Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaihtoehto Kitarapajalle keppiremontin suhteen?
1 2
ekorocket
09.08.2011 08:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahoittelut jos tähän on vastattu jo jossain. Etsin haulla kitaran huoltamista Helsingissä käsitteleviä ketjuja, ja tietoa löytyi niin villisti (ja useita vuosia vanhaa sellaista myös), että päätin perustaa uuden ketjun.
 
Kysymys siis kuuluu: mikä olisi suositeltava vaihtoehto Helsingissä, jos ei halua ihan sukkana viedä keppiänsä Kitarapajalle huollettavaksi? Potikoiden ja mikin vaihtamista yms. viilailua ja säätämistä mm. nauhojen suhteen olisi tiedossa.
 
Ei siis mitään Kitarapajaa vastaan, mutta ajattelin, josko sitä voisi suosia vaikkapa jotain muita pienyrittäjiä välillä.
 
Suositukset otetaan lämmöllä ja kiitollisna vastaan, yo.
 
the-Antero
09.08.2011 09:27:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarpajasta on mulla huonoja kokemuksia. Ensinnäkin jonotusajat ovat aina sen 2 viikkoa vähintään. Mutta se pajasta eli viehän Lottoselle http://www.lottonen.com/
 
Tekee taatusti halvemmalla kuin paja, työnjälki on ensiluokkaista ja saat hyvällä onnella kitaran jo parissa päivässä...
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
JuSu
09.08.2011 10:25:56 (muokattu 09.08.2011 11:52:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Kitarpajasta on mulla huonoja kokemuksia. Ensinnäkin jonotusajat ovat aina sen 2 viikkoa vähintään.
 
Tarkennetaan, että ei niitä kitaroita siellä liikkeessä seisoteta, vaan sovitaan aika, jolloin viedään. Pikkuhommat voi saada odottaessa, jos hyvin sattuu. Tosin en tiedä, mikä Kitarapajalla on politiikka.
 
Mutta se pajasta eli viehän Lottoselle http://www.lottonen.com/
 
Tekee taatusti halvemmalla kuin paja, työnjälki on ensiluokkaista ja saat hyvällä onnella kitaran jo parissa päivässä...

 
Osaa se Lottonenkin huonona päivänä tehdä sutta, todettu on. Mutta epäilemättä pääosin priimaa, mulla vain jäi kokemukset siihen yhteen kertaan.
 
Kristian Oesch Kampissa. Ei varmasti halvin, mutta aina ollut vimosen päälle herran hommat.
 
http://www.kitarahuolto.com/
 
Itse vien nykyisin Jarno Salolle Järvenpäähän, jos en itse osaa. Käsittääkseni kovin vaan on kiireinen hänkin, ei taida ihan pikkuhommia ottaa?
 
JuSu
 
E: Pitää korjata... On mulla toinenkin, aikasempi kokemus Lottosesta, ja silloin homma toimi hyvin.
 
hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia
pitk
09.08.2011 10:34:37 (muokattu 09.08.2011 10:35:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallion Petri tekee tosi hyvää jälkeä: http://www.soundtrade.fi/
 
Paja tosin Keravalla, mutta ei sinne ny niin pitkä matka ole.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
jyrkalt
09.08.2011 11:30:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nopeesti jos pitää kitara saada kuntoon niin ei se helppoa missään.
 
Itse myöskään en Lottoselle kitaraani vie. Moni kaveri vie.
 
Kristian Oesch:lla on usein tolkuttomat jonot. Mies on pätevä käsistään ja se näkyy jonoissa.
 
Mulle korjauksia, muutoksia, säätöjä tekee Jarno Salo Järvenpäässä.
Mukavan lähellä kotiani. Osaava heppu. Teki se mulle kitarankin ja toisen rakentamisesta on tässä keskusteltu jo.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
call_of_c
09.08.2011 12:01:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lottosellahan on useampi kaveri hommissa, johtuisko satunnainen laadunvaihtelu siitä? Itsellä hyvät kokemukset kyllä, nytkin on yksi palacasteri siellä osina pöydällä.
 
Mulla ja lähipiirillä ei ole myöskään Oeschista muuta pahaa sanottavaa, kuin (kuten jo tuossa aiemmin todettiinkin) että kyseessä on tosiaan vain yksi mies, ja pahimmassa tapauksessa uudemmallakin kitaralla alkaa olla jo vintage-arvoa siinä vaiheessa kun sen ulos sieltä saa... Jossain aiemmassa ketjussa joku mainitsi että pienemmät hommat hoituisivat Oeschilla soittamalla etukäteen ja varaamalla ajan, mutta tästä mulla ei ole omakohtaista kokemusta.
 
lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä
Terry Pantheras
09.08.2011 12:52:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

call_of_c: Mulla ja lähipiirillä ei ole myöskään Oeschista muuta pahaa sanottavaa, kuin (kuten jo tuossa aiemmin todettiinkin) että kyseessä on tosiaan vain yksi mies, ja pahimmassa tapauksessa uudemmallakin kitaralla alkaa olla jo vintage-arvoa siinä vaiheessa kun sen ulos sieltä saa... Jossain aiemmassa ketjussa joku mainitsi että pienemmät hommat hoituisivat Oeschilla soittamalla etukäteen ja varaamalla ajan, mutta tästä mulla ei ole omakohtaista kokemusta.
 
Yksi mies ja pieni työtila, joten en epäile yhtään, etteikö hälle sopisi etukäteen sovittu ajankohta pienemmille hommille, kuin että ottaa pieneen tilaan kauheasti soittimia viemään tilaa. Otaksuisin että näin, joten puhelin kouraan ja rimputtelemaan...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
JakeScary
10.08.2011 02:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkähänlaisia on hintaerot seppien välillä? Onko kehä III:sen ulkopuolella yleisesti edullisempaa kuin vaikka nyt kampissa tai muualla keskustan tuntumassa?
 
Rofl
ekorocket
10.08.2011 09:54:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lottonen ei ole kyllä yhtään halvempi kuin Skebapaja, tuntihinta on itse asiassa korkeampi. Soitin sinne, kahden viikon jono sielläkin. No, ei tässä onneksi paniikki ole. Säästän hiilidioksidipäästöissä ja kiikutan kepin tuttuun ja turvalliseen Pajaan, luulen.
 
the-Antero
10.08.2011 10:21:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekorocket: Lottonen ei ole kyllä yhtään halvempi kuin Skebapaja, tuntihinta on itse asiassa korkeampi.
 
Nyt olen kyllä hieman eri mieltä. Kitarapajalla olisi maksanut floikan routtauksen jyrsintä 150€ Ja kun Lottoselta kysyin niin arvio oli 120€
 
Loppujen lopuksi otti jyrsinnästä sekä kitaran säädöstä 93€ ;) eli aika paljon halvempi.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
ekorocket
10.08.2011 10:26:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Nyt olen kyllä hieman eri mieltä. Kitarapajalla olisi maksanut floikan routtauksen jyrsintä 150€ Ja kun Lottoselta kysyin niin arvio oli 120€
 
Loppujen lopuksi otti jyrsinnästä sekä kitaran säädöstä 93€ ;) eli aika paljon halvempi.

 
Ehkä tekevät sitten nopeammin. Joka tapauksessa, faktana voi eron osoittaa sillä, että Lottosen tuntihinta on 63 € ja Kitarapajan 60 €.
 
Kovaa hintaa ottavat molemmat toki.
 
the-Antero
10.08.2011 12:23:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekorocket: Ehkä tekevät sitten nopeammin. Joka tapauksessa, faktana voi eron osoittaa sillä, että Lottosen tuntihinta on 63 € ja Kitarapajan 60 €.
 
Kovaa hintaa ottavat molemmat toki.

 
Ainakin omalla kohdallani on niin että esim. puolentunnin hommasta Lottonen laskutti 30€ kun taas paja ottaa sen täyden hinnan.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Rämppy
10.08.2011 13:04:23 (muokattu 10.08.2011 13:05:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ollut tyytyväinen Lottosen laatuun. Monenlaista remppaa on tullut siellä teetettyä pikkuviilauksista vintagekitaran kunnostukseen.
Erkki Tolsa Pikku-Huopalahdessa on edullisempi soitinkorjaaja. Paljon olen hänelläkin korjauttanut kitaroita ja jälki on ollut hyvää. Pitkän linjan ammattimies. Yhdenmiehen paja, joten ruuhkatilanne vaihtelee. Perushommat ovat hoituneet yleensä aika nopeasti.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Terry Pantheras
10.08.2011 19:36:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hitto, pitäisköhän sitä laittaa toiminimi pystyyn ja duunata pieniä korjaushommia päivätyön ohessa, kun jonoa ihan pukkaa piäkaupungilla...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
K.Hill
10.08.2011 20:07:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: No hitto, pitäisköhän sitä laittaa toiminimi pystyyn ja duunata pieniä korjaushommia päivätyön ohessa, kun jonoa ihan pukkaa piäkaupungilla...
 
Ei hassumpi idea, Jos sellaiset taidot hallitsee, niin varmasti hommia riittää. Itseltäni ei suju kuin kielten vaihto, puhdistushommat ja perussäädöt, mutta siihen se tyssää...
 
Fromi
10.08.2011 21:51:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Kitarpajasta on mulla huonoja kokemuksia. Ensinnäkin jonotusajat ovat aina sen 2 viikkoa vähintään. Mutta se pajasta eli viehän Lottoselle http://www.lottonen.com/
 
Tekee taatusti halvemmalla kuin paja, työnjälki on ensiluokkaista ja saat hyvällä onnella kitaran jo parissa päivässä...

 
tästä täytyy olla täysin erimieltä, itte sain huollon samalle päivälle, ja meni päivä ni sain takasin ja jälki oli erittäin hyvä. suosittelen Kitarapajaa eniten, hinnat kohallaan ja nekin neuvoteltavissa jossain määrin.
 
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
ekorocket
11.08.2011 08:41:44 (muokattu 11.08.2011 08:42:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fromi: tästä täytyy olla täysin erimieltä, itte sain huollon samalle päivälle, ja meni päivä ni sain takasin ja jälki oli erittäin hyvä. suosittelen Kitarapajaa eniten, hinnat kohallaan ja nekin neuvoteltavissa jossain määrin.
 
Joo, olen itsekin tosi tyytyväinen että tälläkin kertaa päädyin sittenkin taas viemään skeban Pajalle. Sieltä tuli hyviä ideoita elektroniikan suhteen. Mulla oli jotain omia ajatuksia potikoista ja konkista, mutta kaverit ehdottelivat rakentavia parannusehdotuksia. Ja tosiaan jos viitsii, äijien kanssa voi kyllä tingata hinnasta.
 
Ja siis, alle viikossa valmiiksi, täysin riiittävä aikataulu allekirjoittaneelle. Lottosella tuli jo puhelimessa "ei alle kahden viikon" raami.
 
Rämppy
11.08.2011 09:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Usein säätö- ja sähkötyöt hoituvat nopeimmin sellaisissa musaliikkeissä, joissa kaupan henkilökunta tekee homman paikan päällä. Isommat remontit menevät kuitenkin soitinkorjaajille. Soitinkorjaajilla tuppaa olemaan jonoa, kun on vähän tekijöitä ja paljon kitaroita.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
the-Antero
11.08.2011 13:49:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekorocket: Ei siinä mitään :) Sä käytät pajaa ja mä Lottosta. Itelläni on pajalta niin huonoja kokemuksia etten tosiaan sinne vie mitään. Ja Lottoselta taas pelkkää hyvää joten hän saa huoltaa meikän kitaroita.
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
L.Ruoska
13.08.2011 18:36:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla joskus 6 vuotta sitten Lottonen korjasi puoliakustisen 70-lukuisen Arian sähköpuolen. Kesti pitkään, lupasi alle viikon ja meni jonnekin 3 viikon pintaan. Jouduin itse soittelemaan perään ennenkuin lupasi hoitaa homman pikimiten. Jotain perus tekosyitä "kun on ollut tosi kiire nyt" jne. Työnjälki erinomaista kyllä. Otti muistaakseni 100€, homma todnäk vienyt tunnin tai pari (ärsyttävä työstää piuhoja tuolta f-aukkojen kautta) joten ihan hyvin ainakin vetävät tuntihommista rahaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «