se on. Itselle se on välinpitämättömyyttä, ylimielisyyttä ja asiakkaan aliarvostamista. Nykypäivänä taloudellisesti harvoin kun on koiraa karvoihin katsomista. Onneksi itse viime aikoina en ole huonoon palveluun törmännyt. Varsinkin Hämeenlinnan musiikissa taannoin käyneenä sain erinomaisen hyvää palvelua, vaikka mitään en ostanutkaan. Samoin Riihimäellä Musiikki-S:ssä.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
juikkipuikki
15.08.2011 21:46:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Samoin Riihimäellä Musiikki-S:ssä.
 
Juu näin on. Aina on tullut asiallista palvelua, oli aihe mikä tahansa. Se basistimyyjä on kyl aivan paras tapaus! Letkeetä settii vetää joka kerta. Kerran popitettiin täböl ynkän far beyond the sunia geneleceil :D
 
Aiheeseen millään lailla liity, mut menköön..
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «