Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianojen hinnasta tinkiminen
1
outoniemi
11.08.2011 12:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa akustista pianoa ja olen ymmärtänyt, että listahinnoissa on tikimisen varaa. Mutta osaako joku sanoa paljonko?
Mihin hintaan esim. 8500 euroa maksavan merkkipianon voisi kuvitella saavansa soitinliikkeestä?
 
tarmo
11.08.2011 16:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

outoniemi: Olen ostamassa akustista pianoa ja olen ymmärtänyt, että listahinnoissa on tikimisen varaa. Mutta osaako joku sanoa paljonko?
Mihin hintaan esim. 8500 euroa maksavan merkkipianon voisi kuvitella saavansa soitinliikkeestä?

 
Sen voisi kuvitella saavansa myös listahinnalla, joten mikään itsestäänselvyys hinnan pudottaminen ei ole.
 
Myyntikatteista, merkistä, mallista, yms. riippuen ja käteiselle maksettaessa hinta voi pudota muutaman satasen. Kaikki riippuu kuitenkin myyjästä ja myytävästä tuotteesta. Kuten kaikessa muussakin kaupankäynnissä, paras tapa saada hintaa alas on kartoittaa saman soittimen hintatasoa muissa suomalaisissa liikkeissä.
 
Kannattaa kysyä tarjousta ja olla valmis perustelemaan, miksi esim. 8500 euroa jostain tietystä soittimesta on mieletäsi liikaa. Sähköinstrumenteista on joskus saanut suhteellisen helposti noin 5-10 % alennuksen, mutta toisaalta niiden jälleenmyyntiarvo verrattuna akustiseen pianoon on toista luokkaa, ja liikkeillä on usein myös halu päästä eroon vanhentuvista malleista. Tällaista tilannetta ei liene käsillä, jos on ostamassa hyvää merkkipianoa.
 
outoniemi
11.08.2011 17:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos. Oli mulle yllätys, miten paljon kalliimpia pianot on Suomessa kuin monessa muussa Euroopan maassa. Tukholmasta saisi mallin jonka haluaisin 1500 euroa halvemmalla. Kun uskaltaisi netistä tilata...
 
JPQ
11.08.2011 20:31:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomi tuntuu olevan muusikoille usein kallis maa kuten kuvataiteenkin edustajille jopa vaikea eli osa tekniikoista todella tuskaa suomessa harrasstaa. Ja riippuu eniten varmaankin kaupasta uskaltaako en ole itse ruotsista ostanut mitään joskus käynyt mielessä juurikin mainitsemani toisen ongelmallisen alan takia...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
11.08.2011 21:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

outoniemi: Kiitos. Oli mulle yllätys, miten paljon kalliimpia pianot on Suomessa kuin monessa muussa Euroopan maassa. Tukholmasta saisi mallin jonka haluaisin 1500 euroa halvemmalla. Kun uskaltaisi netistä tilata...
 
Näin se on. Toisaalta, Tukholma on ainakin etelä-suomalaisille lähellä, joten sinne vaan pikavisiitti ja paikan päälle kaupoista sopimaan. Voi olla hyvinkin todennäköistä, että se Suomestakin ostamasi piano tulee lopulta Ruotsista...
 
En tiedä, kuinka paljon akustisten pianojen kysyntä on laskenut digipianojen kehittymisen myötä. Nykyään myyjät tuputtavat mielellään sitä ja tätä digivehjettä akustisen pianon korvikkeeksi etenkin kerrostaloissa asuville. Voi olla, että syy on aidosti siinä, ettei kauppa käy tai sitten kyse on siitä, että digipianoilla on paremmat katteet ja niistä voidaan myydä uusi malli aina 2-5 vuoden välein - toisin kuin kunnon akustisista.
 
Itse en ole muutamaan vuoteen käynyt kaupoilla ostamassa akustista, mutta vähän olisi sellainen kutina jäänyt soitinkauppiaiden puheista, että akustisten pianojen myynti on hieman murroksessa. Summa summarum, tämä tarkoittaa joko sitä, että pianoja ei pidetä paljoa varastotavarana, jolloin tinkiminenkin voi olla hankalampaa tai sitten se tarkoittaa sitä, että myyjillä on kasvava tarve saada akustisia pianoja myytyä varastoista. Nyt vaan häikäilemättä tilanteita haistelemaan....
 
Pistähän vinkkiä, jos saat hyviäkin tarjouksia.
 
Quru
11.08.2011 21:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo:
En tiedä, kuinka paljon akustisten pianojen kysyntä on laskenut digipianojen kehittymisen myötä. Nykyään myyjät tuputtavat mielellään sitä ja tätä digivehjettä akustisen pianon korvikkeeksi etenkin kerrostaloissa asuville. Voi olla, että syy on aidosti siinä, ettei kauppa käy tai sitten kyse on siitä, että digipianoilla on paremmat katteet ja niistä voidaan myydä uusi malli aina 2-5 vuoden välein - toisin kuin kunnon akustisista.

