Kun tänne kaikki (tai suurin osa) on kirjoittanut että Leavings- orkesterin biisi "Arpaeliä" on huono, niin mun täytyy todeta paljon leavingsiä kuunnelleena, että ei tää "Arpapeliä" ollu sen huonompiki ku muutkaan nyky päivän biisit. Tietenkin on jo alun alkaen tyhmää verrata sanoituksia ja sävellyksiä Göstän tekemisiin. ne ovat legendoja, mutta nyt on nyt. :) Älä mene siitä mistä aita on matalin, äläkä siitä mistä se on korkein. Mene siitä mistä portti on auki. |
Cimble 17.08.2011 09:18:05 | |
---|
Atomic Cafe: Gösta oli materialisti http://www.youtube.com/watch?v=9tim9kiqlHc&feature=related Unohditko sanan "anti" tuosta materialistin edestä? ;) Mitä mä niillä teen (G. Sundqvist) Vaille viisautta, ilman rakkautta jäin, Enkä tiedä itsekään, tää onko elämää. Sitä vaikea on selittää. refrain: Mä miks en voi olla tyytyväinen, Että saan olla yksinäinen? Ja elää vailla rikkautta Kuolla ilman omaisuutta Mitä mä niillä teen? Mitä mä täältä keräilisin? Mihin mä niitä tarvitsisin? Mitä mä niillä teen? Mä niin vähään tyydyn, Olen onnellinen näin, Miksi muuta vaatisin? Tänne jää ne kuitenkin, Kun täältä lähden myöhemmin. Moni kaunis nainen, moni sivistynyt mies, Jotain muuta esittää ja pettää itseään. Eikä elää ehdikkään. Ja sitten esim. biisi Tikapuut taivaaseen. Gödehän oli varsinkin myöhemmässä vaiheessa ehkä jopa ahdistunut länsimaisen yhteiskunnan kulutuksesta, elintavoista ja koko ihmiskunnan menosta, puhumattakaan maapallosta ja luonnosta. Olikohan sen erään Sundqvistin pitkään tunteneen Gösta-kirjan kirjoittajan itsensä kommentointi, että Göde oli muuttunut sellaiseksi vanhetessaan, eli oli huolissaan ja kriittinen. Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
Zed 18.08.2013 14:38:45 | |
---|
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen. |
MrJuha82 14.11.2013 11:28:14 | |
---|
Blue Moon: Gösta on poissa on mutta muistellaanpa hiukan Leevi & the Leavingsin musiikkia, kun se ainakin tuon yleisellä osastolla olevan ketjun perusteella tuntuu montaa miellyttävän. Suosikkibiisejä, levyjä, ihan mitä vaan juttua. Hivenen mielikuvituksettomasti aloitan suosikkialbumeistani. "Suuteleminen Kielletty" (1980) Luokkakaveri hommasi tämän heti sen ilmestyttyä ja äänitti mulle kasetille ja tulihan tätä kuunneltua, huh huh. Moni kappale oli kuin tehty ikäiseni pojankoltiaisen elämästä ja siksi ne varmaan nin hyvin kolahtivatkin. "Häntä Koipien Välissä" (1988) Inttivuotena -88 tämä oli yksi niitä harvoja kasetteja, joita Komennon ja Huollon tuvassa soitettiin. Ja sen verran usein nauha pyöri, että kappaleet ovat jääneet alitajuntaan loppuiäksi ja samalla asepalvelusajan soundtrackiksi. Häntä koipien välissä ei oo mulle kovin hyvä levy. Sen sijaan ehkä hieman yllättäen pidän eniten ehkä paljon moititun vuoden 1989 albumista joka sisältää sen hitin Unelmia ja toimistohommia. Muita tärkeitä Göstan levyjä ovat mulle Perjantai 13.Päivä, Raha ja rakkaus sekä Kadonnut laakso. Kokonaiskuvassa aika epätasaista matskua mulle. Joku Vasara ja nauloja soi radioissa vaikkei sen pitäisi soida siellä koska yhtyeen huonoin biisi. Radiot soitattaa yleensä niitä juuri Leevi And The Leavingsin huonoimpia biisejä. |
Zed 14.11.2013 11:49:23 | |
---|
MrJuha82: Perjantai 13.Päivä 14. päivä, sehän se juju siinä nimessä juuri onkin. Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen. |
joku muu sikko 26.02.2016 19:35:05 | |
---|
Tekaisin autoon 16gigan tikullisen koe-eläinpuistoja, mistä lienevät tulleet. Tarkoitus pyörittää koko discografia läpi aina kun ajelee. Hyvää(kin) musaahan tuolta tulee. Ei enää vanhuksia kaipaan tukkivat jonot
-Haitaripartio- |
järjestyssäännöt 26.02.2016 20:11:12 (muokattu 26.02.2016 20:12:37) | |
---|
joku muu sikko: Tekaisin autoon 16gigan tikullisen koe-eläinpuistoja, mistä lienevät tulleet. Tarkoitus pyörittää koko discografia läpi aina kun ajelee. Hyvää(kin) musaahan tuolta tulee. https://www.youtube.com/watch?v=9p1bU4rBDro Oma suosikki näistä :) edit. tuubin ladatuista tosin musat pätkitty mikä hiukan hieman harmittaa... |
Prophet 20.12.2016 17:34:08 | |
---|
Missä musaohjelmassa yhtye esitti "livenä" biisin Jossain on kai vielä joulu? |
Henri Henri Olavi 22.12.2016 19:18:49 | |
---|
Prophet: Missä musaohjelmassa yhtye esitti "livenä" biisin Jossain on kai vielä joulu? Se oli Lista-ohjelman esiversio. Mulla on toi veto jollain VHS:llä. Tai olis, jos ei olis kaatopaikalla. Tai itseasiassa taitaa olla jo tuhkana. K.F.S. is the Only Law |
vantage 23.12.2016 03:50:16 | |
---|
|
Zed 23.12.2016 08:49:53 | |
---|
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen. |
Hannubal 31.12.2016 21:19:10 | |
---|
Göstalla oli kyllä hieno asenne elämään. Pukeutui aivan miten itseään huvitti, yleensä hyvin halpoihin kuteisiin tai jalkapallojoukkueen shortseihin ja takkiin. Ei välittänyt muiden mielipiteistä, varsinkaan mistään ulkonäköpaineista. Kunhan vain työt tuli tehtyä ajallaan ja hyvin. Monessa biisissäkin on tämä ajatus, että onni löytyy jostain muualta kuin kalliista vaatteista, autoista ja huviloista. Itsekin turhaudun yleensä näistä neuvojista, jotka vihjailevat tyyliin "Ostaisit sinäkin joskus 70 euron farkut, ja paremman auton." Ihan tyytyväinen olen halvempiinkin ryysyihin ja vanhalla Toyotallakin pääsee. ;) Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme. |
Dave Dangerous 31.12.2016 23:48:02 (muokattu 31.12.2016 23:50:05) | |
---|
MrJuha1982 , minun suosikki Leevi biisi on nyt VASARA JA NAULOJA, sinun inhokkisi siis .näin se maku asia vaihtelee. Häntä koipien välissä on paras levy, aina . Olen siis täysin eri linjoilla kun juha82. RADIOT soittaa niitä PARHAITA Göstan biisejä. Muuta hyvää Radiosta ei tulekaan, ainakaan Radio Suomesta. hiljaisuus on näkymätöntä liimaa |
Zed 09.01.2017 16:52:50 | |
---|
Prophet 09.01.2017 20:57:28 | |
---|
Kuka Leevi & Leavingsissa osasi syntetisoijan soiton ja ohjelmoinnin? |
juici 10.01.2017 14:41:03 | |
---|
Prophet: Kuka Leevi & Leavingsissa osasi syntetisoijan soiton ja ohjelmoinnin? Varhaisimmilla levyillä Sundqvist itse soitti suurimmalta osin kosketinsoitinosuudet. Levyille on varmaankin käytetty aina niitä koskettimia mitä studiosta on sattunut löytymään ja siinä tapauksessa studion äänittäjä on toiminut apukätenä. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
AP 10.01.2017 15:44:22 (muokattu 10.01.2017 15:44:37) | |
---|
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Henri Henri Olavi 10.01.2017 20:47:18 | |
---|
K.F.S. is the Only Law |
Prophet 10.01.2017 21:40:46 | |
---|
|
Zed 10.01.2017 21:46:59 | |
---|
AP: Näinköhän tässä olisi saatu jo ääneen lähipiirikin, muutkin kuin orkesteri. No toivotaan, vaikka uskonkin heidän jatkavan Sundqvistin linjaa pitää mystisyyden verho edessään. Tämä on aihe, josta en jaksaisi lukea ohutta kirjaa. Kuka Leevi & Leavingsissa osasi syntetisoijan soiton ja ohjelmoinnin? Jossakin haastattelussa kerrottiin, että kosketinjutut soitti yleensä se, joka kuvion sattui ensimmäisenä oppimaan. Levyjen tiedoista löytyy kosketinsoittimia kreditoituna jokaiselle jäsenelle. Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen. |