Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tenorifoni Selmer
1
eskoma
10.08.2011 15:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen joskus 60-luvulla, ehkä -63 ostanut ranskalaisen Selmerin. En kuitenkaan enää muista mikähän lienee ollut sen tyyppi merkintä? Tarkoitan mitähän uusia Selmerin tenoreita lie ollut silloin kaupoissa. Ostin sen kajaanilaisesta Musiikki Suluksesta, jota ei kay enää ole. Tämä kysely nyt on vähän turhakin mutta olin silloin jotain 15-16-vuotias ja tällaiset asiat jäi vähän puolinaisiksi. Olisi vain mukavaa tietää millaisen pillin jouduin silloin myymään - tyhmyyttäni.. Se meni silloin lähes ilmaiseksi. Maksoi muuten muistaakseni jotain 1300-1400 Smk! Pystyykö kukaan kertomaan näillä tiedoilla Selmerin tyypistä mitään.
 
turs
11.08.2011 09:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaankin selmerin Mark VI oli malli. Arvokas peli olis nykyään.
 
MikkoJP
18.08.2011 00:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

turs: Varmaankin selmerin Mark VI oli malli. Arvokas peli olis nykyään.
 
No et siinä paljoa hävinnyt - nykyään maksavat 7000 - 8000 euroa, joten hävisit vain noin 6000 euroa.
 
Todellisuudessa vanhojen Selmer Mark VI laatu on vain myytti - todellisuudessa ne tehtiin varsin huonosti ja pillit ovat epävireisiä - nykyään saat 5000 eurolla samanlaisen, mutta vireeltään täydellisen ... ja kaikki Selmerin perinteet on mukana. Osta vaikka Selmer Ref. 36 tai 54 (36 on hieman jykevämpi).
 
Rock and roll punk hard rock
11.12.2011 17:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä laatuinen on Selmer Mark VII? Onkohan miten kestävä?
 
turs
12.12.2011 19:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rock and roll punk hard rock: Minkä laatuinen on Selmer Mark VII? Onkohan miten kestävä?
 
Fyysisesti varmaankin aivan perus-laatua, menee rikki jos lyöt moukarilla. Eli kyllä sen muutama kymmenen vuotta helposti pitäis kestää. Mutta noin soitannollisessa mielessä ei ole yltänyt samanlaiseen suosioon kuin mark vi tai seuraava malli super action 80. Oon kuullu joidenkin kehuvan maailman parhaaksi ja toisten haukkuvan lyttyyn, eli ei ole tainnut olla kovin tasalaatuista valmistusta. En ole ikinä itse kokeillut tosin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «