Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sibeliuksen vapaamuurareiden rituaalimusiikkia 10" arvo?
1
gorgongorgon
09.08.2011 15:14:25 (muokattu 09.08.2011 15:29:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Pystyisikö joku auttamaan arvon selvittämisessä?
 
Internet on avuton levyn arvoa selvitettäessä.
 
"Sibeliuksen tuotannon suurin harvinaisuus ja loistava helmi, vapaamuurareille sävelletty Rituaalimusiikki" sanotaan Helsingin sanomissa.
 
Levy on erittäin hyvässä kunnossa. Sibelius - hengellistä musiikkia OPUS 113 "DECCA SDLP 9007". kymppituumainen..
 
Mahtaako olla harvinaisuus? Onko ideoita, kenen puoleen kääntyä näissä asioissa?
 
Kiitosta paljon!
 
Jokapaikanapina
09.08.2011 16:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaamatta vastata kysymykseen mitenkään, niin on todettava, että Vapaamuurareiden rituaalimusiikki kuulostaa aika hulvattomalta.. :D
 
nirzin
09.08.2011 17:36:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko jo kirjan "Suomalaisten vinyyli- ja CD-levyjen hintaopas" tsekannut?
 
Ali
09.08.2011 17:42:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Osaamatta vastata kysymykseen mitenkään, niin on todettava, että Vapaamuurareiden rituaalimusiikki kuulostaa aika hulvattomalta.. :D
 
Illuminati tai vastaavat instanssit saattaisivat olla kiinnostuneita ko. levytyksestä?
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Funkånaut
09.08.2011 17:43:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ali: Illuminati tai vastaavat instanssit saattaisivat olla kiinnostuneita ko. levytyksestä?
 
Myis LaMottalle ni seki pääsis piireihin ja kiukuttelu loppuis.
 
Feminismi ja logiikka eivät ole kovin läheisiä ystäviä. Nuages
Kärpäsruoska
09.08.2011 18:33:29 (muokattu 09.08.2011 18:34:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gorgongorgon: Terve,
 
Pystyisikö joku
naps Kiitosta paljon!
 
Arvosta ei harmainta aavistusta, mutta voit kääntyä minun puoleeni, jos olet myymässä tuota edes kohtalaisen edullisesti.
 
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
nirzin
10.08.2011 20:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida hirveän arvokas olla, kun mikrokosmos.com kauppasi levyä 7 dollarilla lokakuussa 2009. Täällä
http://www.mikrokosmos.com/list534.pdf
sivulla 61.
 
delicatessen
27.09.2011 09:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokapaikanapina: Osaamatta vastata kysymykseen mitenkään, niin on todettava, että Vapaamuurareiden rituaalimusiikki kuulostaa aika hulvattomalta.. :D
 
Kuuntelematta on todettava, että suomalainen metalli sekä varsinkin hiphop ja reggae kuulostavat paljon huvittavammilta, suorastaan naurettavilta.
 
Pikku provon jälkeen totean, että tämä vapaamuurareille sävelletty rituaalimusiikki (verrattavissa jumalanpalvelusmusiikkin kirkossa eli jos pidät virsiä tai urkukoraaleja hulvattomina niin tässäpä sulle huuumoripläjäys) on ollut vaikeasti hankittavissa ainakin aikoinaan. Nyt Bis-yhtiö on julkaissut 13 boksin kokoelman The Sibelius Edition, jossa on siis 50-60 CDtä. Kyseinen kooste sisältää KAIKEN Sibeliuksen saatavissa olevan tuotannon levytettynä. Ja boksilta 13 löytyy tämä rituaalimusiikkikin vihdoin ja viimein. Sitä saa vaikkapa Musiikkitalon myymälästä.
 
Täältä saa näytteitä tästä "hulvattomuudesta":
 
http://www.amazon.com/Jean-Sibelius … llist%C3%A4-musiikkia/dp/B004YFABU6
 
Tuo osa 4 "Näätkö kuinka hennon yrtin" on kieltämättä aika hulvaton. Sopiskohan se Petri Nygårdille, MANummiselle, Kakkahädälle tai jollekulle puhelaulun esittäjälle?
 
Adrift
27.09.2011 10:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

delicatessen: Kuuntelematta on todettava, että suomalainen metalli sekä varsinkin hiphop ja reggae kuulostavat paljon huvittavammilta, suorastaan naurettavilta.
 
Huoh.
 
Metalli, varsinkin suomalainen sellainen, on kuule jo paskimmillaankin ihan parasta, vitusti ainaki parempaa ku joku Sibelius, joka ei oo metallia nähnykkään, joten vaihdahan hiekkalaatikkoa.
 
Hauler
27.09.2011 20:42:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Adrift: Huoh.
 
Metalli, varsinkin suomalainen sellainen, on kuule jo paskimmillaankin ihan parasta, vitusti ainaki parempaa ku joku Sibelius, joka ei oo metallia nähnykkään, joten vaihdahan hiekkalaatikkoa.

 
Ei se nyt taida ihan noinkaan olla.
 
Old Joe
27.09.2011 22:31:03 (muokattu 27.09.2011 22:33:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvinaisuus tuo on aivan varmasti. Tuo 7.n taalan levy saattaa kunnoltaan olla varsin rupinen, en ainakaan itse uskoisi kunnoltaan hyvän levyn jäävän noin alhaalle hinnoittelussa, varsinkaan suomessa. Vielä kun Janne itse olisi siinä musisoimassa.
 
Jaahas, eipäs hyväksykään hymiöitä tuohon, viesti siirtyi vain alku osalta. Arvoa en osaa sanoa, joku uskonnollinen taho voisi kiinnostua.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
nirzin
28.09.2011 08:12:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Joe: Harvinaisuus tuo on aivan varmasti. Tuo 7.n taalan levy saattaa kunnoltaan olla varsin rupinen, en ainakaan itse uskoisi kunnoltaan hyvän levyn jäävän noin alhaalle hinnoittelussa, varsinkaan suomessa. Vielä kun Janne itse olisi siinä musisoimassa.
 
Voi tietysti olla, että kauppa valehteli, kun listassaan määritteli levyn kunnoksi A eli "excellent".
 
Ainoa keino saada selville levyn tämänhetkinen arvo lienee laittaa se myyntiin ja katsoa, mitä tarjotaan. Kaksi vuotta sitten arvo oli vähintään 7 dollaria, koska sen siitä joku silloin maksoi, koskapa levy ei enää kaupan uudemmilla listoilla esiinny.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «