Swan 13.08.2011 14:51:09 | |
---|
tracyjacks: http://www.youtube.com/watch?v=VRDvUVHs4BQ Siinä on aivan hirveän kokoinen lauta (riippuu tietty näkökulmasta, kuka pitää isona) ja kaikki virrat tuosta MXR:stä. :) Jaaha, tais tulla tuosta meikäläisen seuraava virtalähde. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Jucciz 13.08.2011 15:17:14 (muokattu 13.08.2011 15:17:31) | |
---|
tracyjacks: http://www.youtube.com/watch?v=VRDvUVHs4BQ Siinä on aivan hirveän kokoinen lauta (riippuu tietty näkökulmasta, kuka pitää isona) ja kaikki virrat tuosta MXR:stä. :) Paljon pedaaleja, mutta luultavasti taltiointivälineen takia lopulta aika vähän erilaisia soundeja - luultavasti paikan päällä vähän eri meininki. Ihan perushauska esittelyvideo, mutta voi morjes mikä facepalm-hetki tuo ihan vihoviimeinen kohta: "Hei, kattokaa, mullon tämmönen superhifi-virtajohto - tää tekee ihmeitä mun TONElle." :D Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
FreshPots 13.08.2011 16:32:00 | |
---|
"Lisätkää vettä keittoon, muusikot tulevat syömään!" |
tracyjacks 13.08.2011 22:08:53 | |
---|
Jucciz: Paljon pedaaleja, mutta luultavasti taltiointivälineen takia lopulta aika vähän erilaisia soundeja - luultavasti paikan päällä vähän eri meininki. Ihan perushauska esittelyvideo, mutta voi morjes mikä facepalm-hetki tuo ihan vihoviimeinen kohta: "Hei, kattokaa, mullon tämmönen superhifi-virtajohto - tää tekee ihmeitä mun TONElle." :D Kukin tyylillään. :) Go back and listen to "Daughters", bitches. |
tommijk 13.08.2011 23:45:51 | |
---|
Jucciz: Mulle optimaalinen olisi kahdeksan 9VDC lähtöä ja delaylle vielä 12VDC lähtö, jos se jotenkin on mahdollista. Mä oon käyttänyt jo monta vuotta nova delayta 9 voltin 1spotilla, ja hyvin on pelittänyt. Samasta 1spotista on vielä jaettu virrat 5 - 8 muuhun pedaaliin. Muistaakseni ihan tc electronic varmisti sen itsekin nettisivuillaan että toimii 9 voltilla. |
Jucciz 14.08.2011 00:52:25 | |
---|
Tommy The Cat: Mä oon käyttänyt jo monta vuotta nova delayta 9 voltin 1spotilla, ja hyvin on pelittänyt. Samasta 1spotista on vielä jaettu virrat 5 - 8 muuhun pedaaliin. Muistaakseni ihan tc electronic varmisti sen itsekin nettisivuillaan että toimii 9 voltilla. Joo, määkin oon lukenu. Headroom vaan saattaa olla pikkasen pienempi. No, mää oon joka tapauksessa hommaamassa nyt uutta virtalähdettä tässä jossain vaiheessa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Tawsky 15.08.2011 17:18:05 | |
---|
Varmaan joku onkin jo vastannut tähän tyhmään kysymykseen mutta kysympä silti: Mikä into on tämäntyylisissä virtalähteissä: http://www.thomann.de/fi/trex_fuel_tank_junior.htm ^ Siis tuossa ja tuon tyylisissä, kuten pedal power ym. Miksei pedaalilautaan voi heittää vaikka lidlistä ostettua kymmenpaikkaista jatkojohtoa joka maksaa sen muutaman euron? Vai eikö lidlin jatkojohto soundaa hyvältä? |
Grugi 15.08.2011 17:26:16 (muokattu 15.08.2011 17:28:02) | |
---|
ADEHD: Varmaan joku onkin jo vastannut tähän tyhmään kysymykseen mutta kysympä silti: Mikä into on tämäntyylisissä virtalähteissä: http://www.thomann.de/fi/trex_fuel_tank_junior.htm ^ Siis tuossa ja tuon tyylisissä, kuten pedal power ym. Miksei pedaalilautaan voi heittää vaikka lidlistä ostettua kymmenpaikkaista jatkojohtoa joka maksaa sen muutaman euron? Vai eikö lidlin jatkojohto soundaa hyvältä? Veikkaan että se Lidlin jatkojohto on epäkäytännöllinen ja tällöin tarvitset jokaisella pedaalille oman virtalähteen joten helvetisti roinaa potkittavana, käytännöllisempää käyttää yhtä virtalähdettä. Tietysti se on vikasietoisempaa käyttää jokaiselle omaa virtalähdettä mutta eipä nuo FuelTankit ole juurikaan kaiketi hajoillut. Ja tietysti sinulla on oikeus tehdä ihan niin kuin tahdot joten toki saat käyttää jatkojohtoja. Kannattaa jopa ehkä harkita omaa agregaattia niin saa ihan omat sähkötkin. SDMF |
Tawsky 15.08.2011 17:30:28 | |
---|
Grugi: Veikkaan että se Lidlin jatkojohto on epäkäytännöllinen ja tällöin tarvitset jokaisella pedaalille oman virtalähteen joten helvetisti roinaa potkittavana, käytännöllisempää käyttää yhtä virtalähdettä. Tietysti se on vikasietoisempaa käyttää jokaiselle omaa virtalähdettä mutta eipä nuo FuelTankit ole juurikaan kaiketi hajoillut. Ja tietysti sinulla on oikeus tehdä ihan niin kuin tahdot joten toki saat käyttää jatkojohtoja. Kannattaa jopa ehkä harkita omaa agregaattia niin saa ihan omat sähkötkin. Selvä. Kiitos. Silti ajattelin askarrella karun pedaalilaudan jossa on virtalähteenä iso jatkojohto. :) On siinä ainakin sellasta karua rock-asennetta. Tietysti johdon ja pedaalit kiinnitän kaikki jeesusteipillä ja nippusiteillä. |
ADEHD: Selvä. Kiitos. Silti ajattelin askarrella karun pedaalilaudan jossa on virtalähteenä iso jatkojohto. :) Uujea, hyvät savut tuolla saisi ainakin aikaan. Tai no tietty jos kaikki pedaalit vaatii sen 230v vaihtovirtaa niin eihän siinä sit mitään. Joensuulaista Indietä: No Cue. |
Entropia666 15.08.2011 18:31:55 | |
---|
ADEHD: Varmaan joku onkin jo vastannut tähän tyhmään kysymykseen mutta kysympä silti: Mikä into on tämäntyylisissä virtalähteissä: http://www.thomann.de/fi/trex_fuel_tank_junior.htm ^ Siis tuossa ja tuon tyylisissä, kuten pedal power ym. Miksei pedaalilautaan voi heittää vaikka lidlistä ostettua kymmenpaikkaista jatkojohtoa joka maksaa sen muutaman euron? Vai eikö lidlin jatkojohto soundaa hyvältä? Mulla on vähän ton tyylinen viritelmä, kolmipaikkanen roikka missä kolme muuntajaa. Ihan perseestä. Vie vitusti tilaa, järetön määrä piuhaa ja pahin kaikista, hurisee. Ei jatkoon, kunhan taas rahatilanne elpyy niin pedalpower 2 tulee tilalle... |
Juicy 15.08.2011 18:48:17 | |
---|
On siinä ainakin sellasta karua rock-asennetta kun kaikki hurisee, surisee ja pätkii vaikka mitä tekisi. |
Tawsky 15.08.2011 19:10:55 | |
---|
Ei mulla ollut minkäänlaista hajua siitä että tuo voisi hurista tai pätkiä. Ei mulla tässä vaiheessa olekkaan kuin kaksi pedaalia käytössä ja ovat kiinni halvassa jatkojohdossa. Eipä noita varmaan hirveästi tule koskaan olemaankaan. En ole juuri efektien perään. |
Entropia666 16.08.2011 08:36:52 | |
---|
ADEHD: Ei mulla ollut minkäänlaista hajua siitä että tuo voisi hurista tai pätkiä. Ei mulla tässä vaiheessa olekkaan kuin kaksi pedaalia käytössä ja ovat kiinni halvassa jatkojohdossa. Eipä noita varmaan hirveästi tule koskaan olemaankaan. En ole juuri efektien perään. Emmä kyllä kahelle spedulle lähtis välttämättä virtalähettä hankkimaa...Sitte jos alkaa enemmälti purkkeja kertymään niin.... |
Tawsky 16.08.2011 08:40:17 | |
---|
Entropia666: Emmä kyllä kahelle spedulle lähtis välttämättä virtalähettä hankkimaa...Sitte jos alkaa enemmälti purkkeja kertymään niin.... Niin. Ei mulla hirveesti enemmille ole tarvetta. Ehkä tuohon vielä yksi lisää, senä jälkeen tuskin tarvitsen enempää. Luulen että toi jatkojohtoratkaisu toimis vielä itselle. |
Entropia666 16.08.2011 08:42:11 | |
---|
ADEHD: Niin. Ei mulla hirveesti enemmille ole tarvetta. Ehkä tuohon vielä yksi lisää, senä jälkeen tuskin tarvitsen enempää. Luulen että toi jatkojohtoratkaisu toimis vielä itselle. Mulla rupes pörinää kuulumaan jo 5 spedun setillä... |
Fortune 16.08.2011 16:42:18 | |
---|
ADEHD: Niin. Ei mulla hirveesti enemmille ole tarvetta. Ehkä tuohon vielä yksi lisää, senä jälkeen tuskin tarvitsen enempää. Luulen että toi jatkojohtoratkaisu toimis vielä itselle. Siis onhan sinulla niihin pedaaleihin kuitenkin virtalähteet, harvemmassa ovat ne pedaalit jotka suoraan verkkovirralla toimivat. Noiden Pedal powerien yms. ideana on toimia simppelisti vain laadukkaampana versiona sellaisesta ratkaisusta, jossa haaroitetaan virrat pedaaleihin jollakin piuharatkaisulla - pedaalien laadusta riippuen hurinaa saattaa tulla jo vaikka yhdellä tai kahdellakin pedaalilla, lisäksi käyttöpaikan sähköjen laatu vaikuttaa myös - kaikilla keikkapaikoilla kun eivät lavasähköt ole sitä mitä pitäisi. Jatkojohtoa tarvitaan joka tapauksessa, oli Pedal poweria tai ei - sehän on lopulta vain (laadukas) virtalähde, joka muuntaa 230V vaihtojännitteen pedaaleille sopivaksi tasajännitteeksi. "Look behind you, a three-string bass!" |
Tawsky 16.08.2011 16:45:17 | |
---|
Fortune: Siis onhan sinulla niihin pedaaleihin kuitenkin virtalähteet, harvemmassa ovat ne pedaalit jotka suoraan verkkovirralla toimivat. Tottakai tottakai. Vaikkakin plexitone-pedaalista lähtee johto suoraan, eli siellä on muuntaja sisällä. Kätevä keksintö muuten. |
alkomoli 16.08.2011 19:25:19 | |
---|
moi, oon kauan miettiny yhden efektin nimeä. http://www.youtube.com/watch?v=uGlRicAnp7Y elikkäs se tulee tuossa alussa leadilla. ääni tavallaan säröytyy jännästi. jos joku osaisi yhtään sanoa mistä efektistä on kyse, olisin kiitollinen. |
Swan 16.08.2011 19:28:31 | |
---|
alkomoli: moi, oon kauan miettiny yhden efektin nimeä. http://www.youtube.com/watch?v=uGlRicAnp7Y elikkäs se tulee tuossa alussa leadilla. ääni tavallaan säröytyy jännästi. jos joku osaisi yhtään sanoa mistä efektistä on kyse, olisin kiitollinen. Delay ennen säröä. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |