Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 546 47 48 49 50244 245 246 247 248
markkuliini
25.07.2011 23:14:07

ferodoz:

Missä muuten näet ne korkealla olevat krässit? Vai oonko ite sokea?

DonH näki ne Tammerfesteillä, ei tuossa sun linkittämässä kuvassa. :P Ehkä toi kuva on vanha, rumpali vaihtunut tms.
Myös Wanaja-festareilla perjantaina oli bändin rumpalilla crashit katonrajassa.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
ferodoz
25.07.2011 23:55:48 (muokattu 26.07.2011 00:03:37)

markkuliini: DonH näki ne Tammerfesteillä, ei tuossa sun linkittämässä kuvassa. :P Ehkä toi kuva on vanha, rumpali vaihtunut tms.
Myös Wanaja-festareilla perjantaina oli bändin rumpalilla crashit katonrajassa.

Ohops, mun moka. katoin niiden kotisivuilta että toi kuva olis ollu tämän vuoden Tammerfesteiltä, vaan eopäs ollutkaan ku MTR:sta. Pahoittelut jne...

Hollmi-5: Missäs näet yleisön?

Näkyyhän kuvassakin jo heti 6 ihmistä, kuvan ulkopuolella saattaa hyvinkin olla jopa toiset 6!
...paitsi että miltäköhän Larsista tuntuu kun se ihan varmaan tietää että kaikki jazz- ym. taiteilijat (insinöörejä unohtamatta) ei pidä sitä minään? Varmaan nauraa koko matkan pankkiin
EJ84
26.07.2011 00:44:17

ferodoz: Missä muuten näet ne korkealla olevat krässit? Vai oonko ite sokea?

Tossa näkyy ainakin.
http://www.youtube.com/watch?v=qaRn … mp;feature=player_detailpage#t=145s

Samaan kategoriaan vois pistää Vanity Ink bändin rumpalin Sam Junnin. Olin tässä taannoin katsomassa bändiä ensimmäistä kertaa ja en voinut kuin ihmetellä. Rumputuolin korkeus oli jossain lavan tasolla ja hihat puolestaan hartiakorkeudella. Saattoipa siinä olla crashitkin hivenen korkealla, ne ei niin mieleen jääneet. Ergonomista ja kapulaystävällistä meininkiä. Bändin volume oli jotain ihan käsittämätöntä. Earin kuusitulpat korvissa kuuntelin keikkaa ja silti tuntui että tulee vielä liian lujalla. Kapuloita meni poikki useampia ja niitä lenteli kohti yleisöä sitä mukaan. Onneksi oli sentään rumpalin nimi köpön tuntuisissa kapuloissa, jotta haavoittuneet tietävät keneltä hakea korvauksia. Saatan mennä parin vuoden kuluttua katsomaan onko meininki edelleen yhtä rock.

Hienoutta on se että meitä on niin moneen makuun. Jokaiselle jotakin. Silti ajoittain pistää miettimään, että ovatkohan eräät katsoneet kehnoja esikuvia. Niissä tapauksissa harmittaa eniten se, että kehnot mallit periytyvät vuorostaan heidän seuraajilleen.

Onneksi meillä kaikilla on koko elämä aikaa tehdä virheitä ja oppia niistä.
-Dr.DW-
26.07.2011 14:50:07
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
rst-
28.07.2011 11:52:27
ferodoz: Lueskelin tossa noita wanted ilmoituksia ja paljastui aika karu totuus perusteilla olevien bändien tyylisuunnasta ainakin Pirkanmaalla päin. Etsitään hevirumpalia, thrashrumpalia, deathmetalrumpalia jnejne. Muutama hassu ilmoitus blues/jazz/groovehommista, mutta pääosin patoutumamusiikkiosastoa. Kysymys kuuluu että mitä veikkaatte koska toi villitys menee ohi, vai onko se tullut jäädäkseen? Koska viimeksi on tullut esimerkiksi oikeasti pinnalle noussut suomirockBÄNDI? Enkä hae nyt mitään Idolstähtejä..

Luulisi että esim tolle suomirock/pop osastolle löytyis enemmän tarvetta, mutta ku todella harva sitä enää tekee. Vai onko vika siinä että se aika on levymogulien mielestä jo eletty, ja nyt on räpin ja metallimusan aikakausi käynnissä.

Mitä mieltä porukat on asiasta?

Edit: Vielä parhaat ilmot mitä tuli vastaan.

http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=85008
http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=85740

Ite oon kans asiaa miettinyt, yks selitys vois olla se, että metallimusaa kuuntelevista useampi alkaa soittamaan, kai se teknisyys siinä sitten kiehtoo. Itsekin kuuntelin lähes pelkästään metallia kun aloin soittamaan, sitten kun aloin vähän simppelimpää soiteltavaa etsimään, löysinkin aivan loistavaa musaa, ja nyt onkin metallit jääny aika vähälle. Myös se vaikuttaa varmasti, että viime aikoina käytännössä kaikki suomalaiset bändit, jotka "maailmalle" ovat päässeet, on olleet metallia.

Munkin mielestä on aika erikoista, että suomenkielinen rock tuntuu hiipuvan, ja suomirock käsitteenä tuo mieleen lähinnä Eppu Normaalin ja Kolmannen Naisen. Jos uudempia alkaa oikein miettimällä miettimään, en keksi muuta kuin Happoradion, joka ainakin meikäläisen mielestä on aika järkyttävää paskaa. Toki ug-meiningeistä löytyy timantteja, mutta tässä meinasin enemmänkin ns. popimpaa keskitien rokkia. Kai sitä pitää vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa suomirockin uusi aalto :P
-Dr.DW-
02.08.2011 22:48:23
25min ja 11 sek, joita en mielellään elämästäni takaisin antaisi!

http://www.youtube.com/watch?v=GqQL8XSzaAw
markkuliini
09.08.2011 10:41:37

Todella vapaamielistä on nyt, mutta jos joku täällä harkitsee ja tarvii kuulla kokemuksia hammaslääkärihoidosta sedaatiossa eli ns.kevyt nukutuksessa, niin multa voi kysyä vaikka pikaviesteillä multa.
Lyhyesti sanottuna, oli ihan mahtavaa! :) En muista eilen tehdystä 3 takahampaan paikkauksesta mitään, ei mitään kipuja, ei pahoinvointia anestesiasta, ihan piknik-kokemus! Oon ihan varma että oon ollu taju pois koko ajan.
Ei ollut ihan ilmaista, mutta tällaisella kakomisrefleksillä varustettua, ja sitä kautta lievän lääkäripelon saanutta, helpotti tuollainen vaihtoehto elämää todella paljon. :) :) :)
tomboarmageddon
09.08.2011 11:21:43
markkuliini: Todella vapaamielistä on nyt, mutta jos joku täällä harkitsee ja tarvii kuulla kokemuksia hammaslääkärihoidosta sedaatiossa eli ns.kevyt nukutuksessa, niin multa voi kysyä vaikka pikaviesteillä multa.
Lyhyesti sanottuna, oli ihan mahtavaa! :) En muista eilen tehdystä 3 takahampaan paikkauksesta mitään, ei mitään kipuja, ei pahoinvointia anestesiasta, ihan piknik-kokemus! Oon ihan varma että oon ollu taju pois koko ajan.
Ei ollut ihan ilmaista, mutta tällaisella kakomisrefleksillä varustettua, ja sitä kautta lievän lääkäripelon saanutta, helpotti tuollainen vaihtoehto elämää todella paljon. :) :) :)

Multa leikattiin kolme leegoa ja paikattiin pari+hammaskivihommat. Kaks tuntia nukuttivat ja en muista mitään.
Seuraavana päivänä olikin sitte ku
nnolla mukiloitu olo. Nassu ihan turvokissa jakaula ja rinta yhtä suu
urta mustelmaa.
No tavallisessa hereillä käytävässä lekurissa ois joutunu ramppaamaan aila monta kertaa ja tietty myös epämiellyttäviä nuo leikkaamiset valveilla.
Tonnin makso,mutta oli sen arvoista mustelmista huolimatta.
Kailis
09.08.2011 11:21:56

markkuliini: Todella vapaamielistä on nyt, mutta jos joku täällä harkitsee ja tarvii kuulla kokemuksia hammaslääkärihoidosta sedaatiossa eli ns.kevyt nukutuksessa, niin multa voi kysyä vaikka pikaviesteillä multa.

Kiitos! Harkitsen tätä vakavasti, koska olen laistanut hammashoitoa pitkään ja kalusto on aika heikossa hapessa. Miten paljon toi suurinpiirtein kustantaa lisää että saa tajun kankaalle?
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
markkuliini
09.08.2011 11:52:47

Kailis: Kiitos! Harkitsen tätä vakavasti, koska olen laistanut hammashoitoa pitkään ja kalusto on aika heikossa hapessa. Miten paljon toi suurinpiirtein kustantaa lisää että saa tajun kankaalle?

Eka tunti oli 285€ ja seuraavat oli 150€. Ja niistä saa kelavähennyksenä käsittääkseni about 20-25% takaisin. Tää on siis vain arviota, mutta 430€ maksoi oma n. 2 h sedaatio ja saan siitä lääkärin mukaan about 100€ Kelalta takaisin.
Noissa sedaatiohinnoissa on eroja, itse päädyin Näkin hampaaseen, jossa oli siis nuo yllämainitut hinnat. Myöskin heidän lääkäri Mikko Nurmo oli todella mukava ja asiallinen tapaus. Suosittelen!
Vallu-Veke
09.08.2011 12:12:40
markkuliini: Eka tunti oli 285€ ja seuraavat oli 150€. Ja niistä saa kelavähennyksenä käsittääkseni about 20-25% takaisin. Tää on siis vain arviota, mutta 430€ maksoi oma n. 2 h sedaatio ja saan siitä lääkärin mukaan about 100€ Kelalta takaisin.
Noissa sedaatiohinnoissa on eroja, itse päädyin Näkin hampaaseen, jossa oli siis nuo yllämainitut hinnat. Myöskin heidän lääkäri Mikko Nurmo oli todella mukava ja asiallinen tapaus. Suosittelen!

Meikä pelkää enemmän puudutusta. Puhumattakaan nukutuksesta, tms..
Sikäli pitää vaan kärsiä ne porakonekivut. Säästäähän siinä.
Jos sitä ei panikois, niin tuohan olis kätevääkin kätevämpi tapa hoitaa
hampaat kondikseen, vaikka vähän enemmän maksais.
Juu mutta eikö ne nakkaa aika pökkyrässä äijän pihalle sitten, kun on hommat ohi?
Joku pitää pyytää hakemaan varmaan sitten? Meinaan tavallisenkin puudutuksen tai ilman puudutusta tehdyn homman jälkeen olo on silleen turpaan saaneen oloinen ja pää pökkyrällä vähän aikaa.
Miten tuossa?
tomboarmageddon
09.08.2011 15:37:02
Vallu-Veke: Meikä pelkää enemmän puudutusta. Puhumattakaan nukutuksesta, tms..
Sikäli pitää vaan kärsiä ne porakonekivut. Säästäähän siinä.
Jos sitä ei panikois, niin tuohan olis kätevääkin kätevämpi tapa hoitaa
hampaat kondikseen, vaikka vähän enemmän maksais.
Juu mutta eikö ne nakkaa aika pökkyrässä äijän pihalle sitten, kun on hommat ohi?
Joku pitää pyytää hakemaan varmaan sitten? Meinaan tavallisenkin puudutuksen tai ilman puudutusta tehdyn homman jälkeen olo on silleen turpaan saaneen oloinen ja pää pökkyrällä vähän aikaa.
Miten tuossa?

Joo saattaja piti olla tossa mulla ainakin. Tosin olo oli yllättävän selkeä kuitenkin.. Se olikin muistaakseen joku kevytsedaatio. Ihan täysin filmi poikki kuitenkin. Kaks tuntia makso500e ja hoidot sen loput500 suurinpiirtein.
Magetsu
09.08.2011 16:18:25
DonH: Kävin tuossa lauvvantailla vähän Tammerfesteilemässä. Mokomaa, Stam1naa ja Doom Unit olivatten lavoilla.

Tämä Doom Unitin rumpali oli melko vekkuli mies. Soitto kulki mukavan rennosti mutta silmiinpistävän hämärää oli hänen peltikattausasettelunsa (hieno sana). Rässit niin hemmetin korkealla että kädet suorana sai viuhtoa että osui niihin. Toki pellit vieläpä ihan tikkusuorassa että kapula osuu apaut suoraan peltiä reunaan. Meneeköhän miehellä paljon Paistetta paskaksi?

Hyvä keikka.

Oisko mikkien asettelulla jotain syytä tähän, jokanen peltihän on poimittu alapuolelta ja mikit on ständissä kiinni. Eipä tuo kyllä niin hirveästi noita peltejä kopistele, että oisko sillä "rock-näyttävyydellä" jotain asiaa myöskin... :)
Niq
10.08.2011 14:26:42

Kailis: Kiitos! Harkitsen tätä vakavasti, koska olen laistanut hammashoitoa pitkään ja kalusto on aika heikossa hapessa. Miten paljon toi suurinpiirtein kustantaa lisää että saa tajun kankaalle?

Mulla oli sama. Sitten yks kaveri suositteli paikallista arvauskeskuksen nuorta hammaslääkäriä (!), että on todella taitava ja ottaa pelot ja kivut huomioon. No minäpä menin ja sanoin heti kätellessä että mä pelkään ja oon ihan paniikissa jo valmiiks. Tää kaveri osasi laittaa oikeisiin kohtiin oikeat puudutukset ja teki mulle sitten loppujen lopuksi parin kuukauden sisään kolme paikkausta ja kaksi viisaudenhampaan poistoa, kertaakaan ei tehnyt kipeää, ei edes jälkikäteen, mitä nyt viisaudenhampaan kolot vähän jomotteli pari päivää.

Tätä ennen kaikki hammaslääkärikäynnit on tuottaneet suurta tuskaa, koska puudutus ei ole tehonnut kunnolla, vaikka olen käynyt kalliilla yksityiselläkin kokeilemassa. Jos samanlaisia hammaslekureita ois ollu lapsuusaikanakin, niin tuskin olisi hammaslääkäripelkoa olemassakaan. Sanoisin siis että osaamisesta kiinni on se, kuinka sattuu.
Sonormies
10.08.2011 20:39:23
Nuorimmaisin aloitti tänään esikoulun. Yhden eskarikaverin nimi on Rosanna. Pakko olla svengaava tapaus.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
-Dr.DW-
12.08.2011 23:35:44
Löysin kahlatessani tuubia, Ötkömötkö diggareille, murakkaa pureskeltavaa=P

http://www.youtube.com/watch?v=DibsFeI5Jes
EJ84
13.08.2011 19:52:30

Kirjoitin tähän alunperin rumpupläjäyksiin tarkoitetun vastauksen.

kincy: http://www.youtube.com/watch?v=yKu3tXmT18k

Poistaakohan tuo heppu kaikki haukut tuolta youtube-kanavaltaan, kun kehuja vain näyttäisi olevan pikasilmäyksellä.
Hienoa tietysti että noita videoita on katsottu 3970420 kertaa. Symbaalitehtaat tulevat jatkossakin valmistamaan "budjettipeltejä".

Milloin mahtaa koittaa se päivä jolloin ei tarvitsisi kuunnella kilpiä, ratakiskoja ja vastaavia symbaaleja ei-ammattilaisbändien keikoilla. Eilen sai taas vaihteeksi todistaa miten lujaa pienessä paikassa voi soittaa. Pahinta oli huomata ettei kaikilla paikalla olleilla ollut korvatulppia.
Bobana
13.08.2011 20:34:56
-Dr.DW-: Löysin kahlatessani tuubia, Ötkömötkö diggareille, murakkaa pureskeltavaa=P

http://www.youtube.com/watch?v=DibsFeI5Jes

Toivon että Mustaine on vihdoin saanut rauhan sieluunsa sillä mielestäni Megadeth on aina ollut paljon parempi.
Ai nyvvai??!
Bobana
13.08.2011 20:42:16 (muokattu 13.08.2011 20:42:44)
EJ84: Kirjoitin tähän alunperin rumpupläjäyksiin tarkoitetun vastauksen.

Poistaakohan tuo heppu kaikki haukut tuolta youtube-kanavaltaan, kun kehuja vain näyttäisi olevan pikasilmäyksellä.
Hienoa tietysti että noita videoita on katsottu 3970420 kertaa. Symbaalitehtaat tulevat jatkossakin valmistamaan "budjettipeltejä".

Milloin mahtaa koittaa se päivä jolloin ei tarvitsisi kuunnella kilpiä, ratakiskoja ja vastaavia symbaaleja ei-ammattilaisbändien keikoilla. Eilen sai taas vaihteeksi todistaa miten lujaa pienessä paikassa voi soittaa. Pahinta oli huomata ettei kaikilla paikalla olleilla ollut korvatulppia.

Ja sitten vielä ihmetellään että miks pellit ei kestä.
Ja haikka levällään kun jokisen eväät. Karmee saundi ja lätyt hajoo alta aika yksikön. Järkeä?

EDIT: typo
Ai nyvvai??!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)