Aihe: Hakusessa monipuolinen delay
1 2
McNulty
02.07.2011 14:13:32
Jos budjetti antaa periksi, niin suosittelen Empress Superdelayta.
http://www.empresseffects.com/superdelay.html

Se on todella monipuolinen (on muistipaikkoja, lp/hp filtteriä, modulaatiota, delay-moodeja nauhakaiusta tap-tempoihin ja looppeihin yms.) ja soundimaailma on todella hyvä. Ok, eihän tuon tape-moodi nyt oikeaa nauhakaikua vastaa 100% autenttisesti, mutta kaikkinensa laite on todella hyvä sellaiselle keikkamiehelle tai -naiselle, joka haluaa hyväsoundisen ja monipuolisen laitteen. Itselläni moinen on, enkä ole sen jälkeen haikaillut muiden delay-rasioiden perään.

Itseasiassa mä myin Strymonin El Capistaninkin pois (vaikka se onkin todella loistava "nauhakaiku" pedaalimuodossa), koska mulle piisaa tuo Empressin Tape-moodi meikäläisen rocka- ja psychobilly touhuihin.
What's the speed of darkness?
Corto
12.08.2011 21:32:29
No niin, pedaali on nyt sitten hommattu. Voittajaksi selvisi käytettynä ostettu TC Nova Repeater.

Ironista kyllä, multa jäi se tärkeimmäksi rankkaamani ominaisuus eli presetit kuitenkin puuttumaan. Ajattelin jotenkin kierosti että kyllähän mä tap tempolla saan kompensoitua presettien puutetta. Mutta moodia pitää tietenkin yhä vaihtaa manuaalisesti, vaikka muuten saisikin viiveen temmon poljettua kohdilleen. Nova Delayssa olis ollu toki presetitkin, mutta eipä sattunut nyt Torilla näkymään ja tuon Repeaterin sain satasen uutta ND:tä halvemmalla.

Mutta presettejä vaille Repeater on kyllä nimenomaan keikkakäytössä unelmavehjes: asetukset saa säädettyä nopeasti ja valinnanvaraa löytyy. Eiköhän tällä pärjätä taas vähän aikaa. Seuraava delay saa luvan olla sitten The Ultimaattinen Dilsa, joka tekee kaikki muut tarpeettomiksi. Olkoon sitten Eventide Timefactor tai vaikka Empress Superdelay.
Mites musta nyt yhtäkkiä stratomies tuli..?
kimurantti1
13.08.2011 16:22:04
Strymonin Timeline on tosi mielenkiintoinen laite, mutta käyttöliittymästä tulee pitkää miinusta. Tolle pitäisi olla midikontrolleri, jos siitä haluaa saada monia ominaisuuksia käytettynä, mikä tietenkin meinaa sitä, että hinta ja laudan koko kasvaa edelleen. Jos soundi ei ole jotain aivan ihmeellistä, niin mä pitäydyn Eventiden Time Factorissa. Haluaisin toki testata Timelinea, jos vaan mahdollisuus tulee.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)