 
Tokihan myyjän kanssa asioidessa kannattaa muistaa että tarkoitus on tehdä voittoa, mutta kyllä minäkin suosittelisin digi- tai ainakin silent-pianoa kerrostaloon. Ja miksi digipiano pitäisi uusia 2-5 vuoden välein? Jos ostaa laadukkaan digipianon nyt, se kyllä kestää, eikä sen soundi tai tuntuma muutu huonommaksi, vaikka markkinoille tulisi parempiakin soittimia.
 
"Minä nukun päivät ja valvon yöt - nää viikset pitää kasvattaa" - sepeli
pekka montin
11.08.2011 22:27:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Tokihan myyjän kanssa asioidessa kannattaa muistaa että tarkoitus on tehdä voittoa, mutta kyllä minäkin suosittelisin digi- tai ainakin silent-pianoa kerrostaloon. Ja miksi digipiano pitäisi uusia 2-5 vuoden välein? Jos ostaa laadukkaan digipianon nyt, se kyllä kestää, eikä sen soundi tai tuntuma muutu huonommaksi, vaikka markkinoille tulisi parempiakin soittimia.
 
Totta. Kyllähän nykyiset Digitaaliset Pianot ovat jo sen verta kovatasoisia että tuskinpa järjettömiä hyppyjä tulee enään tapahtumaan lähivuosina. Koskettimisto on se mikä tuppaa olemaan monille sitten se tärkein syy, ja ihan syystä, kun puhutaan Pianoista.
 
Ite tykkään kaikista Pianon saundeista, kunhan ne ovat kirkkaita, aikakaudesta riippumatta. Kyllä sille Korgin Oiwan Pianosaundillekin on paikkansa, ja pirun nättiä jälkeähän se tekee silloin kun ollaan tekemässä musiikkia missä nimenomaan Pianon saundilta vaaditaan erikoista karakteria.
 
tarmo
12.08.2011 00:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Tokihan myyjän kanssa asioidessa kannattaa muistaa että tarkoitus on tehdä voittoa, mutta kyllä minäkin suosittelisin digi- tai ainakin silent-pianoa kerrostaloon. Ja miksi digipiano pitäisi uusia 2-5 vuoden välein? Jos ostaa laadukkaan digipianon nyt, se kyllä kestää, eikä sen soundi tai tuntuma muutu huonommaksi, vaikka markkinoille tulisi parempiakin soittimia.
 
Taidat vastata omaan kysymykseesi.
 
Soitinkauppiaan tarkoitus on tehdä voittoa ja digipianon päivittämistä uudempaan on suhteellisen paljon helpompi markkinoida kuin akustisen pianon. Se, onko siihen mitään tarvetta, onkin sitten ihan eri kysymys...
 
outoniemi
12.08.2011 07:03:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silent-mallia olen ostamassa eli vaihtoehdot on käytännössä Yamaha tai Kawai. Loistava keksintö, mutta tietysti lisähintaa tulee reippaasti. Voi olla että pitää tyytyä vähän halvempaan malliin, mutta täytyy nyt käydä ensin testailemassa. Harmi vaan kun esim. Kawain K3-pianoa ei juuri nyt paikallisissa liikkeissä ole testattavaksi. Kauhean kauan ei voi käyttää aikaa hankintaan, kun nykyinen digipiano on ihan romu. Kolisee niin että ilman kuulokkeita ei kestä soittaa.
 
hutikuti
15.08.2011 14:20:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

outoniemi: Silent-mallia olen ostamassa eli vaihtoehdot on käytännössä Yamaha tai Kawai. Loistava keksintö, mutta tietysti lisähintaa tulee reippaasti. Voi olla että pitää tyytyä vähän halvempaan malliin, mutta täytyy nyt käydä ensin testailemassa. Harmi vaan kun esim. Kawain K3-pianoa ei juuri nyt paikallisissa liikkeissä ole testattavaksi. Kauhean kauan ei voi käyttää aikaa hankintaan, kun nykyinen digipiano on ihan romu. Kolisee niin että ilman kuulokkeita ei kestä soittaa.
 
Vantaanportin Fasulla alessa?? Yamaha B3:
 
http://www.f-musiikki.fi/avajaiset/
 
Tangon työntäminen valssiin kielletty!
outoniemi
15.08.2011 18:58:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edullinen on... mutta väri valkoinen? Valkoinen piano on ehkä kamalinta mitä voin kuvitella...
 
baron
16.08.2011 20:43:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

outoniemi: Edullinen on... mutta väri valkoinen? Valkoinen piano on ehkä kamalinta mitä voin kuvitella...
 
Ai, valkoinen flyygeli sopii hyvin mun valkoiseen smokkiin!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
outoniemi
18.08.2011 18:37:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuli ostettua Yamaha B3 silent, kuusi tonnia maksoi. Hyvältä tuntuivat soittaa kaikki B-mallit, mutta pienemmissä oli ehkä vähän ohuempi ääni.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «