J.L 03.04.2004 12:27:36 | |
---|
Eli mulla on Hartken 3500 nuppi ja Hartken 410tp kaappi, ja soundiin tahtosin lisää gainia/driveä/vastaavaa. Yhen kaverin nupilla soittelin tossa ja siinä on itessään Gain-säätö, mitä Hartkessa ei ole. Ja juuri tuo tekee soundista just semmosta mitä mie tahon. Olen tässä jonnin aikaa suunnitellu ostaa tuon Sansamp Bass Driverin ku sitä on niin perkeleesti kehuttu. Mutta tuli mieleeni kysyä, että ku tuo on samalla etuaste ja DI-boxi niin se ois aika kätevä, mutta näillä näkymin tarvisin siis vain driveä, joten kannattisko ostaa joku halvempi pelkkä drive-boxi?? Auttakee miestä mäessä.. Ja mitä eroa on Drivellä ja gainilla? *häpiää tietämättömyyttään* |
chief 03.04.2004 13:09:36 (muokattu 03.04.2004 13:09:47) | |
---|
Gain-säädöllä säädetään etuvahvistuksen tasoa. Joissakin nupeissa se on Input gain, joissakin preamp gain tai pelkkä preamp, kuten tuossa Hartken nupissa. Siinähän on kaksi eri vaihtoehtoa etuvahvistukselle, tube ja solid state. Eli se on preamp on juuri se gain-säätö mitä haet, se on vain eri niminen. Mikä nuppi sillä kaverilla on? C.H.I.E.F
Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja |
J.L 03.04.2004 16:41:37 | |
---|
|
poppamies 03.04.2004 17:26:26 (muokattu 03.04.2004 17:27:41) | |
---|
Eli mulla on Hartken 3500 nuppi ja Hartken 410tp kaappi, ja soundiin tahtosin lisää gainia/driveä/vastaavaa.... Yks tapa on esim. tällainen varsinaisesti kompressori pedaali EBS Multicomp: http://www.guitarclassifieds.com/ge … st/guitar_picture.asp?guitar=414089 Siinä on kompuran lisäksi erillinen gain säätö ja putki simulointi. Saattaisi sopia hyvin "etuvahvistimeks. Ainoa haitta on että on jonkun verran arvokas (160 €) mutta joka tapauksessa edullisempi ratkaisu kun joku SansAmppi. Bonuksena saat aivan loistavan kompuran kaupan päälle. "G-strings are for strippers" |
Jyräys 03.04.2004 18:31:04 | |
---|
Käytän myös Hartken model 3500 nuppia ja 2x10 XL Kaappia. Hommasin itselleni tuon SansAmpin Bass Driverin ja täytyy sanoa että en ole katunut. Voin suositella sitä sinullekkin, pehmentää myös mukavasti hartken muuten kovaa ja terävää soundia. Jykä |
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |