Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä bassocomboksi sekalaiseen huttu/pop/rock keikkakäyttöön?
1 2
Tommionkone
10.08.2011 22:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon saanut rajattua T-kaupan tarjonnan kahteen vaihtoehtoon:
 
http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_mb115.htm
 
tai
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_magc115300.htm
 
Kompaktius ja hintaluokka n.400€ kriteereinä..
 
Kenelläkään kokemuksia näistä wehkeistä..tai parempia ehdotuksia..?
 
pekezu
10.08.2011 23:41:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommionkone: Oon saanut rajattua T-kaupan tarjonnan kahteen vaihtoehtoon:
 
http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_mb115.htm
 
tai
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_magc115300.htm
 
Kompaktius ja hintaluokka n.400€ kriteereinä..
 
Kenelläkään kokemuksia näistä wehkeistä..tai parempia ehdotuksia..?

 
Osta käytettynä. Itellä on Gallien-Kruegerin Backline 600(uutena päälle 300e) ja Warwickin Pro 211 2x10" kaappi (uutena en tiedä, valmistus lopetettu). Maksoin noista rapiat 350e yhteensä käytettynä, hönkää riittää pienemmille keikoille ja helpot roudata.
 
Uutena tohon hintaan en keksi hirveästi mitään messeviä pelejä.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
poppamies
10.08.2011 23:51:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ottasin Gallien Kruegerin kaikissa tapauksissa. GK on arvostettu merkki ja hyväsoundinen. Jos jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi myynti niin siitä pääsee todennäköisesti helpommin eroon.
 
G strings are for strippers
pekezu
10.08.2011 23:59:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Minä ottasin Gallien Kruegerin kaikissa tapauksissa. GK on arvostettu merkki ja hyväsoundinen. Jos jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi myynti niin siitä pääsee todennäköisesti helpommin eroon.
 
Katos, toi GK voikin olla ihan hyvä peli.
 
Itse ottaisin kans GK:n pelin. Parempi jos pääsee testimään ensin. Mutta eniveis tollainen noista kahdesta tarttuisi mieluummin mukaan.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Miikss
11.08.2011 01:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandin Cube 120XL:ää kannattaa myös harkita, vaikka se meneekin hinnaltaan 500 euron luokkaan. Erittäin monipuoliset säädöt, laaja efektivalikoima sisäänrakennettuna suoraan vahvistimeen ja kestävä paketti muutenkin.
 
Itse vainoon semmosta reenivahvariks kämpälle. Nykynen Cube 30 ei oikein toista viiskielisen alimpia ääniä kunnolla, vaikka muuten hyvä härveli onkin.
 
JukkaPena
11.08.2011 09:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen laajentamaan budjettia ja ostamaan ihan kunnon vehkeen:
http://www.markbass.it/product_detail.php?id=41
 
Maksaa vähän alle 1000 euroa eli 2 kertaa budjettisi verran, mutta voit unohtaa styrkkarin päivittämisen melko pitkäksi aikaa. Keikoille liikkuminen ilman autoa onnistuu myös tosi sujuvasti, koska basso menee selkään, piuhat basso/olkalaukkuun ja styrkkari kädessä (tai köytä vaikka pyörän tarakalle). Itselläni on saman valmistajan 2-kanavainen nuppi ja 2x10" kaappi (koko läjä painaa 18 kiloa), mutta välillä olisin mieluumin tuon combon omistaja.
 
Lisäksi vaikuttaa, että nuo combot ovat säilyttäneet arvonsa ainakin viime vuosina kohtuullisen hyvin.
 
Tonni comboon voi tuntua aluksi isolta rahalta, mutta jälkikäteen ajateltuna se olisi ainakin omalle kohdalleni tuntunut viisaammalta kuin omistaa kolme 300-700 euron hintaista comboa, joista jokaisen joutui myymään melkoisella tappiolla kun ei niitä oikein kukaan halunnut minulle järkevällä hinnalla.
 
Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
 
ninokoo
11.08.2011 09:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommionkone: Kenelläkään kokemuksia näistä wehkeistä..tai parempia ehdotuksia..?
 
Näistä minäkin valitsisin Kruegerin. Kyseistä laitetta kuuntelin vähän aikaa sitten paikallisessa musaliikkeessä ja oikein hyvin jytisee. Tuntui toimivan erinomaisesti myös viisikielisellä. Ko. Ashdownia testailin myös jokin aikaa sitten liikkeessä mutta se tuntui omaan korvaan aika hintelältä. Jotenkin kolkko ja ohut soundi. Eikä se laatuvaikutelmakaan kummoinen ollut, kun taas GK on sellainen asiallisen jämäkkä peli.
 
Kuten todettu, kannattaa tarkastaa myös käytettyjen tarjonta.
 
I always kinda, sorta wished I looked like Elvis
pekezu
11.08.2011 14:43:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JukkaPena: Suosittelen laajentamaan budjettia ja ostamaan ihan kunnon vehkeen:
http://www.markbass.it/product_detail.php?id=41
 
Maksaa vähän alle 1000 euroa eli 2 kertaa budjettisi verran, mutta voit unohtaa styrkkarin päivittämisen melko pitkäksi aikaa. Keikoille liikkuminen ilman autoa onnistuu myös tosi sujuvasti, koska basso menee selkään, piuhat basso/olkalaukkuun ja styrkkari kädessä (tai köytä vaikka pyörän tarakalle). Itselläni on saman valmistajan 2-kanavainen nuppi ja 2x10" kaappi (koko läjä painaa 18 kiloa), mutta välillä olisin mieluumin tuon combon omistaja.
 
Lisäksi vaikuttaa, että nuo combot ovat säilyttäneet arvonsa ainakin viime vuosina kohtuullisen hyvin.
 
Tonni comboon voi tuntua aluksi isolta rahalta, mutta jälkikäteen ajateltuna se olisi ainakin omalle kohdalleni tuntunut viisaammalta kuin omistaa kolme 300-700 euron hintaista comboa, joista jokaisen joutui myymään melkoisella tappiolla kun ei niitä oikein kukaan halunnut minulle järkevällä hinnalla.
 
Köyhän ei kannata ostaa halpaa.

 
Jos Markkujen soundi miellyttää niin komppaan, mutta ostaisin suoraan sen tuosta rahtusen isomman 1x12" kombon. Ton kokosessa on aivan uskomattoman onneton bottne, eikä sitä pelasta se tehoreservikään kun on tuolle elementille liian vähän kotelotilaa.
 
Se maksaa jopa ehkä satkun enempi, eli jos tohon hommaan lähtee niin mieluummin sellainen.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
hollstro
11.08.2011 15:22:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Jos Markkujen soundi miellyttää niin komppaan, mutta ostaisin suoraan sen tuosta rahtusen isomman 1x12" kombon. Ton kokosessa on aivan uskomattoman onneton bottne, eikä sitä pelasta se tehoreservikään kun on tuolle elementille liian vähän kotelotilaa.
 
Se maksaa jopa ehkä satkun enempi, eli jos tohon hommaan lähtee niin mieluummin sellainen.

 
Kyllähän se penikin Markku yksinään jysähtää, mutta kun muu bändi päräyttää rokit tulille niin siinä sitä ollaan. Monitorihommiin toki passeli jos saliääni tulee PA:sta tai saliinkin jos soitetaan todella maltillisella volalla.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
poppamies
11.08.2011 15:58:46 (muokattu 11.08.2011 16:01:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JukkaPena: Suosittelen laajentamaan budjettia ja ostamaan ihan kunnon vehkeen:
http://www.markbass.it/product_detail.php?id=41...

 
En tiedä mikä noissa on? Silloin joku vuosi sitten oli kauhea hype ja kaikkien piti saada Markbassi. No, nyt niitä ei ole enää paljon kellään. Moni on moittinut soundia persoonattomaksi.
 
G strings are for strippers
olex_tur
11.08.2011 16:40:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ampeg_ba115hp_basscombo.htm
 
tuota oon testannu pariin otteeseen ja on aikas pätevä ja kantaa pitkälle varmasti.
 
hinta/laatu suhde on vissiin kohillaan?
 
tein itte......nou roblem www.myspace.com/karkaasuband
pekezu
11.08.2011 17:10:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kyllähän se penikin Markku yksinään jysähtää, mutta kun muu bändi päräyttää rokit tulille niin siinä sitä ollaan. Monitorihommiin toki passeli jos saliääni tulee PA:sta tai saliinkin jos soitetaan todella maltillisella volalla.
 
No toi pienin markku nimenomaan ei jysähdä ei sit mitenkään. Alakertaa kun lisää niin elementti vispaa hulluna ja ei kuulu kummoista.
 
Mutta se jossa toi nuppiosa on feissi samaan suuntain kun elementti on kuulema ihan eri maailmasta. Komerotilavuutta kun on just sopivasti enemmän.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
poppamies
11.08.2011 17:13:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olex_tur: http://www.thomann.de/fi/ampeg_ba115hp_basscombo.htm
 
tuota oon testannu pariin otteeseen ja on aikas pätevä ja kantaa pitkälle varmasti.
 
hinta/laatu suhde on vissiin kohillaan?

 
Oon yhden keikan soittanut missä tuollainen oli backlinessa. On kyllä syvyydestä tuo. Ei muuta hyvää kuin lainattu nimi.
 
G strings are for strippers
absqua
11.08.2011 17:17:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Oon yhden keikan soittanut missä tuollainen oli backlinessa. On kyllä syvyydestä tuo. Ei muuta hyvää kuin lainattu nimi.
 
Kyllä. Mä kehottaisin kaikkia välttämään noita ampegin uudempia komboja. Poikkeuksena B-15R.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Corba
11.08.2011 17:22:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: En tiedä mikä noissa on? Silloin joku vuosi sitten oli kauhea hype ja kaikkien piti saada Markbassi. No, nyt niitä ei ole enää paljon kellään. Moni on moittinut soundia persoonattomaksi.
 
Jaa? Tai sit käyttäjät vaan on hiljaa. Itse käyttänyt jo pari vuotta kakkos vahvistimena Little Tubea ja tyytyväinen olen ollut. Kaappeina tosin Ampegin USA sarjaa 15" ja 4x10" tilanteen mukaan.
 
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
aldin
11.08.2011 17:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ampegilla on myös uusia komboja jotka poikkeavat ba115hp:stä siinä suhteessa että niitä voi käyttää myös bassovahvistimina eikä pelkästään verkonpainona:
 
http://www.thomann.de/fi/ampeg_ba600115.htm
 
Korostan siis ettei liity aiheeseen ba115hp millään tavalla, jos tarkastelee bassovahvistin-aspektista.
 
"There's absolutely NO money above the 5th fret!" (Duck Dunn)
Tommionkone
12.08.2011 11:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti tyypit, eiköhän noilla spekseillä päästä hetki etiäppäin...!
 
Ja vielä sen verran budjetista, että heti kun keikoista aletaan maksaa oikeasti, ni ostan oikeat kamat...
 
hollstro
12.08.2011 13:03:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommionkone: Kiitti tyypit, eiköhän noilla spekseillä päästä hetki etiäppäin...!
 
Ja vielä sen verran budjetista, että heti kun keikoista aletaan maksaa oikeasti, ni ostan oikeat kamat...

 
Jos musiikki on harrastus niin kannattaa palkita itsensä hyvillä harrastusvälineillä. Jos pelkkä työ niin sitten näin.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mikkomfg
12.08.2011 15:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on tollanen gallenkallela ja oon muutaman keikankin sillä heittänyt. Ei valittamista.
 
JukkaPena
13.08.2011 14:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: En tiedä mikä noissa on? Silloin joku vuosi sitten oli kauhea hype ja kaikkien piti saada Markbassi. No, nyt niitä ei ole enää paljon kellään. Moni on moittinut soundia persoonattomaksi.
 
Mun mielestä noissa on hyvää soundin selkeys ja että se on helposti hallittavissa. Ja mitä keikkoja tullu katseltua niin kyllä Markbassia näkee hyvinkin paljon, tuota kyseistä comboa ehkä enemmän kontrabasisteilla. Mutta merkkinä mielestäni edelleen todella yleinen.
 
Soitan pikkukeikkoja (siis keikkoja ilman PA:ta) ja backlinen soundin persoonaa tärkeämpään rooliin nousee soundin selkeys ja hallittavuus tilassa, jossa esiinnytään. Se persoona on kuitenkin viime kädessä siinä soittajassa eikä soittajan kamoissa.
 
Omiin Markbassin kamoihini olen ollut todella tyytyväinen ja backline pitää huolen, että se soundi ja dynamiikka mitä omalla soittotekniikallani teen, tulee kuuluviin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «