Analuuk 06.08.2011 17:44:39 | |
---|
Ambassador on minullakin ollut se yleisin valinta. Rokkikeikoilla isommissa paikoissa toimii myös Remon CS. Uusin tuttavuus on Evanssin HD Dry, joka oli kiinni hankkimassani 6,5" Suprassa. Kyseisessä rummussa se toimi mielestäni hyvin. Poisti "ylimääräiset" taajuudet ja antoi soundiin potkua ja botnea. Kokeilin samaa kalvoa 5" Suprassa, mutta siinä se ei itseäni miellyttänyt. Onko muilla kokemusta tuosta HD Drysta? Harrastelija soittaa sitä mitä huvittaa.
Ammattilainen soittaa sitä mistä maksetaan. |
ferodoz 06.08.2011 18:38:00 (muokattu 06.08.2011 18:39:15) | |
---|
Analuuk: Onko muilla kokemusta tuosta HD Drysta? Sen verran että kaikki muut rummut se on tappanut saundiltaan, mutta toi 14"x8" pöörli oli aika botnekas värkki tolla kalvolla. Hyvällä tavalla. Mutta silti siitä löytyy nyt ihan perus Evans Genera, demppaa vähä vähemmän. Kuinka paksu kalvo toi Remon CS on verrattuna esim Ambassadoriin/Geeykköseen ? Koolla on väliä. |
Hoo_ 06.08.2011 20:26:47 | |
---|
ferodoz: Sen verran että kaikki muut rummut se on tappanut saundiltaan, mutta toi 14"x8" pöörli oli aika botnekas värkki tolla kalvolla. Hyvällä tavalla. Mutta silti siitä löytyy nyt ihan perus Evans Genera, demppaa vähä vähemmän. Kuinka paksu kalvo toi Remon CS on verrattuna esim Ambassadoriin/Geeykköseen ? CS ja ambassador on yhtä paksuja. Rakkaus on sitä, että on 50 vuotta naimisissa eikä oksenna kertaakaan |
ltg 07.08.2011 10:14:35 | |
---|
Hoo_: CS ja ambassador on yhtä paksuja. CS on varma valinta kyllä, viitisen vuotta sillä menty. Kävele ja liiku jotain ylös noustuasi, että loka, joka on yöllä kokoontunut suolijin laskeusi alaspäin persauxeen. Konsti elää kauan, kohta 5, Waasa 1786 |
Mikael 07.08.2011 15:46:46 (muokattu 07.08.2011 15:49:38) | |
---|
Munkin nykysuosikki on Aquarianin American Vintage / Modern Vintage. Remo Ambassador on toki hyvä ja perusvarma valinta. CS:ää testasin jokin aika sitten enkä oikeen tullut toimeen sen kanssa. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
OPJ1974 07.08.2011 18:46:55 | |
---|
Mikael: Munkin nykysuosikki on Aquarianin American Vintage / Modern Vintage. Remo Ambassador on toki hyvä ja perusvarma valinta. CS:ää testasin jokin aika sitten enkä oikeen tullut toimeen sen kanssa. Itse käyttänyt World Maxin "BB":ssä aiemmin vain CS:aa. Nyt laitoin vaihtelun vuoksi perus-ambassadorin, yllättipäs positiivisesti :) |
Kailis 08.08.2011 12:42:30 | |
---|
Mikael: Munkin nykysuosikki on Aquarianin American Vintage / Modern Vintage. Remo Ambassador on toki hyvä ja perusvarma valinta. CS:ää testasin jokin aika sitten enkä oikeen tullut toimeen sen kanssa. Ihan hieno kalvo. Mulla on ihan olosuhteidenkin pakosta tota American vintagea muutamassa vanhemmassa Slingyssä, kun normikalvo on liian tiukka. Se tuo esim. Ambassadoriin verrattuna snadisti lämpöä. Yhden kalvon kanssa tosin kävi "Remot" eli pinnoite lähti keskeltä aika liukkaasti. Muuten se on kestänyt hyvin. Toisissa kalvoissa ilmiötä ei ole esiintynyt. LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
EJ84 08.08.2011 14:16:10 | |
---|
OPJ1974: Itse käyttänyt World Maxin "BB":ssä aiemmin vain CS:aa. Nyt laitoin vaihtelun vuoksi perus-ambassadorin, yllättipäs positiivisesti :) Kyllä toimii ainakin 14x6,5 versiossa. Mulla taitaa olla jo toinen (vai kolmas?) coated ambassador menossa sen jälkeen kun CS:sta luovuin. CS:n lätkä söi turhaan kaipaamaani herkyyttä ja sointi ei ollut mielestäni riittävän avoin. Tosin rokimmassa menossa CS toimi hyvin ja on ehkä kestävämpi sen lätkän ansiosta. En usko, että ihan heti tulee vastaan parempaa kalvoa tuolle snarelle, mutta eihän sitä koskaan tiedä... |
Muovinen 09.08.2011 11:22:35 | |
---|
Ambassador ja sen CS-versio on todettu aina toimiviksi. Viimeksi ostin jostain syystä Evansin vastaavan, eli reverse dotin ja se on aivan kaamea virpantappaja. Jotenkin synteettinen ja muovinen soundi ja kaiken lisäksi kuollut tatsi. |
ferodoz 09.08.2011 14:19:49 | |
---|
Muovinen: Ambassador ja sen CS-versio on todettu aina toimiviksi. Viimeksi ostin jostain syystä Evansin vastaavan, eli reverse dotin ja se on aivan kaamea virpantappaja. Jotenkin synteettinen ja muovinen soundi ja kaiken lisäksi kuollut tatsi. Jep, se on kyllä aika hirvittävä. Jos haluat evansilta testata virveliin kalvoa, niin koita esim generaa, tai g1 kalvoa. Koolla on väliä. |
Einherjar 09.08.2011 16:02:52 | |
---|
Analuuk: Onko muilla kokemusta tuosta HD Drysta? Ostos tv-meiningillä: "Onko sinunkin snaresi dempattu tukkoon? Ei hätää, sillä markkinoilla on jo sinulle ratkaisu..." Mitä loistavin kalvo, jos haluaa lyhyttä soundia. Tavalliset kalvot kuolee soundiltaan teippikerroksien alle, mutta tämä on suoraan sopivan pituinen soundiltaan ja mukavan krispi yläkerraltaan. Vähän piti alussa tottua siihen, että kaikki epätasaisuudet jne. kuulu selkeämmin, mutta parin soittokerran jälkeen siihen jo oli tottunut. Ei välttämättä toimi mitenkään parhaiten ihan löysissä vireissä. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
hollmi-5 09.08.2011 16:33:34 | |
---|
Analuuk: Ambassador on minullakin ollut se yleisin valinta. Rokkikeikoilla isommissa paikoissa toimii myös Remon CS. Uusin tuttavuus on Evanssin HD Dry, joka oli kiinni hankkimassani 6,5" Suprassa. Kyseisessä rummussa se toimi mielestäni hyvin. Poisti "ylimääräiset" taajuudet ja antoi soundiin potkua ja botnea. Kokeilin samaa kalvoa 5" Suprassa, mutta siinä se ei itseäni miellyttänyt. Onko muilla kokemusta tuosta HD Drysta? Minun soundimaailmaan se on ihan liian kuollut. Äänittäjä kerran suositteli ja sitten sellinen laitettiin. No ihan kuollut soundi, mutta siitä sai sitten äänittäjä tehdä mieleisensä (ihan lehmänkello kaiulla siitä sitten tuli). Soundit, piuhat ja kajarit. |
Einherjar 09.08.2011 16:47:22 | |
---|
hollmi-5: ...sellinen laitettiin. No ihan kuollut soundi, mutta... Niin juu. Unohtu mainita, että ei toimi myöskään valmiiksi räpsyissä virveleissä (Suprat ja semmoset). Tarvii vähän enemmän bodyä soundiin, että toimii. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
hollmi-5 09.08.2011 17:27:26 | |
---|
Einherjar: Niin juu. Unohtu mainita, että ei toimi myöskään valmiiksi räpsyissä virveleissä (Suprat ja semmoset). Tarvii vähän enemmän bodyä soundiin, että toimii. Oli mulla SonorLiten 7x14" virpassa, jossa on bodya ;) Semmoisissa metallisen vinkuvissa saattaisi toimia ihan mainiosti... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Pearlman 09.08.2011 18:54:22 (muokattu 09.08.2011 18:54:40) | |
---|
hollmi-5: Minun soundimaailmaan se on ihan liian kuollut. Äänittäjä kerran suositteli ja sitten sellinen laitettiin. No ihan kuollut soundi, mutta siitä sai sitten äänittäjä tehdä mieleisensä (ihan lehmänkello kaiulla siitä sitten tuli). Joo kuollut on minunkin mielestäni. Olen käyttänyt tuota monesti pienissä paikoissa, koska laskee aikalailla virvelin voluumia. Syvässä voi toimiakin paremmin. "Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin" |
ferodoz 09.08.2011 22:23:52 (muokattu 09.08.2011 22:25:33) | |
---|
Pearlman: Joo kuollut on minunkin mielestäni. Olen käyttänyt tuota monesti pienissä paikoissa, koska laskee aikalailla virvelin voluumia. Syvässä voi toimiakin paremmin. Joo ainakin tos 14x8 snaressani tappoi saundin lähes totaalisesti, mutta se kuulosti siltä että joku siitä saattaisi nimenomaan tykätä.. Eli ei huono, mutta tosi läsähtävä ja lyhyt sustain. Genera on parempi mun makuuni. Koolla on väliä. |
Analuuk 10.08.2011 02:19:52 (muokattu 10.08.2011 02:26:10) | |
---|
hollmi-5: Minun soundimaailmaan se on ihan liian kuollut. Äänittäjä kerran suositteli ja sitten sellinen laitettiin. No ihan kuollut soundi, mutta siitä sai sitten äänittäjä tehdä mieleisensä (ihan lehmänkello kaiulla siitä sitten tuli). Mulla ei ole kokemusta studio-olosuhteissa kyseisestä kalvosta, eikä vielä edes livetilanteessa. Omaan korvaan soundi vain kuulosti siltä, että juuri livemiksaajat voisivat tykätä. Leipäkeikkoja rumpusetin takaa miksanneena olen itsekin alkanut arvostaa nopeita ratkaisuja. Äkkiseltään tuo kalvo tuntui jättävän sointiin vain kaiken oleellisen, mikä säästänee aikaa sound checkissä. Huttu- tai jazzkeikoille en tuolla kalvolla lähtisi. Se kun syö aika reilusti rummun dynamiikkaa. Mutta heti ensi lauantain "jeejeemissänekädetononxteilhyvämeininkitäältälähteenytbonjovia" -keikka mennään kyllä tuolla Genera HD Dry/6,5" Supra -yhdistelmällä. Harrastelija soittaa sitä mitä huvittaa.
Ammattilainen soittaa sitä mistä maksetaan. |
Einherjar 10.08.2011 03:25:17 | |
---|
Analuuk: ...Äkkiseltään tuo kalvo tuntui jättävän sointiin vain kaiken oleellisen, mikä säästänee aikaa sound checkissä. Näin juuri. Kuollut on ehkä väärä sana kuvaamaan tuota kalvoa, kun kerta teipattuakin kalvoa kuvaillaan kuolleeksi. Se on kuitenkin vähän erillainen. Tuossa kaivelin varsin parista nauhoittelusta samplea: Ensimmäisessä on perus bilebändipoppi-meininkiä: http://www.mediafire.com/?039ul6cn6rp78mr...Ja toisessa hiljaisempaa hissuttelua kriisikepeillä: http://www.mediafire.com/?16p57teo0pu3j1j Kummassakin on snarena Pearlin 14x5 (kuparinen) freefloater. Kriisikepitetyssä versiossa oli muistaakseni huonokuntoisempi kalvo. Poppia ollaan nauhoteltu Audixin i5:llä ja sitä toista sm57:lla. Prosessointia kummassakaan ei pitäisi olla, mutta poppipläjäyksessä voi _ehkä_ olla ihan hitunen eq:ta väännettynä. Tilanteet on toki vähän erit, mutta eiköhän siitä saa jotakin irti. Harmi kun ei löytynyt tähän hätään, mutta sudeillakin soitettuna tuota pitäisi jostakin koneen syvyyksistä löytyä. Tuossa on nimittäin aika jännä soundi sudeilla. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Kailis 10.08.2011 08:39:45 | |
---|
Ainoa oikea tapa on ostaa Remon Ambassador ja laittaa siihen tietty, tilanteen mukainen määrä MoonGel:iä. Kaikki jotka poikkeavat tästä menettävät paitsi m:net tunnuksensa myös henkensä. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
Kailis: Ainoa oikea tapa on ostaa Remon Ambassador ja laittaa siihen tietty, tilanteen mukainen määrä MoonGel:iä. Kaikki jotka poikkeavat tästä menettävät paitsi m:net tunnuksensa myös henkensä. Jep, ei tämä oo mikää mielipiteiden.net, eli kaikille supra ja ambassador Koolla on väliä. |