Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roudauslaatikot.
1 2
Jarmando
12.08.2011 10:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen mietiskellyt roudauslootaa hardwarelle ja kyselisinkin käyttämiänne ratkaisuja. Oletteko ostaneet, vai tehneet itse? Jos teitte itse, käytittekö valmiita osapaketteja (T-kaupassa ainakin on samaa lootaa osina ja kasattuna, kitaraosastolla)?
 
Symbaalijalat, pedaali, matto ja taustalakana ainakin tulisi kulkea mukana ja suojattuna.
 
Niin ja lisää: Yksi iso, vai monta pientä?
 
J.Newkid
12.08.2011 10:30:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi iso, jossa fillarit alla.
 
Fists pumping everywhere, Guitars are crancking!!
ferodoz
12.08.2011 11:50:30 (muokattu 12.08.2011 11:51:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Newkid: Yksi iso, jossa fillarit alla.
 
Juuri näin. Esim Thonin caset on hyviä.
 
Koolla on väliä.
kincy
12.08.2011 15:48:55 (muokattu 12.08.2011 15:50:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Hitto mitä sekoilua. Ei mitään.
 
janneto
12.08.2011 17:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi iso ( Hardcasen 36" ). Leveään laatikkoon mahtuu kivasti myös matto ja tuoli, pedaali tietty myös.
 
Painoa kertyy sen verran että jaksaa just nostaa autoon, muuten sitten perässä raahaten koskat pyörät on.
 
www.captaincougar.net
Jarmando
12.08.2011 22:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohhoh ja sitten ne hinnat pompsahtivatkin...
 
Matto ja taustalakana olisivat rullalla 180cm-pitkiä, sen kokoisten hintoja en edes uskalla katsella. Saiskohan tuollaisen tehtyä, vaikka melkein yhtä hintavia niistäkin taitaa tulla, ainakin valmiilla osapaketeilla?
 
Vaiko sittenkin pienempi loota muille tarpeille ja pitkät kamppeet viemäri- tai ilmanvaihtoputkiin?
 
Kailis
12.08.2011 23:03:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmando: Ohhoh ja sitten ne hinnat pompsahtivatkin...
 
Matto ja taustalakana olisivat rullalla 180cm-pitkiä, sen kokoisten hintoja en edes uskalla katsella. Saiskohan tuollaisen tehtyä, vaikka melkein yhtä hintavia niistäkin taitaa tulla, ainakin valmiilla osapaketeilla?
 
Vaiko sittenkin pienempi loota muille tarpeille ja pitkät kamppeet viemäri- tai ilmanvaihtoputkiin?

 
Muoviputkihan kuulostaa hyvältä. Toinen pää umpeen ja toiseen väsää kanttinauhasta, popniiteistä ja velcrosta esteen ettei rullat putoile.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
lkx
12.08.2011 23:30:16 (muokattu 12.08.2011 23:30:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka tässä laatikoista puhutaankin, niin mulla on telineosastolle kaksi isohkoa Warwickin Rockbagiä. Yhteenkin ruumispussiin mahtuu jo reippaasti kamaa, mutta kun on joskus oikeasti paljon tavaraa mukana, niin mieluummin kantaa kahta vähän väljemmin pakattua. Saa sitä paitsi yksin kanniskellessa kulkemaan mukavammin.
 
Se hölmö puoli noissa on, että pohjan kovalevyt eivät välttämäti kestä - toisesta mulla on mennyt jo moneen osaan. Ja onhan kova keissi aina kova, mutta tyhjänähän nuo eivät sitten vie juurikaan tilaa.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ctPath=/Shops/musa/Products/1822501
 
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
hutikuti
13.08.2011 00:05:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lkx: Vaikka tässä laatikoista puhutaankin, niin mulla on telineosastolle kaksi isohkoa Warwickin Rockbagiä. Yhteenkin ruumispussiin mahtuu jo reippaasti kamaa, mutta kun on joskus oikeasti paljon tavaraa mukana, niin mieluummin kantaa kahta vähän väljemmin pakattua. Saa sitä paitsi yksin kanniskellessa kulkemaan mukavammin.
 
Hommasin telinepussin liikutteluun tuollaisen: http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161762625
 
Nyt liikkuu raudat mukavan kevyesti.
 
Tangon työntäminen valssiin kielletty!
Sonormies
13.08.2011 02:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Gevan SPS pidempi versio ja sillä hoituu keskimääräistä isomman setin raudat mainiosti. Tommonen: http://www.thomann.de/fi/gewa_sps_hardwaretrolley_120cm.htm
Toki taustalakanalle ym. pitäisi miettiä joku aiemmin ehdotettu putkikuljetus.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
DannyBoy Duster
13.08.2011 06:46:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Transitcaselta tilattu boksi tellinkeille. En nyt just muista tarkkoja mittoja, mutta suunnilleen 120 x 35 x 35. Sisuksiin mahtuu mun koko hardware eli neljä puomiständia, yksi suora, haitsuständi, snareständi, kaksi jalatonta puomia klämpeissä, lattiatomien jalat, penkki, tuplapedaali, matto ja kapulapussi.
 
Painaa täytenä hemmetisti eli yksinään ei autoon helposti nostella. Hinta tais olla reilut 300 euroo. Vähän ehkä kallis, mutta täysin hintansa väärti on ollut. Pirun hyvä loota.
 
Parhaimmillaankin hevi on paskaa!!!
totomiettinen
13.08.2011 09:28:16 (muokattu 13.08.2011 09:33:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Mulla on Gevan SPS pidempi versio ja sillä hoituu keskimääräistä isomman setin raudat mainiosti. Tommonen: http://www.thomann.de/fi/gewa_sps_hardwaretrolley_120cm.htm
Toki taustalakanalle ym. pitäisi miettiä joku aiemmin ehdotettu putkikuljetus.

 
Mulla myös. Erittäin tilava, kun vielä vähän mukautuu tuo materiaali, mutta renkaat putos jo varmaan 5. keikalla johonkin oven kynnykseen. On kyllä muutoinkin alkanut kärsiä vaurioita(kantohihnojen saumat irtoilleet, vetoketjut temppuilee, pohja rikki) viimeisen 3 vuoden aikana, jolloin se on aktiivisessa keikkakäytössä ollutkin.
 
-I like my sugar with coffee and cream-
Kailis
13.08.2011 12:08:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DannyBoy Duster: Mulla on Transitcaselta tilattu boksi tellinkeille. En nyt just muista tarkkoja mittoja, mutta suunnilleen 120 x 35 x 35. Sisuksiin mahtuu mun koko hardware eli neljä puomiständia, yksi suora, haitsuständi, snareständi, kaksi jalatonta puomia klämpeissä, lattiatomien jalat, penkki, tuplapedaali, matto ja kapulapussi.
 
Painaa täytenä hemmetisti eli yksinään ei autoon helposti nostella. Hinta tais olla reilut 300 euroo. Vähän ehkä kallis, mutta täysin hintansa väärti on ollut. Pirun hyvä loota.

 
On ne hyviä. Mulla on yksi iso pyörällinen johon menee 22" basari ja 16" tomi, yksi pienempi pyörällinen joka imee 12" ja 13" tomit ja 14"X8" snaren, pelticase ja about saman kokoinen HW case kuin sulla. Käytännössä ikuisia ja kaksi pyörällistä helpottaa roudausta kummasti.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
hollmi-5
13.08.2011 15:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voithan mitata se tilantarpeen, kun kasaat telineet ja tavarat vaikka kahden kitrakaapin tms. väliin. Sitten tilaat juuri mittoihin tehdyn lootan vaikkapa Viiking Musiikilta. Ne tekee sulle justiin toiveiden mukaisen ja aika edullisesti mielestäni. http://www.viikingmusiikki.fi/index.php?sivu=kuljetuskotelot
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jarmando
15.08.2011 10:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hollmi-5: Minkäkokoisen laatikon teetit ja paljonko suunnilleen maksoi?
 
Juu, se kamojen ja tilantarpeen mittailu olisi seuraava looginen askel, ettei tilaa liian suurta/pientä.
 
Ankaran mietinnän ja hyvien ohjeiden jälkeen taidan kuitenkin haluta kaksi laatikkoa (anarkiaa ja uppiniskaisuutta)? Kahta kevyempää jaksaisi viedä, vaikka autolla kävellyt reissut lisääntyvätkin ja erilaisille kokoonpanoille, (keikkapaikoilla useimmiten paikallisilta pöntöt + jotakin setin osia, jo valmiina) saa erimäärän tavaraa mukaan. Vaikka ihan ottaisi kaiken autoon ja todettuaan talon kamppeet, kantaa vain tarvittavat lavalle.
 
Lodju 1: Pedaali, Hi-hat-standi, virveli-standi, puomillinen pelti-standi, kapulat ja biisilista.
 
Lodju 2: (Kannetaan tarvittaessa) Loput pelti-standit 3kpl.
 
Putkeen: Lakana ja matto.
 
Omiin pusseihinsa: Virveli, pellit ja tuoli.
 
Tulisiko tuollaisella neljän kannettavan paketin kokonaisuudella toimeen?
 
Tietenkin pöntötkin joutunee joskus roudaamaan, esim. bändimme omaan paikalliseen pikkutapahtumaan, johon muut sitten tulevat peltipusseineen ja virveleineen.
 
BanZai88
15.08.2011 10:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en oikein näe järkevää teettää kahta keissiä tuollaiselle määrälle hardwarea. Jos kaksi pitää olla, niin ennemmin pari kevyttä kantopussia, joihin nuo menee helposti ja on kevyt roudata. Esim jos toiseen keissiin olisi tulossa vain 3 peltiständiä, niin se keissin oma paino (lähelle 10kg) on vain ylimääräistä roudattavaa.
 
Itse ottaisin yhden tarpeeksi suuren keissin pyörillä varustettuna ja mielellään tarpeeksi kahvoja joka puolelle, niin on helppo nostella tarvittaessa.
 
Meillä on bändin kanssa tällainen keissi käytössä mikkiständeille (10kpl), joka on pelittänyt varsin mainiosti, mutta ei sitä täytenä itsestään kovin mielellään kantele pitempiä matkoja. Rumpuständikäyttöön ajatellen miinuksena, että penkin istuinosaa ei kuitenkaan tuohon oikein kunnolla saisi mahtumaan, pitäisi olla leveämpi laatikko + pyörät puuttuu (mitkä toki voi hommata itse). Mutta jos penkkiä ei tarvitse saada mahtumaan, niin on varsin jees laatikko muuten.
 
http://www.thomann.de/fi/thon_zubehoercase_fuer_hardware.htm
 
hollmi-5
15.08.2011 11:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmando: Hollmi-5: Minkäkokoisen laatikon teetit ja paljonko suunnilleen maksoi?
 
Mulla rumpuhardware on Thomannin laatikossa. Samassa, joka on tuossa edellisen postauksen linkissä. Viikingin laatikot on valoille, PA:n tarvikkeille (piuhoille, sähköille mikkiständeille ja mikeille), etupäälle (Mikseri, efektit jne.) ja valoille sekä parille kitarakombolle. Tarkkaa hintaa en muista, mutta kysy tarjousta, niin sillä se selviää.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Krisse82
15.08.2011 13:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon oman mausteeni kanssa tähän soppaan.
 
Käytössä Thonin 120x30x30 case, johon laitoin pyörät alle. Kyytiin mahtuu seuraavaa: Haikkaständi täydessä pituudessaan, virveliteline, tuplasymbaaliständi ja symbaali/tomiständi myös koko mitassan. Eli ainoastaan jalat tarvitsee laittaa nippuun ja tuplatelineen toinen puomi suoristaa. Bedaali on casen sisällä omassa laukussaan. Myös kapulapussi kulkee täällä, sekä pyyhe. Tärkeimpänä asiana näkisin kuitenkin että, K&M:n tuoppi/pulloteline pysyy myös hyvin suojattuna :D
 
Tilaa jää vielä muullekin sälälle, jos tarvii. Casen hankinassa kannattaa huomioida myös se, millä välineellä noita kamoja kuskaa. Henkilöautolla liikkuessa käytän suosiolla jotain tarkoitukseen tehtyjä pusseja. Menee helposti uuden farkun tavaratilan välipohjasta läpi noin casen pyörät kun osuu monttu tielle.
 
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
eino mutku
15.08.2011 15:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläiseen kevyeen amatöörikäyttöön olen havainnut loistavaksi tuollaisen vähän isomman jääkiekkomaalivahdin kapineille tarkoitetun pyörillä ja vetokahvalla varustetun kassin. Hinta noin 50 euroa jos tarjouksesta koobraa. Kestää tuollaisen perussetin telineet ja pedaalin saa laitettua kätevästi päätytaskuun. Mahtuu perheluokan farmariauton takakonttiin ja vie vain sen tilan jonka sisällä olevat tavarat vaatii. Plussaa on myös että sitä saa liikuteltua yksin, joko vetämällä tai kantamalla.
 
Toki sitten jos oikein isolla keikkabussilla liikkuisi niin tuollainen kova case olisi ihan ehdoton.
 
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
MxS
15.08.2011 15:47:39 (muokattu 15.08.2011 15:48:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin Bauhausissa hakemassa laatikoita muuttoa varten ja bongasin tämän keskustelun otsikon alle sopivan boksin: Työkalulaatikko, joka oli tehty 12mm vanerista, raudoitettu, ulkomitat 95x40x35. Sisältä löytyi osoite www.rakeri.fi . Maksoi 115 euroa. Ihan hyvin tehdyltä ja jämäkältä se vaikutti maallikon silmään muttei kuitenkaan ollut älyttömän painava. Voisi olettaa, että kestää hyvin rumpuvermeidenkin painon kun on kerran työkalulootaksi tarkoitettu. Tässä on pari otosta:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/90213.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/90214.jpg
 
Sekin tuossa oli mun mielestä hyvää, että se on tarpeeksi korkea (siis 40cm) toimiakseen penkkinä treenikämpällä. Saatan käydä hakemassa itselleni moisen että saa roinat nätisti muuteltua pidemmänkin matkan.
 
E: piste siirretty, että linkki toimii.
 
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «