Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kosketin jää pohjaan
1
baron
18.05.2011 22:51:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Yamaha P90.
Himassa oli suursiivous. Kaksi tehokasta tyttöä siivosi koko huoneiston, mun kiipparit mukaan lukien. Mulle vakuutettiin että kiipparin koskettimet puhdistettiin kuivalla rätillä mutta sen jälkeen yksi kosketin jää satunnaisesti pohjaan.
 
Mitään kotikonsteja jolla asiaa voisi korjata vai onko vietävä huoltoon?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Juho L
18.05.2011 22:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... Olisikohan sinne koskettimen väliin mennyt joku isompi roska? Voisi kokeilla ainakin aluksi painella sitä kosketinta kosolti ja katsoa asettuuko se. Jos siellä on joku roska välissä, niin se voi sielä lähteä veks.
 
"...more humane, more thoughtful, more understanding."
"Esto quod es"
baron
18.05.2011 22:56:25 (muokattu 18.05.2011 22:57:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juho L: Hmm... Olisikohan sinne koskettimen väliin mennyt joku isompi roska? Voisi kokeilla ainakin aluksi painella sitä kosketinta kosolti ja katsoa asettuuko se. Jos siellä on joku roska välissä, niin se voi sielä lähteä veks.
 
Näin simppeli ratkaisu että soittaa kosketinta paljon on jo kokeiltu!
Lauantaina olisi pari keikkaa ja olisi kiva että yksiviivainen F:kin soisi:-)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
pekka montin
19.05.2011 09:55:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Näin simppeli ratkaisu että soittaa kosketinta paljon on jo kokeiltu!
Lauantaina olisi pari keikkaa ja olisi kiva että yksiviivainen F:kin soisi:-)

 
Avaa soitin, puhdista ja katso mikä vikana. Voipi olla jo sellainen ongelma että pitää viedä korjaajasedälle jos ei muu auta.
 
Chamelon
19.05.2011 10:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi hyvä konsti on imuroida koskettimisto täydellä teholla, jolloin koskettimien välissä olevat roskat lähtevät. Kannattaa myös imurin suulakkeella painaa koskettimet alas, jolloin myös syvemmällä olevat tauhkat saa pois. Toki jos koskettimen pohjalle on menny jotain tahmeaa tms koskettimen jumittavaa ainesta, niin sitten kannattaa viedä soitin huoltoon sen sijaan, että alat itse purkamaan laitetta.
 
baron
19.05.2011 11:59:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chamelon: Yksi hyvä konsti on imuroida koskettimisto täydellä teholla, jolloin koskettimien välissä olevat roskat lähtevät. Kannattaa myös imurin suulakkeella painaa koskettimet alas, jolloin myös syvemmällä olevat tauhkat saa pois. Toki jos koskettimen pohjalle on menny jotain tahmeaa tms koskettimen jumittavaa ainesta, niin sitten kannattaa viedä soitin huoltoon sen sijaan, että alat itse purkamaan laitetta.
 
En oo koskaan käyttänyt pölynimuria ja vaimo ei ollut himassa, mutta onnistuin löytämään sen ja sain sen jopa käyntiin ja ihme ja kumma: En enää onnistu saamaan kosketinta jumiin yritän mitä tahansa.
 
SUURKIITOS!!!!!!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Chamelon
19.05.2011 14:24:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: En oo koskaan käyttänyt pölynimuria ja vaimo ei ollut himassa, mutta onnistuin löytämään sen ja sain sen jopa käyntiin ja ihme ja kumma: En enää onnistu saamaan kosketinta jumiin yritän mitä tahansa.
 
SUURKIITOS!!!!!!

 
Eipä kestä! Konstit on monet. =)
 
Sax-pappa
19.05.2011 14:32:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: En oo koskaan käyttänyt pölynimuria ja vaimo ei ollut himassa, mutta onnistuin löytämään sen ja sain sen jopa käyntiin ja ihme ja kumma: En enää onnistu saamaan kosketinta jumiin yritän mitä tahansa.
 
Älä vaan kerro vaimolle että nyt sä osaat käyttää imuriakin : )
 
Timzku
10.08.2011 16:59:54 (muokattu 10.08.2011 17:31:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi kerran sillai, että kun soittelin koululla bändikoulussa niin koulun Roland JV-35:ssa jäi "kosketin pohjaan." Kosketin nousi takaisin ylös, mut ääni jäi soimaan ja tää sattu sit vielä urkusoundilla niin se sit jäi soimaan jatkuvasti. Se vähä häiritsi ku just alotettii soittaa biisii ni sit piti sammuttaa laite ja käynnistää uudelleen, sit piti venaa vähä aikaa ennenku siit sai taas lähtee ääntä. Sit ku meijän rumpali on hieman outo jätkä ja kuuntelee mua ku se soittaa niin rumpalikin tippu kyydistä :/
 
Haipuma
10.08.2011 17:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, ei tosiaan kannata vaimolle sanoa, että imurilla korjasit :)
 
Mulla kävi ikävästi viime talvena kun keikalle lähtiessäni onnistuin kotelon sisällä olleen s90essän vahingossa kolauttamaan lattiaan kunnolla. Huomasin keikalla kamoja kasatessa, että 5 vierekkäistä kosketintä yläpäässä oli jumahtanut kiinni ikäänkuin toisiinsa ja liikkui alas rohisten. Hommaan auttoi yllättäen se kun menetti hermot ja kiskoi koskettimia vähän isommalla voimalla ulospäin. Sieltä kuului naks ja kaikki taas pelasi niinkuin ennen. Varmaan irtosivat jostain kiinnityksistään ja napsahtivat takaisin.
 
Eipä liity sinänsä aiheeseen joten sen pituinen se.
 
Why do the japanese have exceptional funk in their fingers??
Timzku
10.08.2011 17:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi ikävästi viime talvena kun keikalle lähtiessäni onnistuin kotelon sisällä olleen s90essän vahingossa kolauttamaan lattiaan kunnolla. Huomasin keikalla kamoja kasatessa, että 5 vierekkäistä kosketintä yläpäässä oli jumahtanut kiinni ikäänkuin toisiinsa ja liikkui alas rohisten. Hommaan auttoi yllättäen se kun menetti hermot ja kiskoi koskettimia vähän isommalla voimalla ulospäin. Sieltä kuului naks ja kaikki taas pelasi niinkuin ennen. Varmaan irtosivat jostain kiinnityksistään ja napsahtivat takaisin.
 
Hahah, joskus hermojen menettämisestäkin on jotain hyötyä :D
 
Dolly_Keys
11.08.2011 17:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helvetin hyvä ratkasu, mutta palautti mieleen muistoja omasta Yamaha P-80:sta, johon kuului melkeen tyyppivikana, että koskettimia jää pohjaan jos oikeen rankasti on muutaman vuoden soittanut. Tämä johtui siitä, että koneisto murtui kosketinkohtaisesti häiritsevän helposti, mutta huollon avulla sain stagen taas pelittämään niinkuin pitää..
 
Hieno homma ettei tarvinnu imuria kauempaa ettiä huoltoa! :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «